به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 4 از 4 نخستنخست 1234
نمایش نتایج: از شماره 31 تا 37 , از مجموع 37
  1. #31
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 16 آبان 91 [ 19:19]
    تاریخ عضویت
    1389-5-04
    نوشته ها
    35
    امتیاز
    1,948
    سطح
    26
    Points: 1,948, Level: 26
    Level completed: 48%, Points required for next Level: 52
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    92

    تشکرشده 94 در 33 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: آیا بین ادامه تحصیل و موقعیت های ازدواج رابطه عکس وجود دارد؟!

    نقل قول نوشته اصلی توسط sanjab
    نقل قول نوشته اصلی توسط matrix_14
    اتفاقا چون میدونم این اختلاف مدرک میتونه تو آینده مشکل ساز باشه یه همچین ریسکی رو نمیکنم . (برای درک بهتر میتونید تو همین فروم تاپیکهایی رو پیدا کنید که خانوم از پایین بودن

    مدرک شوهرش یه غول ساخته و تا مرز جدایی هم پیش رفته)پس آدمهایی که چنین دیدگاهیی دارن نه تنها آدمهای بیفکری نیستن بلکه آدمهایی هستن که سعی میکنن از تجربیات

    دیگرون نهایت استفاده رو ببرن .
    دوست عزیز

    امیدوارم خارپشت عزیز خودش جوابی به پستتون بده ولی آنچه به ذهن من میرسه اینه که درپست خارپشت و در پست من ان قسمتهایی که مشخص کردم:

    نقل قول نوشته اصلی توسط sanjab
    نقل قول نوشته اصلی توسط خارپشت

    هرچند ته دلش از اینکه با زنی هست که در کنار اون لازم نیست خیلی به خودش زحمت بده و به چیزی فراتر از مسائل مالی و اتفاقات روزانه فکر کنه، احساس رضایت میکنه
    اگه می بینی مادر شما و یا مادر من و یا مادر رایحه (ببخشید رایحه عزیز در مثل مناقشه نیست) و یا مادران اطرافمون اینقدر در گیری با خودشون و شوهرشون

    و ما فرزندان دارند شاید یکی از دلایلش این باشه که یاد نگرفتند خوب فکر کنند، خوب عمل کنند، خوب زمانشان و زندگی شان را مدیریت کنند،

    بدون شک درس خواندن این مسیر را هموارتر می کند.......
    اشاره به این داره که مردانی که شبیه مادرانمون اهل رشد و ترقی نیستند نه صرفا ادامه تحصیل، اهل یک زندگی و روزمرگی هستند ترجیح می دهند زنی داشته باشند که از

    خودشون پایین تر باشه. من جمله "یاد نگرفتند خوب فکر کنند، خوب عمل کنند، خوب زمانشان و زندگی شان را مدیریت کنند،" برای پدران خودمون هم لازم می دونم. به نظر من طریق

    رشد و شکوفایی و جدایی از روزمرگی فقط درس خوندن نیست ولی درس خوندن یکی از این راههاست.

    اگر مردی هستی که اهل پرواز کردن و اوج گرفتن هستی حال چه در درس چه در کار حرفه ای خودتت، چه ورزش مورد علاقت و....بدنبال زنی اینچنین باش که هم بیشتر درکت می کند

    و همراهیت میکند و هم در اینده فرزندانی مانند خودتت خواهی داشت. و اگر برعکس پر پرواز نداری و بدنبال زندگی آرام و بدون تنش و دردسر هستی بدنبال زنی پایین تر و مطیع باش.

    بعبارتی کبوتر با کبوتر باز با باز کند همجنس با همجنس پرواز.

