نه برادر اتفاقا مشکل از دید شماست
ما توی جامعه ای زندگی می کنیم که افراد از اقشارو اقوام گوناگون توی اون وجود دارن مثلا خیلی ساده بخوام بگم خانواده هایی هستند که یکسری مسائل توی اونا عادیه و خانواده هایی که همون مسائل توی اونها در حد کفر حساب میشه مثلا توی یه خانواده روبوسی دخترخاله پسرخاله یه چیز خیلی عادیه ولی توی یه خانواده در حد زنا حساب می شه
جنابعالی نمی تونی بگی که خانواده اولی درست رفتار می کنه و خانواده دومی نادرست و همینطور بالعکس تا قیام قیامت هم راجع بهش بحث کنی خیلی ها هستند که قانع نمی شن یه سری بحث ها هست که هیچوقت سرانجامی نداشتند و ندارن...در ضمن جامعه رو هم نمی تونی عوض کنی شدی ضرب المثل همسایه ها یاری کنند تا من شوهر داری کنم =آی جامعه یاری کنید تا من دینداری بکنم
الانم که بحث حجاب رو مطرح می کنی این نتیجه اینه که شما توی یه محیط بسته (از لحاظ فکری) زندگی می کردی مثله اون داستانی که ما وقتی بچه بودیم تعریف می کردن که دوتا برادر بودند یکی شون رفت توی غار زندگی می کرد و یکی شون تاجر بود هر دو هم متدین بودند یه روز اونی که توی غار زندگی می کرد برداشت رفت محل کسب اون برادرش که تاجر بود و شروع کرد به داد سخن دادن که ای برادر چرا توی این فسق و فجور زندگی می کنیو بیا با هم بریم غار من و ایمانت رو حفظ کن توی همون حین یه مشتری زن اومد و رفت..یادمه که ادامه ش این بود که برادر مقیم غار یه حرکتی نشون داد که برادر تاجر خندید و گفت آدم خودشو باید توی همه شرایط حفظ کنه یعنی اینکه دور نگه داشتن از شرایط گناه کردن کافی نیست چون اگه شرایطش پیش بیاد نمی تونی جلوی خودت رو بگیری و گناه می کنی... در شرایط گناه بودن و گناه نکردن و اراده داشتن مهمه
شما که براتون انقدر سخته در ضمن آدم مقیدی هستید بهتره به سنت خدا و پیغمبر عمل کرده و ازدواج کنید








علاقه مندی ها (Bookmarks)