سلام یلدا جان
منم درست مثل تو بودم و شاید هنوز هم باشم
من همیشه عادت داشتم مثلا موقع خواب و بیشتر وقت هام به فکر این باشم که سایتم رو چطوری درست کنم مثلا بالاش اینکارو بکنم و پایینش اینکارو ... ( کارم کلا توی اینترنت هستش )
بعد که میومدم استارت بزنم میرفتم مثلا یه سایتی رو باز میکردم و هی اینور اونور میکردم و به کلی یادم میرفت میخوام چیکار کنم .
البته هنوز همینطور هستم اما نسبت به گذشته 50 درصد بهتر شدم
حالا اون 50 درصد چیکار کردم که خوب شدم
اومدم تموم ریزه کاری هایی که میخواستم انجام بدم رو توی دفترم لیست کردم و وقتی هر کدوم رو انجام میدادم جلوی اون یه تیک میزدم و اگر همون موقع کار جدیدی به ذهنم میرسید سریع میرفتم مینوشتم که انجامش بدم
یه بار میدیدی مثلا کاری که یک هفته نمیتونستم انجام بدم توی یه روز انجامش میدادم
ولی هنوز به این مورد که بتونم کارهای دیگمو هم برسم نرسیدم که اون هم نیاز به یه برنامه ریزی داره
من خودم به شخصه باید اینطوری برم جلو و اگر اینطوری نرم جلو هیچ وقت کارهام رو نمیتونم انجام بدم
حالا شما هم بیا امتحان کن
بنویس که من باید هر روز 1 ساعت ورزش کنم - 1 ساعت برم بیرون و ...
نکته : هیچ وقت ساعت ننویس مثلا بین 11 تا 12 این کارو بکنم چون وقتی به موقع نرسی بیخیالش میشی و اگه تایم ننویسی میتونی حتی ورزشی که باید صبح انجام میدادی و نشد رو شب انجام بدی
نکته بعدی : هیچ وقت روز معلوم نکن ، مثلا من شنبه باید حتما ورزش کنم و یکشنبه کار کارفرما رو انجام بدم
بیا اینجوری مشخص کن و کلا کارهای خودتو توی 24 ساعت تعریف کن
1 ساعت ورزش
1 ساعت تحقیق
1 ساعت کار کارفرما
1 ساعت بیرون رفتن
1 ساعت مهمونی و...
بعد اخر هفته جمع ببند ببین چقدر رو به چه کاری اختصاص دادی
اگه هر کدوم زیاد بود کمش کن و کم بود زیادش کن ( اگر با کم و زیاد به نفعت میشه )
من خودم اگر 50 درصد بعدی رو با اینی که بهت گفتم برم جلو به نتیجه دلخواهم میرسم و به زودی قصد دارم اینکارو بکنم








علاقه مندی ها (Bookmarks)