به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 48
  1. #11
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 08 تیر 98 [ 05:40]
    تاریخ عضویت
    1389-9-30
    نوشته ها
    1,362
    امتیاز
    19,687
    سطح
    88
    Points: 19,687, Level: 88
    Level completed: 68%, Points required for next Level: 163
    Overall activity: 25.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger Second Class1000 Experience PointsVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    7,910

    تشکرشده 7,657 در 1,487 پست

    Rep Power
    153
    Array
    سلام دوست عزیز.

    اگه بعد از 10 یا 20 جلسه بود میشد این حرف رو قبول کرد که میگید "الان که کار به عاطفه کشیده و ..."


    من دقیق نمیدونم کار درست در وضعیت شما چیه. (هرچند اگه جای شما بودم باز هم پیگیری میکردم)

    اما برای موردهای بعدی (یا احیانا همین مورد) عرض میکنم که صحبتی که درباره زمینه های مختلف میشه، تا باز نشه و به درازا کشیده نشه نمیشه از توش تفاهم یا عدم تفاهم رو متوجه شد.

    اینجور که شما گفتید، به نظرم شما و اون دختر خانم فقط در مسائل کلی و اولیه با هم مشکلی نداشتید.
    و احتیاج به بررسی و کنکاش بود.
    توی این مدت زمان کم، فقط کلیات مطرح میشه. و فقط نشون دهنده این هست که میشه ادامه داد برای صحبت بیشتر. نه برای تصمیم نهایی!


    لطفا اگه خواستگاری از این دختر خانم دوباره پیش رفت، با هم بیشتر صحبت کنید و سعی کنید هم ایشون رو بشناسید و هم خودتون رو بهش بشناسونید.
    از زندگی چه می خواهی که در خدایی ِخدا، آنرا نمیابی؟

  2. 4 کاربر از پست مفید دختر مهربون تشکرکرده اند .

    **سهیل ** (دوشنبه 28 مرداد 92), morteza_65 (پنجشنبه 24 مرداد 92), roze sepid (یکشنبه 13 مرداد 92), saraamini (دوشنبه 14 مرداد 92)

  3. #12
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 17 دی 93 [ 22:34]
    تاریخ عضویت
    1391-12-08
    نوشته ها
    661
    امتیاز
    3,788
    سطح
    38
    Points: 3,788, Level: 38
    Level completed: 92%, Points required for next Level: 12
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First Class1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    2,635

    تشکرشده 911 در 430 پست

    Rep Power
    80
    Array
    سلام
    به نظر من هيچ دليلي وجود نداره.ايشون مايل به اين ازدواج بودن.وگرنه خواهرشون تماس نميگرفتن.بلكه صبر ميكردن شما تماس بگيريد وجواب منفي بدن.
    اين وسط يه سري سوءتفاهم به وجود اومده واونا فكر كردن شما داريد واسشون كلاس ميزاريد يا تكليفتون با خودتون مشخص نيست.چون وقتي آدرس براي تحقيق ميخواستن خواهرتون گفتن بايد يك جلسه ديگه حرف بزنن.
    از طرفي حرف شماهم درست بوده ودوست داشتيد بيشتر آشنا بشيد.
    خانواده ما هميشه بعد از يك جلسه صحبت ميرن تحقيق وبعد اگر مشكلي نبود جلسه بعدي برگزار ميشه.

  4. 3 کاربر از پست مفید roze sepid تشکرکرده اند .

