به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 3 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 44
  1. #21
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 10 مهر 92 [ 12:28]
    تاریخ عضویت
    1392-5-30
    نوشته ها
    22
    امتیاز
    172
    سطح
    3
    Points: 172, Level: 3
    Level completed: 44%, Points required for next Level: 28
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    100 Experience Points31 days registered
    تشکرها
    0

    تشکرشده 15 در 10 پست

    Rep Power
    0
    Array
    آقاي فرهنگ عزيز
    سلام
    لطفا فيلم سينمايي جابر بن حيان كه روز شهادت امام صادق را گذاشت حتما ببنيد
    ادمها مي تونن خودشونو تغيير بدن مطمئن باشين . مدرك از اين بالاتر اگرم قبول ندارين كه من ديگه حرفي ندارم

  2. کاربر روبرو از پست مفید لاله شيرازي تشکرکرده است .

    rainbow69 (یکشنبه 17 شهریور 92)

  3. #22
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    یکشنبه 11 بهمن 94 [ 04:40]
    تاریخ عضویت
    1389-3-25
    نوشته ها
    2,890
    امتیاز
    27,971
    سطح
    98
    Points: 27,971, Level: 98
    Level completed: 63%, Points required for next Level: 379
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience PointsTagger First Class
    تشکرها
    15,041

    تشکرشده 10,678 در 2,786 پست

    حالت من
    Moteajeb
    Rep Power
    342
    Array
    اینکه آدم می تونه تغییر کنه بحثی نداره،این تحمیل تغییره که ایراد داره.


  4. 3 کاربر از پست مفید فرهنگ 27 تشکرکرده اند .

    Elena1994 (یکشنبه 17 شهریور 92), shapoor (یکشنبه 17 شهریور 92), پسرایرونی (دوشنبه 18 شهریور 92)

  5. #23
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 10 مهر 92 [ 12:28]
    تاریخ عضویت
    1392-5-30
    نوشته ها
    22
    امتیاز
    172
    سطح
    3
    Points: 172, Level: 3
    Level completed: 44%, Points required for next Level: 28
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    100 Experience Points31 days registered
    تشکرها
    0

    تشکرشده 15 در 10 پست

    Rep Power
    0
    Array
    خود دختر بايد تصميم بگيره كه قبول كنه مي تونه قبول نكنه آخه. ولي در كل تا بيشتر از اين وارد احساسات بيشتر نشده و فكراي خنده دار به ذهن برادرمون بيشتر نيفته بايد رك حرفشو بزنه . نه اينكه توسط ديگرون مخشو بزنه و مجبورش كنه با حجاب شه

  6. 3 کاربر از پست مفید لاله شيرازي تشکرکرده اند .

    rainbow69 (یکشنبه 17 شهریور 92), shapoor (یکشنبه 17 شهریور 92), فرهنگ 27 (یکشنبه 17 شهریور 92)

  7. #24
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 20 شهریور 98 [ 00:26]
    تاریخ عضویت
    1392-6-15
    نوشته ها
    30
    امتیاز
    4,674
    سطح
    43
    Points: 4,674, Level: 43
    Level completed: 62%, Points required for next Level: 76
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    92

    تشکرشده 36 در 15 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط لاله شيرازي نمایش پست ها
    خود دختر بايد تصميم بگيره كه قبول كنه مي تونه قبول نكنه آخه. ولي در كل تا بيشتر از اين وارد احساسات بيشتر نشده و فكراي خنده دار به ذهن برادرمون بيشتر نيفته بايد رك حرفشو بزنه . نه اينكه توسط ديگرون مخشو بزنه و مجبورش كنه با حجاب شه
    سلام
    خودمو یه لحظه گذاشتم جای دختر واقعا گیر دادن یا اینکه بو ببره که مخشو زدن حس خیلی بدیه. ولی اگه بصورت یجور خواهش عاشقانه و درخواست محترمانه با کمال خوش رفتاری باشه اونطرف هم آدمه و سرشار از احساس پس رو حساب مرام و معرفت هم که باشه قبول میکنه اما فکر می کنم قبول کردنی که یکم تعقل هم داشته باشه بهتره.