    من در اطرفم دوستان زیادی با درجه دکتری می شناسم که با همسر با تحصیلات کمتر ازدواج کرده اند و موفق بوده اند. تاپیکهای موجود در اینجا مشخص است که مانند اورژانس

    بیمارستان است و افراد مشکل دار اینجا هستند، افرادی که شاد و خوشحال زندگی می کنند که در این مورد تاپیک نمی زنند. آیا با این همه خیانتی که اینجا بیان می شود می توان

    نتیجه گرفت همه مردها اهل خیانتند؟؟؟

    نکته ای که به نظرم دختر مهربون باید رعایت کنه اینه که واقعا چه نوع زندگی دوست داره در آینده داشته باشه و کنار چه نوع مردی دوست داره زندگی کنه، این امر کاملا شخصی است

    و هیچکدوم عیب و ایرادی ندارند ولی جهان بینی هرکدوم متفاوت هست. اگر می خواهی با مردی همراه باشی که بدنبال پرواز کردن و اوج گرفتنه پس خودتت هم چنین باش و بدنبال آن

    فرزندانی اینچنینی تربیت کن. اگر هم بدنبال مردی هستی که به شیوه سنتی فکر کند و بدنبال زن پایین تر باشد پس همینجا کافی است. در اینصورت مطمئنا خواستگارانی اینچنین نیز خواهی داشت.


    موفق باشید
    من به شخصه هیچ مشکلی با این که زن آیندم از من تحصیلاتش بیشتر باشه ندارم و این رو برای خودم عیب نمیدونم ولی یه واقعیتی هست واونم اینه که ازدواج با چنین شرایطی ریسکش بیشتره چون ممکنه طرف مقابل من با این موضوع مشکل پیدا کنه .هیچ انسان سالمی با اوج گرفتن همسرش مشکلی ندارم ولی اوج گرفتنی که همراه با خود بزرگبینی باشه مشکلزاست.
    ببینید تو جامعه ما اگه مردی فوق لیسانسه با زنی با مدرک فوق دیپلم ازدواج کنه کسی نمیگه "بیچاره مرد حیف شد رفته با یه فوق دیپلمه ازدواج کرده "ولی برعکسش متاسفانه هست و همینم هست که باعث میشه دختری که قبل ازدواج فک نمیکرد اختلاف تحصیلات براش مهم باشه بعد ازدواج (به خاطر القایی که از طرف جامعه بهش میشه)این موضوع براش به مشکل تبدیل میشه.و همچین زنی مثل انبار باروت میمونه که کافیه همسرش کمی با اون چیزی که انتظارش رو داشت فاصله داشته باشه اون موقعست که راستی راستی باورش میشه دیگرون راست میگفتن و اون تو ازدواجش دچار اشتباه شده.

  2. 2 کاربر از پست مفید matrix_14 تشکرکرده اند .

    matrix_14 (چهارشنبه 17 آبان 91)

  3. #32
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 11 بهمن 91 [ 00:59]
    تاریخ عضویت
    1391-8-13
    نوشته ها
    34
    امتیاز
    284
    سطح
    5
    Points: 284, Level: 5
    Level completed: 68%, Points required for next Level: 16
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered250 Experience Points
    تشکرها
    82

    تشکرشده 83 در 31 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: آیا بین ادامه تحصیل و موقعیت های ازدواج رابطه عکس وجود دارد؟!

    نقل قول نوشته اصلی توسط Parsa y
    سلام به همه دوستان

    دوستان تماماً راجع به وظیفه ای که شما برای برخورد با موضوعی که مطرح کرده ای پست گذاشته اند که هر کدام با توجه به زاویه دیدشون درسته

    اما

    من میخوام از یک زاویه دیدگاه کلی به موضوع بپردازم .

    در قالب چند سوال که شاید خواندن دوستان و کمی تامل روی اون خالی از لطف نباشه:

    این سوالات صرفاً ایجاد یک فضای فکری خاص برای دوستانه و بیان راه حل نیست

    من میگم متاسفانه بحث تحصیلات عالیه هم برای جوونای ما شده دردسر مهمی....

    هم برای آقاپسرا و هم برای دختر خانوما


    چرا ما باید تو زندگیمون برای رسیدن به یک شغل حتماً تحصیلات عالیه داشته باشیم؟

    اونهایی که شغل و منصبی برا خودشون دست و پا کردن چند درصدشون تحصیلاتشون مرتبط با موضوع کاریشونه؟

    مگه غیر از اینه که انسان باید کار کنه تا خرج زندگی خودش رو در بیاره؟

    آیا نمیشه ما آدم عالمی باشیم و اتفاقاً مثلاً شغلمون نجاری باشه. آیا اشکالی داره....؟