    **سهیل ** (دوشنبه 28 مرداد 92), morteza_65 (یکشنبه 13 مرداد 92), saraamini (دوشنبه 14 مرداد 92)

  5. #13
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 01 مرداد 93 [ 15:44]
    تاریخ عضویت
    1392-5-09
    نوشته ها
    13
    امتیاز
    809
    سطح
    15
    Points: 809, Level: 15
    Level completed: 9%, Points required for next Level: 91
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    28

    تشکرشده 19 در 8 پست

    Rep Power
    0
    Array
    سلام دوست خوبم دختر مهربون:
    ممنون که برام وقت گذاشتین و جواب دادین
    اینکه میفرمایین 10تا20 جلسه صحبت کنید میخواستم ببینم در چه مواردی باید صحبت کنیم و چه چیزایی رو مطرح کنیم؟من تموم صحبتام حداکثر 2 جلسه 1 ساعتی شد!!!
    با سپاس.
    ویرایش توسط morteza_65 : دوشنبه 14 مرداد 92 در ساعت 00:22

  6. 2 کاربر از پست مفید morteza_65 تشکرکرده اند .

    **سهیل ** (دوشنبه 28 مرداد 92), دختر مهربون (سه شنبه 22 مرداد 92)

  7. #14
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 01 مرداد 93 [ 15:44]
    تاریخ عضویت
    1392-5-09
    نوشته ها
    13
    امتیاز
    809
    سطح
    15
    Points: 809, Level: 15
    Level completed: 9%, Points required for next Level: 91
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    28

    تشکرشده 19 در 8 پست

    Rep Power
    0
    Array
    با سلام دوباره به همه دوستان عزيز
    امروز يكي از آشناهاي دختره كه با هم همكاريم گفت يه خبر دارم برات .گفت كه اونا نه تحقيق رفتن و نه ايراد از طرف تو بوده دختره خواستگار ديگه اي هم داشته كه به اون جواب داده اما گفت مطمئن نيستم كارو تموم كردن يا نه.(ولي مشخصه كه جوابش مثبته و كار تموم شده ست)
    خب اگه خواستگار ديگه اي هم داشته چرا به منم اجازه داد كه بيام خونشون خواستگاري و با هم دو جلسه صحبت كنيم بهتر بود اول تكليفشو با اون خواستگارش مشخص ميكرد بعدا به من جواب ميداد
    لابد مقايسه كرده ديده شرايط اون از من بهتر بوده اما اين كار درستي نيست.نميتونم با خودم كنار بيام.افكارم پريشونه تمركز حواس ندارم حوصله هيچ كاري رو ندارم اعتماد به نفسمو از دست دادم خيلي به دلم نشسته بود هموني بود كه هميشه دنبالش بودم.
    خدايا آخه اين انصافه؟؟؟
    احساس ميكنم اين وسط من بازيچه شدم
    وقتي جواب منفي داد و دليل منطقي نداشت حدس ميزدم دارن پنهون كاري ميكنن
    دوستاي عزيزم كمك كنيد بتونم فراموشش كنم .خيلي تنهام خيلي......


  8. 2 کاربر از پست مفید morteza_65 تشکرکرده اند .

    **سهیل ** (دوشنبه 28 مرداد 92), roze sepid (سه شنبه 22 مرداد 92)

  9. #15
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 10 شهریور 92 [ 22:23]
    تاریخ عضویت
    1392-3-28
    نوشته ها
    91
    امتیاز
    461
    سطح
    9
    Points: 461, Level: 9
    Level completed: 22%, Points required for next Level: 39
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class31 days registered250 Experience Points
    تشکرها
    98

    تشکرشده 87 در 40 پست

    Rep Power
    0
    Array
    :)) بابا بی خیال، دریا ماهی زیاد داره! راحت می تونی خیلی ها رو که با شرایط تو جور در میاد پیدا کنی!
    ازدواج یه معامله اس (مخصوصا واسه پسرا)، بازاری فکر کن، این نشد یکی دیگه!
    احساساتتم یه جایی چال کن واسه بعد عقد رسمی (یا حتی چند سال بعد از اون)!

  10. 2 کاربر از پست مفید shervin تشکرکرده اند .