  8. #25
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 13 آبان 97 [ 22:02]
    تاریخ عضویت
    1392-2-03
    نوشته ها
    230
    امتیاز
    5,609
    سطح
    48
    Points: 5,609, Level: 48
    Level completed: 30%, Points required for next Level: 141
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    291

    تشکرشده 315 در 142 پست

    Rep Power
    38
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط rainbow69 نمایش پست ها
    دوستی فرموده بودند که چادر نوعی تحمیل کردنه
    حق باشماست شاید اینطوری به نظر برسه.
    اینطور به نظر نمیرسه ، واقا همینطوره و تحمیل کردنه مثل اینکه از شما بخواد که شلوار صورتی جذب با پیرهن ریش ریش شده بپوشید...

    من کاملا به شما حق میدم و میدونم که به من ربطی نداره اما ی توصیه اینه که توجه داشته باشید عفاف مهم تر حجابه ، وگرنه هستند و وجود دارند کسانی چادری مثل دوست خانم شما اگه بگم تعدادشون به اندازه همون بد حجاباس باورتون نمیشه ... اگه خانم مورد نظر شما اون عفاف و تعهد لازم رو درون خودش داره خیالتون راحت باشه...

  9. 3 کاربر از پست مفید Elena1994 تشکرکرده اند .

    rainbow69 (یکشنبه 17 شهریور 92), shapoor (یکشنبه 17 شهریور 92), فرهنگ 27 (یکشنبه 17 شهریور 92)

  10. #26
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 07 تیر 94 [ 00:49]
    تاریخ عضویت
    1392-1-16
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    455
    امتیاز
    3,873
    سطح
    39
    Points: 3,873, Level: 39
    Level completed: 49%, Points required for next Level: 77
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    873

    تشکرشده 1,282 در 361 پست

    Rep Power
    60
    Array
    سلام. دوست عزیز. افرادی که بی حجاب هستن بر اساس یک باور و فرهنگ عمل میکنند . اما بد حجابی به تمسخر گرفتن و جنگ با باور شماست. چطور میگید اینو میشه یک کاری کرد. از صحبت های شما میتونم میزان حجاب دختر مورد علاقه شما رو تصور کنم. قطعا رفتاری سنگین و معقول داره که شما علاقه مندش شدین. مقایسه من قیاس مع الفارق بود ، و مقایسه اتومبیل فروختن شما با باورهای یک انسان بجا و درست ؟ دوست عزیز. من بهتر از هر کس از افکار شما با خبرم. چون خودم هم مثل شما فکر میکنم. اما شهامت این رو دارم که به خواست طرف مقابلم احترام بذارم. حجاب به یک باور نیاز داره . اگر بدون باور باشه، هیچ ارزشی نداره. چرا به نماز خواندن و روزه گرفتن و باقی فرایض دینی دختر مورد علاقتون حساس نیستید؟ چرا از عقاید و ایمانش نمی پرسید. من میدونم. چون چیزی که در جمع دیده میشه و شما رو به اون مربوط میکنه حجابشه. اگر اون دختر نماز نخونه کسی نمیبینه اما میترسید با نوع حجاب ایشون شما رو به نوعی روشنفکری متهم کنند. آقای محترم. فکر نکنید اگر روسری همسرتون کمی به عقب رفت به بی غیرتی متهم خواهید شد. غیرت سیبیل کردی تاب دادن نیست. غیرت شوهر یعنی دفاع از حق زن در مقابل هر گونه بی عدالتی. یعنی ستون خانواده بودن. یعنی گذشت . یعنی دادن احساس آرامش به همسر. یعنی تلاش برای نزدیک شدن افکار. یعنی اینکه اون خانم احساس کنه تو تمام دنیا هیچ کس بیش از شما دوستش نداره. دوست عزیز. در جامعه ما در حق خانمها کوتاهی و بی عدالتی بسیاری میشه. کوچکترینش دادن حق طلاق به شوهره. چرا یک زن حق طلاق نداره؟ چرا اجازه نداره فرزند بیمارش رو بدون اجازه شوهرش بستری و عمل کنه؟ چرا برای هر چیز اجازه همسرش رو نیاز داره؟ و در مقابل این همه شوهر تنها برای همسر دوم نیاز به رضایت خانم داره؟ مسخره نیست؟ اگر من و شما زن آفریده شده بودیم معترض نبودیم؟ مگر من و شما صورتمون رو اصلاح نمی کنیم؟ مگر به موهامون سشوار نمی کشیم؟ ادکلن نمی زنیم؟ اگر با ایشون قرار ملاقات بذارید مایل نیستید مورد توجه ایشون واقع بشید؟ زن هم آرایش میکنه. ( البته تا اندازه ای که بیش از اندازه جلب توجه نکنه و شکل زننده به خودش نگیره،) چه ایرادی داره؟. این خصوصیت رو خدا در وجود خانمها قرار داده.من و شما نمیتونیم بخاطر میل خودمون سرکوبش کنیم. برادرم. حجاب تنها چیزی نیست که شما مشاهده می کنید. ببینید رفتار ایشون در بین دانشجوهای پسر چطوره؟ حجابشون در میهمانی های خانوادگی و دوستانه چطوره؟ در بین اقوام نزدیک اما نامحرم مانند شوهر خواهرچطور رفتار می کنند؟. قطعا میزان حجابشون در مواقع جشن با چیزی که شما در دانشگاه می بینید متفاوته. شما تنها نگاهتون به آرایش و روسری ایشونه.برایشان مشخص کنید با شرکت در مراسم مختلط و رقص های گروهی چه نظری خواهید داشت. قبل از اینکه با ایشون صحبت کنید برای خودتون تعریف کاملی از حجاب داشته باشید و بعد خواسته خودتون رو مطرح کنید. امیدوارم رضایت قلبی هر دو نفر شما جلب بشه. از نتیجه باخبرمون کن. موفق باشی.

