سلام زیبا.ده
هم داستان قشنگی بود، هم نتیجه گیری عالی.
انسانها غالبا تصور می کنند فقط باید روی وسایل ، امکاناتات، روشها و....، انرژی بگذارند و توکل هم یک حرف و ذکر است.....
در حالیکه توکل به این نکته مهم اشاره دارد که:
ما برای انجام هر امری و تلاشی شاید به بی نهایت وسیله و متغیر نیاز داریم تا همه درست کار کنند تا در نهایت به نتیجه برسیم. از این بی نهایت چند تا از آنها که در دسترس تر هستند و ما با آنها شرطی شده ایم. اما سایر شرایط از قدرت کنترل آدمی خارج است. در واقع همه این متغیرها تحت تاثیر توکل به ما اطمینان صحیحی می دهد. و حتی در صورتی که نتیجه مورد نظر ما محقق نشد با آگاهی به اینکه سایر متغیرها به خواست حضرت حق بوده و خدا چنین خواسته است، درک و کنار آمدن با آن شبه شکست ها برای ما آسان تر می شود.