    بیاییم کمی فکر کنیم آیا چیزی یا چیزهایی بالا تر از علم هم هست که به اونها افتخار کنیم که همه میتونند داشته باشند ولی خیلی کمیابه و هر کی اونا رو داشته صد در صد تو زندگیش و خدمت به دیگران موفق بوده؟

    من منکر تاثیر علم بر کیفیت انجام کارها در یک شغل نیستم. اما برای ما این علم دراکثر موارد غیر از یک کارت شناساییه یا اینکه جزئی از جهازمونه؟

    مگه زندگی چیزی غیر از تلاش برای معاش برای رفاه خانواده و تربیت صحیح فرزندان و گرم نگهداشتن کانون خانوادست؟

    قطعاً اینها نیاز به آگاهی و تجربه و خیلی چیزهای دیگه داره ولی آیا به مهندسی عمران هم احتیاج داره ؟ به سخت افزار چطور؟ ........


    ببینید، میگم زندگی پدرو مادرهای بیسواد دیروز که الان یا در قید حیات نیستند یا اگر هم هستند پیر و ناتوان شده اندخیلی جالب بوده. مگه نه؟!!!!


    مادر 6-7 تا بچه داشت از بعد از نماز پا میشد کل کارهای خونه رو مدیریت میکرد شاید کار هم میکرد مثل خیاطی ، رختشویی و .... پدر هم میرفت سرکار (معمولاً کارهای سطح پایین) تا دیر وقت بر می گشت خونه. چرا بچه های اونا کمتر مشکل داشتند؟

    راستی میدونیم قدیما مادر های تو روستا از صبح زود تا شب چقدر کار انجام میداد. میدونیم پدر ها چقدر زحمت میکشیدند؟

    یادشون بخیر . دست زنده هاشون رو میبوسیم.

    با یه قسمت از حرفای شما موافقم ادامه تحصیل باید از روی علاقه باشه نه از روی فشار و جبر اجتماعی ... خیلی از ما به امید وجهه اجتماعی بهتر و شغل بهتر تو مقطع ارشد ادامه تحصیل میدیم در حالی که علاقه ای بهش نداریم و این از لحاظ روانی مشکلاتی رو برامون ایجاد میکنه متاسفانه الان مدرک گرایی تو کشور ما بیداد میکنه و این یه حقیقته که الان آقایون کمتر دنبال مدارک بالای دانشگاهی هستن طوری که تو کلاس خود ما تعداد دخترا دو برابر پسراست ومن کلاس ارشدی رو دیدم که فقط یه نفر آقا توش بوده . ولی این دلیل نمیشه خانومی که علاقه به ادامه تحصیل داره فکر کنه که من درس نخونم چون شاید خواستگار نداشته باشم . نه اگه علاقه نداری و فقط چون همه ارشد میگیرن میخوای بخونی درست نیست جور دیگه ای هم میشه به تکامل و موفقیت رسید .

  4. 4 کاربر از پست مفید افرا90 تشکرکرده اند .

    افرا90 (سه شنبه 16 آبان 91)

  5. #33
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 10 دی 02 [ 10:23]
    تاریخ عضویت
    1391-5-02
    نوشته ها
    1,285
    امتیاز
    24,091
    سطح
    94
    Points: 24,091, Level: 94
    Level completed: 75%, Points required for next Level: 259
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassSocialVeteranOverdrive10000 Experience Points
    تشکرها
    3,681

    تشکرشده 4,954 در 1,249 پست

    Rep Power
    225
    Array

    RE: آیا بین ادامه تحصیل و موقعیت های ازدواج رابطه عکس وجود دارد؟!

    سلام دختر مهربون

    من فرصت نکردم کل نظرات دوستان رو بخونم صفحه اول رو خوندم امیدوارم تکراری حرف نزنم.

    به نظر من معلومات یک نفر در مدرک تحصیلی اون فرد خلاصه نمیشه و اون سطح معلومات هست که اهمیت داره.

