به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 22
  1. #11
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    یکشنبه 11 بهمن 94 [ 04:40]
    تاریخ عضویت
    1389-3-25
    نوشته ها
    2,890
    امتیاز
    27,971
    سطح
    98
    Points: 27,971, Level: 98
    Level completed: 63%, Points required for next Level: 379
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience PointsTagger First Class
    تشکرها
    15,041

    تشکرشده 10,678 در 2,786 پست

    حالت من
    Moteajeb
    Rep Power
    342
    Array

    RE: اختلاف سطح تحصيلات من و خواستگارم... به نظر شما مشكل سازه؟؟؟؟

    می خوای غذا رو فقط به خاطر اینکه نمک نداره بریزی دور؟

    سطح فکر،اخلاق،درآمد،اعتقادات، تو زندگی آیندتون تاثیر می ذاره نه تحصیلات.تحصیلات زمانی مشکل ساز می شه که

    بخوای پز بدی.

  2. 2 کاربر از پست مفید فرهنگ 27 تشکرکرده اند .

    فرهنگ 27 (شنبه 11 آذر 91)

  3. #12
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    شنبه 29 اردیبهشت 97 [ 00:12]
    تاریخ عضویت
    1391-8-12
    نوشته ها
    629
    امتیاز
    8,334
    سطح
    61
    Points: 8,334, Level: 61
    Level completed: 62%, Points required for next Level: 116
    Overall activity: 22.0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger First ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    662

    تشکرشده 792 در 312 پست

    Rep Power
    76
    Array

    RE: اختلاف سطح تحصيلات من و خواستگارم... به نظر شما مشكل سازه؟؟؟؟

    سلام دوست عزیز...
    واقعا تحسینت میکنم که اینقد سنجیده داری عمل میکنی و معیار هاتو به ترتیب نوشتی که چقدر هم معیار های مناسبیه...
    قبل از هر چیز باید بهت تبریک بگم چون با توکل به خدا زندگی موفقی در اینده داری ( با هر کسی که انتخاب کنی)
    اما در مورد این خواستگار اول از همه ببین به طور کلی به دلت نشسته یا نه ؟؟
    دوم اینکه اگر حس میکنی باعث شرمندگی توه که شوهرت فوق دیپلم باشه یکمی بیشتر فکر کن..
    من دختر و پسر عاشق دیدم که بعد مدتی به دلیل تحصیلات کم پسره جدا شدن و موردایی هم هست که با این وضع دارن بهترین زندگیو میکنن
    به خودت بستگی داره ...
    یه سوال مهمو جواب بده...
    حاضری شوهرت رو با شرایط موجودش به جمع دوستات معرفی کنی . یا توی فامیل همه بدونن شوهرت فوق دیپلمه چقد باعث میشه خجالت بکشی ... یا اصلا برات مهمه یا نه؟

  4. 4 کاربر از پست مفید mohammad2012 تشکرکرده اند .

    mohammad2012 (دوشنبه 18 دی 91)

  5. #13
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 17 بهمن 91 [ 23:23]
    تاریخ عضویت
    1391-4-21
    نوشته ها
    149
    امتیاز
    1,193
    سطح
    18
    Points: 1,193, Level: 18
    Level completed: 93%, Points required for next Level: 7
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered1000 Experience Points
    تشکرها
    372

    تشکرشده 373 در 113 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: اختلاف سطح تحصيلات من و خواستگارم... به نظر شما مشكل سازه؟؟؟؟

    دوستان ممنونم بابت همراهيتون

    راستش اون فردي كه ايشون رو به ما معرفي كردن حاضر بودن رو اسمش قسم بخورن((اگرچه معرف ما ادمي نيست كه به راحتي از كسي تعريف كنه)).... اين قدر تعريف و تمجيد كردن كه ما فكر كرديم پسر پيغمبر دارن تشريف ميارن خونمون... كه الحمد الله توي همين يه جلسه ملاقات از لحاظ طرز برخورد و خانواده و ظاهري كاملا به دل من و مادر و تا حدودي پدرم نشست.... اما به دل خواهرم و شوهر خواهرم نه زياد...

    علت اينكه شوهر خواهرم ميگه : "نه" ، اينه كه: من به عنوان يه دختر هيچي كم ندارم و نبايد به كم قانع باشم... ميگه تو اگه اراده كني ميتوني بهترين ها رو به دست بياري... حالا واقعا نميدونم چه قدر حرف هاي شوهر خواهرم واقعيت داره... اما وقتي داشت اين صحبت ها رو ميكرد صداش ميلرزيد و با تمام وجود ميگفت!