    **سهیل ** (دوشنبه 28 مرداد 92), morteza_65 (پنجشنبه 24 مرداد 92)

  11. #16
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    سه شنبه 28 فروردین 03 [ 01:56]
    تاریخ عضویت
    1390-10-11
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,483
    امتیاز
    37,786
    سطح
    100
    Points: 37,786, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsRecommendation Second ClassVeteranOverdriveTagger Second Class
    تشکرها
    8,332

    تشکرشده 10,025 در 2,339 پست

    حالت من
    Ashegh
    Rep Power
    374
    Array
    سلام اقا مرتضی

    صرف نظر از این موضوع اگر میخواهید ازدواجی موفق داشته باشید(قبلا هم بهتون گفتم) لازمه که احساسی تصمیم نگیرید.چر به تجربه ها گوش نمیدین؟ازدواجی که از روی احساس صورت بگیره صد در صد منجر به شکست خواهد شد.

    وقتی میگین امادگی ازدواج دارم و میخوام تشکیل خانواده بدم باید بدونید که لازمه منطقی و عقلانی تصمیم بگیرین.

    شما با این خواستگاری غرق در احساسات شدین....این یعنی شما امادگی ازدواج ندارین.

    و لازمه که روی شخصیتتون کار کنید.این همه وابستگی و علاقه و عشق و ....اون هم با یک خواستگاری ساده ...مطمئن باشید که فقط الان بحث جذابیت و زیبایی مطرحه نه اخلاق و منش و درک.

    اما در مورد مشکل اصلیتون

    ایشون حق داره 50 تا خواستگار باهم داشته باشه.نه خلاف شرع و نه خلاف عرف.حق داره از بین چند خواستگار ، موردی رو که فکر میکنه بهتره انتخاب کنه.

    ضمن اینکه کلا راههای خبر گرفتن از این خانوم رو ببنیدین تا با اعصابتون بازی نشه و بتونید منطقی فکر کنید.

    خیلی وقتها توی زندگی همه چیز باب میل ما پیش نمیره و باید قدرت "نه" شنیدن رو در خودمون تقویت کنیم.حالا در هر زمینه ای که میخواد باشه

    به خواست خدا راضی باشید و بدونید که برگی از درخت نمیفته مگر به اذن خدا.

    شما که اینده بین نیستین.شاید اگر ازدواج میکردین با این خانوم زندگی خوبی نمیتونستید داشته باشید.

    توکل به خدا کنید و شک نکنید اگر دری رو میبنده ، در دیگه ای رو باز میکنه.
    منتظر باشید وببینید

    موفق باشید
    گاهی برای رشد کردن باید سختی کشید،گاهی برای فهمیدن باید شکست خورد،گاهی برای بدست آوردن باید از دست داد،چون برخی درسها در زندگی فقط از طریق رنج و محنت آموخته میشوند.


  12. 4 کاربر از پست مفید maryam123 تشکرکرده اند .

    **سهیل ** (دوشنبه 28 مرداد 92), morteza_65 (پنجشنبه 24 مرداد 92), roze sepid (سه شنبه 22 مرداد 92), tamanaye man (سه شنبه 22 مرداد 92)

  13. #17
    Banned
    آخرین بازدید
    شنبه 19 دی 94 [ 18:27]
    تاریخ عضویت
    1390-10-12
    نوشته ها
    633
    امتیاز
    6,328
    سطح
    51
    Points: 6,328, Level: 51
    Level completed: 89%, Points required for next Level: 22
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    2,084

    تشکرشده 1,278 در 497 پست

    Rep Power
    0
    Array
    حدسم درست بود ، بهت گفتم که شاید یکی دیگه هم توی زندگیش بوده

    آقا مرتضی ، بحث مقایسه بحث بهتر یا بدتر بودن نیست . شاید اون یکی خواستگار از نظر اخلاقی و فرهنگی بیشتر بهش نزدیک بوده . حتی ممکنه خیلی چیزاش کمتر از شما بوده باشه ولی باز به دختر خانم نزدیک تر و شبیه تر بوده .