    - - - Updated - - -

    سلام. دوست عزیز. افرادی که بی حجاب هستن بر اساس یک باور و فرهنگ عمل میکنند . اما بد حجابی به تمسخر گرفتن و جنگ با باور شماست. چطور میگید اینو میشه یک کاری کرد. از صحبت های شما میتونم میزان حجاب دختر مورد علاقه شما رو تصور کنم. قطعا رفتاری سنگین و معقول داره که شما علاقه مندش شدین. مقایسه من قیاس مع الفارق بود ، و مقایسه اتومبیل فروختن شما با باورهای یک انسان بجا و درست ؟ دوست عزیز. من بهتر از هر کس از افکار شما با خبرم. چون خودم هم مثل شما فکر میکنم. اما شهامت این رو دارم که به خواست طرف مقابلم احترام بذارم. حجاب به یک باور نیاز داره . اگر بدون باور باشه، هیچ ارزشی نداره. چرا به نماز خواندن و روزه گرفتن و باقی فرایض دینی دختر مورد علاقتون حساس نیستید؟ چرا از عقاید و ایمانش نمی پرسید. من میدونم. چون چیزی که در جمع دیده میشه و شما رو به اون مربوط میکنه حجابشه. اگر اون دختر نماز نخونه کسی نمیبینه اما میترسید با نوع حجاب ایشون شما رو به نوعی روشنفکری متهم کنند. آقای محترم. فکر نکنید اگر روسری همسرتون کمی به عقب رفت به بی غیرتی متهم خواهید شد. غیرت سیبیل کردی تاب دادن نیست. غیرت شوهر یعنی دفاع از حق زن در مقابل هر گونه بی عدالتی. یعنی ستون خانواده بودن. یعنی گذشت . یعنی دادن احساس آرامش به همسر. یعنی تلاش برای نزدیک شدن افکار. یعنی اینکه اون خانم احساس کنه تو تمام دنیا هیچ کس بیش از شما دوستش نداره. دوست عزیز. در جامعه ما در حق خانمها کوتاهی و بی عدالتی بسیاری میشه. کوچکترینش دادن حق طلاق به شوهره. چرا یک زن حق طلاق نداره؟ چرا اجازه نداره فرزند بیمارش رو بدون اجازه شوهرش بستری و عمل کنه؟ چرا برای هر چیز اجازه همسرش رو نیاز داره؟ و در مقابل این همه شوهر تنها برای همسر دوم نیاز به رضایت خانم داره؟ مسخره نیست؟ اگر من و شما زن آفریده شده بودیم معترض نبودیم؟ مگر من و شما صورتمون رو اصلاح نمی کنیم؟ مگر به موهامون سشوار نمی کشیم؟ ادکلن نمی زنیم؟ اگر با ایشون قرار ملاقات بذارید مایل نیستید مورد توجه ایشون واقع بشید؟ زن هم آرایش میکنه. ( البته تا اندازه ای که بیش از اندازه جلب توجه نکنه و شکل زننده به خودش نگیره،) چه ایرادی داره؟. این خصوصیت رو خدا در وجود خانمها قرار داده.من و شما نمیتونیم بخاطر میل خودمون سرکوبش کنیم. برادرم. حجاب تنها چیزی نیست که شما مشاهده می کنید. ببینید رفتار ایشون در بین دانشجوهای پسر چطوره؟ حجابشون در میهمانی های خانوادگی و دوستانه چطوره؟ در بین اقوام نزدیک اما نامحرم مانند شوهر خواهرچطور رفتار می کنند؟. قطعا میزان حجابشون در مواقع جشن با چیزی که شما در دانشگاه می بینید متفاوته. شما تنها نگاهتون به آرایش و روسری ایشونه.برایشان مشخص کنید با شرکت در مراسم مختلط و رقص های گروهی چه نظری خواهید داشت. قبل از اینکه با ایشون صحبت کنید برای خودتون تعریف کاملی از حجاب داشته باشید و بعد خواسته خودتون رو مطرح کنید. امیدوارم رضایت قلبی هر دو نفر شما جلب بشه. از نتیجه باخبرمون کن. موفق باشی.

