سلام
به نظر من یک مطلب مهم ناگفته مونده و مدیر همدردی فقط اشاره ای داشتند و خیلی مهمه اینه :
ما انسانها از دو نعمت الهی برخورداریم بنام عقل و دل
این دو خصوصیت خیلی وقت ها با هم در تعارض و تقابل هستند.
یک مثال ساده:
فرض کنید شدیداً سرما خورده و تب کرده همراه با عفونت گلو و گرسنه که اتفاقاً یک غذای سرخ کرده و خوشمزه و مورد علاقه هم روبروی ما هست .
در اینجا عقل و دل در تعارض شدید قرار دارند. و...... هزاران مورد دیگر
دل مرجعی است که انسان را از طریق حواس و غرایض خود و بدون واسطه جذب موضوع میکند تا از زندگی بهره ببرد.
عقل هم که همه میدانیم...با استفاده از تجربه و اطلاعات ، باید و نباید و مصلحت و غیره برای این کشش غریزی تصمیم سازی میکند.
اما اصل موضوع:
هر چه بین این دو تعادل و تناسب برقرار باشد ، زندگی ما موفقیت آمیز تر بوده و کمتر افسوس اشتباهات گذشته خود را خواهیم خورد.








علاقه مندی ها (Bookmarks)