به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 22 از 43 نخستنخست ... 212131415161718192021222324252627282930313242 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 211 تا 220 , از مجموع 422
  1. #211
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 12 بهمن 04 [ 00:01]
    تاریخ عضویت
    1391-6-06
    محل سکونت
    تهــــران
    نوشته ها
    438
    امتیاز
    13,948
    سطح
    76
    Points: 13,948, Level: 76
    Level completed: 75%, Points required for next Level: 102
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialTagger First ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    3,019

    تشکرشده 2,388 در 433 پست

    Rep Power
    64
    Array

    RE: آشپزخانه همدردی >>>

    سلام بی دل جان
    خیلی خوشحال شدم آن شدی. انقدر کم میای دیگه دیده شدنت تو سایت برام شده آرزو
    واسه اینکه پستو حذف نکنن مجبورم یه چیزه مربوط به آشپزی هم بگم
    یه نکته ی جدید میگم اگه استانبولی رو با پیاز سوخته درست کنید آخرش که در قابلمه رو بر داریدمیبینید تبدیل به ذغال شده!اینو امروز کشف کردم
    راستی بی دل کباب تابه ای که نوشته بودی درست کردم خیلی خوشمزه شده بود.ممنون

  2. 7 کاربر از پست مفید taraneh89 تشکرکرده اند .

    taraneh89 (یکشنبه 24 دی 91)

  3. #212
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 10 دی 02 [ 10:23]
    تاریخ عضویت
    1391-5-02
    نوشته ها
    1,285
    امتیاز
    24,091
    سطح
    94
    Points: 24,091, Level: 94
    Level completed: 75%, Points required for next Level: 259
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassSocialVeteranOverdrive10000 Experience Points
    تشکرها
    3,681

    تشکرشده 4,954 در 1,249 پست

    Rep Power
    225
    Array

    RE: آشپزخانه همدردی >>>

    بی دل خدا وکیلی خورشت قیمه با دستور پخت من حررررررررف نداره باور کن

    از قیمه های عاشورا تاسوعا هم شاید خوشمزه تر

    اونو لطفا از لیست سیاه خارج کن. میشه؟

  4. 11 کاربر از پست مفید فکور تشکرکرده اند .

    فکور (یکشنبه 24 دی 91)

  5. #213
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    جمعه 28 فروردین 94 [ 21:07]
    تاریخ عضویت
    1386-12-09
    نوشته ها
    2,496
    امتیاز
    42,303
    سطح
    100
    Points: 42,303, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 5.0%
    دستاوردها:
    Veteran25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    8,459

    تشکرشده 9,108 در 2,116 پست

    Rep Power
    269
    Array

    RE: آشپزخانه همدردی >>>

    چیس و پنیر پیش غذا
    مواد لازم
    سیب زمینی 2 عدد بزرگ
    کا لباس 250 گرم
    پنیرپیتزا به میزان دلخواه

    طر ز تهیه
    ابتدا سیب زمینی را پوست کنده و به صورت چیس در می اوریم و سرخ می کنیم و در ظرف مربوطه می ریزیم کا لباس های خرد شده را روی سیب زمینی سرخ شده می ریزیم و یک لایه پنیر پیتزا و دوباره چیس و کا لباس و در اخر پنیر پیتزا را می ریزیم غذا را در ماکروفر گذاشته تا پنیرها اب شود و سپس اماده است

  6. 11 کاربر از پست مفید محمدابراهیمی تشکرکرده اند .

    محمدابراهیمی (پنجشنبه 30 آذر 91)

  7. #214
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 30 مرداد 92 [ 13:58]
    تاریخ عضویت
    1388-5-24
    نوشته ها
    1,225
    امتیاز
    2,219
    سطح
    28
    Points: 2,219, Level: 28
    Level completed: 46%, Points required for next Level: 81
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranSocialTagger Second Class5000 Experience Points
    تشکرها
    7,577

    تشکرشده 8,601 در 1,498 پست

    Rep Power
    141
    Array

    RE: آشپزخانه همدردی >>>

    نه نمیشه! قیمه همینه که من میگم! خامووووووش! حرف حرف سرآشپزه!