  11. 6 کاربر از پست مفید majid_k تشکرکرده اند .

    rainbow69 (یکشنبه 17 شهریور 92), roze sepid (دوشنبه 18 شهریور 92), sara 65 (یکشنبه 17 شهریور 92), shapoor (دوشنبه 18 شهریور 92), فرهنگ 27 (یکشنبه 17 شهریور 92), مهرااد (دوشنبه 18 شهریور 92)

  12. #27
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 20 شهریور 98 [ 00:26]
    تاریخ عضویت
    1392-6-15
    نوشته ها
    30
    امتیاز
    4,674
    سطح
    43
    Points: 4,674, Level: 43
    Level completed: 62%, Points required for next Level: 76
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    92

    تشکرشده 36 در 15 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط majid_k نمایش پست ها
    سلام. دوست عزیز. افرادی که بی حجاب هستن بر اساس یک باور و فرهنگ عمل میکنند . اما بد حجابی به تمسخر گرفتن و جنگ با باور شماست. چطور میگید اینو میشه یک کاری کرد. از صحبت های شما میتونم میزان حجاب دختر مورد علاقه شما رو تصور کنم. قطعا رفتاری سنگین و معقول داره که شما علاقه مندش شدین. مقایسه من قیاس مع الفارق بود ، و مقایسه اتومبیل فروختن شما با باورهای یک انسان بجا و درست ؟ دوست عزیز. من بهتر از هر کس از افکار شما با خبرم. چون خودم هم مثل شما فکر میکنم. اما شهامت این رو دارم که به خواست طرف مقابلم احترام بذارم. حجاب به یک باور نیاز داره . اگر بدون باور باشه، هیچ ارزشی نداره. چرا به نماز خواندن و روزه گرفتن و باقی فرایض دینی دختر مورد علاقتون حساس نیستید؟ چرا از عقاید و ایمانش نمی پرسید. من میدونم. چون چیزی که در جمع دیده میشه و شما رو به اون مربوط میکنه حجابشه. اگر اون دختر نماز نخونه کسی نمیبینه اما میترسید با نوع حجاب ایشون شما رو به نوعی روشنفکری متهم کنند. آقای محترم. فکر نکنید اگر روسری همسرتون کمی به عقب رفت به بی غیرتی متهم خواهید شد. غیرت سیبیل کردی تاب دادن نیست. غیرت شوهر یعنی دفاع از حق زن در مقابل هر گونه بی عدالتی. یعنی ستون خانواده بودن. یعنی گذشت . یعنی دادن احساس آرامش به همسر. یعنی تلاش برای نزدیک شدن افکار. یعنی اینکه اون خانم احساس کنه تو تمام دنیا هیچ کس بیش از شما دوستش نداره. دوست عزیز. در جامعه ما در حق خانمها کوتاهی و بی عدالتی بسیاری میشه. کوچکترینش دادن حق طلاق به شوهره. چرا یک زن حق طلاق نداره؟ چرا اجازه نداره فرزند بیمارش رو بدون اجازه شوهرش بستری و عمل کنه؟ چرا برای هر چیز اجازه همسرش رو نیاز داره؟ و در مقابل این همه شوهر تنها برای همسر دوم نیاز به رضایت خانم داره؟ مسخره نیست؟ اگر من و شما زن آفریده شده بودیم معترض نبودیم؟ مگر من و شما صورتمون رو اصلاح نمی کنیم؟ مگر به موهامون سشوار نمی کشیم؟ ادکلن نمی زنیم؟ اگر با ایشون قرار ملاقات بذارید مایل نیستید مورد توجه ایشون واقع بشید؟ زن هم آرایش میکنه. ( البته تا اندازه ای که بیش از اندازه جلب توجه نکنه و شکل زننده به خودش نگیره،) چه ایرادی داره؟. این خصوصیت رو خدا در وجود خانمها قرار داده.