
نوشته اصلی توسط
خسته
مطلبی را یکی از دوستان از آقای قرائتی نقل می کردند بدین مضمون که روانشناسی و ... مربوط به دنیای کفر و شرک است و اصولا در دنیای اسلام چنین چیزهایی معنی نمی دهد. (با توجه به این که این سخن دو واسطه دارد- من و دوستم- شاید دقیقا گفته ایشان نباشد)
نظر شخصی من :
یک مسلمان به معنای واقعی : ان الذین قالواربنا الله ثم استقاموا فلا خوف علیهم و لا هم یحزنون ،*** فمن اتقی و اصلح فلا خوف علیهم و لا هم یحزنون، ****الذین ینفقون اموالهم باللیل و النهار سرا و علانیة فلهم اجرهم عند ربهم و لا خوف علیهم و لا هم یحزنون
این مسلمان هیچ وقت غصه چیزهایی که از دست می ده را نمی خوره و واسه اون چیزهایی که به دست میاره زیادی خوشحال نمی شه این مسلمان هیچ وقت دچار افسردگی نمی شه ، این مسلمان هیچ وقت ناامید نمی شه، ....
ما به روان شناسی پناه می بریم چون مسلمان های خوبی نیستیم . البته اسلام به مشاوره توصیه کرده است ولیکن آنچه به عنوان روانشناسی موجود است از پایه ویران است .
علاقه مندی ها (Bookmarks)