    قیمه را بی دل به دو روش میپزه:

    1. وقتی قراره فقط خودمو آقای همسر ازش بخوریم
    2. وقتی قراره برای مهمونامون بپزیم

    روش اول: گوشت بره را با پیاز خام (هیچکدام را سرخ نمیکنیم حتی تفت هم نمیدهیم: کاملا اب پز) و لیمو عمانی به تعداد هر نفر فقط یکی! قدری میپزیم بعد لپه را اضافه میکنیم بهش دارچین و زردچوبه یا زعفران و یه ریزه تخم گشنیز میزنیم + برگ بو و رزماری و خلاصه هر چه دم دستمان رسید که برای مزاجمان خوب بود آخرای کار هم رب میزنیم و یه کوچولو روغن زیتون اضافه میکنیم و سیب زمینی را هم معمولا خلال کرده و میندازیم توی خورشت (سرخ نمیکنیم) یکی دوجوش که بزنه خورش ما اماده است. این خورش با حرارت ملایم میپزه و خیلی هم خوب جا میافته و خوش مزه هم هست. نمک هم هرکی خودش خواست سر سفره میزنه!

    روش دوم (برای مهمانها): گوشت و پیاز را تفت میدهیم تا خامی اشون گرفته بشه بعد آب میریزیم به اضافه لیمو عمانی. آب که جوش آمد قدری ادویه جات و زردچوبه یا زعفران اضافه میکنیم. لپه را هم که جداگونه تفت دادیم از همین اول کار بهش اضافه میکنیم (این کار باعث میشود که لپه له نشود در عین حال همزمان با گوشت خوب بپزد (قابل توجه ترانه: در قابلمه را میبندیم و حرارت را کم میکنیم تا آرام آرام بپزد) رب را آخرای کار اضافه میکنیم تا هم گوشتمون خوب بپزه (رب مانع سریع پخته شدن گوشت میشه نمک هم همینطور) و هم رنگ رب توی غذا خوشرنگ تر باشه و تیره نشه. حالا موقع مزه کردن غذاست برای نمک و طعم و ادویه و... و هرچه کم داره بهش اضافه میکنیم. یکربع بیست دقیقه نهایتا نیم ساعت دیگه برش میداریم. بعد هم که همه میدونین که سیب زمینی را سرخ میکنیم و در نهایت بعد از اینکه خورش را در ظرف ریختیم (کمی آب داشته باشه بهتر از اینه که خیلی غلیظ باشه به هر حال یادتون باشه که سیب زمینی آب رو به خودش جذب میکنه و خورشو خیلی بدجور غلیظ میکنه. برای همین باید خورش را آبدار بریزیم توی ظرف) قدری از سیب زمینی ها رو میریزیم توی ظرف قاطی خورش و قدریش رو روی ظرف میریزیم که هم برای تزیین و هم مزه اش.

    کلا برای مهمون رنگ و لعاب و مزه اش مهمه که ما هم روغن میبندیم بهش و در سرخکردن هم خساست به خرج نمیدیخلاقیتهایی هم بخرج داد که به دل همه بنشینه.

    ترانه جان ممنونم از لطفت.
    ولی من جیکرم برای پدر بزرگت کبابه با این همه سوختنی که بهش میدی!


    =====================

    آقای ابراهیمی این غذات برام آشناست!
    مطمئنی قبلا آموزشش ندادی؟
    شاید هم با سوسیس اوندفعه درستش کرده بودی!

    ولی از اینها گذشته داشتیم آقای ابراهیمی؟ کالباااااااااس؟!!!!
    من این غذا رو اگه بخورم شب خوابم نمیبره :(

  8. 9 کاربر از پست مفید بی دل تشکرکرده اند .

    بی دل (شنبه 02 دی 91)

  9. #215
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 12 بهمن 04 [ 00:01]
    تاریخ عضویت
    1391-6-06
    محل سکونت
    تهــــران
    نوشته ها
    438
    امتیاز
    13,948
    سطح
    76
    Points: 13,948, Level: 76
    Level completed: 75%, Points required for next Level: 102
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialTagger First ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    3,019

    تشکرشده 2,388 در 433 پست

    Rep Power
    64
    Array

    RE: آشپزخانه همدردی >>>

    همیشه در حال گشت تو تالار غذا میسوزه!
    بی دل خوشبحال مهمون هاتون معلومه دست پختت حرف نداره!
    برای شب یلدا دسری بلد نیستین که راحت درست کنم و خوشمزه هم باشه موادش هم زیاد نباشه یه فاتحه هم بشه باهاش خرید؟
    یه چیزی به جز حلوا و رنگینک و تیرامیسو و فرنی با شه ها
    اگه توش انار هم باشه که دیگه عالیه
    دستورش هم کامل و با جزئیات بنویسید ساعت های موندن تو یخچال و این چیزا رو هم یادتون نره

