به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 5 از 9 نخستنخست 123456789 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 41 تا 50 , از مجموع 87
  1. #41
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 28 اردیبهشت 88 [ 15:20]
    تاریخ عضویت
    1386-11-29
    نوشته ها
    166
    امتیاز
    4,059
    سطح
    40
    Points: 4,059, Level: 40
    Level completed: 55%, Points required for next Level: 91
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    140

    تشکرشده 143 در 53 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: آقای مدیر ای كاش می تونستی!!!؟

    سلام !

    برام خیلی جالبه که اساتید بعد از این همه مدت به سوال بنده مبنی بر تعریف روانشناسی جواب ندادند در عین حال درباره ی اون به ابراز نظر پرداختند !!!

    روانشناسی: علم مطالعه ی رفتار و فرایند های روانی به صورت علمی !

    مثال هایی از یافته های این علم :

    * وادارکردن کودکان چپ دست به نوشتن با دست راست موجب لکنت زبان آن ها می شود !

    * بین هوش و پیشرفت تحصیلی همبستگی مثبت وجود دارد .

    * بیتفاوتی در برابر رفتار نا مطلوب و واکنش مثبت در برابر رفتار مطلوب (برای مثال استفاده از پاداش) باعث حذف رفتار نا مطلوب و تقویت رفتار مطلوب می شود !

    متاسفانه الان به منابعم دسترسی ندارم اما تا آنجایی که میدانم در اسلام محدودیتی برای به دست آوردن علم نداریم که مثلا بگیم این مال غربی هاست پس ولش کنیم !!! پیامبر سخنی با این مضمون دارند :

    علم را بدست بیاورید حتی اگر در چین باشد !!!

    حالا نوشته ی بالا رو با نوشته های اساتید مقایسه کنید !!!



  2. 4 کاربر از پست مفید ddd تشکرکرده اند .

    ddd (شنبه 23 شهریور 87)

  3. #42
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 17 آذر 89 [ 11:10]
    تاریخ عضویت
    1386-7-02
    نوشته ها
    548
    امتیاز
    13,995
    سطح
    76
    Points: 13,995, Level: 76
    Level completed: 87%, Points required for next Level: 55
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    496

    تشکرشده 507 در 236 پست

    Rep Power
    73
    Array

    RE: آقای مدیر ای كاش می تونستی!!!؟

    ای خدا به چه زبونی حرفمونو بزنیم !!!!
    باباجان ما مشکلات و ضعف های عملیاتی کردن علم روانشناسی در ایران رو بررسی می کنیم نگفتیم که این علم بده !!!! اینهایی که عصرین گوزلی میگه و خیلی نکات دیگه در ایران ازش خبری نیست علم روانشناسی در ایران با جهان از زمین تا زیر زمین متفاوته !!!
    حالا دوباره یکی میاد میگه علم روانشناسی اینه علم روانشناسی اونه !!!! :D
    بد نیست آدم پست ها رو کامل بخونه و متوجه ارسالها بشه بعد نظر بده یا تشکر بکنه !!!
    از خانم شاد تعجب می کنم که زیر پست شما رو تشکر می کنند چون ابوالفضل و طاهره که در متوجه نشدن منظور ملت تبحر دارند !!!

  4. کاربر روبرو از پست مفید 108 تشکرکرده است .

    108 (پنجشنبه 21 شهریور 87)

  5. #43
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 03 بهمن 88 [ 20:47]
    تاریخ عضویت
    1386-10-14
    نوشته ها
    10
    امتیاز
    3,767
    سطح
    38
    Points: 3,767, Level: 38
    Level completed: 78%, Points required for next Level: 33
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    7

    تشکرشده 10 در 4 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: آقای مدیر ای كاش می تونستی!!!؟

    سلام
    غریب آشناو دیگر دوستان مشتاق برای دسترسی به رابطه قرآن با روانشناسی می توانند هر روز ساعت 45/1 از برنامه کانال 3 سیما استفاده کنند و نظرات خود را در این جا بیان نمایند .

