بانو عسل،
اميدوارم واقعا تصميم جدي گرفته باشيد كه اين مشكل رو بطور كامل از سر راه برداريد
در مورد سوال اول شما كه به سه موضوع اساسي اشاره مي كند
1. آيا بايد همه چيز را فراموش كنيد؟ جواب خير است! اصلا لازم نيست همه چيز را فراموش كنيد چون اين كار اصلا براي شما مقدور نيست! هرگز هيچ كس نمي تواند حوادث تلخ رو فراموش كند!
اما شما بايد بپذيريد كه در دوراني از زندگي شما اين اتفاق براي شما رخ داده است و شما حق نداريد و البته هيچ كس حق ندارد بابت اين اتفاقات شما را سرزنش كند. پس در گام اول شما اصراري براي فراموشي موضوع نداريد اما سعي مي كنيد از طريقي كه خواهم گفت اين موضوع را بپذيريد! پس شما مي پذيريد كه تجربه اي هر چند تلخ، در دوراني از زندگي خود داشته ايد.
2. آيا بايد آنها را ببخشم؟
واقعيت اين است كه جواب اين سوال رو اصلا دوست نداريد! اما جواب صراحتا بله است! و البته جواب قطعا، الزاما بله است! شما حتما، لطفا، آنها رو ببخشيد اما آيا بخشش كافي است؟! خير! ببخشيد و رها كنيد... بگذاريد رها شوند و بروند! فكرهاي منفي كه شما رو پوشش داده اند رها شوند!
اما اين فكر ها چيستند؟ متاسفانه اين فكرها كه توسط ذهن سطحي شما تكرار مي شوند از تمامي آزارهاي جنسي كه شما در سنين كودكي شده ايد بدتر و دردناك است... چون شما آن افراد را هرگز نبخشيده ايد، فكر ها شما را راحت نگذاشته اند! ذهن سطحي شما به شدت درگير است و اين موجب تكراري ابدي در ذهن شما شده است... درسته كه حقيقت آزار جنسي شما بسيار دردناك بوده است! اما واقعيت اين است كه آنچه شما بواسطه ذهن سطحي خودتون با خودتون كرده ايد به مراتب وحشتناك تر از هر گونه آزار جنسي در كمال بي رحمي است!!! پس ما در تمريناتي كه به شما مي دهيم سعي مي كنيم ذهن سطحي شما رو خاموش كنيم! البته گام به گام!
3. چرا بايد ببخشيد؟
شما بايد ببخشيد چون براي سلامتي روانيتون ارزش قائل هستيد! اما يك نكته ظريف در اين عبارت نهفته است! چرا بايد ببخشم!؟ چه كسي رو؟ من مي گم عسل اول بايد خودش رو ببخشه! چون همانطوري كه گفتم عسل در اين استرسها و نابهنجاريها اون افراد رو تنها نگذاشته و با تكرار غم و اندوه، رنج بسياري رو بخودش روا داشته تا جائيكه از مردان نا اميد و آزرده خاطره! پس عسل بايد اول خودش رو ببخشه... بعد اون افراد رو بايد ببخشه... چون اگر نبخشه، رها نخواهد شد!
اما سوالي كه در پست بعدي شما نوشته شده:
نه الزاما اين موضوع بصورت مستقيم نمي تونه رفتارهاي شما رو تحت تاثير قرار بده، اما بطور غير مستقيم مي تونه ذهن شما رو درگير كنه و با سركوب كردن تمايلات شما، اعتماد به نفس شما و عزت نفس شما، زندگي معمولي شما بطور عادي دگرگون كنه و شما رو از كسب مهارتهاي صحيح بازداره! و اين اصلا خوب نيست
ترس از ازدواج، عملا ناشي از ترس از برقراري و حفظ روابط جنسي با يك مرد، ناشي مي شه! البته اين مي تونه به اون وقايع ارتباط داشته باشه اما همانطوريكه در بالا گفتم.. آنچه شما با خودتون كرده ايد، بمراتب دردناك از آنچيزي است كه در حقيقت تجربه كرده ايد! و اين بدترين قسمت ماجرا است!
حالا چه كنيم:
كارهايي كه بايد انجام دهيد رو در زير مي نويسم و شما با دقت انجام مي دهيد، در همين اول مي گويم كه هيچ تخفيفي در كار نيست! چونه نزنيد! گزارش كارهاي شما هفتگي است! پس در شروع هفته جديد شما گزارش كارهايي كه انجام داده ايد را مي آوريد
1. در دو هفته اول هر روز بعد از ظهر، مراقبه بخشش انجام مي دهيد.
در اتاقي نيمه تاريك قرار مي گيريد. يك موسيقي ملايم بي كلام پخش مي كنيد روي ولوم متوسط بطوريكه صداي اطراف را نشنويد
روي زمين، الزاما زمين و نه تخت يا مبل و امثالهم، دراز مي كشيد...
چشمانتان را مي بنديد و 5 بار نفس عميق مي كشيد 2- 4 - 1 : دو شماره دم/ 4 شماره نگهداشتن نفس/ 1 شماره بازدم / بين هر بار تنفس 5 ثانيه در همان حال استراحت مي كنيد
حالا يك صندلي چوبي را مقابل خودتون تجسم مي كنيد. همه اجزاي صندلي را خوب تماشا كنيد
فردي كه از او ناراحتيد را تجسم كنيد و بگذاريد رو صندلي بنشيند
بخوبي به او نگاه كنيد و سعي كنيد تمام جزئيات او را ببينيد مدل مو، رنگ مو، لباس، حركتها و ...