    و یا شاید مدت آشناییش با اون آقا پسر طولانی تر بوده ، و پیش خودش فکرکرده که با همون ادامه میدم . در اول جوابشون به شما مثبت بوده ، پس مطمئن باش که شما گزینه خوبی بودید که جواب مثبت گرفتید ، اما یکم دو دل بودن ، تا خواهر شما که گفتند یک جلسه دیگه صحبت کنیم .
    باور کن قسمت هم نبودید ، وگرنه به شما جواب مثبت میداد .

  14. 4 کاربر از پست مفید tamanaye man تشکرکرده اند .

    **سهیل ** (دوشنبه 28 مرداد 92), morteza_65 (پنجشنبه 24 مرداد 92), roze sepid (سه شنبه 22 مرداد 92), دختر مهربون (سه شنبه 22 مرداد 92)

  15. #18
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 08 تیر 98 [ 05:40]
    تاریخ عضویت
    1389-9-30
    نوشته ها
    1,362
    امتیاز
    19,687
    سطح
    88
    Points: 19,687, Level: 88
    Level completed: 68%, Points required for next Level: 163
    Overall activity: 25.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger Second Class1000 Experience PointsVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    7,910

    تشکرشده 7,657 در 1,487 پست

    Rep Power
    153
    Array
    دوست عزیز، این لینک رو مطالعه بفرمایید

    http://www.hamdardi.net/thread-12878.html


    ضمن اینکه شما در مورد خیلی مسائل باید فکر کنی و اونها رو در قالب سوال و یا شبیه سازی فضای آینده از دختر خانم بپرسی تا روند فکری خانم برات روشن بشه.

    به نظرم شنیدن این فایل های سخنرانی هم برات خوب باشه. بهت دید میده برای سوال ها:

    دانلود رایگان سخنرانی های روانشناسی - دانلود سمینار ازدواج موفق (دکتر شاهین فرهنگ)
    از زندگی چه می خواهی که در خدایی ِخدا، آنرا نمیابی؟

  16. 4 کاربر از پست مفید دختر مهربون تشکرکرده اند .

    **سهیل ** (دوشنبه 28 مرداد 92), morteza_65 (پنجشنبه 24 مرداد 92), roze sepid (سه شنبه 22 مرداد 92), tamanaye man (چهارشنبه 23 مرداد 92)

  17. #19
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 25 اردیبهشت 01 [ 00:01]
    تاریخ عضویت
    1390-6-17
    نوشته ها
    1,916
    امتیاز
    39,710
    سطح
    100
    Points: 39,710, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    3,893

    تشکرشده 3,096 در 1,314 پست

    Rep Power
    317
    Array
    میبینم که آقا پسرا دور هم جمع شدن و هی پایین پست همدیگه تشکر زدن.

    گفتم ما دخترا هم بیایم یه چیزی بگیم بد نیست.

    آقا مرتضی، شما چون تا حالا ارتباطی با دختری نداشتید خیلی زود احساساتتون درگیر شده.

    ولی خب شما چیکار دارید که دلیلشون چیه؟

    آخه چرا فکر میکنید اگه یه دختر 3-4 جلسه با شما صحبت کرد و بعد گفت نه با احساسات شما بازی کرده؟

    شما پسرا اول فکرا و تحقیقاتتون رو میکنید و بعد میرید خواستگاری. ولی دختر بیچاره مجبوره وقتی رفتید خواستگاریش تازه بشینه فکر کنه.
    شما پسرا وقتی یکی نشد میرید راحت یکی دیگه پبدا میکنید. ولی دختر بیچاره استرس اینو هم داره که نکنه مورد بهتری براش پیدا نشه.

    پس تردید و شک یه چیز طبیعیه برا دخترا.

    خب آخه شما هم یکم دخترا رو درک کنید دیگه.