  10. 8 کاربر از پست مفید taraneh89 تشکرکرده اند .

    taraneh89 (چهارشنبه 29 آذر 91)

  11. #216
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    سه شنبه 28 فروردین 03 [ 01:56]
    تاریخ عضویت
    1390-10-11
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,483
    امتیاز
    37,786
    سطح
    100
    Points: 37,786, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsRecommendation Second ClassVeteranOverdriveTagger Second Class
    تشکرها
    8,332

    تشکرشده 10,025 در 2,339 پست

    حالت من
    Ashegh
    Rep Power
    374
    Array

    RE: آشپزخانه همدردی >>>

    وای بی دل جان !

    شما دلت میاد گوشت بره بخوری؟!

    آخ آخ...دلم ریش شد....

    ضمنا خواستون باشه که مهمونی خونه بی دل نرید وگرنه...!!
    .
    .
    .
    .
    .

    چی چی ترانه جان خوش به حال مهمونات !؟ میخواد هرچی روغن هست و نیست وبده ما بخوریم اونوقت میگه خوش به حال مهمونات !!!! لا الی الی الله !!

  12. 7 کاربر از پست مفید maryam123 تشکرکرده اند .

    maryam123 (چهارشنبه 29 آذر 91)

  13. #217
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 30 مرداد 92 [ 13:58]
    تاریخ عضویت
    1388-5-24
    نوشته ها
    1,225
    امتیاز
    2,219
    سطح
    28
    Points: 2,219, Level: 28
    Level completed: 46%, Points required for next Level: 81
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranSocialTagger Second Class5000 Experience Points
    تشکرها
    7,577

    تشکرشده 8,601 در 1,498 پست

    Rep Power
    141
    Array

    RE: آشپزخانه همدردی >>>

    مریم جان منظورم از بره، بره طفل معصوم چند روزه یا چند ماهه نیست که عجیجم! منظورم اینه که پیر و نپز نباشه. یک جوان رشید و قابل باشه و گوشتش هم لطیف و خوردنی حالا مثلا دو سه سال. بابا گوسفند فکر میکنی کل عمرش چقدر باشه خوبه؟

    در ضمن من کی گفتم هرچی روغن هست و نیست را میریزیم توی غذا؟ آنچه بنده به مهمونهام میدم سرخ کردنی تازه بسیار کمتر از حد عرفشه که بسیاری مردم انجام میدهند. باور کن من وقتی میرم رستوران یا منزل برخی فامیل و آشنایان اصلا خورش نمیتونم بخورم از بس چربه! من برای خودمون رژیمی میپزم ولی قرار نیست برای مهمون هم رژیمی بپزم دیگه! وگرنه حرف و حدیثه که پشت سرم خواهند گفت.

    یه بار منزل یکی از فامیلا بودم. من صبح بعد از نماز خوابیدم. ساعت حدود 9 صبح با یک بوی تند سبزی سرخ کردن بیدار شدم، بعدش سرخ کردن گوشت و پیاز در حد سرخی، حالت تهوع و سرگیجه بدی گرفتم. تا این خورش قورمه سبزی درست بشه من اون روز جون دادم! سبزی را اصلا سوزونده بود درست مثل خیلی از خانواده های ایرانی که اگر رنگ سبزی سبز تیره مایل به سیاهی نباشه قورمه سبزی اشون قورمه سبزی نمیشه!

    من محاله حتی برای مهمونهام تا این حد سرخ کنم. اما خوب بالاخره باید عرف رایج رو رعایت کرد که مردم راضی از مهمونی برن خونشون

    ترانه جان ممنونم از تعریف ات عزیزم! واااااای یکی بیاد منو بگیره من دیگه بیشتر از این طاقت تعریفو ندارم


    شرمنده ترانه جان! من از همون دوران طفولیت تا بحال کلا با شیرینی های قنادی میانه ای نداشتم. اینه که پیشنهاد امروزی و مدرنی نمیتونم بهت بدم جز همان فرنی و حریره بادام و اینا به اضافه لبو و شلغم و باقالی پخته و آجیل شیرین و انار دون کرده به همراه گلپر و...واااااااای مامانم اینا دلم ضعف رفت!

