به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 5 از 7 نخستنخست 1234567 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 41 تا 50 , از مجموع 69
  1. #41
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 02 خرداد 92 [ 12:42]
    تاریخ عضویت
    1391-12-29
    نوشته ها
    61
    امتیاز
    337
    سطح
    6
    Points: 337, Level: 6
    Level completed: 74%, Points required for next Level: 13
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    31 days registeredTagger Second Class250 Experience Points
    تشکرها
    47

    تشکرشده 27 در 18 پست

    Rep Power
    0
    Array
    خانم محترم همه نوشته هاتون رو خوندم و انطوری استنباط کردم که ایشون هیچ گونه بیماری یا بدبینی ندارن
    از قدیم گفتند باز با باز کبوتر با کبوتر
    اگر شما دوست دارید که شوهرتون نماز خوان و قرآن خان و روزه گیر باشند(پس ایشون دارن راه انبیا رو میرن) شما هم باید راه انبیا رو بیرید.
    از دید اسلام زن باید صورت خود را از نامحرم بپوشونه/با نامحرم حرف نزنه/ نماز و روزه بگیره. آیا شما دوست دارید اینطور باشید؟اگر بله پس بسم الله چرا میرید پیش روانشناس برید کتاب دین و ایمان رو مطالعه کنید.
    ایشون در شما جذابیتی دیدن که بعد عقد آن جذابیت هم فروکش خواهد کرد

    زندگی شوخی بردار نیست.ماشین و فرش نیست که بخوای عوضش کنین

    در صورتی که شما باهم ازدواج کنید مطمین باش سر یک سال نشده کارتون به جدایی خواهد کشید.
    حالا از ما گفتن از شما نشنیدن

  2. کاربر روبرو از پست مفید (محرک) تشکرکرده است .

    _yalda (چهارشنبه 21 فروردین 92)

  3. #42
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 24 اسفند 92 [ 17:56]
    تاریخ عضویت
    1391-10-16
    نوشته ها
    75
    امتیاز
    1,111
    سطح
    18
    Points: 1,111, Level: 18
    Level completed: 11%, Points required for next Level: 89
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    32

    تشکرشده 106 در 48 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط (محرک) نمایش پست ها
    خانم محترم همه نوشته هاتون رو خوندم و انطوری استنباط کردم که ایشون هیچ گونه بیماری یا بدبینی ندارن
    از قدیم گفتند باز با باز کبوتر با کبوتر
    اگر شما دوست دارید که شوهرتون نماز خوان و قرآن خان و روزه گیر باشند(پس ایشون دارن راه انبیا رو میرن) شما هم باید راه انبیا رو بیرید.
    از دید اسلام زن باید صورت خود را از نامحرم بپوشونه/با نامحرم حرف نزنه/ نماز و روزه بگیره. آیا شما دوست دارید اینطور باشید؟اگر بله پس بسم الله چرا میرید پیش روانشناس برید کتاب دین و ایمان رو مطالعه کنید.
    ایشون در شما جذابیتی دیدن که بعد عقد آن جذابیت هم فروکش خواهد کرد

    زندگی شوخی بردار نیست.ماشین و فرش نیست که بخوای عوضش کنین

    در صورتی که شما باهم ازدواج کنید مطمین باش سر یک سال نشده کارتون به جدایی خواهد کشید.
    حالا از ما گفتن از شما نشنیدن
    اما منم غیر راه انبیا رو نمیرم :(
    من هم نمازم رو می خونم. هم قرآنم رو می خونم و هم روزه هام رو می گیرم. هرچند که داشتن این ها از نظر من دلیل بر مسلمونی و مومن بودن نیست . چون بهش اشاره کردید دارم میگم. ایشون به قول خودشون عاشق صداقت و خوش دلی من شده . من با هیچ آدمی بد رفتار نمی کنم. یه دختر آروم که تقریبا همه رو دوس داره و همه هم دوستش دارن و تقریبا دشمنی تو زندگیم وجود نداشته . چون یه زندگی آروم و به دور از هرنوع جنجال و .... برای خودم ساختم. نمی دونم با خوندن نوشته هام چه تصوری از من در ذهن شما پدید اومد که اینطور گفتید . حجاب من اگرچه چادر نیست اما اون قدر ساده هست که به جرات می تونم بگم در قشر ساده ترین دختران مانتویی قرار می گیرم . از نظر آرایش هم اون قدر کم که خیلی ها اصلا متوجه آرایش من نمیشن.
    ما دو نفر سر دو چیز اختلاف داریم . اجتماعی که شامل مردان نا محرم میشه . من اهل بگو مگو و خنده و ... نیستم. اما حرف زدن رو دلیل بر اشتباه نمی دونم. دلیل بر این نمی دونم که خدا بخواد منو بعدا سر این موضوع مواخذه کنه. چون بیخودی حرف نمی زنم. چون کاری دارم (مثل درس ، مثل سوال ، مثل یادگیری ، مثل خبری رو پرسیدن و .... ) که حرف می زنم .
    موضوع دومی که سرش اختلاف داریم مربوط میشه به فکرهای بیهوده اون
    اینکه مدام میشینه و فکر می کنه . این موضوعیه که منو اذیت می کنه. اینکه همه چی رو با محاسبات دقیق انجام میده. اینکه اگه من ساعت فلان از جایی بیرون اومدم به احتساب ترافیک و معطلی برای سوار شدن یه ماشین و ... باید ساعت فلان برسم خونه. پس چرا 35 دقیقه دیرتر رسیدم ؟ یا چرا امروز نسبت به روز قبل 43 دقیقه دیرتر از خونه خارج شدم برای رفتن به کلاس و ... . این مدل سوالاتش منو اذیت می کنه . اینکه برای اشتباهی که نکردم باید دلیل بیارم و توجیه کنم خسته ام می کنه .
    موضوع من شاید با بقیه دوستان یه فرقی داره. و اون اینه که من در عین مبارزه با اون و خانواده ام با خودم هم می جنگم برای نرسیدن. خسته شدم به خدا

  4. 2 کاربر از پست مفید _yalda تشکرکرده اند .

    (محرک) (چهارشنبه 21 فروردین 92), رها... (یکشنبه 25 فروردین 92)

  5. #43
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 02 خرداد 92 [ 12:42]
    تاریخ عضویت
    1391-12-29
    نوشته ها
    61
    امتیاز
    337
    سطح
    6
    Points: 337, Level: 6
    Level completed: 74%, Points required for next Level: 13
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    31 days registeredTagger Second Class250 Experience Points
    تشکرها
    47

    تشکرشده 27 در 18 پست

    Rep Power
    0
    Array
    خواهر من شما در آینده با هم نخواهید ساخت
    شما شخصیت برونگرا دارید و ایشون درونگرا هستن.یک سرچی در مورد شخصیتهای برونگرایی و درونگرایی بزنید متوجه خواهید شد که خیلی مسیله مهمی هست که نباید به سادگی ازش گذشت.
    شما اول باید رو یک کاغذ همه معایب و محاسنتون رو بنویسید و دوتایی بشینید ببینید اصلا میتونین هرکدومتون رو یک سری از اعتقادات و معایبتون کنار بیایین یا نه.
    به خدا زندگی شوخی بردار نیست.انتخاب عاقلانه زندگی عاشقانه

  6. کاربر روبرو از پست مفید (محرک) تشکرکرده است .