من و شما نمیتونیم بخاطر میل خودمون سرکوبش کنیم. برادرم. حجاب تنها چیزی نیست که شما مشاهده می کنید. ببینید رفتار ایشون در بین دانشجوهای پسر چطوره؟ حجابشون در میهمانی های خانوادگی و دوستانه چطوره؟ در بین اقوام نزدیک اما نامحرم مانند شوهر خواهرچطور رفتار می کنند؟. قطعا میزان حجابشون در مواقع جشن با چیزی که شما در دانشگاه می بینید متفاوته. شما تنها نگاهتون به آرایش و روسری ایشونه.برایشان مشخص کنید با شرکت در مراسم مختلط و رقص های گروهی چه نظری خواهید داشت. قبل از اینکه با ایشون صحبت کنید برای خودتون تعریف کاملی از حجاب داشته باشید و بعد خواسته خودتون رو مطرح کنید. امیدوارم رضایت قلبی هر دو نفر شما جلب بشه. از نتیجه باخبرمون کن. موفق باشی.
    سلام , ممنون ، حرف هاتون خیلی منطقی بود استفاده کردم.
    در واقع حرفای من یکم ساده انگارانه برداشت شده بود و درواقع چون طولانی میشد زیاد بازش نکردم. تو اینکه باید باورهای ایشون رو بسنجم شکی نیست و تا حدودی این کار رو کردم.من در مشهد زندگی میکنم و اینجا یک شهر مذهبی هستش.مثلا ایشون به زیارت حرم میرن , نماز میخونه , روزه میگیره , راهیان نور میره ! و از اینکه من آدم تقریبا مذهبی ای هستم خوششون میاد,البته جلوی پسرای دیگه حول نمیشه و راحت حرف میزنه, از این تیپ آدمهاست و بقیه اش رو تقریبا باید خودتون حدس بزنید.در ضمین یکی دیگه از دلایل انتخابم این بوده که ایشون با روابط دوست پسر/دختری مخالف اند و با کسی دوست نمیشند(و در این مورد هم عقیده ایم) و با من هم که ارتباط دارند هنوز من رو با فامیل صدا میکنند یا افعال رو جمع میببند هنوز "شما" تبدیل به "تو" نشده شاید من از دستم در بره و بخوام یکم شیطنت کنم اما ایشون چارچوب رابطه رو حفظ کرده! تو شروع این ارتباط من هرچی سرمایه اجتماعی داشتم خرج کردم و رو همین حساب اعتماد کرده بنده خدا که ارتباط شکل گرفته , البته خانواده ها هم بی تاثیر نبودند.خلاصه من به پاکی ایشون عقیده دارم. اما اما اما :
    بله من می ترسم که اطرافیانم به ظاهر ایشون و گذشته من نگاه کنند و جور دیگه ای فکر کنند(اگه بگم حرف مردم برام مهم نیست شاید غلو نباشه اما حرف فامیل و نزدیکان روم اثر میزاره)
    بله من می ترسم که بعدا مورد بالا باعث تردید من بشه.
    بخاطر همینه که سعی دارم موضوع رو یه جور حلش کنم.پیش خودم حل شده است.

    در مقطع کنونی در پی پیش آوردن موقعیت خوب هستم برای بیان بیشتر عقایدم و این موضوع و ارزیابی عقایدشون.
    باز هم سپاسگذارم دوست عزیز

  13. #28
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 23 آذر 98 [ 13:14]
    تاریخ عضویت
    1392-4-28
    نوشته ها
    101
    امتیاز
    5,299
    سطح
    46
    Points: 5,299, Level: 46
    Level completed: 75%, Points required for next Level: 51
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    109

