عزیزم فکر میکنم به هزارویک دلیل بتونم کاملاً درکت کنم!
اول حرف دلبستگي رو زدي و بعد از دوست داشتنت گفتي . مي دوني که بين دلبستگي، وابستگي، دوست داشتن، عشق و ... تفاوتاي کمي نيست و نوع و ماهيت هرکدومشون با هم يکي نيست . خوب نگاه کن! ببين حس تو برگرفته ازکدوم يکي از اينا هستش ؟ خودتو براي پيداکردن اسمش اذيت نکن! {آخه وقتي يه حس مثل همين حسي که داري همراه آدمه تشخيص واقعيت آسون نميشه.} بعدها به اين مطلب ميرسي که دونستنش چه تأثيرات غير مستقيمي روي فکر و عملکردت ميتونه داشته باشه...
بگذريم؛ چون اطلاعاتي از شرايط خودت{مثل سن و...} و طرف مقابل و نوع ارتباط{البته اگر وجود داشته باشه} و نحوه آشنايي و ... تو متن سؤال نيست، تصور کاملي هم نميشه از شرايط موجود داشت که فکر خواننده رو هدايتگري کنه تا به يه سري نظراتي منجر بشه .
الا يا ايحال در مورد سردي ايشون از کسي شنيدم که مي گفت: " مرد اکثراً براش بکر بودن مطرحه. حتي اگر قرار باشه جزيره اي رو فتح کنه دوست داره که بکر و دست نخورده باشه." اين مسأله اي که تو طبيعت وجود داره گاهي عليرغم عدم وجود هيچ مشکل دختر امکان داره واسش جلوه گري تلخي داشته باشه. متوجه منظورم که ميشي. براي توضيح بيشتر بايد بگم متأسفانه فکر ميکنم حداقل تو ايران اين مسائل خوب جا نبفتاده باشه يعني احتمالاً کمتر پسري با شنيدن علاقه دختر به خودش، منطقي و اصولي اول به عنوان يه آدم که ميخواد شريک زندگيش باشه و بعد به عنوان يه دختر که عرفمون براش اين کارو سخت کرده مقدس گونه به اين علاقه و حرکت دختر نگاه کنه. اميدوارم ايشون دليل ويا دلايل ديگه اي براي جوابش به شما و به دنبالش سردي داشته باشه . آدما با هم متفاوتن ديگه... مثلاً اينکه شايد بحث سليقه درميون باشه و براي اينکه جوابي داده باشه درس خوندنشو مطرح کنه! يا شايد براي اينکه شما رو بيش از اين به خودش دلبسته {به قول خودت} نکنه باهات سرد شده باشه. .... حالا اينا الان زياد مهم نميتونه باشه؛ ولي شايد تو مراحل بعدي البته اگر ادامه پيدا کنه اهميتشو نشون بده.
حيفم مياد نگم نقل قول ميکنم:"پسر:خانوما توجه کنند که پسرها دوست دارند خودشون انتخاب کنند، نه انتخاب بشند.
دختر: مسلما انتخاب كردن بهتر از انتخاب شد نه! اين احساسيه كه خيلي از خانمها هم دارن ولي وقتي مي بينن كه در مقابل مردهايي مثل همين آقا قرار مي گيرن كه با افتخار به خود خواهيشون ميگنمردها دوست دارن انتخاب كنن نه انتخاب بشن! اونوقت خيلي ساده كوتاه مي آن و به احساس وعشق و انتخاب يك مرد احترام مي ذارن و باهاش زندگي مي كنن درست بر عكس كاري كه مردها در اين شرايط مي كنن"
فقط اينو از من بشنو که براي هر بهي، بهتري هست که شايد در انتظارت باشه و به محض مجال يافتن از طرف خودت، خودشو بهت نشون بده! با خدا خيلي بيشتر از قبل خلوت کن که معجزه ميکنه.
شايد حتي اگر اين سردي ها ادامه داشته باشه، حس تو کم يا عوض نشه ! که احتمالاً تو يه همچين شرايطي فقط حس تو هستش که رول مسير زندگيت رو در دست گرفته و اگر ناراحت نمي شي بايد بگم اگه تغييراتي تو احساست بوجود نيومد؛ شايد بشه به اين واقعيت رسيد که: اصلاً علاقت ربطي به اين آقا نداره ! و فقط يه حس دوست داشتنه که واسه خودت
قول يه کم ابهام داشت چون اون تمام هدف زندگيشو درس خطاب کرده! و جملش خبري بوده شما هم گفتيد تا پايان تحصيلاتش صبر ميکنيد! در واقع دو جمله خبري ردوبدل شده. حالا اين وسط قول چيه الله اعلم . {نميدونم، شايد با صبر شما موافقت کرده که در اينصورت با سردي او و مطرح کردن موضوع توسط شما در اينجا تناقض ايجاد ميشه.}
آهان يه چيز خيلي مهم: قدر خودتو بدون و عزت نفستو سعي کن تقويت کني که دخترا تو مسائل عاطفي خيلي شکننده تر از اوني هستن که فکرشو بکني. (اگه آدمي نيستي که از کنار مسائل به راحتي رد شي و اصطلاحاً به خودت سخت ميگيري ) بدون برنامه، آگاهي و خنثي بودن راجع به اين حست روزاتو ادامه ندي که بعداً تحليل و حضم حست واست سنگين بشه و خداي نکرده تو گردونه ناخواسته احساساتت و نواساناتش بيفتي . بيرون اومدن از اين گردونه به مراتب سخت تر از حل و فصل به مرور الآنت با يه صاحب نظر و کارشناسه.
يه چيز ديگه: آدما تو شرايط مختلف زندگيشون کاري رو که فکر ميکنن درست تر هستش رو انجام ميدن. پس بخاطر کارت خودتو به هيچ وجه ملامت نکن.البته ميتوني به کارت فکر کني شايد به اين نتيجه برسي که واقعاً اشتباه کردي ولي اگر از حد اعتراف به اشتباه و تغيير رويه جلوتر رفتي داري به سرزنش خودت نزديک ميشي که اتفاقاً اين اشتباه دومته!
«خوشبختي و موفقيت شما رو از خداي مهربون خواستارم»








علاقه مندی ها (Bookmarks)