    _yalda (پنجشنبه 22 فروردین 92)

  7. #44
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 24 اسفند 92 [ 17:56]
    تاریخ عضویت
    1391-10-16
    نوشته ها
    75
    امتیاز
    1,111
    سطح
    18
    Points: 1,111, Level: 18
    Level completed: 11%, Points required for next Level: 89
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    32

    تشکرشده 106 در 48 پست

    Rep Power
    0
    Array
    من برونگرا بودن خودمو قبول دارم محرک جان. چون عدم ارتباط با آدما منو دیوونه می کنه. تنهایی اصلا برام قابل تحمل نیست و دوستان زیادی هم دارم.
    اما در مورد اون واقعا نمی فهمم که برونگراست یا درونگرا
    تقریبا هیچ دوستی نداره (یه دوست داره که خیلی کم باهاش رفت و آمد می کنه ) . خودش میگه خیلی دیر به آدما اعتماد می کنه . توی زندگی دانشجوییش سخت ترین شرایط براش زندگی تو خوابگاه بوده که نمی تونسته با آدماش کنار بیاد و فکر کردن به این موضوع هنوزم اذیتش میکنه . این موارد شاید نشون بده آدم درونگراییه
    اما روابط خوبش با تمام همکاران چی ؟ اون حتی با همکارای خانم هم خیلی خوب برخورد می کنه. شوخ طبعه و روحیه خیلی لطیفی داره . تو محل کار همه واقعا دوستش دارن و به همه کمک می کنه . البته اینو همیشه به من میگه که به کسی نباید اعتماد کنم
    نمی دونم. کلا یه سری تناقض می بینم که نمی تونم شخصیتش رو تشخیص بدم. هر شخصیتی رو می بینم یه سری از علائمش در ایشون هست و یه سری نیست.

    دوستان کی می تونه با پرسیدن یه سری سوالات از من در مورد ایشون و خوندن بقیه مطالب این تاپیک منو راهنمایی کنه که ایشون واقعا چه شخصیتی داره . واقعا ممنون میشم

    محرک جان شما چطور تشخیص دادی که ایشون درونگراست ؟

  8. #45
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    یکشنبه 11 بهمن 94 [ 04:40]
    تاریخ عضویت
    1389-3-25
    نوشته ها
    2,890
    امتیاز
    27,971
    سطح
    98
    Points: 27,971, Level: 98
    Level completed: 63%, Points required for next Level: 379
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience PointsTagger First Class
    تشکرها
    15,041

    تشکرشده 10,678 در 2,786 پست

    حالت من
    Moteajeb
    Rep Power
    342
    Array
    یلدا،مگه بهش جواب منفی ندادی؟دیگه چه کار داری چه شخصینی داره؟


  9. 2 کاربر از پست مفید فرهنگ 27 تشکرکرده اند .

    _yalda (چهارشنبه 21 فروردین 92), رها... (یکشنبه 25 فروردین 92)

  10. #46
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 24 اسفند 92 [ 17:56]
    تاریخ عضویت
    1391-10-16
    نوشته ها
    75
    امتیاز
    1,111
    سطح
    18
    Points: 1,111, Level: 18
    Level completed: 11%, Points required for next Level: 89
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    32

    تشکرشده 106 در 48 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط فرهنگ 27 نمایش پست ها
    یلدا،مگه بهش جواب منفی ندادی؟دیگه چه کار داری چه شخصینی داره؟
    آره فرهنگ عزیز. جواب رد دادم . اما حتی خودمم هنوز باور نکردم. اگرچه خیلی سخت و محکم وایستادم و دارم میگم نه ، اما وجودم پر از تردیده . تردید اینکه کارم درست بود یا نه . اگه محکم ایستادم به خاطر اینه که اون سر این دو دلی های من آسیب نبینه . که تکلیفش روشن بشه . اما اونم بی خیال نمیشه. تقریبا سه ماهه هر روز دارم میگم نه . اما باز نمی دونم ، واقعا نمی دونم راهم درسته یا نه !
    به خدا واقعا موندم چیکار کنم. من پر از شک دارم با قاطعیت میگم نه و تازه بعدش باید خودمو قانع کنم که نشد و بعدش مرثیه فراموش کردن رو تازه شروع کنم .

  11. #47
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 03 شهریور 95 [ 09:15]
    تاریخ عضویت
    1391-7-05
    نوشته ها
    8
    امتیاز
    2,949
    سطح
    33
    Points: 2,949, Level: 33
    Level completed: 33%, Points required for next Level: 101
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    16

    تشکرشده 9 در 6 پست

    Rep Power
    0
    Array
    معمولا یه جمله هست در این مواقع خوب جواب میده. بگو من نمیدونم چجوری بگم نه که شما فکر نکنید دارم ناز میکنم. البته اگه واقعا نمیخوایش;)

  12. کاربر روبرو از پست مفید negar_nil تشکرکرده است .

    _yalda (چهارشنبه 21 فروردین 92)

  13. #48
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 02 خرداد 92 [ 12:42]
    تاریخ عضویت
    1391-12-29
    نوشته ها
    61
    امتیاز
    337
    سطح
    6
    Points: 337, Level: 6
    Level completed: 74%, Points required for next Level: 13
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    31 days registeredTagger Second Class250 Experience Points
    تشکرها
    47

    تشکرشده 27 در 18 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط _yalda نمایش پست ها
    من برونگرا بودن خودمو قبول دارم محرک جان. چون عدم ارتباط با آدما منو دیوونه می کنه. تنهایی اصلا برام قابل تحمل نیست و دوستان زیادی هم دارم.
    اما در مورد اون واقعا نمی فهمم که برونگراست یا درونگرا
    تقریبا هیچ دوستی نداره (یه دوست داره که خیلی کم باهاش رفت و آمد می کنه ) . خودش میگه خیلی دیر به آدما اعتماد می کنه . توی زندگی دانشجوییش سخت ترین شرایط براش زندگی تو خوابگاه بوده که نمی تونسته با آدماش کنار بیاد و فکر کردن به این موضوع هنوزم اذیتش میکنه . این موارد شاید نشون بده آدم درونگراییه
    اما روابط خوبش با تمام همکاران چی ؟ اون حتی با همکارای خانم هم خیلی خوب برخورد می کنه. شوخ طبعه و روحیه خیلی لطیفی داره . تو محل کار همه واقعا دوستش دارن و به همه کمک می کنه . البته اینو همیشه به من میگه که به کسی نباید اعتماد کنم
    نمی دونم. کلا یه سری تناقض می بینم که نمی تونم شخصیتش رو تشخیص بدم. هر شخصیتی رو می بینم یه سری از علائمش در ایشون هست و یه سری نیست.

    دوستان کی می تونه با پرسیدن یه سری سوالات از من در مورد ایشون و خوندن بقیه مطالب این تاپیک منو راهنمایی کنه که ایشون واقعا چه شخصیتی داره . واقعا ممنون میشم

    محرک جان شما چطور تشخیص دادی که ایشون درونگراست ؟
    یلدا خانم به خاطر شکستی که در زندگیم خوردم. آنقدر سردرگمم که دارم خودم رو مشغول میکنم. وچیزهای زیادی یاد گرفتم که ای کاش قبل ازدواج اینکار رو میکردم تا در انتخابم دچار اشتباه نشم.

    - - - Updated - - -

    نقل قول نوشته اصلی توسط _yalda نمایش پست ها
    آره فرهنگ عزیز. جواب رد دادم . اما حتی خودمم هنوز باور نکردم. اگرچه خیلی سخت و محکم وایستادم و دارم میگم نه ، اما وجودم پر از تردیده . تردید اینکه کارم درست بود یا نه . اگه محکم ایستادم به خاطر اینه که اون سر این دو دلی های من آسیب نبینه . که تکلیفش روشن بشه . اما اونم بی خیال نمیشه. تقریبا سه ماهه هر روز دارم میگم نه . اما باز نمی دونم ، واقعا نمی دونم راهم درسته یا نه !
    به خدا واقعا موندم چیکار کنم. من پر از شک دارم با قاطعیت میگم نه و تازه بعدش باید خودمو قانع کنم که نشد و بعدش مرثیه فراموش کردن رو تازه شروع کنم .
    یلدا خانم رک بگم شک شما اینه که شاید اون بهتر از شما رو بدست بیاره و یا شاید هم آدمی کمتر از اون نصیبت بشه.اما این طرز تفکر کلا غلطه.
    به مانند این هست که تو دوست داری با ارزش ترین چیز نصیبت بشه اما وقتی به کارت نمیاد به چه دردت میخوره

  14. کاربر روبرو از پست مفید (محرک) تشکرکرده است .