    تشکرشده 177 در 70 پست

    Rep Power
    24
    Array
    دوست عزیزبه نظر من اولا پیرو صحبتهای جناب فرهنگ27 حتی فکر هم نکنین به تغییر ایشون ، چون اساسا فکر عوض کردن همسرکاملا اشتباهه...شما یا ایشون رو با مجموعه خصوصیاتی که الان دارن بپذیرین یا فراموششش کنید...دوم اینکه به نظر من پاکی و وفاداری طرف اصله و از هرچیزی مهمتره...ظاهر و پوشش درحدی که شما عنوان میکنین از نظر من جزئیاته...اگه کسی واقعا وفادار و متعهد باشه چه بسا با مانتوی کوتاه و آرایش وموهای بیرون به احدی اجازه دست درازی یا فکر بد در مورد خودش رو نده...و خدای ناکرده کسی هم که اهل خیانت و هوسبازی باشه اگه توی صدتا چادر بپیچیش و برزنت دورش بکشی کار خودش رو میکنه...از نظر من اصل شخصیت انسانی و تربیت و شعور آدماس نه میزان وضخامت پارچه ولباسای دور تنشون یا چند سانت موی بیرون از روسری..

    - - - Updated - - -



    - - - Updated - - -
    ویرایش توسط پسرایرونی : دوشنبه 18 شهریور 92 در ساعت 13:08

  14. 4 کاربر از پست مفید پسرایرونی تشکرکرده اند .

    rainbow69 (دوشنبه 18 شهریور 92), shapoor (دوشنبه 18 شهریور 92), فرهنگ 27 (دوشنبه 18 شهریور 92), مهرااد (دوشنبه 18 شهریور 92)

  15. #29
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 17 دی 93 [ 22:34]
    تاریخ عضویت
    1391-12-08
    نوشته ها
    661
    امتیاز
    3,788
    سطح
    38
    Points: 3,788, Level: 38
    Level completed: 92%, Points required for next Level: 12
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First Class1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    2,635

    تشکرشده 911 در 430 پست

    Rep Power
    80
    Array
    سلام
    من خودم قبل از اينكه به چادر اعتقاد قلبي پيدا كنم يك خواستگار داشتم كه خيلي دوستم داشت.هر چي ميگفتم ميگفت باشه.هر بهونه اي آوردم كه بگم عقايد ماباهم جور در نمياد باز بحثو عوض ميكرد وفرداش با دليل ديگه ميومدن.كه خوشبختانه خدا كمك كرد با يه بهونه رفت سراغ زندگيش.

    از من ميخواست به خاطر خانوادش كه مثل شما بودن چادري بشم.منم چند بار بهش گفتم من اصلا دوست ندارم وپدرم منو در انتخاب حجاب آزاد گذاشته اونوقت چيزي رو كه كوچكترين اعتقادي بهش ندارم وحتي ازش متنفرم سرم كنم؟من همينطورم.اگر مورد پسندم بازم بيا وگرنه ديگه نيا.
    فرداش ميومد ميگفت باشه فقط دوران عقد سرت كن اونم خودم دوست ندارم اما به احترام مامانم...


    شما بايد تكليف خودتونو روشن كنيد.
    اگر اونقد مومنيد كه ميگيد پس نبايد به يك دختر مانتويي كه اندامش ديده ميشه وآرايش ميكنه وموي سرش بيرونه اونقد نگاه كنيد كه خوشتون بياد وبريد خواستگاريش.وحالا چون خودتون جذب زيبايي ظاهريش شديد(والبته بعدش تحقيق كرديد وصد البته دختر خوبي بوده) نميخوايد يكي مثل خودتون بهش نگاه چپ بندازه ازش ميخوايد چادر بپوشه.
    بهتره هر چه زودتر بهش بگيد شرطتون براي ازدواج چادره.اونطوري اونم بيشتر از اين به شما دلبسته نميشه وشما هم به گناه نميفتيد.

    خيلي حرف دارم چون من هم بيحجاب بودم وهم حجابو الان از ته دلم قبول دارم.
    اما فقط با همين جمله حرفمو تموم ميكنم.هيچ چيزي با اجبار موندگار نيست.شك نكنيد.

    - - - Updated - - -

    سلام
    من خودم قبل از اينكه به چادر اعتقاد قلبي پيدا كنم يك خواستگار داشتم كه خيلي دوستم داشت.هر چي ميگفتم ميگفت باشه.هر بهونه اي آوردم كه بگم عقايد ماباهم جور در نمياد باز بحثو عوض ميكرد وفرداش با دليل ديگه ميومدن.كه خوشبختانه خدا كمك كرد با يه بهونه رفت سراغ زندگيش.

