به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 3 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 35
  1. #21
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 09 بهمن 91 [ 11:43]
    تاریخ عضویت
    1390-1-09
    نوشته ها
    237
    امتیاز
    2,402
    سطح
    29
    Points: 2,402, Level: 29
    Level completed: 68%, Points required for next Level: 48
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    818

    تشکرشده 848 در 197 پست

    Rep Power
    39
    Array

    RE: نمی توانم راستش را بگویم. وای هرگز نمیتوانم.

    سلام تالار خوب و پر رونق همدردی
    در مورد مشکلم با خواستگارم صحبت کردم. خیلی سربسته و غیر مستقیم.
    بهش گفتم یادمه یه بار گفتی اگر کسی اشتباهی کنه و بعد توبه کنه تو میبخشی چون معتقدی خدا که میبخشه ، بنده خدا پس چرا نبخشه ، اما جای دیگه هم گفتی که به خاطر اشتباهات بعضی اطرافیانت باهاشون قطع رابطه کردی ، خوب این چه معنی داره ، اگه میبخشی چرا پس رابطه تو قطع میکنی؟ بهش گفتم خوب ما نمیتونیم در مورد همه قضاوت کنیم و هر آدمی جایزالخطاست. اما تو با خطاهای آدما سختگیرانه برخورد میکنی. بهش گفتم این منو میترسونه.
    گفت من منظظورشو بد متوجه شدم. گفت تو برخورد با رفتارای اشتباه دیگران ، سعی میکنم خیلی سختگیرانه به نظر بیام تا دیگه اون آدم به خودش اجازه نده اشتباهشو تکرار کنه، اما ته دلم هیچ کینه ای نمیمونه و میبخشمش. منظورش این بود که خطاها رو در ظاهر سختگیرانه برخورد میکنه ولی قبلاً میبخشه. بهم گفت قطعاً گذشت میکنه و میدونه که کسی از گناه مبرا نیست. برای من خوب جالب بود حرفش.
    البته چیز دیگه ای هم گفت . گفت تو زندگیش مگر اینکه خطایی از دیگران سر بزنه که آبرو و حیثیتش رو لکه دار کنه، که وضع اون خطا فرق میکنه . نمیگذره. اما من فکر کردم این حرف براش جنبه آینده نگر داره نه گذشته نگر. یعنی من زمانی که میدونم در آینده چیزهایی رو باید رعایت کنم،اما با این آگاهی بازم سراغ اون مسائل برم، نمیگذره.

    نمیدونم شاید من بد سوال کردم . اما این نهایت چیزی بود که فهمیدم.

  2. 5 کاربر از پست مفید mehrabooni تشکرکرده اند .

    mehrabooni (شنبه 20 آبان 91), میشل (دوشنبه 09 اردیبهشت 92)

  3. #22
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 03 بهمن 91 [ 23:46]
    تاریخ عضویت
    1391-8-14
    نوشته ها
    103
    امتیاز
    473
    سطح
    9
    Points: 473, Level: 9
    Level completed: 46%, Points required for next Level: 27
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered250 Experience Points
    تشکرها
    167

    تشکرشده 174 در 72 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: نمی توانم راستش را بگویم. وای هرگز نمیتوانم.

    خود من به عنوان یه مرد گذشته کسی که میخوام باهاش ازدواج کنم به هیچ وجه برام اهمیتی نداره و دوست ندارم که چیزی در موردش بدونم
    اما آینده مهمه و رفتار و کردار و علاقه ای که بهم داره.
    اینکه بعضیا رو گذشته حساسن واسه اینه که کسی که اشتباه کرده و پنهان میکنه اشتباهشو ممکنه در آینده هم تکرار کنه.
    به نظر من بهتره بهش بگی تا اینکه خودش در آینده بفهمه چون اونوقت خیلی بدتر میشه
    اگه دوستتون داشته باشه میفهمه که به اشتباه گذشته خودتون پی بردید
    به نظر خود من زندگی از همون لحظه ای شروع میشه که باهم عهد میبندید. همه آدما گذشته و تاریخ دارن و ممکنه هزاران اتفاق براشون افتاده باشه اما این دلیل نمیشه که در موردشون قضاوت کرد
    اگه ایشون به این درک رسیدن بهتره بهشون بگید. در غیر اینصورت بهتره مطمئن بشید حتی یک درصد هم امکان متوجه شدنش وجود نداره
    من واقعا گذشته برام مهم نبود تو ازدواج اولم همسرم خودش رو خیلی پاک و معصوم نشون داد، بعدش فهمیدم که با یه مردی در گذشته رابطه داشته و البته بخشیدمش. بعد در جریان زندگی وقتی فهمیدم برای بار اول بهم خیانت کرده متوجه شدم نباید میبخشیدمش...
    اینا همه به کنار، اما دید من راجع به آدما منفی نشده. هر آدمی میتونه همونقدری که میخواد پاک باشه، و بی نهایت هم بد!
    مهم اینه که تو دلتون چی میگذره. توکلتون به خدا باشه.
    البته این رو هم بگم بعضیا اولش قبول میکنن و میگذرن اما در آینده همین موضوع میشه دلیل مشکل
    پس صلاح اینه که مطمئن بشید که راهی برای فهمیدنش وجود نداره و البته همسر آیندتون هم آدمی نیست که در گذشته شما کنکاش کنه