    _yalda (چهارشنبه 21 فروردین 92)

  15. #49
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 02 خرداد 92 [ 12:42]
    تاریخ عضویت
    1391-12-29
    نوشته ها
    61
    امتیاز
    337
    سطح
    6
    Points: 337, Level: 6
    Level completed: 74%, Points required for next Level: 13
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    31 days registeredTagger Second Class250 Experience Points
    تشکرها
    47

    تشکرشده 27 در 18 پست

    Rep Power
    0
    Array
    شخصيت انسانهارا مي تـوان بـا معيارهـاي گـونـاگوني به دسته هاي مختلف تـقسيم بندي كرد. در اينـجا شخصيت انسانها نخست بـا نحوه ارتباطشان با ديگران به دو دسته درونگرا و برونگرا تـقسيم بندي شده است. مـتوجه باشيد كـه هـر دوي ايـن دو نوع شخصيت كاملا طبيـعـي و نـرمـال مي بـاشـد. برونگرايان به سوي جهان عيني متمايل بوده و درونـگرايان به سوي جهان ذهني و غير عيني. شــما با آگـاهـي يـافـتـن از خـصـوصيات شخصيتي هر دو گروه قادر خواهيد بود با شناساييشان رابطه بهـتـري بـا آنـهــا برقرار سازيد:
    ويژگيهاي شخصيتي برونگرا
    1- علاقه مند به وقايع پيرامون خود.
    2- رو راست و معمولا پر حرف.
    3- عقيده خود را با عقايد ديگران مقايسه ميكند.
    4- اهل عمل و پيشقدمي در كارها.
    5- بسهولت دوستان جديدي يافته و يا با يك گروه خود را وفق ميدهد.
    6- افكار خود را بيان ميكند.
    7- علاقه مند به افراد جديد.
    8- بزرگترين وحشت وي آن است كه نكند پس از يك فاجعه هولناك آخرين بازمانده بشـر روي زمين باشد (ترس از قطع ارتباط با دنياي خارج و مردم.) تنهايي براي وي بسيار آزار دهنده ميباشد.
    9- از تعامل و ارتباط برقرار كردن با ديگران انرژي ميگيرند.
    10- خوش مشرب بوده اما زياد احساساتي نيستند.
    11- ريسك پذيرند، سريع تصميم مي گـيـرند، اجتماعي هستند، درك آنها آسان است، شخصيت آنها در خلوت و حضور ديگران يكسان است، معاشرتي هستند.
    12- پس از آنكه حرف خود را زدند به گفته خود مي انديشند. علاقه مند به كار گروهي. نقل هر مجلس مي بـاشنـد. موسيقي با صداي بلند و فعاليتهاي هيجان انگيز را بيشتر دوست دارند.
    13- رنگهاي روشن را بيشتر دوست دارند. بيشتر از اعمال ديگران خشمگين ميگردند تا خودشان. اطلاعات شخصي خود را بسادگي با ديگران قسمت مي كـنند. رويكرد سريع الوصول را بيشتر ترجيح مي دهـنـد. تنها از روي تجارب زندگي خود درس مي گيرند و نه عبرت گرفتن از ديگران.
    14- 57 الي 60 درصد از جمعيت را تشكيل ميدهند.
    الــبته خصوصيات فوق هيچ ارتباطي با اعتماد بنفس داشتن فرد برونگرا ندارد يك برونگرا ممكن است اعتماد بنفس پاييني داشته باشد.
    ويژگيهاي شخصيتي درونگرا
    1- علاقه مند به احساسات و افكار خودشان. نياز به داشتن قلمرو شخصي. كـم حرف، ساكت و متفكر.
    2- دوستان زيادي ندارد. در ارتباط برقرار كردن با افراد جديد مشـكل دارد. عـلاقـه مـند به سكوت و تمركز. از ديد و بازديد هاي غير منتظره و ناگهاني بيزار است.
    3- كارايي وي در تنهايي بيشتر است. بـزرگترين وحشت وي آن اسـت كـه در يـك جــمع شلوغ قرار گيريد. ترس از آنكه فرديت خود را از دست بدهد. از فـعالـيتهاي انفرادي انرژي ميگيرد.
    4- در بيـن انـبـوه مـردم بودن آنها را خسته مي كنـد. بـيشتـر از دسـت كـرده خـودشـان خشمگين ميگردند تا ديگران. معمولا كمرو هستند. دركشان مشكل است. اهـل ايــده و عقايد نو.
    5- شـخصيتي مـتمايز در خلوت خود و در حضور ديگران دارند. مشـتـاق و احسـاسـاتـي مي باشند. معمولا احساساتشان را بيان نميكنند. در جـمع نا آشنا ساكت اما در جمع دوستان خود راحت مي بـاشنـد. تـمركزشان قوي است. براي تصميم گيري به زمان نياز دارند. پيش از حرف زدن مي انديشند.
    6- از در ميان گذاشتن اطلاعات شخصي خود با ديگران ممانعت ميكند. مايل به رويكــرد آهسته اما دقيق مي بـاشد. بـا مشـاهـده درس مي آموزد (عـبــرت از ديگران) و پس از آموختن روش زندگي، زندگي خود را آغاز ميكند.
    7- 25 الي 40 درصد از جمعيت را تشكيل ميدهند.