    از من ميخواست به خاطر خانوادش كه مثل شما بودن چادري بشم.منم چند بار بهش گفتم من اصلا دوست ندارم وپدرم منو در انتخاب حجاب آزاد گذاشته اونوقت چيزي رو كه كوچكترين اعتقادي بهش ندارم وحتي ازش متنفرم سرم كنم؟من همينطورم.اگر مورد پسندم بازم بيا وگرنه ديگه نيا.
    فرداش ميومد ميگفت باشه فقط دوران عقد سرت كن اونم خودم دوست ندارم اما به احترام مامانم...


    شما بايد تكليف خودتونو روشن كنيد.
    اگر اونقد مومنيد كه ميگيد پس نبايد به يك دختر مانتويي كه اندامش ديده ميشه وآرايش ميكنه وموي سرش بيرونه اونقد نگاه كنيد كه خوشتون بياد وبريد خواستگاريش.وحالا چون خودتون جذب زيبايي ظاهريش شديد(والبته بعدش تحقيق كرديد وصد البته دختر خوبي بوده) نميخوايد يكي مثل خودتون بهش نگاه چپ بندازه ازش ميخوايد چادر بپوشه.
    بهتره هر چه زودتر بهش بگيد شرطتون براي ازدواج چادره.اونطوري اونم بيشتر از اين به شما دلبسته نميشه وشما هم به گناه نميفتيد.

    خيلي حرف دارم چون من هم بيحجاب بودم وهم حجابو الان از ته دلم قبول دارم.
    اما فقط با همين جمله حرفمو تموم ميكنم.هيچ چيزي با اجبار موندگار نيست.شك نكنيد.

    - - - Updated - - -

    اگر حرفام كمي تند بود ببخشيد.منم مثل بقيه نظرمو گفتم.شما ميتونيد از عقايدخودتون دفاع كنيد.

  16. 4 کاربر از پست مفید roze sepid تشکرکرده اند .

    majid_k (دوشنبه 18 شهریور 92), rainbow69 (دوشنبه 18 شهریور 92), shapoor (دوشنبه 18 شهریور 92), فرهنگ 27 (دوشنبه 18 شهریور 92)

  17. #30
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 20 شهریور 98 [ 00:26]
    تاریخ عضویت
    1392-6-15
    نوشته ها
    30
    امتیاز
    4,674
    سطح
    43
    Points: 4,674, Level: 43
    Level completed: 62%, Points required for next Level: 76
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    92

    تشکرشده 36 در 15 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط يوسف گمگشته نمایش پست ها
    شما بايد تكليف خودتونو روشن كنيد.
    اگر اونقد مومنيد كه ميگيد پس نبايد به يك دختر مانتويي كه اندامش ديده ميشه وآرايش ميكنه وموي سرش بيرونه اونقد نگاه كنيد كه خوشتون بياد وبريد خواستگاريش.وحالا چون خودتون جذب زيبايي ظاهريش شديد(والبته بعدش تحقيق كرديد وصد البته دختر خوبي بوده) نميخوايد يكي مثل خودتون بهش نگاه چپ بندازه ازش ميخوايد چادر بپوشه.

    اگر حرفام كمي تند بود ببخشيد.منم مثل بقيه نظرمو گفتم.شما ميتونيد از عقايدخودتون دفاع كنيد.
    سلام , از لطفتتون ممنونم که تجربیاتتون رو در اختیارم گذاشتین
    نه حرفاتون تند نبود, راستش اون قسمت که گفتید نگاه چپ و این حرفا یکمی از حرفتون ناراحات شدم البته شما حق دارین اینطوری برداشت کنید اما من این خانوم رو روزای اول دانشگاه دیدم و اولین جرقه صورت معصومشون تو یک نگاه ناخودآگاهانه روم اثر کرد ولی تو خودم پنهان کردم. من توی دانشگاه طوری ام که به محض ورود دیگه تنها نیستم همیشه دورو برم یکی هست, تو کلاسا هم همیشه ردیف اول میشینم اصلا تحت هیچ شرایطی نزدیکترین دوستام هم نمیدونستن که من به ایشون علاقه دارم. حتی من نگاه نمیکردم به ایشون که خدای نکرده کسی فکر بدی نکنه(البته نه فقط به ایشون به هیچ کس نگاه نمی کردم) این علاقه که از نگاه ناخواسته شروع شد کم کم رفتارهاشون هم مثل چیزی بود که من می خواستم.تو طول این دوسال همش خودم رو سرزنش می کردم که چرا به دختر مردم نگاه کردم و اینکه در موردش فکر میکنم دیگه گذشت تا اینکه دیگه نمیتونستم طاقت بیارم و می ترسیدم که عروس بشه واسه همین به دوستم که خانومش همکلاسی مونه گفتم و رفت باهش صحبت کرد و بعدش هم به مادرم و خواهرم گفتم و اونم همزمان به خانوادش. ببخشید طولانی شد.
    متاسفانه این روزا دنیای چند رنگیه و اصلا ظاهر و باطن ادمها یکی نیست, خودم دیدم چادری هایی که تحت پوشش چادر چه کارا که نکردن. من نمیگم چادر من میگم حد و حدود عرف. ولی اهل گیر دادن و تعصب بازی در آوردن هم نیستم.