  6. #44
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 31 خرداد 91 [ 10:54]
    تاریخ عضویت
    1386-12-10
    نوشته ها
    1,675
    امتیاز
    16,606
    سطح
    82
    Points: 16,606, Level: 82
    Level completed: 52%, Points required for next Level: 244
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    3,060

    تشکرشده 3,145 در 958 پست

    Rep Power
    188
    Array

    RE: آقای مدیر ای كاش می تونستی!!!؟

    منم تعجب می کنم که چرا شما فکر می کنید کسی از قضیه سر در نیاورده!! خوب بابا به نظر من مطلبی که آقای ASRIN GOZALI نوشتن جالب بود و از این جمع بندی کوتاه و کامل خوشم اومد.. حالا تشکر من یعنی چی؟ یعنی مطلب رو نفهمیدم یا اینکه از محتویات یه مطلب خوشم اومده!!!
    بله من متوجه هستم که شما واقف به تمام تعاریف علم روانشناسی هستین و معتقدین که این علم در ایران اونطور که باید ازش استفاده نمی شه و در واقع مخالف علم روانشناسی نیستین.
    حالا اگه از یه مطلبی خوشم اومد تشکر کنم یا نه؟؟؟؟:D

  7. 5 کاربر از پست مفید shad تشکرکرده اند .

    shad (دوشنبه 25 شهریور 87)

  8. #45
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    امروز [ 00:53]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,192
    سطح
    100
    Points: 325,192, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array

    RE: آقای مدیر ای كاش می تونستی!!!؟

    سلام دوستان
    ASRIN GOZALIمطلب قشنگی برای منطقی كردن بحث و پرهیز از جدل ارائه دادند. ما اول باید تعریفی از روانشناسی و كاركردهایش بدانیم و بعد به رابطه آن با مذهب بپردازیم.
    نمی دونم برای بعضی ها چرا این قدر جدل جذاب هست. بهتر هست كه كمی عمیق تر نگاه كنیم.
    اصلا حوزه نفوذ روانشناسی و مذهب علیرغم همپوشانی كه دارند چیست؟
    و چه مغایرتها و تشابهاتی دارند؟
    و رابطه روانشناسی و مذهب چگونه است؟
    آیا هیكچدام دیگری را انكار می كنند؟ یا محدود می كنند؟ یا تائید می كنند؟
    چه میزان اهداف روانشناسی و مذهب با هم تطابق دارد؟

    و هزاران سئوال دیگر

    در ضمن در این زمینه تحقیقات فراوانی هم در غرب و هم درهمین كشور خودمون انجام شده است، بد نیست علاوه بر برخورد احساسی و سلیقه ای ، یه كمی هم علمی به مسئله نگاه كنیم؟

    هروقت یك تاپیك محتوایی می شود، تمایل به انحراف آن از طریق احساسی كردن، شدت می یابد چرا؟

  9. 2 کاربر از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده اند .

    مدیرهمدردی (شنبه 08 مهر 91)

  10. #46
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 17 آذر 89 [ 11:10]
    تاریخ عضویت
    1386-7-02
    نوشته ها
    548
    امتیاز
    13,995
    سطح
    76
    Points: 13,995, Level: 76
    Level completed: 87%, Points required for next Level: 55
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    496

    تشکرشده 507 در 236 پست

    Rep Power
    73
    Array

    RE: آقای مدیر ای كاش می تونستی!!!؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط shad
    منم تعجب می کنم که چرا شما فکر می کنید کسی از قضیه سر در نیاورده!! خوب بابا به نظر من مطلبی که آقای ASRIN GOZALI نوشتن جالب بود و از این جمع بندی کوتاه و کامل خوشم اومد.. حالا تشکر من یعنی چی؟ یعنی مطلب رو نفهمیدم یا اینکه از محتویات یه مطلب خوشم اومده!!!
    بله من متوجه هستم که شما واقف به تمام تعاریف علم روانشناسی هستین و معتقدین که این علم در ایران اونطور که باید ازش استفاده نمی شه و در واقع مخالف علم روانشناسی نیستین.
    حالا اگه از یه مطلبی خوشم اومد تشکر کنم یا نه؟؟؟؟:D

    حرف حسابه و جواب هم نداره .
    قربون آدم چیز فهم .

  11. کاربر روبرو از پست مفید 108 تشکرکرده است .

    108 (شنبه 23 شهریور 87)

  12. #47
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 17 آذر 89 [ 11:10]
    تاریخ عضویت
    1386-7-02
    نوشته ها
    548
    امتیاز
    13,995
    سطح
    76
    Points: 13,995, Level: 76
    Level completed: 87%, Points required for next Level: 55
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    496

    تشکرشده 507 در 236 پست

    Rep Power
    73
    Array

    RE: آقای مدیر ای كاش می تونستی!!!؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط مدیرهمدردی

    ASRIN GOZALIمطلب قشنگی برای منطقی كردن بحث و پرهیز از جدل ارائه دادند.