    اين خصوصيات هيچ ارتباطي با كمرويي درونگرايان ندارد ممــكن است آنها خيلي هم با اعتماد بنفس باشند. %65 نوابغ را درونگرايان تشكيل ميدهند.
    افراد را از لـحاظ آنكه چگونه اطلاعات كسب ميــكنند به دو گروه حسگر و الهام گر ميتوان تقسيم كرد:
    حس گرها
    تــمركز بر دنـيـاي فـيــزيكي، با حواس پنجگانه خود زندگي مي كنـنـد، شـواهــد عيني و محسوس را مي بينند، علاقـــمند به آن چه كه هست، واقع بين، عملگرا، درك جزئيات، تنها بديهيات و مشهودات را ميبيند، در زمان حال زندگي ميكند، نياز به دانستن حقايق و شواهـد دارد، سـاده و مــحافظـه كار و سنتگرا، لذات فيزيكي را بيشتر دوست دارد، بـا اعتماد بنفس، جاي جنگل درختان را مي بيند، معمولا بانكدار، پليس، ورزشكار، جراح و خلبانان جزو اين گروه ميباشند. علاقه مند به درك جزئيات.
    الهام گرها
    تمركز بر جهان معنوي و ذهني، از حس ششم، نداي درون و حدس و گـمـان اسـتـفـاده ميكنند، انتزاعي، علاقــمند به آنچه كه مي تواند وجود داشته باشد، آرمانگرا، خيالباف، علاقه مند به درك مفاهيم و كليات، ماوراء امور را مي نـگرد، از قياس، استعاره و تشبيه استفاده مي كند، بيشتر در گذشته و آينده سير مي كـند، تئوريسين و متفكر، اصـيل و پيچيده، علاقمند بـه چيزهاي جديد و غير متعارف،شكاك. هنرمندان، دانشمند، شاعران و فيلسوفان جزو اين گروه ميباشند. جاي درختان جنگل را ميبيند.
    اكـنـون مـي تـوان افـراد را از لــحـاظ شـيوه تصـميـم گـيـريشان بـه دو گروه انـديشـه ورز و احساسي تقسيم بندي كرد:
    انديشه ورزان
    به واقعيت ارزش مي نهد، در تصميم گيري از منطق استفاده ميـكند، علاقمند به اهداف و ايده ها، متوجه استدلال غلط ديگران مي شود، پيروي از ذهن عقلگرا، صـادق در بيان افكارشان، نسبت به ديگران سختگير، رفتارشان با ديگران عدالت آميز است، معمولا به آنها برچسب سنگدل و بي احساس ميزنند، حرفهاي ديگران را بدل نمي گيرند، عينـي، منتقد، جو رسمي و مبتني بر منطق را ترجيح ميدهنـد، بــي احساس، ارزيابي ديگران برمبناي قوه دركشان ميباشد، مهندسان، دانشمندان و مديران جزو اين گروه ميباشند.
    احساسي ها
    ارزش نهادن به هارموني، در تصـمـيم گـيري خـود از احسـاسـات فـردي خـود اسـتـفـاده ميكنند، هنگامي كه ديگران احتياج به كمك و پشتيباني دارند متوجه آن مي گـردنــد، با قلب رئوف و احساساتي خود زندگي ميكنند، معـمولا حقيقت را پنهان ميكند تا شخص مقابل خود را آزرده خاطر نكنند، مهربان با ديگران، رحيم و بـخشـنــده نسبت به ديگران، به آنها برچسب احساساتي و ضعيف و سست ميزنند، حرفهاي ديگران را بدل ميگيرنـد، ذهني، همدل و دلسوز، جو دوستانه و گرم را ترجيح مي دهـنـد، نـازك نارنجي، ارزيابي ديـگران بر مبناي اخلاقيات، علاقمند به ديگران و احساساتشان. پـرستـاران، مـعـلـمـان، هنرمندان و كشيشها در اين گروه قرار دارند.
    حال مـي توان افراد را از لحاظ آنكه زندگي خود را چگونه ميگذرانند و نحوه نگرش آنها به زندگي به دو گروه انتخابگر وسبكباران تقسيم بندي كرد:
    انتخابگران
    مصمم، سريع تصميم ميگيرند، زندگي را استوار و قابل كنترل مي كـنـنـد، پروژه ها را به سادگي به اتمام مي رسـانـد، سـازمـان يـافـته و منظم، جدي، قابل پيشبيني، از زمان بنديها و جداول زماني بعنوان راهنما سود مي برد، از امور غير مترقبـه بــيزار مي باشد، سخت كوش، تـمايـل دارد كـارها را هر چه زودتر بـه پـايـان بـرسـانـد، وظيـفـه شـنــاس و مسئوليت پذير است، ميتواند خيلي كوته فكر نيز باشد.
    سبكباران
    پيش از تصميم گيري ابتدا به شرايط خو گرفته و اطلاعات گرداوري مي كـنـد، زنـدگــي را انعطاف پذير و بدون تنش سپري مي كند، ترجيح ميدهد پــروژه را آغاز كند اما معمولا آن را به اتمام نمي رساند، در هم ريخته و بي نظم، بي خيال، هر كـاري پيـش بيايد انجام ميدهد، با فراغت خاطر كامل كارها را به انجام ميرساند، از اتـفاقات غافلگير كننده و غير منتظره لذت ميبرد، دمدمي مزاج است، پشت گوش انداز، بيش از حد روشنفكر اسـت، بي مسئوليت و وظيفه نشناس، غير قابل پيش بيني، از قـوانـيـن بـيزار و خواهان آزادي است.

