سلام تنها عزیز:
به تالار همدردی خوش امدید و امیدوارم که بتونید نتیجه خوبی بگیرید..
دوست عزیز درست هست که سوال شما در رابطه با اینکه بدونید میزان وابستگی ایشان به مادرشون چقدر هست شروع شده ولی در زیر لوای اون باید به تمام مسائل دقت کنید..ما فرض می گیریم که شما همه شرایط را بررسی کردی و معتقدی خود شما هم به بلوغ لازم برای ازدواج رسیدی و الان تنها مشکلت اینه که بدونی این اقا تا چه حد به مادرشون وابسته هست..
اول از پاسخ سوال خود شما شروع می کنم و بعد با اجازه شما کمی از حواشی این موضوع برات می گم..
دوست عزیز در طی چند خط کوتاه که شما در تالار نوشتی اصلا نمیشه در رابطه با ایشون اظهار نظر کرد ولی با توجه به چیزهایی که شما بیان کردی و اینکه ایشان تمام جواب سوالات شما را منوط به بعدا کردند و بعد از مشورت با مادرشون این پاسخ ها را دادند کاملا مشخص هست که ایشان اصلا به استقلال شخصیتی نرسیدند..
درسته که هستند افرادی چه پسر و چه دختر که خیلی زود به بلوغ فکری می رسند و می توانند کاملا ازدواج موفقی داشته باشند ولی امار نشان داده که درصد این افراد کم هست و اکثرا پسر ها بعد سن 25 سالگی به استقلال کامل می رسند..از همان یک خط شما میشه اینو متوجه شد..نه اینکه ایشان بچه ننه هستند..این واژه معنای جدایی دارد و استقلال شخصیتی هم معنای دیگری دارد و شما اصلا نباید این دو مقوله را با هم اشتباه کنید..
در نهایت شما اگر اصرار بر شناخت بهتر داری باید حتما دوره اشنایی و رفت و امد خود را قبل از عقد طولانی کنی و حتما از مشاورین قبل از ازدواج بهره ببری تا بررسی کنند هرکدام از شما به بلوغ لازم برای ازدواج رسیده اید یا خیر..تنها و بهترین کار برای شما مشاوره قبل از ازدواج هست...
در ادامه اون چند توضیح برای سایر دوستان...چه دهه هفتادی چه شصتی؟!
دوستان اول اینکه در هدایت کردن مراجع تنها نظر خودتون را معطوف به مشکل مراجع بکنید و اصلا در پاسخ دادن خودتون را جای ایشان نگذارید..چون یک پسر 20 ساله می تونه بسته به نوع تربیت..فرهنگ..شرایط اجتماعی و خانوادگی دارای یک سری معایب و مزایا باشه...بنابراین بحث شما بر سر ازدواج کردن و نکردن این خانم در این سن هیچ کمکی به مراجع نخواهد کرد..و همچنین دوستان اصلا اماری وجود نداره که دقیقا چه موقع و چه سنی فرد توانایی ازدواج داره فقط حداقل و حداکثری وجود داره و کلیت داره نه قطعیت...خواهش می کنم دوستان دقت کنند ..با هم در تاپیک ها برخورد نکنید تا ان شا لله همه ما باهم چیز یاد یاد بگیریم و به دیگران کمک کنیم..تجربیات خود و عقاید خود را تعمیم ندهیم.و تاپیک افت های احتمالی در کار مشاوره را مطالعه بفرمایید...
تنها عزیز سوالی داشتی باز هم مطرح کن تا ان شا لله نتیجه مطلوب بگیری..راستی نه تنها شما باید طرف مقابلت را از لحاظ بلوغ ازدواج بررسی کنی حتی باید در رابطه با شناخت خودت و بلوغ فکر و اجتماعی خودت هم شناخت پیدا کنی و بعد به ازدواج بیاندیشی تا ان شالله ازدواج موفقی داشته باشی..
موفق باشی
سارا بانو![]()








علاقه مندی ها (Bookmarks)