    نمی دونم برای بعضی ها چرا این قدر جدل جذاب هست. بهتر هست كه كمی عمیق تر نگاه كنیم.

    هروقت یك تاپیك محتوایی می شود، تمایل به انحراف آن از طریق احساسی كردن، شدت می یابد چرا؟
    جواب این سه سوال شما را به این شکل می دهم :

    1- بحث سر نقاط ضعف روانشناسی و ورانشناسان ایرانیست پست آقای عصرین گوزلی خیلی خوب، علمی و کاملا صحیح بود ولی ربطی به این چالش نداشت !!!! و این صرفا به مذهب بر نمی گردد .
    2- منم با شما موافقم و بهتر است که عمیق تر نگاه کنید ( چون شما ظاهرا ً روانشناسید و روی صحبتها با امثال شماست) و به جای طفره رفتن، مقاله و نظریه ی علمیی بیاورید که قانع کننده باشد !!!! جدلی هم درکار نیست و صرفا هدف آگاهسازیست چراکه برخی در مورد هر چیزی توجیه دارند و بدون اینکه تفکر کنند و بدون اینکه دلیلی هم داشته باشند .
    3- اتفاقا تاپیک مسیر درستی میرفت اما چون شما عاشق پست های کلیشه ای و حرفهای همیشگی هستید و توان شنیدن موضعی جدید و تفکر دگراندیشی را ندارید از نظر شما تاپیک منحرف می شود ! جالبتر اینکه به جای پاسخدهی به انحرافات و شبهاتی که می گویید ، خود، پستی احساسی و انحرافی می زنید و طبق معمول با رندی همیشگیتان افراد را اسیر حق به جانب گرایی خود می کنید !!!
    واقعا جای تاسف دارد !

  13. کاربر روبرو از پست مفید 108 تشکرکرده است .

    108 (شنبه 23 شهریور 87)

  14. #48
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 28 اردیبهشت 88 [ 15:20]
    تاریخ عضویت
    1386-11-29
    نوشته ها
    166
    امتیاز
    4,059
    سطح
    40
    Points: 4,059, Level: 40
    Level completed: 55%, Points required for next Level: 91
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    140

    تشکرشده 143 در 53 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: آقای مدیر ای كاش می تونستی!!!؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط 118
    ای خدا به چه زبونی حرفمونو بزنیم !!!!
    باباجان ما مشکلات و ضعف های عملیاتی کردن علم روانشناسی در ایران رو بررسی می کنیم نگفتیم که این علم بده !!!! اینهایی که عصرین گوزلی میگه و خیلی نکات دیگه در ایران ازش خبری نیست علم روانشناسی در ایران با جهان از زمین تا زیر زمین متفاوته !!!
    حالا دوباره یکی میاد میگه علم روانشناسی اینه علم روانشناسی اونه !!!! :D
    بد نیست آدم پست ها رو کامل بخونه و متوجه ارسالها بشه بعد نظر بده یا تشکر بکنه !!!
    از خانم شاد تعجب می کنم که زیر پست شما رو تشکر می کنند چون ابوالفضل و طاهره که در متوجه نشدن منظور ملت تبحر دارند !!!
    مطمئنید نوشته های جناب خسته رو خونده اید ؟؟؟ :
    ------------------------------------------------------------------------------


    مطلبی را یکی از دوستان از آقای قرائتی نقل می کردند بدین مضمون که روانشناسی و ... مربوط به دنیای کفر و شرک است و اصولا در دنیای اسلام چنین چیزهایی معنی نمی دهد. (با توجه به این که این سخن دو واسطه دارد- من و دوستم- شاید دقیقا گفته ایشان نباشد)
    نظر شخصی من :
    یک مسلمان به معنای واقعی : ان الذین قالواربنا الله ثم استقاموا فلا خوف علیهم و لا هم یحزنون ،*** فمن اتقی و اصلح فلا خوف علیهم و لا هم یحزنون، ****الذین ینفقون اموالهم باللیل و النهار سرا و علانیة فلهم اجرهم عند ربهم و لا خوف علیهم و لا هم یحزنون
    این مسلمان هیچ وقت غصه چیزهایی که از دست می ده را نمی خوره و واسه اون چیزهایی که به دست میاره زیادی خوشحال نمی شه این مسلمان هیچ وقت دچار افسردگی نمی شه ، این مسلمان هیچ وقت ناامید نمی شه، ....