  4. 5 کاربر از پست مفید hamedhd تشکرکرده اند .

    hamedhd (شنبه 20 آبان 91)

  5. #23
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 21 فروردین 92 [ 10:44]
    تاریخ عضویت
    1391-4-22
    نوشته ها
    67
    امتیاز
    694
    سطح
    13
    Points: 694, Level: 13
    Level completed: 88%, Points required for next Level: 6
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    97

    تشکرشده 99 در 44 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: نمی توانم راستش را بگویم. وای هرگز نمیتوانم.

    سلام.راستش من اين موضوع رو ازيه كارشناس مذهبي شنيدم قبلا.ايشون گفتن اگر كسي قبلا با فردي دوست بوده اما پشيمون شده و توبه كرده نبايد بگه.حتي اگه طرف مقابل بپرسه نبايد بگه و دروغ گفتن اينجا كاملا جايز هستش چه بسا واجب هست چون افشا گناه خودش گناه به حساب مياد.

  6. 4 کاربر از پست مفید wrecked تشکرکرده اند .

    میشل (دوشنبه 09 اردیبهشت 92), wrecked (پنجشنبه 18 آبان 91)

  7. #24
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    سه شنبه 02 آذر 95 [ 17:27]
    تاریخ عضویت
    1391-8-16
    نوشته ها
    394
    امتیاز
    4,863
    سطح
    44
    Points: 4,863, Level: 44
    Level completed: 57%, Points required for next Level: 87
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    906

    تشکرشده 891 در 308 پست

    Rep Power
    53
    Array

    RE: نمی توانم راستش را بگویم. وای هرگز نمیتوانم.

    کارشناس مذهبیتون کی بوده؟ مراجع تقلیدی رو سراغ دارید که این حرفو زده باشه؟
    جسارتا می شه در مورد گذشته و اینکه بنده ازدواج کرده باشم یا نکرده باشم صحبتی نکرد؟ یعنی بنده شرعا ازدواج کرده باشم و بعد شناسنامه خودم رو عوض کنم ؟ مطمئنا ازدواج بدتر از رابطه جنسی خارج از ازدواج نیست.

  8. کاربر روبرو از پست مفید mehran21 تشکرکرده است .

    mehran21 (پنجشنبه 18 آبان 91)

  9. #25
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 09 بهمن 91 [ 11:43]
    تاریخ عضویت
    1390-1-09
    نوشته ها
    237
    امتیاز
    2,402
    سطح
    29
    Points: 2,402, Level: 29
    Level completed: 68%, Points required for next Level: 48
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    818

    تشکرشده 848 در 197 پست

    Rep Power
    39
    Array

    RE: نمی توانم راستش را بگویم. وای هرگز نمیتوانم.

    فرشته مهربان عزیزم
    ای کاش به من سر میزدی. بی صبرانه منتظرت هستم تا بهم کمک کنی. لطفا بیا فرشته. بهم بگو که این حرفاش چه معنی داره؟

  10. #26
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    سه شنبه 05 تیر 03 [ 04:02]
    تاریخ عضویت
    1388-1-20
    نوشته ها
    1,530
    امتیاز
    37,798
    سطح
    100
    Points: 37,798, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second ClassSocial25000 Experience Points
    تشکرها
    5,746

    تشکرشده 6,060 در 1,481 پست

    حالت من
    Mehrabon
    Rep Power
    276
    Array

    RE: نمی توانم راستش را بگویم. وای هرگز نمیتوانم.

    سلام

    اگه یک درصد هم احتمال میدی که همسرت در آینده از یه طریق دیگه بخواد متوجه این موضوع بشه همون جوری که فرشته مهربان گفتن موضوع رو باهاش مطرح کن و اطمینان پیدا کن که اگه یه روزی هم فهمید می بخشتت



  11. 2 کاربر از پست مفید صبا_2009 تشکرکرده اند .

