به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 61

Hybrid View

  1. #1
    سرپرست سایت

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    1388-1-03
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    8,092
    امتیاز
    169,059
    سطح
    100
    Points: 169,059, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassCreated Blog entryVeteranOverdrive
    نوشته های وبلاگ
    4
    تشکرها
    27,744

    تشکرشده 36,137 در 7,447 پست

    Rep Power
    1105
    Array


    دختر مهربون گلم


    دست خدا بالای دست باباته ، باور کن .

    این وقتها ، وقتی شما کارت درسته ، وقتی شما کاری از دستت بر نمیاد ، وقتی چیزی دست تو نیست ، به خدا بسپار و خیالت تخت تخت باشه که خودش

    ساربون اصلیه و میدونه چه کنه . وقتش که برسه ، اونی که باید بیاد وقتی بیاد ، خدا چنان همه چیز رو ردیف میکنه که خودت مات می مونی . مهم اینه که تو

    از مسیرش خارج نشی .

    ببین عزیزم

    وقتی ما چیزی بخواهیم و بطلبیم و خود اسباب یا زمینه های اجابت نشدنش را فراهم نکرده باشیم و در کمال صدق و نیاز از خدا بطلبیم ، و عاجزانه بگیم

    خوب وبدش رو ما نمی دونیم و آنچه می دانیم ظاهر قضیه هست و باطنش نزد تو آشکار هست ، پس می خواهم و خالصانه هم میخواهم ، اگر خیر هست و

    صلاح هست ، اجابت کن . این را یقین بدان که اگر خیر و رشد تو در آن باشد او اجابت می کند و اگر نشد ، به قول بهار بدان و مطمئن باش که حکمت خیر در

    کار هست . یعنی خیرش در نشدش هست .

    اینها را گفتم تا بگم
    دختر مهربون نازنین ، با شرایطی که داری و تلاشهایی که کردی ، از تو فقط دعا کردن و به خدا توکل کردن هست و چون از

    ناحیه تو کوتاهی و سهل انگاری یا سخت گیری بیجا صورت نگرفته و نمیگیره ، پس خیالت هم باید راحت باشه و با اعتماد و اطمینان به او

    بسپاری .


    کاروانی که بود بدرقه اش لطف خدا

    به تجمل بنشیند ، به جلالت برود


    تازه اونی هم که از خودش کار برمیاد نیز ، درستی عمق کارش به اینکه که تلاشش رو بکنه و نتیجه را واگذار کنه به خدا که الله ولی الذین آمنوا ، یخرجهم من

    الظلمات الی النور ( به مولایت اعتماد کن که از ظلمت به نور می رساند )


    تکیه برتقوی و دانش در طریقت کافریست ...................... راهرو گر صــــــــــد هــــــنر دارد توکل بایدش


    چه رسد به کسی که اختیار کار دستش نیست ، دیگه باید با خیال راحت بسپاره به ولی اصلیش یعنی خود خدا و اعتماد کند که او هرچه بخواهد می شود ،

    و هرچه او بخواهد خیر مطلق است و هیچ شری در آن راه نیست .

    با این توضیح باید بگم ،
    نه تنها هستی ، نه درمانده ، نه در بن بست . نشنیدی که میگن در بن بست هم راه آسمان باز است ؟؟؟ یعنی در واقع

    بن بست نداریم البته اگر متوکل باشیم


    عزیز دلم . در باب توکل و تأثیراتش کمی بیشتر مطالعه و تدقیق داشته باش و خود را متخلق به آن کن . باور کن که دغدغه کش است و

    آرامش بخش و رهایی آفرین .



    خلاصه اینکه
    :

    راه حل و کلید گره گشای تو و امثال تو « توکل » است ، نه به حرف بلکه به عمل و به اعتقاد و به دل ....... در این رابطه اگر درست یادم باشه ، تاپیکی

    ایجاد کرده ام ،اگر بود لینکش را برات میگذارم .

    در رابطه با ازدواج هم سعی کن در عین اینکه خواهان هستی ، اسیر این خواسته نباشی تا هر وقت خواستگاری ای به نتیجه نرسید مغموم نشوی . روال

    زندگیت را با شادابی در پیش بگیر و در این مسیر اگر موقعیت مناسب هم پیش آمد و شد که استقبال می کنی . همینکه دغدغه ازدواج کردن ودیر شدنش را

    نداشته باشی ، موج بیخیالی از تو صادر میشه و دریافت این موج از سوی بابات ، او را شل میکنه از سخت گیری . هرچه موج اشتیاق هرچه زودتر ازدواج

    کردن در تو باشه و نگرانی و دغدغه در رابطه با آن ، همین را پدر دریافت میکند و بیشتر به لج بازی می افته و خود نمایی ( چون خود را مصدر تامین نیاز تو

    می بینه و مغرور میشه )هروقت خواستگاری مطرح شد و بهت گفتند که خواستگار میخواد بیاد و ... خود را بی تفاوت نشان بده و بیخیال و پی گیری و

    کنجکاوی نکن که کیه ، کی میاد و .... . البته اگر اون توکلی که میگم در تو عمیق بشه ، خود بخود همین حالت را هم پیدا می کنی . و بابات که به نظرم

    روحیه به عکس عمل کردن داره ( یعنی عکس آنچه تو می طلبی و دوست داری عمل می کنه و لذا برعکس هم باید باهاشون بری . یعنی آنچه می خواهی

    را به ظاهر بی تفاوت باشی و آنچه نمیخواهی را خواهان باشی ، تا او بنا به میل اصلی و پنهان تو پیش بره )


    نگران نباش گلم ..... خدا بزرگه


    سرچ کن جریان حبیب نجار و سلطان محمود را پیدا کن و بخوان ..... حتماً




    ویرایش توسط فرشته مهربان : چهارشنبه 12 تیر 92 در ساعت 10:03

  2. 10 کاربر از پست مفید فرشته مهربان تشکرکرده اند .

    Aram_577 (چهارشنبه 12 تیر 92), hadieh (چهارشنبه 12 تیر 92), reihane_b (چهارشنبه 12 تیر 92), taraneh89 (چهارشنبه 12 تیر 92), نازنین آریایی (چهارشنبه 12 تیر 92), مسافر زمان (چهارشنبه 12 تیر 92), بهار.زندگی (چهارشنبه 12 تیر 92), دختر مهربون (چهارشنبه 12 تیر 92), راحیل خانوم (دوشنبه 24 تیر 92), شوکا (چهارشنبه 12 تیر 92)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. میل به ازدواج در کنار ترس از آن ، راه حل چیست ؟
    توسط یه آدم در انجمن طـــــــــــرح مشکلات ازدواج: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: چهارشنبه 10 تیر 94, 15:02
  2. همسرم پشت من نیست
    توسط hamdard20 در انجمن طـــــــــــرح مشکلات ازدواج: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: دوشنبه 27 مرداد 93, 09:00
  3. چک لیست بهداشت روانی = چک لیست مسلمانی
    توسط مدیرهمدردی در انجمن دین و روانشناسی
    پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: دوشنبه 26 خرداد 93, 03:00
  4. در مسابقه ی زندگی گل زدن هنر نیست بلکه گل شدن هنره !
    توسط مو طلایی در انجمن سرگرمی و تفریح
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: یکشنبه 09 مرداد 90, 10:40

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 20:54 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.