    زیاد گیر نیستم اما همچنان امیدوارم :)

    - - - Updated - - -

    نقل قول نوشته اصلی توسط يوسف گمگشته نمایش پست ها
    شما بايد تكليف خودتونو روشن كنيد.
    اگر اونقد مومنيد كه ميگيد پس نبايد به يك دختر مانتويي كه اندامش ديده ميشه وآرايش ميكنه وموي سرش بيرونه اونقد نگاه كنيد كه خوشتون بياد وبريد خواستگاريش.وحالا چون خودتون جذب زيبايي ظاهريش شديد(والبته بعدش تحقيق كرديد وصد البته دختر خوبي بوده) نميخوايد يكي مثل خودتون بهش نگاه چپ بندازه ازش ميخوايد چادر بپوشه.

    اگر حرفام كمي تند بود ببخشيد.منم مثل بقيه نظرمو گفتم.شما ميتونيد از عقايدخودتون دفاع كنيد.
    سلام , از لطفتتون ممنونم که تجربیاتتون رو در اختیارم گذاشتین
    نه حرفاتون تند نبود, راستش اون قسمت که گفتید نگاه چپ و این حرفا یکمی از حرفتون ناراحات شدم البته شما حق دارین اینطوری برداشت کنید اما من این خانوم رو روزای اول دانشگاه دیدم و اولین جرقه صورت معصومشون تو یک نگاه ناخودآگاهانه روم اثر کرد ولی تو خودم پنهان کردم. من توی دانشگاه طوری ام که به محض ورود دیگه تنها نیستم همیشه دورو برم یکی هست, تو کلاسا هم همیشه ردیف اول میشینم اصلا تحت هیچ شرایطی نزدیکترین دوستام هم نمیدونستن که من به ایشون علاقه دارم. حتی من نگاه نمیکردم به ایشون که خدای نکرده کسی فکر بدی نکنه(البته نه فقط به ایشون به هیچ کس نگاه نمی کردم) این علاقه که از نگاه ناخواسته شروع شد کم کم رفتارهاشون هم مثل چیزی بود که من می خواستم.تو طول این دوسال همش خودم رو سرزنش می کردم که چرا به دختر مردم نگاه کردم و اینکه در موردش فکر میکنم دیگه گذشت تا اینکه دیگه نمیتونستم طاقت بیارم و می ترسیدم که عروس بشه واسه همین به دوستم که خانومش همکلاسی مونه گفتم و رفت باهش صحبت کرد و بعدش هم به مادرم و خواهرم گفتم و اونم همزمان به خانوادش. ببخشید طولانی شد.
    متاسفانه این روزا دنیای چند رنگیه و اصلا ظاهر و باطن ادمها یکی نیست, خودم دیدم چادری هایی که تحت پوشش چادر چه کارا که نکردن. من نمیگم چادر من میگم حد و حدود عرف. ولی اهل گیر دادن و تعصب بازی در آوردن هم نیستم.

    زیاد گیر نیستم اما همچنان امیدوارم :)

  18. کاربر روبرو از پست مفید rainbow69 تشکرکرده است .

    roze sepid (دوشنبه 18 شهریور 92)


 
صفحه 3 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: سه شنبه 13 اسفند 92, 10:36
  2. موفقیت از آن كسانی است كه ذهنیت موفق دارند
    توسط ani در انجمن موفقیت و شادی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: یکشنبه 24 آبان 88, 18:19

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 12:51 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.