مطمئنید نوشته های جناب خسته رو خونده اید ؟؟؟ :
------------------------------------------------------------------------------
مطلبی را یکی از دوستان از آقای قرائتی نقل می کردند بدین مضمون که روانشناسی و ... مربوط به دنیای کفر و شرک است و اصولا در دنیای اسلام چنین چیزهایی معنی نمی دهد. (با توجه به این که این سخن دو واسطه دارد- من و دوستم- شاید دقیقا گفته ایشان نباشد)
نظر شخصی من :
یک مسلمان به معنای واقعی : ان الذین قالواربنا الله ثم استقاموا فلا خوف علیهم و لا هم یحزنون ،*** فمن اتقی و اصلح فلا خوف علیهم و لا هم یحزنون، ****الذین ینفقون اموالهم باللیل و النهار سرا و علانیة فلهم اجرهم عند ربهم و لا خوف علیهم و لا هم یحزنون
این مسلمان هیچ وقت غصه چیزهایی که از دست می ده را نمی خوره و واسه اون چیزهایی که به دست میاره زیادی خوشحال نمی شه این مسلمان هیچ وقت دچار افسردگی نمی شه ، این مسلمان هیچ وقت ناامید نمی شه، ....
ما به روان شناسی پناه می بریم چون مسلمان های خوبی نیستیم . البته اسلام به مشاوره توصیه کرده است ولیکن آنچه به عنوان روانشناسی موجود است از پایه ویران است .
------------------------------------------------------------------------------
درباره ی قسمتی که زیرش خط کشیدم ، سوالی برام پیش میاد !!!
چرا علی (ع) از دست اعراب سر در چاه فرو می برد ؟؟؟
من تا به حال به دانشگاه های روانشناسی خارج از کشور نرفتم ، پس از شما میپرسم شما چه فرقی بین روانشناسی که در دانشگاه های ایران تدریس میشه رو با دانشگاه های خارجی دیدید ؟؟؟ مواردی که در بالا به عنوان نمونه از علم روانشاسی نوشتم از غیب نیاوردمشون ، بلکه همون چیز هایی هستن که در دانشگاه یاد گرفتم !!!!!
شما نوشته اید :
------------------------------------------------------------------------------
یک روانشناس ، خود بزرگترین بیمار روانیست چراکه همواره درصدد تجزیه کردن رفتار دیگران است و این آفت به تمام رفتارهایش ریشه دوانده است و دوچار یک سوءبرداشت دائمیست و همواره در حال واکاوی کردن رفتار اطرافیانش است در حالیکه شخص مخاطب فارغ از ماجرا در حال زندگی کردن معمولیش است یک روانشناس در حال جستجو و کنکاش شخصیت اوست و ذره بینش همواره در حال بزرگ کردن کوچکترین تحرکات معمولی انسانیست این گفتار را از آن رو عارضم که دوستان روانشناسم همواره خود بر این مشکلشان اعتراف کرده اند . خود روانشناسان بیشترین مشکلات روانی را دارا هستند و خیلی از گفتارشان پیرو آرمانهاییست که دارند نه اینکه خودشان به آن آرمان رسیده باشند در واقع همان مصرع معروف حافظ " واعظان کین جلوه در ....
------------------------------------------------------------------------------
نظر شما چیست که علم روانشناسی را بر چینیم ؟؟؟
به نظر شما لزومی داره که اصلا افرادی تحت عنوان روانشناس وجود خارجی داشته باشند تا به شناخت انسان به شیوه ای علمی بپردازند ؟؟؟؟!!!

علاقه مندی ها (Bookmarks)