    ما به روان شناسی پناه می بریم چون مسلمان های خوبی نیستیم . البته اسلام به مشاوره توصیه کرده است ولیکن آنچه به عنوان روانشناسی موجود است از پایه ویران است .

    ------------------------------------------------------------------------------

    درباره ی قسمتی که زیرش خط کشیدم ، سوالی برام پیش میاد !!!

    چرا علی (ع) از دست اعراب سر در چاه فرو می برد ؟؟؟

    من تا به حال به دانشگاه های روانشناسی خارج از کشور نرفتم ، پس از شما میپرسم شما چه فرقی بین روانشناسی که در دانشگاه های ایران تدریس میشه رو با دانشگاه های خارجی دیدید ؟؟؟ مواردی که در بالا به عنوان نمونه از علم روانشاسی نوشتم از غیب نیاوردمشون ، بلکه همون چیز هایی هستن که در دانشگاه یاد گرفتم !!!!!

    شما نوشته اید :

    ------------------------------------------------------------------------------

    یک روانشناس ، خود بزرگترین بیمار روانیست چراکه همواره درصدد تجزیه کردن رفتار دیگران است و این آفت به تمام رفتارهایش ریشه دوانده است و دوچار یک سوءبرداشت دائمیست و همواره در حال واکاوی کردن رفتار اطرافیانش است در حالیکه شخص مخاطب فارغ از ماجرا در حال زندگی کردن معمولیش است یک روانشناس در حال جستجو و کنکاش شخصیت اوست و ذره بینش همواره در حال بزرگ کردن کوچکترین تحرکات معمولی انسانیست این گفتار را از آن رو عارضم که دوستان روانشناسم همواره خود بر این مشکلشان اعتراف کرده اند . خود روانشناسان بیشترین مشکلات روانی را دارا هستند و خیلی از گفتارشان پیرو آرمانهاییست که دارند نه اینکه خودشان به آن آرمان رسیده باشند در واقع همان مصرع معروف حافظ " واعظان کین جلوه در ....

    ------------------------------------------------------------------------------
    نظر شما چیست که علم روانشناسی را بر چینیم ؟؟؟

    به نظر شما لزومی داره که اصلا افرادی تحت عنوان روانشناس وجود خارجی داشته باشند تا به شناخت انسان به شیوه ای علمی بپردازند ؟؟؟؟!!!



  15. #49
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 17 آذر 89 [ 11:10]
    تاریخ عضویت
    1386-7-02
    نوشته ها
    548
    امتیاز
    13,995
    سطح
    76
    Points: 13,995, Level: 76
    Level completed: 87%, Points required for next Level: 55
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    496

    تشکرشده 507 در 236 پست

    Rep Power
    73
    Array

    RE: آقای مدیر ای كاش می تونستی!!!؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط ASRIN GOZALI
    نقل قول نوشته اصلی توسط 118
    ای خدا به چه زبونی حرفمونو بزنیم !!!!
    باباجان ما مشکلات و ضعف های عملیاتی کردن علم روانشناسی در ایران رو بررسی می کنیم نگفتیم که این علم بده !!!! اینهایی که عصرین گوزلی میگه و خیلی نکات دیگه در ایران ازش خبری نیست علم روانشناسی در ایران با جهان از زمین تا زیر زمین متفاوته !!!
    حالا دوباره یکی میاد میگه علم روانشناسی اینه علم روانشناسی اونه !!!! :D
    بد نیست آدم پست ها رو کامل بخونه و متوجه ارسالها بشه بعد نظر بده یا تشکر بکنه !!!
    از خانم شاد تعجب می کنم که زیر پست شما رو تشکر می کنند چون ابوالفضل و طاهره که در متوجه نشدن منظور ملت تبحر دارند !!!
    مطمئنید نوشته های جناب خسته رو خونده اید ؟؟؟ :
    ------------------------------------------------------------------------------