    ببین من دانشجوی ترم اول کارشناسی ارشد بودم که ازدواج کردم همسر من دو سه سالی بود که کار میکرد بعدش من دکترا هم قبول شدم و ادامه دادم ولی همسرم کارش رو ادامه داد الان به جرات میتونم بگم تجربه همسر من ارزشمند تر از درسی هست که من خوندم و من به هیچ وجه احساس برتری نسبت به همسرم ندارم از نظر سطح درآمد هم همسرم تقریبا 1.5 برابر من درآمد داره

    من همون موقع که ازدواج کردم توی شرکت همسرم برای کار پذیرفته شدم که چون محیط کار خیلی مردونه بود هم خودم مایل نبودم شاغل بشم و هم همسرم راضی نمیشد از طرفی خیلی به ادامه تحصیل علاقه داشتم

    اکر فکر میکنی مایلی ادامه تحصیل بدی و هدف و آینده خاصی با ادامه تحصیل برای خودت در نظر داری این کار رو بکن و مطمئن باش آقایی که داره کار میکنه بر اساس تجربه معلوماتی به دست میاره که از چیزهایی که شما توی دانشگاه یاد گرفتی کمتر نیست پس برای شما هم احساس برتری به وجود نمیاد از اون گذشته با ورود به یک مکان جدید ممکنه موقعیتهای مناسبی برای ازدواج برات پیش بیاد.

    من شخصا این نظریه که دختر درس نخونه تا مورد ازدواجش کم نشه رو اصلا قبول ندارم اگه آینده روشنی در ادامه تحصبیل میبینی این کارو بکن و در غیر این صورت دنبال ادامه تحصیل نرو و زندگیت رو بکن و توی زمینه های دیگه پیشرفت کن به هرحال بیکار و به امید ازدواج نشین

  6. 5 کاربر از پست مفید فکور تشکرکرده اند .

    فکور (چهارشنبه 17 آبان 91)

  7. #34
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 26 مهر 97 [ 09:20]
    تاریخ عضویت
    1390-5-27
    نوشته ها
    1,398
    امتیاز
    13,057
    سطح
    74
    Points: 13,057, Level: 74
    Level completed: 52%, Points required for next Level: 193
    Overall activity: 11.0%
    دستاوردها:
    Social1000 Experience PointsVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    8,610

    تشکرشده 8,998 در 1,493 پست

    Rep Power
    157
    Array

    RE: آیا بین ادامه تحصیل و موقعیت های ازدواج رابطه عکس وجود دارد؟!

    نقل قول نوشته اصلی توسط دختر مهربون

    چرا بهار جان.
    بعضی وقتا همون مدرک باعث ایجاد کینه میشه. حتی با تواضع بیش از حد خانم.
    دیگه فخر فروشی هم بیاد روش که دیگه میشه میدون جنگ!
    خوب عزیزم

    اگر ما در بطن امتحان قرار نگیریم و خوب بمونیم ، وقتی که امتحان بشیم ذات واقعیمون رو میشه

    اگر الان شما با مردی ازدواج کردی که دیدش اینه که نمیخواد شما بیش از خودش پیشرفت

    کنی باید اینو به عنوان یک حقیقت بپذیری و فکر پیشرفت رو بذاری کنار چون مجموعه انتخابت

    تو رو به اینجا میرسونه و چون حفظ آرامش و ارکان زندگیت مهمتره پس دیگه ادامه نمیدی!

    من فکر می کنم که چون مادر شما این دید رو داشته که ازدواج مهمترین چیز برای یک دختره

    این دید روی شما هم اثر گذاشته و دو دلت کرده.

    پس اگر این دید رو داری (که دید بسیار محترم و خوبیه و نگرش ها با هم متفاوته) به نظر

    بهتره فوق خوندن و ادامه تحصیل رو بذاری کنار چون خواهان یک زندگی پر از آرامش هستی

    و میتونی هدف رو بگذاری رو تربیت فرزندان خوب و مفید برای جامعه که این هم مقدسه.

    اما الان باید به این تعارض پاسخ بدی.

    مسلما پیشرفت علمی با توجه به دیدگاه خانواده ممکنه برخی دردسرها رو برات رقم بزنه.

    پس همین الان به این تعارض با توجه به سبک زندگیت پاسخ بده گلم.

    راستی راجع به اینکه گفتم ازدواج هدف نیست و اتفاقه منظورم همون قسمت بودنشه و

    اینکه انتخاب های تو ، تو رو به اون قسمت زودتر یا دیرتر (اگر قسمت و به صلاحت باشه)

    میرسونه گلم.

    بهر ترتیب با خودت بشین و یک جمع بندی کن.