    البته اینم درسته که دخترا اگه کسی رو نپسندیدن دیگه نباید ادامه بدن و تا حدی آقایون هم حق دارن.

    ولی خب کلا چه دختر چه پسر تا نرفتن سر سفره عقد ، نباید وارد فاز احساس بشن و بذارن احساس قدرت بگیره.

    تازه یه احتمال دیگه هم هست. شاید چون

  18. 4 کاربر از پست مفید Pooh تشکرکرده اند .

    **سهیل ** (دوشنبه 28 مرداد 92), morteza_65 (پنجشنبه 24 مرداد 92), roze sepid (چهارشنبه 23 مرداد 92), shervin (جمعه 25 مرداد 92)

  19. #20
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 01 مرداد 93 [ 15:44]
    تاریخ عضویت
    1392-5-09
    نوشته ها
    13
    امتیاز
    809
    سطح
    15
    Points: 809, Level: 15
    Level completed: 9%, Points required for next Level: 91
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    28

    تشکرشده 19 در 8 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط دختر مهربون نمایش پست ها
    دوست عزیز، این لینک رو مطالعه بفرمایید

    http://www.hamdardi.net/thread-12878.html


    ضمن اینکه شما در مورد خیلی مسائل باید فکر کنی و اونها رو در قالب سوال و یا شبیه سازی فضای آینده از دختر خانم بپرسی تا روند فکری خانم برات روشن بشه.

    به نظرم شنیدن این فایل های سخنرانی هم برات خوب باشه. بهت دید میده برای سوال ها:

    دانلود رایگان سخنرانی های روانشناسی - دانلود سمینار ازدواج موفق (دکتر شاهین فرهنگ)
    ممنونم دوست خوبم مطالبي كه قرار دادين عالي بود خيلي به دردم خورد

    - - - Updated - - -

    از همه دوستاي خوبم كمال تشكر رو دارم
    واقعا خدا رو شاكرم كه راهنما و سنگ صبوري مثل شما دارم كه با وجود نداشتن هيچ گونه شناختي از من حقير دلسوزانه و با صداقت برام وقت گذاشتين وهمدردي كردين.
    مشكل بزرگ من اينه كه آدم احساساتي و سمعي هستم و هميشه تو زندگيم تو اين زمينه ضربه خوردم.چه كنم دست خودم نيست.بايد تلاش كنم بتونم روحياتمو عوض كنم.من شايد بيشتر از اينكه آمادگي ازدواج رو داشته باشم نياز به ازدواج دارم.
    راهكارهايي رو كه گفتين رو به كار ميگيرم .ديگه بهش فكر نميكنم و اجازه نميدم كه خبري از ايشون بهم برسه.
    اميدم به خداست.
    با سپاس.

    - - - Updated - - -

    از همه دوستاي خوبم كمال تشكر رو دارم
    واقعا خدا رو شاكرم كه راهنما و سنگ صبوري مثل شما دارم كه با وجود نداشتن هيچ گونه شناختي از من حقير دلسوزانه و با صداقت برام وقت گذاشتين وهمدردي كردين.
    مشكل بزرگ من اينه كه آدم احساساتي و سمعي هستم و هميشه تو زندگيم تو اين زمينه ضربه خوردم.چه كنم دست خودم نيست.بايد تلاش كنم بتونم روحياتمو عوض كنم.من شايد بيشتر از اينكه آمادگي ازدواج رو داشته باشم نياز به ازدواج دارم.
    راهكارهايي رو كه گفتين رو به كار ميگيرم .ديگه بهش فكر نميكنم و اجازه نميدم كه خبري از ايشون بهم برسه.
    اميدم به خداست.
    با سپاس.

  20. 2 کاربر از پست مفید morteza_65 تشکرکرده اند .

    **سهیل ** (دوشنبه 28 مرداد 92), دختر مهربون (دوشنبه 28 مرداد 92)


 
صفحه 2 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 10:52 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.