    شوهر خواهرم ميگه: درسته كه پسر خوبيه و خانواده اش فوق العاده بودن و از لحاظ كاري و مالي سطح خوبي داره به نسبت سن و سالش و پاك به نظر مياد ،‌اما پسريه كه زود خودموني ميشه... و زود خودموني شدن از نظر شوهر خواهرم يه ضد ارزش حساب ميشه.... نميدونم با حرفش موافقين يا نه؟؟؟ ...(شوهر خواهر من خودش هنوز جلوي مامان باباش پاهاشو دراز نميكنه)

    از طرفي هم ميگه: بعده ها واست فرقي نداره كه بچه ات رو يه دكتر بزرگ كنه يا يه فوق ديپلم؟؟؟ .... اگر چه همون طور كه شما ميگين انسانيت به تحصيلات نيست، اما شوهر خواهرم ميگه تحصيلات ديد آدم ها رو تغيير ميده (البته بايد قبول كنم كه گاهي هم تغييرات در جهت منفيه)....

    به نظرتون شماره ام رو بهش بدم و توي يه فرجه ي يك ماهه يا 2 ماهه آشنا بشيم با هم؟؟؟ (بدون نامزدي و اين حرفها) .... زمان يكي 2 ماه از نظر شما كمه يا نرماله يا زياده؟؟؟؟.... ارتباطمون بيشتر حضوري باشه يا تلفني؟؟؟؟

    بي زحمت اگه امكان داره مقالات مرتبط با اين موضوع تو تالار هم بهم معرفي كنين.. ممنونم
    و هم چنين تاپيك هايي كه قبلا دوستان در اين زمينه داشتن (اختلاف سطح تحصيلات،‌ترجيحا بالاتر بودن دختر خانوم)

  6. کاربر روبرو از پست مفید rama25 تشکرکرده است .

    rama25 (دوشنبه 18 دی 91)

  7. #14
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 19 بهمن 91 [ 13:47]
    تاریخ عضویت
    1390-11-16
    نوشته ها
    121
    امتیاز
    1,003
    سطح
    17
    Points: 1,003, Level: 17
    Level completed: 3%, Points required for next Level: 97
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    418

    تشکرشده 428 در 112 پست

    Rep Power
    27
    Array

    RE: اختلاف سطح تحصيلات من و خواستگارم... به نظر شما مشكل سازه؟؟؟؟

    سلام راما جان
    یه ضرب المثل قدیمی هست که میگه "ژیان ماشین نمیشه....باجناق هم فامیل نمیشه"
    به نظرات پدر و مادرت اعتماد کن.

  8. 7 کاربر از پست مفید sunlife تشکرکرده اند .

    3zar (جمعه 30 مرداد 94), sunlife (شنبه 11 آذر 91)

  9. #15
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 17 بهمن 91 [ 23:23]
    تاریخ عضویت
    1391-4-21
    نوشته ها
    149
    امتیاز
    1,193
    سطح
    18
    Points: 1,193, Level: 18
    Level completed: 93%, Points required for next Level: 7
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered1000 Experience Points
    تشکرها
    372

    تشکرشده 373 در 113 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: اختلاف سطح تحصيلات من و خواستگارم... به نظر شما مشكل سازه؟؟؟؟

    دوستان بازم نظراتتون رو بگين........ خودتونو بزارين جاي من و بعد جواب بدين..... اگه جاي من بودين واقعا از ته دل چه راهي رو انتخاب ميكردين

  10. #16
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 22 مرداد 92 [ 22:10]
    تاریخ عضویت
    1391-7-11
    نوشته ها
    188
    امتیاز
    1,131
    سطح
    18
    Points: 1,131, Level: 18
    Level completed: 31%, Points required for next Level: 69
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registeredTagger Second Class1000 Experience Points
    تشکرها
    764

    تشکرشده 717 در 175 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: اختلاف سطح تحصيلات من و خواستگارم... به نظر شما مشكل سازه؟؟؟؟

    آخه راما به خودت بستگی داره بیشتر نه به ما ونه به شوهر خواهرت ونه دیگران
    به نظر میرسه برات مهمه این موضوع خب ببین از جه جنبه هایی برات مهمه
    اگر این آدم از نظر تو ارزش آشنایی روداره اونوقت زیر نظر خانوادت تو یه مدت آشنایی اون جنبه ها ومعیارایی که سطح تحصیلات روشون تاثیر میذاره روبررسی کن
    اول ببین واقعا برات قابل پذیرش هست وجنبه اش روداری وفرداروز این نکته همش تو جشمت نیست
    به نظرم شرط گذاشتن هم درست نیست این حساسیت روبیشتر میکنه.تو باید پذیرفته باشی بعد در طول زندگی تشویق وکمکش کنی نه که اجبارش کنی
    در مورد خودم اون جنبه ها مثلن این برام مهمه که تحصیل علم رو یه سرمایه گذاری بدونه
    یا دانشگاه رفتن خودش رو بیهوده ندونه به ادامه تحصیل علاقه داشته باشه
    برای بجش حاضر باشه تشویقش کنه و.....