    - - - Updated - - -

    شخصيت انسانهارا مي تـوان بـا معيارهـاي گـونـاگوني به دسته هاي مختلف تـقسيم بندي كرد. در اينـجا شخصيت انسانها نخست بـا نحوه ارتباطشان با ديگران به دو دسته درونگرا و برونگرا تـقسيم بندي شده است. مـتوجه باشيد كـه هـر دوي ايـن دو نوع شخصيت كاملا طبيـعـي و نـرمـال مي بـاشـد. برونگرايان به سوي جهان عيني متمايل بوده و درونـگرايان به سوي جهان ذهني و غير عيني. شــما با آگـاهـي يـافـتـن از خـصـوصيات شخصيتي هر دو گروه قادر خواهيد بود با شناساييشان رابطه بهـتـري بـا آنـهــا برقرار سازيد:
    ويژگيهاي شخصيتي برونگرا
    1- علاقه مند به وقايع پيرامون خود.
    2- رو راست و معمولا پر حرف.
    3- عقيده خود را با عقايد ديگران مقايسه ميكند.
    4- اهل عمل و پيشقدمي در كارها.
    5- بسهولت دوستان جديدي يافته و يا با يك گروه خود را وفق ميدهد.
    6- افكار خود را بيان ميكند.
    7- علاقه مند به افراد جديد.
    8- بزرگترين وحشت وي آن است كه نكند پس از يك فاجعه هولناك آخرين بازمانده بشـر روي زمين باشد (ترس از قطع ارتباط با دنياي خارج و مردم.) تنهايي براي وي بسيار آزار دهنده ميباشد.
    9- از تعامل و ارتباط برقرار كردن با ديگران انرژي ميگيرند.
    10- خوش مشرب بوده اما زياد احساساتي نيستند.
    11- ريسك پذيرند، سريع تصميم مي گـيـرند، اجتماعي هستند، درك آنها آسان است، شخصيت آنها در خلوت و حضور ديگران يكسان است، معاشرتي هستند.
    12- پس از آنكه حرف خود را زدند به گفته خود مي انديشند. علاقه مند به كار گروهي. نقل هر مجلس مي بـاشنـد. موسيقي با صداي بلند و فعاليتهاي هيجان انگيز را بيشتر دوست دارند.
    13- رنگهاي روشن را بيشتر دوست دارند. بيشتر از اعمال ديگران خشمگين ميگردند تا خودشان. اطلاعات شخصي خود را بسادگي با ديگران قسمت مي كـنند. رويكرد سريع الوصول را بيشتر ترجيح مي دهـنـد. تنها از روي تجارب زندگي خود درس مي گيرند و نه عبرت گرفتن از ديگران.
    14- 57 الي 60 درصد از جمعيت را تشكيل ميدهند.
    الــبته خصوصيات فوق هيچ ارتباطي با اعتماد بنفس داشتن فرد برونگرا ندارد يك برونگرا ممكن است اعتماد بنفس پاييني داشته باشد.
    ويژگيهاي شخصيتي درونگرا
    1- علاقه مند به احساسات و افكار خودشان. نياز به داشتن قلمرو شخصي. كـم حرف، ساكت و متفكر.
    2- دوستان زيادي ندارد. در ارتباط برقرار كردن با افراد جديد مشـكل دارد. عـلاقـه مـند به سكوت و تمركز. از ديد و بازديد هاي غير منتظره و ناگهاني بيزار است.
    3- كارايي وي در تنهايي بيشتر است. بـزرگترين وحشت وي آن اسـت كـه در يـك جــمع شلوغ قرار گيريد. ترس از آنكه فرديت خود را از دست بدهد. از فـعالـيتهاي انفرادي انرژي ميگيرد.
    4- در بيـن انـبـوه مـردم بودن آنها را خسته مي كنـد. بـيشتـر از دسـت كـرده خـودشـان خشمگين ميگردند تا ديگران. معمولا كمرو هستند. دركشان مشكل است. اهـل ايــده و عقايد نو.
    5- شـخصيتي مـتمايز در خلوت خود و در حضور ديگران دارند. مشـتـاق و احسـاسـاتـي مي باشند. معمولا احساساتشان را بيان نميكنند. در جـمع نا آشنا ساكت اما در جمع دوستان خود راحت مي بـاشنـد. تـمركزشان قوي است. براي تصميم گيري به زمان نياز دارند. پيش از حرف زدن مي انديشند.
    6- از در ميان گذاشتن اطلاعات شخصي خود با ديگران ممانعت ميكند. مايل به رويكــرد آهسته اما دقيق مي بـاشد. بـا مشـاهـده درس مي آموزد (عـبــرت از ديگران) و پس از آموختن روش زندگي، زندگي خود را آغاز ميكند.
    7- 25 الي 40 درصد از جمعيت را تشكيل ميدهند.
    اين خصوصيات هيچ ارتباطي با كمرويي درونگرايان ندارد ممــكن است آنها خيلي هم با اعتماد بنفس باشند. %65 نوابغ را درونگرايان تشكيل ميدهند.
    افراد را از لـحاظ آنكه چگونه اطلاعات كسب ميــكنند به دو گروه حسگر و الهام گر ميتوان تقسيم كرد:
    حس گرها
    تــمركز بر دنـيـاي فـيــزيكي، با حواس پنجگانه خود زندگي مي كنـنـد، شـواهــد عيني و محسوس را مي بينند، علاقـــمند به آن چه كه هست، واقع بين، عملگرا، درك جزئيات، تنها بديهيات و مشهودات را ميبيند، در زمان حال زندگي ميكند، نياز به دانستن حقايق و شواهـد دارد، سـاده و مــحافظـه كار و سنتگرا، لذات فيزيكي را بيشتر دوست دارد، بـا اعتماد بنفس، جاي جنگل درختان را مي بيند، معمولا بانكدار، پليس، ورزشكار، جراح و خلبانان جزو اين گروه ميباشند. علاقه مند به درك جزئيات.
    الهام گرها
    تمركز بر جهان معنوي و ذهني، از حس ششم، نداي درون و حدس و گـمـان اسـتـفـاده ميكنند، انتزاعي، علاقــمند به آنچه كه مي تواند وجود داشته باشد، آرمانگرا، خيالباف، علاقه مند به درك مفاهيم و كليات، ماوراء امور را مي نـگرد، از قياس، استعاره و تشبيه استفاده مي كند، بيشتر در گذشته و آينده سير مي كـند، تئوريسين و متفكر، اصـيل و پيچيده، علاقمند بـه چيزهاي جديد و غير متعارف،شكاك. هنرمندان، دانشمند، شاعران و فيلسوفان جزو اين گروه ميباشند. جاي درختان جنگل را ميبيند.
    اكـنـون مـي تـوان افـراد را از لــحـاظ شـيوه تصـميـم گـيـريشان بـه دو گروه انـديشـه ورز و احساسي تقسيم بندي كرد:
    انديشه ورزان
    به واقعيت ارزش مي نهد، در تصميم گيري از منطق استفاده ميـكند، علاقمند به اهداف و ايده ها، متوجه استدلال غلط ديگران مي شود، پيروي از ذهن عقلگرا، صـادق در بيان افكارشان، نسبت به ديگران سختگير، رفتارشان با ديگران عدالت آميز است، معمولا به آنها برچسب سنگدل و بي احساس ميزنند، حرفهاي ديگران را بدل نمي گيرند، عينـي، منتقد، جو رسمي و مبتني بر منطق را ترجيح ميدهنـد، بــي احساس، ارزيابي ديگران برمبناي قوه دركشان ميباشد، مهندسان، دانشمندان و مديران جزو اين گروه ميباشند.
    احساسي ها
    ارزش نهادن به هارموني، در تصـمـيم گـيري خـود از احسـاسـات فـردي خـود اسـتـفـاده ميكنند، هنگامي كه ديگران احتياج به كمك و پشتيباني دارند متوجه آن مي گـردنــد، با قلب رئوف و احساساتي خود زندگي ميكنند، معـمولا حقيقت را پنهان ميكند تا شخص مقابل خود را آزرده خاطر نكنند، مهربان با ديگران، رحيم و بـخشـنــده نسبت به ديگران، به آنها برچسب احساساتي و ضعيف و سست ميزنند، حرفهاي ديگران را بدل ميگيرنـد، ذهني، همدل و دلسوز، جو دوستانه و گرم را ترجيح مي دهـنـد، نـازك نارنجي، ارزيابي ديـگران بر مبناي اخلاقيات، علاقمند به ديگران و احساساتشان. پـرستـاران، مـعـلـمـان، هنرمندان و كشيشها در اين گروه قرار دارند.
    حال مـي توان افراد را از لحاظ آنكه زندگي خود را چگونه ميگذرانند و نحوه نگرش آنها به زندگي به دو گروه انتخابگر وسبكباران تقسيم بندي كرد:
    انتخابگران
    مصمم، سريع تصميم ميگيرند، زندگي را استوار و قابل كنترل مي كـنـنـد، پروژه ها را به سادگي به اتمام مي رسـانـد، سـازمـان يـافـته و منظم، جدي، قابل پيشبيني، از زمان بنديها و جداول زماني بعنوان راهنما سود مي برد، از امور غير مترقبـه بــيزار مي باشد، سخت كوش، تـمايـل دارد كـارها را هر چه زودتر بـه پـايـان بـرسـانـد، وظيـفـه شـنــاس و مسئوليت پذير است، ميتواند خيلي كوته فكر نيز باشد.
    سبكباران
    پيش از تصميم گيري ابتدا به شرايط خو گرفته و اطلاعات گرداوري مي كـنـد، زنـدگــي را انعطاف پذير و بدون تنش سپري مي كند، ترجيح ميدهد پــروژه را آغاز كند اما معمولا آن را به اتمام نمي رساند، در هم ريخته و بي نظم، بي خيال، هر كـاري پيـش بيايد انجام ميدهد، با فراغت خاطر كامل كارها را به انجام ميرساند، از اتـفاقات غافلگير كننده و غير منتظره لذت ميبرد، دمدمي مزاج است، پشت گوش انداز، بيش از حد روشنفكر اسـت، بي مسئوليت و وظيفه نشناس، غير قابل پيش بيني، از قـوانـيـن بـيزار و خواهان آزادي است.