    مطلبی را یکی از دوستان از آقای قرائتی نقل می کردند بدین مضمون که روانشناسی و ... مربوط به دنیای کفر و شرک است و اصولا در دنیای اسلام چنین چیزهایی معنی نمی دهد. (با توجه به این که این سخن دو واسطه دارد- من و دوستم- شاید دقیقا گفته ایشان نباشد)
    نظر شخصی من :
    یک مسلمان به معنای واقعی : ان الذین قالواربنا الله ثم استقاموا فلا خوف علیهم و لا هم یحزنون ،*** فمن اتقی و اصلح فلا خوف علیهم و لا هم یحزنون، ****الذین ینفقون اموالهم باللیل و النهار سرا و علانیة فلهم اجرهم عند ربهم و لا خوف علیهم و لا هم یحزنون
    این مسلمان هیچ وقت غصه چیزهایی که از دست می ده را نمی خوره و واسه اون چیزهایی که به دست میاره زیادی خوشحال نمی شه این مسلمان هیچ وقت دچار افسردگی نمی شه ، این مسلمان هیچ وقت ناامید نمی شه، ....

    ما به روان شناسی پناه می بریم چون مسلمان های خوبی نیستیم . البته اسلام به مشاوره توصیه کرده است ولیکن آنچه به عنوان روانشناسی موجود است از پایه ویران است .

    ------------------------------------------------------------------------------

    درباره ی قسمتی که زیرش خط کشیدم ، سوالی برام پیش میاد !!!

    چرا علی (ع) از دست اعراب سر در چاه فرو می برد ؟؟؟

    من تا به حال به دانشگاه های روانشناسی خارج از کشور نرفتم ، پس از شما میپرسم شما چه فرقی بین روانشناسی که در دانشگاه های ایران تدریس میشه رو با دانشگاه های خارجی دیدید ؟؟؟ مواردی که در بالا به عنوان نمونه از علم روانشاسی نوشتم از غیب نیاوردمشون ، بلکه همون چیز هایی هستن که در دانشگاه یاد گرفتم !!!!!

    شما نوشته اید :

    ------------------------------------------------------------------------------

    یک روانشناس ، خود بزرگترین بیمار روانیست چراکه همواره درصدد تجزیه کردن رفتار دیگران است و این آفت به تمام رفتارهایش ریشه دوانده است و دوچار یک سوءبرداشت دائمیست و همواره در حال واکاوی کردن رفتار اطرافیانش است در حالیکه شخص مخاطب فارغ از ماجرا در حال زندگی کردن معمولیش است یک روانشناس در حال جستجو و کنکاش شخصیت اوست و ذره بینش همواره در حال بزرگ کردن کوچکترین تحرکات معمولی انسانیست این گفتار را از آن رو عارضم که دوستان روانشناسم همواره خود بر این مشکلشان اعتراف کرده اند . خود روانشناسان بیشترین مشکلات روانی را دارا هستند و خیلی از گفتارشان پیرو آرمانهاییست که دارند نه اینکه خودشان به آن آرمان رسیده باشند در واقع همان مصرع معروف حافظ " واعظان کین جلوه در ....

    ------------------------------------------------------------------------------
    نظر شما چیست که علم روانشناسی را بر چینیم ؟؟؟

    به نظر شما لزومی داره که اصلا افرادی تحت عنوان روانشناس وجود خارجی داشته باشند تا به شناخت انسان به شیوه ای علمی بپردازند ؟؟؟؟!!!





    مغلطه (!)
    :D

  16. #50
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 30 آبان 88 [ 11:45]
    تاریخ عضویت
    1386-7-10
    نوشته ها
    1,573
    امتیاز
    16,204
    سطح
    81
    Points: 16,204, Level: 81
    Level completed: 71%, Points required for next Level: 146
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    898