    میشل (دوشنبه 09 اردیبهشت 92), صبا_2009 (شنبه 20 آبان 91)

  12. #27
    سرپرست سایت

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    1388-1-03
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    8,092
    امتیاز
    169,059
    سطح
    100
    Points: 169,059, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassCreated Blog entryVeteranOverdrive
    نوشته های وبلاگ
    4
    تشکرها
    27,744

    تشکرشده 36,137 در 7,447 پست

    Rep Power
    1105
    Array

    RE: نمی توانم راستش را بگویم. وای هرگز نمیتوانم.

    ببین عزیز جان

    به پستهای قبلی من رجوع کن ودقیق بخون .

    اصل اساسی در اینجا رویکرد ایشون که متوجه شدی و توبه و عدم بازگشت به خطا از سوی شماست . با صحبتهایی که با ایشون داشتی نشونداده که حتی تجسس در مورد گذشته هم نخواهد کرد ، اما حال فردی که با وی میخواهد زندگی کند براش مهمه ، مهمه که شما وقتی با وی وارد زندگی میشوی خط قرمزهایی که برایت روشن کرده و شما پذیرفتی را رعایت کنی که اگر نکنی نمی بخشه ، موضع ایشون تا اینجا روشن هست .

    بنا براین هیچ نیازی به بیان آنچه از آن توبه کرده و تکرار نخواهد شد نیست . اگر حرفهای کارشناسی اهمیت داره حرفها گفته شد ،دیدی که مدیر هم تأیید کرده ، نباید بیان کنی . مهم اینه که ایشون اهل بخشش خطای ترک شده آنهم در گذشته شما باشد که نشون داده هست و شما از همین باید مطمئن باشی.


    .


    .

  13. 6 کاربر از پست مفید فرشته مهربان تشکرکرده اند .

    فرشته مهربان (پنجشنبه 02 آذر 91), میشل (دوشنبه 09 اردیبهشت 92), بهار.زندگی (سه شنبه 10 اردیبهشت 92)

  14. #28
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 18 آبان 91 [ 14:58]
    تاریخ عضویت
    1389-5-30
    نوشته ها
    101
    امتیاز
    2,299
    سطح
    28
    Points: 2,299, Level: 28
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 1
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    204

    تشکرشده 205 در 64 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: نمی توانم راستش را بگویم. وای هرگز نمیتوانم.

    سلام.

    --این را کاملا از ذهن باید بیرون کرد که گذشته آدم مربوط به خودش است (در ازدواج). یکی از بی منطق ترین جمله هایی که بین جوانان ایران زمین باب شده همین جمله است.
    چرا که گذشته من، حال من را تشکیل داده است. از لحظه ای که مغز من توان ادراکیدن یافت، شخصیت من شروع به شکل گرفتن کرد. من اگر اکنون با کسی ازدواج میکنم، با نتیجه 20-30 سال زندگی او ازدواج میکنم!



    --توبه کردن هم ربطی به تعهدات ما در جامعه ندارد دوستان! این که خدا بخشیده یا نبخشیده، به "جامعه و شما" مربوط نیست. به "خدا و شما" مربوط است.بدرود.


    ===============
    پاورقی:
    پست مذکور توسط مدیرهمدردی ویرایش گردید

  15. 3 کاربر از پست مفید morteza-m تشکرکرده اند .

    morteza-m (پنجشنبه 18 آبان 91), Quality (جمعه 27 مرداد 96)

  16. #29
    سرپرست سایت

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    1388-1-03
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    8,092
    امتیاز
    169,059
    سطح
    100
    Points: 169,059, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassCreated Blog entryVeteranOverdrive
    نوشته های وبلاگ
    4
    تشکرها
    27,744

    تشکرشده 36,137 در 7,447 پست

    Rep Power
    1105
    Array

    RE: نمی توانم راستش را بگویم. وای هرگز نمیتوانم.

    لطفاً دوستان دقت داشته باشید که پستهایتان آرامش مراجع را به هم نزند بلکه کمک بکند به تثبیت آن . ایشان در این رابطه نیاز ندارد به تمرکز بر بعضی مواردی که در بعضی پستها اشاره شده ، بلکه کافیه اطمینان داشته باشد که خواستگارش در حرفش مبنی براینکه آنچه خدا از فردی می بخشد و توبه اش را می پذیرد را نادیده می گیرد صادق است و ثبات دارد که با شناخت دیگر ویژگیهای شخصیتی بخصوص به کمک یک مشاور می تواند این را بفهمد .

    خواستگار مهربونی در حرفهایش این را نشان داده که آنچه گذشته و تکرارا نمیشه و ازش توبه شده را مد نظر قرار نمی دهد و مهم برایش زمان حال و مسیر زندگی هست که فرد از خط قرمزهایی که تعیین و توافق شده عبور نکند و مرتکب خطا نشود . لذا اطمینان از این اخلاق و رویه برای مهربونی کافی هست .