    - - - Updated - - -

    شخصيت انسانهارا مي تـوان بـا معيارهـاي گـونـاگوني به دسته هاي مختلف تـقسيم بندي كرد. در اينـجا شخصيت انسانها نخست بـا نحوه ارتباطشان با ديگران به دو دسته درونگرا و برونگرا تـقسيم بندي شده است. مـتوجه باشيد كـه هـر دوي ايـن دو نوع شخصيت كاملا طبيـعـي و نـرمـال مي بـاشـد. برونگرايان به سوي جهان عيني متمايل بوده و درونـگرايان به سوي جهان ذهني و غير عيني. شــما با آگـاهـي يـافـتـن از خـصـوصيات شخصيتي هر دو گروه قادر خواهيد بود با شناساييشان رابطه بهـتـري بـا آنـهــا برقرار سازيد:
    ويژگيهاي شخصيتي برونگرا
    1- علاقه مند به وقايع پيرامون خود.
    2- رو راست و معمولا پر حرف.
    3- عقيده خود را با عقايد ديگران مقايسه ميكند.
    4- اهل عمل و پيشقدمي در كارها.
    5- بسهولت دوستان جديدي يافته و يا با يك گروه خود را وفق ميدهد.
    6- افكار خود را بيان ميكند.
    7- علاقه مند به افراد جديد.
    8- بزرگترين وحشت وي آن است كه نكند پس از يك فاجعه هولناك آخرين بازمانده بشـر روي زمين باشد (ترس از قطع ارتباط با دنياي خارج و مردم.) تنهايي براي وي بسيار آزار دهنده ميباشد.
    9- از تعامل و ارتباط برقرار كردن با ديگران انرژي ميگيرند.
    10- خوش مشرب بوده اما زياد احساساتي نيستند.
    11- ريسك پذيرند، سريع تصميم مي گـيـرند، اجتماعي هستند، درك آنها آسان است، شخصيت آنها در خلوت و حضور ديگران يكسان است، معاشرتي هستند.
    12- پس از آنكه حرف خود را زدند به گفته خود مي انديشند. علاقه مند به كار گروهي. نقل هر مجلس مي بـاشنـد. موسيقي با صداي بلند و فعاليتهاي هيجان انگيز را بيشتر دوست دارند.
    13- رنگهاي روشن را بيشتر دوست دارند. بيشتر از اعمال ديگران خشمگين ميگردند تا خودشان. اطلاعات شخصي خود را بسادگي با ديگران قسمت مي كـنند. رويكرد سريع الوصول را بيشتر ترجيح مي دهـنـد. تنها از روي تجارب زندگي خود درس مي گيرند و نه عبرت گرفتن از ديگران.
    14- 57 الي 60 درصد از جمعيت را تشكيل ميدهند.
    الــبته خصوصيات فوق هيچ ارتباطي با اعتماد بنفس داشتن فرد برونگرا ندارد يك برونگرا ممكن است اعتماد بنفس پاييني داشته باشد.
    ويژگيهاي شخصيتي درونگرا
    1- علاقه مند به احساسات و افكار خودشان. نياز به داشتن قلمرو شخصي. كـم حرف، ساكت و متفكر.
    2- دوستان زيادي ندارد. در ارتباط برقرار كردن با افراد جديد مشـكل دارد. عـلاقـه مـند به سكوت و تمركز. از ديد و بازديد هاي غير منتظره و ناگهاني بيزار است.
    3- كارايي وي در تنهايي بيشتر است. بـزرگترين وحشت وي آن اسـت كـه در يـك جــمع شلوغ قرار گيريد. ترس از آنكه فرديت خود را از دست بدهد. از فـعالـيتهاي انفرادي انرژي ميگيرد.
    4- در بيـن انـبـوه مـردم بودن آنها را خسته مي كنـد. بـيشتـر از دسـت كـرده خـودشـان خشمگين ميگردند تا ديگران. معمولا كمرو هستند. دركشان مشكل است. اهـل ايــده و عقايد نو.
    5- شـخصيتي مـتمايز در خلوت خود و در حضور ديگران دارند. مشـتـاق و احسـاسـاتـي مي باشند. معمولا احساساتشان را بيان نميكنند. در جـمع نا آشنا ساكت اما در جمع دوستان خود راحت مي بـاشنـد. تـمركزشان قوي است. براي تصميم گيري به زمان نياز دارند. پيش از حرف زدن مي انديشند.
    6- از در ميان گذاشتن اطلاعات شخصي خود با ديگران ممانعت ميكند. مايل به رويكــرد آهسته اما دقيق مي بـاشد. بـا مشـاهـده درس مي آموزد (عـبــرت از ديگران) و پس از آموختن روش زندگي، زندگي خود را آغاز ميكند.
    7- 25 الي 40 درصد از جمعيت را تشكيل ميدهند.
    اين خصوصيات هيچ ارتباطي با كمرويي درونگرايان ندارد ممــكن است آنها خيلي هم با اعتماد بنفس باشند. %65 نوابغ را درونگرايان تشكيل ميدهند.
    افراد را از لـحاظ آنكه چگونه اطلاعات كسب ميــكنند به دو گروه حسگر و الهام گر ميتوان تقسيم كرد:
    حس گرها
    تــمركز بر دنـيـاي فـيــزيكي، با حواس پنجگانه خود زندگي مي كنـنـد، شـواهــد عيني و محسوس را مي بينند، علاقـــمند به آن چه كه هست، واقع بين، عملگرا، درك جزئيات، تنها بديهيات و مشهودات را ميبيند، در زمان حال زندگي ميكند، نياز به دانستن حقايق و شواهـد دارد، سـاده و مــحافظـه كار و سنتگرا، لذات فيزيكي را بيشتر دوست دارد، بـا اعتماد بنفس، جاي جنگل درختان را مي بيند، معمولا بانكدار، پليس، ورزشكار، جراح و خلبانان جزو اين گروه ميباشند. علاقه مند به درك جزئيات.
    الهام گرها
    تمركز بر جهان معنوي و ذهني، از حس ششم، نداي درون و حدس و گـمـان اسـتـفـاده ميكنند، انتزاعي، علاقــمند به آنچه كه مي تواند وجود داشته باشد، آرمانگرا، خيالباف، علاقه مند به درك مفاهيم و كليات، ماوراء امور را مي نـگرد، از قياس، استعاره و تشبيه استفاده مي كند، بيشتر در گذشته و آينده سير مي كـند، تئوريسين و متفكر، اصـيل و پيچيده، علاقمند بـه چيزهاي جديد و غير متعارف،شكاك. هنرمندان، دانشمند، شاعران و فيلسوفان جزو اين گروه ميباشند. جاي درختان جنگل را ميبيند.
    اكـنـون مـي تـوان افـراد را از لــحـاظ شـيوه تصـميـم گـيـريشان بـه دو گروه انـديشـه ورز و احساسي تقسيم بندي كرد:
    انديشه ورزان
    به واقعيت ارزش مي نهد، در تصميم گيري از منطق استفاده ميـكند، علاقمند به اهداف و ايده ها، متوجه استدلال غلط ديگران مي شود، پيروي از ذهن عقلگرا، صـادق در بيان افكارشان، نسبت به ديگران سختگير، رفتارشان با ديگران عدالت آميز است، معمولا به آنها برچسب سنگدل و بي احساس ميزنند، حرفهاي ديگران را بدل نمي گيرند، عينـي، منتقد، جو رسمي و مبتني بر منطق را ترجيح ميدهنـد، بــي احساس، ارزيابي ديگران برمبناي قوه دركشان ميباشد، مهندسان، دانشمندان و مديران جزو اين گروه ميباشند.
    احساسي ها
    ارزش نهادن به هارموني، در تصـمـيم گـيري خـود از احسـاسـات فـردي خـود اسـتـفـاده ميكنند، هنگامي كه ديگران احتياج به كمك و پشتيباني دارند متوجه آن مي گـردنــد، با قلب رئوف و احساساتي خود زندگي ميكنند، معـمولا حقيقت را پنهان ميكند تا شخص مقابل خود را آزرده خاطر نكنند، مهربان با ديگران، رحيم و بـخشـنــده نسبت به ديگران، به آنها برچسب احساساتي و ضعيف و سست ميزنند، حرفهاي ديگران را بدل ميگيرنـد، ذهني، همدل و دلسوز، جو دوستانه و گرم را ترجيح مي دهـنـد، نـازك نارنجي، ارزيابي ديـگران بر مبناي اخلاقيات، علاقمند به ديگران و احساساتشان. پـرستـاران، مـعـلـمـان، هنرمندان و كشيشها در اين گروه قرار دارند.
    حال مـي توان افراد را از لحاظ آنكه زندگي خود را چگونه ميگذرانند و نحوه نگرش آنها به زندگي به دو گروه انتخابگر وسبكباران تقسيم بندي كرد:
    انتخابگران
    مصمم، سريع تصميم ميگيرند، زندگي را استوار و قابل كنترل مي كـنـنـد، پروژه ها را به سادگي به اتمام مي رسـانـد، سـازمـان يـافـته و منظم، جدي، قابل پيشبيني، از زمان بنديها و جداول زماني بعنوان راهنما سود مي برد، از امور غير مترقبـه بــيزار مي باشد، سخت كوش، تـمايـل دارد كـارها را هر چه زودتر بـه پـايـان بـرسـانـد، وظيـفـه شـنــاس و مسئوليت پذير است، ميتواند خيلي كوته فكر نيز باشد.
    سبكباران
    پيش از تصميم گيري ابتدا به شرايط خو گرفته و اطلاعات گرداوري مي كـنـد، زنـدگــي را انعطاف پذير و بدون تنش سپري مي كند، ترجيح ميدهد پــروژه را آغاز كند اما معمولا آن را به اتمام نمي رساند، در هم ريخته و بي نظم، بي خيال، هر كـاري پيـش بيايد انجام ميدهد، با فراغت خاطر كامل كارها را به انجام ميرساند، از اتـفاقات غافلگير كننده و غير منتظره لذت ميبرد، دمدمي مزاج است، پشت گوش انداز، بيش از حد روشنفكر اسـت، بي مسئوليت و وظيفه نشناس، غير قابل پيش بيني، از قـوانـيـن بـيزار و خواهان آزادي است.