  11. 4 کاربر از پست مفید yaaldaa تشکرکرده اند .

    yaaldaa (شنبه 11 آذر 91)

  12. #17
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 05 دی 91 [ 10:59]
    تاریخ عضویت
    1391-8-03
    نوشته ها
    5
    امتیاز
    247
    سطح
    4
    Points: 247, Level: 4
    Level completed: 94%, Points required for next Level: 3
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered100 Experience Points
    تشکرها
    8

    تشکرشده 7 در 3 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: اختلاف سطح تحصيلات من و خواستگارم... به نظر شما مشكل سازه؟؟؟؟

    سلام راما جون
    منم یه دخترم تو سن و شرایط شبیه به شما
    ولی وقتی اونهمه معیارها و خصوصیات خوبی رو که مدنظر هستند رو یه پسر تو شرایط فعلی که خودت بهتر میدونی رو داره این بهترین موقعیت هست و به شخصه میگم که از دستش نده .شانس در خونت رو زده .حتما باهاش وارد فاز آشنایی شو و حتما هم زیر نظر خانواده ها.رابطه پنهانی ممنوع.
    تجربه بهم ثابت کرد... که تحصیلات عالیه داشتن اصلا مهم نیست برای یک مرد بلکه(( یه جو انسانیت،عقل و شعور ودرک متقابل.عقل و شعور ودرک متقابل.عقل و شعور ودرک متقابل))

    عزیزم شما ارشده چی میخونی؟آزاد یا دولتی؟رشته لیسانست با ارشد یکیه؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط ژپتو

    با این تفاسیری که شما از معیارهای ازدواجتون دارین پس ایشون رو دو دستی بچسبین و از دستشون ندین چون دیگه همچین چیزی گیرتون نمیاد
    احتمالا ایشون هم اگه میخواست ادامه تحصیل بده و دکترا بگیره و کار نکنه الان اون خونه و ماشین که شما ترجیحا ملاکتونه رو نداشت
    سطح تحصیلات تاثیر گذار هست ولی انسانیت مهمه
    >>>>>>>>>>خیلیا هستن همه چی دارن دکتر هم هستن دو زار شعور و انسانیت ندارن<<<<<<<
    مدرک کارشناسی گرفتنم کاری نداره
    به فوق لیسانستونم اینقدر تکیه نکنین
    >>>>>>>>>>الان همه جا لیسانسو و فوق لیسانس ریخته. مهم انسانیته که کم شده<<<<<<<<

  13. 3 کاربر از پست مفید elia joon تشکرکرده اند .

    elia joon (یکشنبه 12 آذر 91)

  14. #18
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 19 شهریور 96 [ 07:29]
    تاریخ عضویت
    1390-9-26
    نوشته ها
    86
    امتیاز
    4,735
    سطح
    43
    Points: 4,735, Level: 43
    Level completed: 93%, Points required for next Level: 15
    Overall activity: 12.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    149

    تشکرشده 135 در 57 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: اختلاف سطح تحصيلات من و خواستگارم... به نظر شما مشكل سازه؟؟؟؟

    من با نظر يلدا موافقم

    دقيقا همه چيز به خودت بر مي گردد، خواهر شوهرتان در خانواده بسيار مبادي آداب بزرگ شده كه آن روش تربيتي را مي پسندد و آن گونه رفتارها را، نظر شخصي بنده: از آدمهاي خيلي مودب و قاشق چنگالي خوشم نمي آيد يك جوري پيش آنها موذبم
    در مورد تحصيلاتش هم خودت بايد تشخيص بدهي چقدر برايت مهم است. من به شخصه چون چندان اجتماعي نيستم و كم حرفم و وقتي كه هم صحبت مي كنم بيشتر در مورد كارم و روابط مربوط به آن است در كنار آدمهايي هم رشته و همسطح من نباشند حرفي براي گفتن ندارم و به نوعي جو موجود سنگين مي شود. مگر آنكه طرف مقابلم مرا به حرف بكشاند. خودت ببين براي تحصيلات بالا چند امتياز مي دهي و كل امتياز دهي را به طرف مقابل حساب كن به نظر من هم بد نباشد مدتي كوتاه از عقايد، طرز فكر، برنامه هاي آينده و خلق و خوي ايشان شناخت حاصل كني فقط سعي كن اين دوره كوتاه باشد كه احساسات درگير نشود. خواسته هايت را مطرح كن و ببين مي تواني خواسته هاي ايشان را براورده سازي
    نظر خانواده هم بسيار مهم است
    موفق و پيروز باشي

  15. 2 کاربر از پست مفید سارا 2010 تشکرکرده اند .