    راستی یه نکته:

    لیموترش تازه علی الخصوص که لیموترش میناب باشه (ازون زرد بزرگا) همون تازه به تازه پوستش رو نازک و خلالی در بیارید بریزید توی مرغی که قراره بشه زرشک پلو باهاش بپزه از همون اوایل کار. خیلی خوشمزه و معطر میشه. تخم گشنیز رو هم یادتون نره که کارش اصلا همین گرفتن بوی ضخم (زخم؟ ذخم؟ظخم؟) مرغ و گوشت هستش و معطرش میکنه و طعم لطیفی بهش میده.

  14. 5 کاربر از پست مفید بی دل تشکرکرده اند .

    بی دل (پنجشنبه 30 آذر 91)

  15. #218
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    جمعه 28 فروردین 94 [ 21:07]
    تاریخ عضویت
    1386-12-09
    نوشته ها
    2,496
    امتیاز
    42,303
    سطح
    100
    Points: 42,303, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 5.0%
    دستاوردها:
    Veteran25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    8,459

    تشکرشده 9,108 در 2,116 پست

    Rep Power
    269
    Array

    RE: آشپزخانه همدردی >>>

    خانم بی دل محترم کا لباس دوست ندارد
    خانم بی دل محترم چپس پنیر دوست ندارد

  16. 4 کاربر از پست مفید محمدابراهیمی تشکرکرده اند .

    محمدابراهیمی (یکشنبه 24 دی 91)

  17. #219
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 30 مرداد 92 [ 13:58]
    تاریخ عضویت
    1388-5-24
    نوشته ها
    1,225
    امتیاز
    2,219
    سطح
    28
    Points: 2,219, Level: 28
    Level completed: 46%, Points required for next Level: 81
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranSocialTagger Second Class5000 Experience Points
    تشکرها
    7,577

    تشکرشده 8,601 در 1,498 پست

    Rep Power
    141
    Array

    RE: آشپزخانه همدردی >>>

    آقای ابراهیمی یه دسر بگو ترانه بپزه باب دندون پدر بزرگ هم باشه. چیپس و نمیدونم سوسیس کالباس هم نباشه توش!!

    یه خلاقیتی از خودت در کن، شما جوونی مادر! یه چیز جوون پسند این بچه خوشش بیاد!

  18. 2 کاربر از پست مفید بی دل تشکرکرده اند .

    بی دل (جمعه 01 دی 91)

  19. #220
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    جمعه 28 فروردین 94 [ 21:07]
    تاریخ عضویت
    1386-12-09
    نوشته ها
    2,496
    امتیاز
    42,303
    سطح
    100
    Points: 42,303, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 5.0%
    دستاوردها:
    Veteran25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    8,459

    تشکرشده 9,108 در 2,116 پست

    Rep Power
    269
    Array

    RE: آشپزخانه همدردی >>>

    خانم ترانه محترم دسر ا لبا لو بپزه باب دندون پدر بزرگ محترم باشه
    اعضای خوب تالار شب یلدا فردا شب مهمان خانم بی دل هستیم
    اعضای خوب تالار فردا شب منزل خانم بی دل دعوت هستیم

  20. 3 کاربر از پست مفید محمدابراهیمی تشکرکرده اند .

    محمدابراهیمی (یکشنبه 24 دی 91)


 
صفحه 22 از 43 نخستنخست ... 212131415161718192021222324252627282930313242 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. حق خودمو بگیرم؟میخوام برم پزشک قانونی
    توسط خانم قاضیانی در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: سه شنبه 27 بهمن 94, 22:49
  2. پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: شنبه 03 بهمن 94, 19:42
  3. 27 تا مشکل دارم ، افسرده ام ؟ برم روانپزشک؟
    توسط omid65 در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 57
    آخرين نوشته: چهارشنبه 22 آذر 91, 22:08
  4. شبکه اطلاع رسانی پزشک آنلاین
    توسط مدیرهمدردی در انجمن معرفی سایر سایتهای جذاب از نظر شما
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: جمعه 31 تیر 90, 12:29

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 23:00 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.