    تشکرشده 926 در 486 پست

    Rep Power
    176
    Array

    RE: آقای مدیر ای كاش می تونستی!!!؟

    بیایید در چند خط به این جدال بیهوده نگاهی گذرا بیفکنیم:
    آقای غریب آشنا در نخستین نوشتار این گفتار سخن از ترکیبی غریب و البته زیبا بنام:*رمضان درمانی*آوردند و آن را در لابلای سخنان زیبا،احساسی و در لایه رویی خود، قشنگ آوردند که گوشه چشمی به درمان روانی داشت و در همانندی با آن بهره گیری از ماه خدایی رمضان تا همه اخلاق،رفتار شان بهتر شود و مشکلاتشات کمتر و اینهمه را در سایه نیایش ها و آداب دینی و عبادی دیدند . . . .
    یکی از دوستان با احساسی برانگیخته و به شکل نقل قول سخن از وارداتی بودن دانش روانشناسی آورده و آن را تحفه غرب داتسته و بیهوده اش دانستند و افزودند،اگر:------->>به دستورات و درمانهای دین مراجعه گردد که این فرامین دوای درها و رنجهای بشریتند در همه حال و دیگر با این فرامین نیازی به دانش روانشناسی نیست.
    و خود بنده سروپا تقصیر با کلامی نیشدار سخن از دین اوضاع جامعه پس از روضان درمانی شدن دوستان آوردم.
    در نادرستی سخن دوستی که روانشناسی را وارداتی دانسته و بیهوده شکی نیست و نیز در نیشداری نوشتار بنده که شاید سبب موضع گیری دیگر دوستان جوان احساساتی شد.
    آن دوست که روانشناسی را از غرب دانسته و حتی به طور ضمنی کفرآمیز به این نکته آشکار عنایت لازم را نفرمودند که نباید در تأیید سخنان زیبای *غریب آشنا* (که البته سخن او هم گوشه چشمی به روانشناسی داشت و روان درمانی) در رد یا وارادتی بودن دانشی سخن می راندند که بسیاری از پزشکان مسلمان در سده های پیشین و از جمله بوعلی سینا شیخ الرئیس در درمان مرضی از همان علم بنام مالیخولیا می کوشید و سایر اطبای اسلامی . . . .اگر هنگام که ایشان سخن از علم کفرآمیز و غیرکفرآمیز آوردند بنده یا یکی از ریش سفیدان این حدیث معروف را می آورد که:
    کل ما حکم به الشرع،کل ما حکم به العقل و حکم به العقل،حکم به الشرع شاید و تنها شاید آتش نزاع های بیهوده فرصت سوز کینه ساز فرو می نشست.اگر کسی بود یا اگر خدا این لطف را بر من ارزانی می داشت که به جناب*خسته و دیگر جوانان برومند*این تالار گوشزد می کردم که دانش روانشناسی ملیت و کشور نمی شناسد که آنها در ماله کشی بر سخن نادرستشان،روانشناسی ایرانی را مردود بشمارند تا این را به یاد آورند که:
    آیا یک بیمار مبتلا به اختلال وسواس یا شیزوفرنیک یا شخصیت ضداجتماعی و هزاران گونه بیماری دیگر روانی را که هیچ دخلی و هیچ ربطی به مسلمانی،کافری،ایرانی،فرنگ ی،عبادت،خداباوری،اینکه مال دنیا ارزش ندارد،اینکه همه می میریم یا مسلمان غصه از دست مال را نمی خورد و . . . . ندارند،شاید سوءتعابیر به حسن تعابیر مبدل می شد.جوانان و پسران و دختران گلم:خرد آدمی چه در نگاه دینی و چه در نگاه غیردینی حرف نخست را می زند و ابراز نظر بر پایه احساسات و یا نقل قولها یا تنها برای اینکه حرفی زده باشیم،هیچ ثمری ندارد و هشدار به شما که اینجا البته جایگاهی است چون خانواده و دیگری را رجحانی بر دیگری نیست(جز به خرد)،اما در جهان واقعی چنین تندگویی ها و شتابزدگی هایی را جز پشیمانی نتیجه ای در بر ندارد.

  17. 2 کاربر از پست مفید گرد آفرید تشکرکرده اند .

    گرد آفرید (سه شنبه 06 بهمن 88)


 
صفحه 5 از 9 نخستنخست 123456789 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. حال و احوال هستی
    توسط هستی در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: پنجشنبه 30 خرداد 92, 02:14
  2. آقای مدیر ای كاش می تونستی!!!؟ (جديد)
    توسط غریب آشنا در انجمن بهترین های تالار همدردی از دیدگاه اعضاء
    پاسخ ها: 11
    آخرين نوشته: جمعه 22 مرداد 89, 14:11
  3. براستی س ک س چه فایده ای دارد ؟
    توسط همسفر در انجمن مقالات و مطالب آموزشی در مورد خانواده
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: پنجشنبه 03 بهمن 87, 12:43

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 09:58 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.