    سارا 2010 (دوشنبه 18 دی 91)

  16. #19
    Banned
    آخرین بازدید
    جمعه 10 آبان 92 [ 13:08]
    تاریخ عضویت
    1391-12-29
    نوشته ها
    196
    دستاوردها:
    500 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    285

    تشکرشده 366 در 142 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: اختلاف سطح تحصيلات من و خواستگارم... به نظر شما مشكل سازه؟؟؟؟

    شما با معیارهای خودت تصمصیم می گیری یا شوهر خواهرت؟

  17. 3 کاربر از پست مفید Rude Boy تشکرکرده اند .

    Rude Boy (دوشنبه 13 آذر 91)

  18. #20
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    جمعه 19 تیر 94 [ 19:52]
    تاریخ عضویت
    1390-7-30
    نوشته ها
    1,886
    امتیاز
    17,095
    سطح
    83
    Points: 17,095, Level: 83
    Level completed: 49%, Points required for next Level: 255
    Overall activity: 61.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassSocial1000 Experience Points10000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    9,194

    تشکرشده 9,665 در 1,930 پست

    Rep Power
    214
    Array

    RE: اختلاف سطح تحصيلات من و خواستگارم... به نظر شما مشكل سازه؟؟؟؟

    سلام رامای عزیز

    دوستان بازم نظراتتون رو بگين........ خودتونو بزارين جاي من و بعد جواب بدين..... اگه جاي من بودين واقعا از ته دل چه راهي رو انتخاب ميكردين
    این حرفت و چیزی که ازشوهرخواهرت گفتی نشون میده برات مهمه که دیگران چی میگن؟؟این یه کم با مشورت فرق داره.
    یعنی مثلا اگه ما بگیم نه راما چطوره روت میشه با یکی پایینتر ازخودت...یا هزارتا مشکل گریبانتو میگیره..یا فامیل درموردت چی میگن؟میگن هول شوهر بود..

    یا بگیم این مورد خوبیه..یا به قول فرهنگ فقط نمک غذا کمه..یا این مورد عالیه..

    روی نظر تو اثر داره.

    خوب منم خواستگاری داشتم که تحصیلاتش پایینتر از من بوده.

    شما چندتا راه داری به نظر من:
    1-به شرایط اقوام و دور و برت نگاه کن.ببین پذیرش همچین موردی رو دارن؟همچین چیزی براشون قابل قبوله..اگه هست پس از روی تحصیلاتش بگذری.

    2-
    همچین موردی برای جو فامیلی و دوروبرتون مورد پذیرش نیست و از ترس اینکه بعدا مورد تمسخر یا شنیدن حرفای ناخوشایند به دلیل همین تحصیلات فورا ردش کنی.

    3-اعتماد به نفست رو انقد بالا ببری که بعدا اگه باش عروسی کردی و چیزی شنیدی اصلا و ابدا روت تاثیری نذاره.
    چون تو با توجه به همه شرایطش انتخابش کردی و بعدا نمیتونی بگی چرا تحصیلاتش کمه؟؟در واقع بگی زندگی خودمه و فقط نظر خودم و پدر و مادرم مهمه و بر اون اساس تصمیم بگیری.

    نگفته پیداست مورد سوم از همه بهتر و سخت تره.
    اگه نتونستی انجامش بدی.حداقل به دو مورد قبل فکر کن.

    موفق باشی



  19. 2 کاربر از پست مفید بهار.زندگی تشکرکرده اند .

    بهار.زندگی (دوشنبه 13 آذر 91)


 
صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. روش خواهرم درسته یا روش من؟؟؟؟
    توسط *مونا* در انجمن سایر مشکلات خانواده
    پاسخ ها: 19
    آخرين نوشته: یکشنبه 21 آبان 96, 01:30
  2. چرا خواستگارایی در سطح خودم ندارم؟؟؟؟
    توسط مهنا67 در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 32
    آخرين نوشته: چهارشنبه 14 اسفند 92, 23:16
  3. پاسخ ها: 25
    آخرين نوشته: پنجشنبه 26 دی 92, 17:49
  4. چرا خواستگاری رو به تاخیر می اندازد؟؟؟؟
    توسط ناز در انجمن سئوالات ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: دوشنبه 17 آبان 89, 16:26
  5. وابستگي شديد به همسر؟؟؟؟
    توسط yasamin در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: شنبه 03 مهر 89, 16:55

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 01:06 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.