شما حداكثر دو دقيقه فرصت داريد هر چه دوست داريد به او بگوييد!
بعد از دو دقيقه بگوييد: من تو را در اين لحظه مي بخشم و رها مي كنم! ( 3 بار تكرار كنيد)
بگذاريد تصوير او محو شود
سپس تصوير خودتون رو تجسم كنيد و روي صندلي بنشانيد/ تمام جزئيات بدن خود را تجسم كنيد... تمام جزئيات صورت و ...
حداكثر دو دقيقه فرصت داريد هر آنچه مي خواهيد به خودتون بگوييد و در نهايت: من تو را در اين لحظه مي بخشم و رها مي كنم! ( 3 بار تكرار كنيد)
سپس بگذاريد تصويرتان محو شود...
سه بار تمرين تنفس كنيد / چشمانتان را باز كنيد / آرام برخيزيد و فورا موسيقي را قطع كنيد/ به اتاق ديگري برويد كه كاملا روشن باشد و كاري را فورا شروع كنيد
2. روزانه 3 نوبت، بويژه زماني كه مورد تهاجم افكار و سرزنش ذهن سطحي قرار ميگيريد. تمرينات تنفسي به شيوه اي كه در مراقبه بخشش گفته شد هر بار 5 نفس/ انجام دهيد
3. پياده روي سريع بهاري به مدت 10 دقيقه هر روز در يك مكان جديد و الزاما فضاي باز/ به هيچ وجه ندويد / در 3 روز آخر هفته چهارم پريود و 3 روز آغاز پريود لازم نيست/
4. تمرين پذيرش و ربرويي:
اول توضيح دهم كه پذيرش را با تسليم در برابر مشكلات و كمبودهاتون يكي نكنيد! پذيرش نوعي آگاهي كامل است كه با علاقه، شادي و اميد همراه است. اين درحاليست كه تسليم پذيرشي همراه با شكست، احساس ضعف و ناتواني در ايجاد تغييرات مثبت مي باشد! حالا كه دقت مي كنيد مي بينيد كه تاكنون شما تسليم شده ايد! نه؟ اينطور نيست؟
- هر روز يك نوبت بين ساعات 11 الي 12 ظهر، در محيطي آسوده و ساكت بنشينيد/
بر خلاف تمرين تنفس كه بوسيله آن سعي مي كرديد افكار شما را رها كنند... بگذاريد افكار بيايند و بروند و به هيچ وجه در مقابل آنها مقاومتي نگذاريد...
مثل كانالهاي تلويزيون آنها را عوض كنيد و روي هيچ تصوير ذهني درنگ نكنيد...
سپس بدترين فكري كه شما را آزرده كرده در نظر آوريدو با آن روبرو شود... تصور كنيد و به آن فكر كنيد! اين فكر بيش از يك دقيقه ممنوع است
حالا فكر را رها كنيد... و تمرين تنفس كنيد تا به آرامش برسيد....شايد در ابتدا بسيار استرس به شما بدهد! اما بمرور زمان خوب خواهد شد
نكته: در مورد يك فكر اين كار را هر بار انجام دهيد و فكر را در تمرينها تغيير ندهيد....
مثال: مثلا شخصي فكر مي كند كه اگر بميرد چه اتفاقي خواهد افتاد و اين افكار او را به شدت مضطرب مي كند... به اين فرد توصيه مي شود كه هر بار فكر كند كه مرده است و با همه اتفاقات روبرو شود!
مثلا شما مي توانيد همين فكر را در مورد ازدواج و ارتباط زناشويي داشته باشيد.... اما فقط يك فكر در همه تمرينها داشته باشد. در هفته دوم با فكر نگران كننده ديگري كه شما را مضطرب كرده است تمرين كنيد
5. هر روز صبح وقتي بر مي خيزيد، نه مطالعه مي كنيد، نه تلفن همراهتون رو نگاه مي كنيد و نه .... ( ضمنا : تلفن همراه شما من بعد هنگام خواب اجازه ورود به اتاق شما را ندارد، اگر بايد ساعت بگذاريد و با زنگ آن بيدار شويد، يك ساعت زنگدار بخريد، تلفن همراه كارش اين نيست)
پس وقتي برخواستيد، اول يك دوش سبك، بگيريد و صورت و بدن خود را با آب و صابون رقيق بشوييد...(موها را بر حسب ضرورت بشوريد، الزامي نيست) سپس خودتون رو خشك كرده و صبحانه بخوريد... بعد از صرف صبحانه در يك دفتر يادداشت كوچك، مطالب زير را بنويسيد:
- من دختر........ هستم و خودم را اينگونه كه هستم دوست دارم
(يك ويژگي شخصيت خودتون رو يادداشت كنيد)
سپس چند بار اين جمله را با صدايي كه بشنويد بخوانيد! لازم نيست فرياد بزنيد!
- امروز مي خواهم :
(5 كار مهمي كه امروز مي خواهيد انجام دهيد را بنويسيد) حداقل سه كار الزامي است
مهم نيست كه مي رسيد اين كارها را انجام دهيد يا خير...
6. چند تا كار و فكر براي شما ممنوع است:
- مقايسه خودتون با ديگران تحت هر شرايطي
- ذهن خواني
- سرزنش خودتون تحت هر شرايطي ممنوع است.
سوالي بود بپرسيد
موفق باشيد!









علاقه مندی ها (Bookmarks)