    - - - Updated - - -

    65 درصد نوابغ، درون‌گرا هستند

    بعضي‌ها ترجيح مي‌دهند که تنها باشند و تنها کار کنند و بعضي برعکس، ترجيح مي‌دهند در جمع زندگي کنند و با يکديگر کار کنند و بيشتر با مردم روبه‌رو شوند. روان‌شناسان به آن افرادي که جزو دسته اول هستند، درون‌گرا و به آن دسته از افرادي که در دسته دوم هستند، برون‌گرا مي‌گويند. بيشتر ما با افرادي که سبک فکري آنها با سبک فکري ما هم‌سويي دارد، راحت‌تر و خودماني‌تر هستيم. روان‌شناسان مي‌گويند نويسنده‌ها، نقاشان و باغبانان معمولاً درون‌گرا هستند و فروشنده‌ها، خدمه کشتي و هواپيما و پذيرايي هتل‌ها معمولا برون‌گرا هستند.


    افراد درون‌گرا با امور دروني سر و کار دارند. مي‌توان گفت آنها افرادي هستند که به درون توجه مي‌کنند. درون‌گرايي، ويژگي افرادي است که تودار هستند و به درون‌‌نگري، وظيفه‌مداري، کناره‌گيري از ديگران و گاهي ناآگاهي اجتماعي گرايش دارند. آنها تمايل دارند که به تنهايي کار کنند و برتري آنها ضرورتا استفاده از هوش در مورد اشيا و عقايد، جداي از ديگران است. تيپ‌هاي احساسي، درون‌گرا هستند و تفکر همراه با قضاوت‌شان نشان مي‌دهد. که آرام و جدي باشند و براي کسب موفقيت، به طور دقيق بر امور مربوطه متمرکز شوند. آنها متقاعد شده‌اند که عمل‌گرا، نظم‌پذير، واقع‌گرا و قابل اطمينان باشند و به حقيقت امر توجه کنند و در محيط بيروني زندگي خود بيشتر با تفکر عمل کنند. اما در محيط زندگي با احساسات عمل کنند افراد برونگرا بيشتر به محيط بيرون گرايش دارند و مردم‌دار هستند. غالبا داراي حساسيت اجتماعي هستند و از آنچه براي ديگران اتفاق مي‌افتد، آگاهي دارند. آنها تا جايي که ممکن است دوست دارند با ديگران کار کنند. افراد برون‌گرا چون دوست دارند به صورت گروهي کار کنند احتمالا وقتي با يکديگر کار مي‌کنند، بهتر ياد مي‌گيرند. افراد برون‌گرا مايل‌اند برون‌گرا و مردم‌مدار باشند.

    افراد درون‌گرا و برون‌گرا به طور متوسط در دو انتهاي مخالف يک خط قرار دارند. افراد درون‌گرا چون ترجيح مي‌دهند به تنهايي کار کنند، ممکن است در فعاليت‌هاي گروهي دچار اضطراب شوند. البته اين به آن معنا نيست که افراد درون‌گرا به هيچ‌وجه نبايد کار گروهي انجام دهند و يا افراد برون‌گرا نبايد به تنهايي فعاليت کنند. آنچه مسلم است، اين است که افراد بايد ياد بگيرند که در موقعيت‌هاي مختلف انعطاف‌پذيري بيشتري داشته باشند.


    ازدواج درون‌گراها و برون‌گراها

    شخصيت، مجموعه‌اي از خصوصيات سرشتي و اکتسابي ماست. براي مثال، يک فردي را مي‌بينيد که خيلي منزوي و درون‌گراست. بعد فرد ديگري را مي‌بينيد که خيلي شاد و برون‌گراست. گفته مي‌شود که اين دو نفر نمي‌توانند با هم ازدواج کنند. چون هر کدام ساز خودش را مي‌زند. يک کسي که از نظر ويژگي‌هاي شخصيتي، حد وسط باشد بسيار مناسب است.

    آيا درون‌گرايان مي‌توانند با هم ازدواج کنند؟ شايد بد نباشد! چون هر دو ساکت يک گوشه‌اي مي‌نشينند و ممکن است خودشان راضي باشند. ولي آدم احساس مي‌کند که چه خانه ساکت و سردي! برون‌گرايان چه‌طورند؟ اين‌قدر حرف دارند که هيچ‌کدام حاضر به ساکت شدن نيستند. ولي مردم متعادل و عادي چه‌طور؟ آد‌م‌هايي که حد وسط اين دوتا ويژگي هستند.

    از ويژگي‌هاي مهم شخصيتي که تاثير قابل توجه در اين زمينه دارند مي‌توان به درون‌گرايي و برون‌گرايي اشاره کرد. افراد درون‌گرا تمايل زيادي به گذراندن اوقات خود به تنهايي دارند، در حالي که براي افراد برون‌گرا تحمل چنين شرايطي بسيار سخت و آزاردهنده است. افراد درون‌گرا سرگرمي‌هايي چون مطالعه و تفکر دارند، در حالي که افراد برون‌گرا در شرايط جمعي و سرگرم‌کننده لذت مي‌برند؛ مثل بازي‌هاي دسته جمعي.

    چنين ويژگي‌هايي به تعداد زيادي وجود دارند که البته گاه همسان بودن ويژگي‌هاي طرفين و گاه ناهم‌ساني آنها مي‌تواند فاکتوري براي ازدواج موفق باشد. براي مثال، ازدواج فرد درون‌گرا با فرد درون‌گرا موفقيت‌آميز خواهد بود اگرزندگي آنها زياد حالت سردي به خود نگيرد و اگر فرد برون‌گرا با فرد برون‌گرا ازدواج کند در صورتي که زندگي آنها بيش از حد حالت شلوغي و بي‌نظمي پيدا نکند آنها زندگي خوبي خواهند داشت ولي اگر فرد درون‌گرا با فرد برون‌گرا ازدواج کند و آنها به ويژگي‌هاي شخصيتي يکديگر آشنا باشند، زندگي پر باري خواهند داشت.


    ازدواج معکوس

    شايد اين پرسش به ذهن‌تان برسد كه اگر يك دختر درون‌گرا با يك پسر برون‌گرا و يا برعكس ازدواج كنند، آيا با هم سازگار خواهند بود؟

    دختر و پسري كه قصد تشكيل زندگي مشترك دارند بايد خودشان را به ديگري بشناسانند. اما مشكل ازآنجا آغاز مي‌شود كه عده‌اي از آنان آموزش نديده‌اند و نمي‌دانند كه چگونه به اين شناخت برسند. عده‌اي ديگر هم فكر مي‌كنند در آينده بهتر يكديگر را خواهند شناخت، پس لزومي ندارد كه در آغاز زندگي مشترك، برخي مسايل عنوان شود. در صورتي كه زوج‌هاي جوان از همان روزهاي اول بايد يكديگر را خوب بشناسند، ضمن اينكه طرف مقابل را نيز به طور كامل با ويژگي‌ها و خصوصيات شخصي خود آشنا كنند. از همين رو بهتر است افراد با تفاوت‌هاي دو شخصيت درون‌گرا و برون‌گرا، به‌طور نسبي آشنايي داشته باشند.

