الإمام الباقرُ والإمامُ الصّادقُ عليهماالسلام :
ما لَكَ مِن صلاتِكَ الاّ ما أقبَلتَ علَيهِ فيها ، فإن أوهَمَها كُلَّها أو غَفَلَ عن أدائها لُفَّت فَضُرِبَ بها وَجهُ صاحِبِها .
تنها آن مقدار از نمازت بهره توست كه با توجّه قلبى همراه باشد . پس ، اگر كسى در همه نماز سهو كند (حواسش بكلّى پرت باشد) يا از اداى آن غفلت ورزد (به وقت نگزارد) آن نماز مچاله شده و به صورت صاحبش زده مىشود .
اقم الصلاه لذکری
نماز را برای یاد من به پا دار
امام خمینی (ره) در کتاب سر الصلاه می فرماید : روح عبادت وکمال آن به حضور قلب است که هیچ عبادتی بدون آن مقبول در گاه احدیت ومورد نظر لطف ورحمت خداوند نیست واز درجه اعتبار ساقط است .
شهید دست غیب :
بشنو از اخبارآن صدر الصدور لا صلوه ....الا بالحضور .ما در این ابنار گندم می کنیم گندم جمع آمده گم می کنیم
می نیندیشیم آخرما به هوش کین خلل درگندم است ازمکر موش
اول ای جان دفع شر موش کن وانگه در جمع گندم جوش کن
(نمازی که ما را ارتقا نمی دهد ودرآن حضور قلب نیست همچون انباری است که در آن موش وجود دارد.)
الذین هم فی صلاتهم خاشعون (کسانی که در نمازشان خاشع و فروتنند ). آیا خشوع بدون حضور قلب ایجاد می شود ؟
و هزاران آیه و سخنان و روایت های دیگر برای شمایی که ملا لغتی تشریف دارید!!!!....باید بگم حتی اگه هیییییچ آیه ای در این زمینه وجود نداشت من بازم میگفتم که نماز بدون ایمان قلبی نماز نیست خمو راست شدنه...
هیچکسی هییییییییچکسی رو نمیتونید پیدا کنید که قبل از ایمان قلبی مسلمان شده باشه و در اولین حرکتش نماز بخونه...نخیر هر کسی که میخواد مسلمون شه سریع نمیره یه چادر نماز بخره و شروع کنه نماز بخونه...اول با دلش خدارو قبول میکنه قرآنو قبول میکنه و وقتی خدا و قرآنو قبول کرد متوجه میشه نماز یه موهبته یه نعمته...و شروع میکنه به نماز خوندن
من پدر بزرگی دارم که حافظ کل قرآنه تمام وقت اضافشو تو مسجده از وقتی بچه بودم به ما یاد داده که دنبال دلمون باشیم...یه شهر از دستش نون میخورن ولی حتی یک بار هم مکه نرفته....هروقتم از میپرسن که چرا نمیری میگه:هنوز همه گرسنه ها سیر نشدن...
میدونید مشکل ما مسلمونا اینه که به اعتقادات هم احترام نمیذاریم و میخوایم همو به زور متقاعد کنیم...همین باعث شده همیشه بیشتر درگیری ها در جهان بین مسلمونا باشه...بیایید وقتی دیدیم یه نفر دو تا جمله گفت که خلاف نظر ما بود بهش نگیم نادون...بهش احترام بذاریم بخدا به جایی بر نمیخوره








علاقه مندی ها (Bookmarks)