    خدای نکرده حرفهای ما نشود مصداق خان می بخشد و خانزاده نمی بخشد



    .

  17. 12 کاربر از پست مفید فرشته مهربان تشکرکرده اند .

    فرشته مهربان (پنجشنبه 18 آبان 91), میشل (دوشنبه 09 اردیبهشت 92), بهار.زندگی (سه شنبه 10 اردیبهشت 92)

  18. #30
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 09 بهمن 91 [ 11:43]
    تاریخ عضویت
    1390-1-09
    نوشته ها
    237
    امتیاز
    2,402
    سطح
    29
    Points: 2,402, Level: 29
    Level completed: 68%, Points required for next Level: 48
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    818

    تشکرشده 848 در 197 پست

    Rep Power
    39
    Array

    RE: نمی توانم راستش را بگویم. وای هرگز نمیتوانم.

    ممنونم از همه تون.
    از فرشته مهربان هم تشکر میکنم.
    حرفای شما خیلی آرومم کرد.
    تصمیم خودمو گرفتم.
    من در مورد گذشته ام حرفی نمیزنم.
    قصدم فریب و دروغ نیست. خدا میدونه چقدر این تصمیم برای خودمم سخت بود. وجدانم ناراحتم میکرد.
    بعد از تموم شدن اون ماجرا در 16 ماه قبل ، خیلی شرایط سختی داشتم. مردهای مجرد و متاهلی که به هر دلیلی قصد داشتن نزدیکم بشن . من که تو شرایط بسیار بدی بودم. واقعا نمیتونستم با کسی حرف بزنم. از طرفی به یه همدم نیاز داشتم .اما باز تنهایی و دوری از اون رابطه ها رو انتخاب کردم و سرسختانه در مقابل اون پیشنهادا، ایستادگی کردم.

    این طور نمیگم که مثلا خودمو توجیه کنم . یا اینکه بگم خیلی خوب بودم . یا اینکه بگم دیگه گناه نکردم . منظورم اینه که چقدر از اینکه یه بار دیگه خط قرمزای زندگیمو رد کنم، میترسم. چقدر از وارد شدن به رابطه های عاطفی وحشت دارم. من هیچ وقت دیگه خیانت نمیکنم.


    واقعا نمیخوام مثل مصاحبه های تلویزیونی بگم که چه پیامی برای هم سن و سالای خودم دارم.
    نه.

    اما میخوام اگه کسی یه بارم تاپیکمو بخونه بهش بگم :
    همه چیز از یه رابطه شروع میشه. از اینکه دلت پاکه و کسی اون پاکی رو متوجه میشه. فکر میکنی عشق بی صبرانه منتظرته تا بری و در آغوش خوشبختی قرار بگیری. کافیه یه بار رد کنی و حریمی بشکنه . تموم . میشی مثل الان من. آیا من اون دختر ساده روستایی 5 سال قبلم ؟ نه دیگه نیستم. کسی هستم که اسطوره اشتباهه. کسی که به خاطر هوسی، خیلی چیزا رو از دست داد. کسی که زلالی دختر بودنشو ازa به نام عشق گرفتن. کسی که بین دنیای زنانه و دنیای دخترانه گم شد. هنوز عذاب میکشم. از خودم شرم دارم. از خدا شرم دارم. از این که من یه دختر قلابیم با چندتا بخیه....

    نجابت واقعا تکرار نمیشه. اگه کسی نجابتشو از دست بده، دیگه نداردش. پس هموk بهتر که اون اولین نگاه و ... نباشه.

  19. 12 کاربر از پست مفید mehrabooni تشکرکرده اند .

    mehrabooni (سه شنبه 10 بهمن 91), sahar202 (پنجشنبه 26 مرداد 96)


 
صفحه 3 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. توجه:ویژه انجمن معارف و مناسبتها.
    توسط keyvan در انجمن آموزش استفاه از تالار گفتگوی همدردی
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: شنبه 22 تیر 92, 15:56
  2. انسان در جستجوی معنا... ویکتور فرانکل
    توسط بالهای صداقت در انجمن معرفی کتب روانشناسی
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: سه شنبه 31 خرداد 90, 22:58
  3. یک توجه ویژه
    توسط فرشته مهربان در انجمن پیشنهادات ،انتقادات و مشکلات تالار
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: چهارشنبه 27 مرداد 89, 10:48
  4. نامه ویکتور هوگو به فرزندش
    توسط gole maryam در انجمن داستان و حکایت آموزنده
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: یکشنبه 17 مرداد 89, 14:05
  5. قابل توجه اعضاء به ویژه اعضاء فعال
    توسط مدیرهمدردی در انجمن آموزش استفاه از تالار گفتگوی همدردی
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: شنبه 28 آذر 88, 13:02

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 08:58 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.