    - - - Updated - - -

    65 درصد نوابغ، درون‌گرا هستند

    بعضي‌ها ترجيح مي‌دهند که تنها باشند و تنها کار کنند و بعضي برعکس، ترجيح مي‌دهند در جمع زندگي کنند و با يکديگر کار کنند و بيشتر با مردم روبه‌رو شوند. روان‌شناسان به آن افرادي که جزو دسته اول هستند، درون‌گرا و به آن دسته از افرادي که در دسته دوم هستند، برون‌گرا مي‌گويند. بيشتر ما با افرادي که سبک فکري آنها با سبک فکري ما هم‌سويي دارد، راحت‌تر و خودماني‌تر هستيم. روان‌شناسان مي‌گويند نويسنده‌ها، نقاشان و باغبانان معمولاً درون‌گرا هستند و فروشنده‌ها، خدمه کشتي و هواپيما و پذيرايي هتل‌ها معمولا برون‌گرا هستند.


    افراد درون‌گرا با امور دروني سر و کار دارند. مي‌توان گفت آنها افرادي هستند که به درون توجه مي‌کنند. درون‌گرايي، ويژگي افرادي است که تودار هستند و به درون‌‌نگري، وظيفه‌مداري، کناره‌گيري از ديگران و گاهي ناآگاهي اجتماعي گرايش دارند. آنها تمايل دارند که به تنهايي کار کنند و برتري آنها ضرورتا استفاده از هوش در مورد اشيا و عقايد، جداي از ديگران است. تيپ‌هاي احساسي، درون‌گرا هستند و تفکر همراه با قضاوت‌شان نشان مي‌دهد. که آرام و جدي باشند و براي کسب موفقيت، به طور دقيق بر امور مربوطه متمرکز شوند. آنها متقاعد شده‌اند که عمل‌گرا، نظم‌پذير، واقع‌گرا و قابل اطمينان باشند و به حقيقت امر توجه کنند و در محيط بيروني زندگي خود بيشتر با تفکر عمل کنند. اما در محيط زندگي با احساسات عمل کنند افراد برونگرا بيشتر به محيط بيرون گرايش دارند و مردم‌دار هستند. غالبا داراي حساسيت اجتماعي هستند و از آنچه براي ديگران اتفاق مي‌افتد، آگاهي دارند. آنها تا جايي که ممکن است دوست دارند با ديگران کار کنند. افراد برون‌گرا چون دوست دارند به صورت گروهي کار کنند احتمالا وقتي با يکديگر کار مي‌کنند، بهتر ياد مي‌گيرند. افراد برون‌گرا مايل‌اند برون‌گرا و مردم‌مدار باشند.

    افراد درون‌گرا و برون‌گرا به طور متوسط در دو انتهاي مخالف يک خط قرار دارند. افراد درون‌گرا چون ترجيح مي‌دهند به تنهايي کار کنند، ممکن است در فعاليت‌هاي گروهي دچار اضطراب شوند. البته اين به آن معنا نيست که افراد درون‌گرا به هيچ‌وجه نبايد کار گروهي انجام دهند و يا افراد برون‌گرا نبايد به تنهايي فعاليت کنند. آنچه مسلم است، اين است که افراد بايد ياد بگيرند که در موقعيت‌هاي مختلف انعطاف‌پذيري بيشتري داشته باشند.


    ازدواج درون‌گراها و برون‌گراها

    شخصيت، مجموعه‌اي از خصوصيات سرشتي و اکتسابي ماست. براي مثال، يک فردي را مي‌بينيد که خيلي منزوي و درون‌گراست. بعد فرد ديگري را مي‌بينيد که خيلي شاد و برون‌گراست. گفته مي‌شود که اين دو نفر نمي‌توانند با هم ازدواج کنند. چون هر کدام ساز خودش را مي‌زند. يک کسي که از نظر ويژگي‌هاي شخصيتي، حد وسط باشد بسيار مناسب است.

    آيا درون‌گرايان مي‌توانند با هم ازدواج کنند؟ شايد بد نباشد! چون هر دو ساکت يک گوشه‌اي مي‌نشينند و ممکن است خودشان راضي باشند. ولي آدم احساس مي‌کند که چه خانه ساکت و سردي! برون‌گرايان چه‌طورند؟ اين‌قدر حرف دارند که هيچ‌کدام حاضر به ساکت شدن نيستند. ولي مردم متعادل و عادي چه‌طور؟ آد‌م‌هايي که حد وسط اين دوتا ويژگي هستند.

    از ويژگي‌هاي مهم شخصيتي که تاثير قابل توجه در اين زمينه دارند مي‌توان به درون‌گرايي و برون‌گرايي اشاره کرد. افراد درون‌گرا تمايل زيادي به گذراندن اوقات خود به تنهايي دارند، در حالي که براي افراد برون‌گرا تحمل چنين شرايطي بسيار سخت و آزاردهنده است. افراد درون‌گرا سرگرمي‌هايي چون مطالعه و تفکر دارند، در حالي که افراد برون‌گرا در شرايط جمعي و سرگرم‌کننده لذت مي‌برند؛ مثل بازي‌هاي دسته جمعي.

    چنين ويژگي‌هايي به تعداد زيادي وجود دارند که البته گاه همسان بودن ويژگي‌هاي طرفين و گاه ناهم‌ساني آنها مي‌تواند فاکتوري براي ازدواج موفق باشد. براي مثال، ازدواج فرد درون‌گرا با فرد درون‌گرا موفقيت‌آميز خواهد بود اگرزندگي آنها زياد حالت سردي به خود نگيرد و اگر فرد برون‌گرا با فرد برون‌گرا ازدواج کند در صورتي که زندگي آنها بيش از حد حالت شلوغي و بي‌نظمي پيدا نکند آنها زندگي خوبي خواهند داشت ولي اگر فرد درون‌گرا با فرد برون‌گرا ازدواج کند و آنها به ويژگي‌هاي شخصيتي يکديگر آشنا باشند، زندگي پر باري خواهند داشت.


    ازدواج معکوس

    شايد اين پرسش به ذهن‌تان برسد كه اگر يك دختر درون‌گرا با يك پسر برون‌گرا و يا برعكس ازدواج كنند، آيا با هم سازگار خواهند بود؟

    دختر و پسري كه قصد تشكيل زندگي مشترك دارند بايد خودشان را به ديگري بشناسانند. اما مشكل ازآنجا آغاز مي‌شود كه عده‌اي از آنان آموزش نديده‌اند و نمي‌دانند كه چگونه به اين شناخت برسند. عده‌اي ديگر هم فكر مي‌كنند در آينده بهتر يكديگر را خواهند شناخت، پس لزومي ندارد كه در آغاز زندگي مشترك، برخي مسايل عنوان شود. در صورتي كه زوج‌هاي جوان از همان روزهاي اول بايد يكديگر را خوب بشناسند، ضمن اينكه طرف مقابل را نيز به طور كامل با ويژگي‌ها و خصوصيات شخصي خود آشنا كنند. از همين رو بهتر است افراد با تفاوت‌هاي دو شخصيت درون‌گرا و برون‌گرا، به‌طور نسبي آشنايي داشته باشند.

  16. 2 کاربر از پست مفید (محرک) تشکرکرده اند .

    barani (شنبه 24 فروردین 92), _yalda (پنجشنبه 22 فروردین 92)

  17. #50
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 24 اسفند 92 [ 17:56]
    تاریخ عضویت
    1391-10-16
    نوشته ها
    75
    امتیاز
    1,111
    سطح
    18
    Points: 1,111, Level: 18
    Level completed: 11%, Points required for next Level: 89
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    32

    تشکرشده 106 در 48 پست

    Rep Power
    0
    Array
    ممنونم ازت محرک عزیز. مطالبی که گفتی واقعا خوب بود. امیدوارم مشکلات خودت هم به زودی زود با یاری خدا حل بشه .

    دوستان ایشون اصرار دارن که یه بار منو ببینن و من حضوری جواب منفی رو بدم. چون من با ایمیل و اس ام اس حرفامو زدم. نمی دونم چیکار کنم. می ترسم برم و نتونم با قاطعیت بگم نه . چیکار کنم؟


 
صفحه 5 از 7 نخستنخست 1234567 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 13:34 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.