    در مورد استثناها صحبت کردم چون معتقدم ما هم می تونیم منحصر به فرد باشیم و جزو

    استثناها اما همین منحصر به فرد شدن مستلزم تلاش و سختی کشیدن زیادیه و باید

    به قول جناب حافظ با خون جگر در راه عاشقی و اهداف قدم برداری و گرنه به سر مقصد

    نمیرسی.

    بهر صورت خوشبختیت آرزومه و برات دعا می کنم دوست خوبم








  8. 7 کاربر از پست مفید bahar.shadi تشکرکرده اند .

    bahar.shadi (چهارشنبه 17 آبان 91)

  9. #35
    در انتظار تایید ایمیل ثبت نام
    آخرین بازدید
    یکشنبه 20 دی 94 [ 22:37]
    تاریخ عضویت
    1391-12-28
    نوشته ها
    868
    امتیاز
    9,210
    سطح
    64
    Points: 9,210, Level: 64
    Level completed: 54%, Points required for next Level: 140
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First Class5000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    2,872

    تشکرشده 3,054 در 793 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: آیا بین ادامه تحصیل و موقعیت های ازدواج رابطه عکس وجود دارد؟!

    منم خواستم نظرم رو بگم .
    در ابتدا می خوام بگم که به عنوان دانشجوی ارشد ، که شاید یک مقدار بسیار کمی هم به ادامه تحصیل فکر می کنه ، چه اولویتی در مورد سطح تحصیلات همسر آینده ام دارم.
    من ترجیح می دم که ایشون لیسانس باشند و در ادامه با کمک همدیگه هر دو تامون برای ادامه تحصیلمون قدم برداریم.
    حضور ایشون کمک بنده در مقطع دکترا باشه و حضور من کمک ایشون در مقطع ارشد باشه.
    و حتی دوست دارم به مقاطع بالاتر هم راه پیدا کنه .
    .
    اما اگر دختر مورد نظر دانشجوی ارشد یا ارشد هم باشند فارغ از نزدیکیش به سن من ، سعی می کنم انتخابم رو دقیق تر انجام بدم و به این موضوع برسم که آیا ایشون هم اعتقاد دارند که مدرک شعور نمی یاره یا نه ؟
    (نمی خوام بگم اگه لیسانس داشت این موضوع رو چک نمی کنم ولی الان این موضوع از اهمیت بیشتری برخورداره )
    و اگر ایشون هم به این موضوع اعتقاد قلبی داشته باشند ، بنده زندگی با یک ارشد عاقل رو به یک لیسانسه عاقل ترجیح می دم ، در شرایط کاملا مساوی.
    .
    اما به نظر من در ایران اوضاع فرق می کنه و دختری که ارشد میخونه احتمالا خواستگار کمتری خواهد داشت .
    یعنی این دید رو در خواستگار شکل می ده که نکنه پس فردا تو زندگی سر کوفت مدرکشو بزنه.
    و یا حالا اقتدار مرد زیر سوال بره و ... .

  10. 3 کاربر از پست مفید omid65 تشکرکرده اند .

    omid65 (پنجشنبه 18 آبان 91)

  11. #36
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 28 دی 91 [ 01:34]
    تاریخ عضویت
    1389-12-23
    نوشته ها
    301
    امتیاز
    2,429
    سطح
    29
    Points: 2,429, Level: 29
    Level completed: 86%, Points required for next Level: 21
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    1,706

    تشکرشده 1,723 در 325 پست

    Rep Power
    46
    Array

    RE: آیا بین ادامه تحصیل و موقعیت های ازدواج رابطه عکس وجود دارد؟!

    لازم دونستم یه مورد دیگه رو هم بگم:

    سعی نکن از جامعه کوچکی که بهش تعلق داری ( خانواده، دایره دوستان و فامیل و اشنایان) جدا بشی.

    اینو برای این گفتم که از حرفات این رو میشه برداشت کرد که ازدواج برات اولویته.

    مثال از این دست فراوونه: دختری رو میشناسم که تمام فامیل و دوستان نزدیک تحصیلات عالیه دارند، خب این دختر حتی ارشد رو هم کم می دونست، براش موقعیت ازدواج هم زیاد هست.

    اما دوستی دارم که دختر با کمالاتی است، خیلی با عرضه، نسبتا زیبا، تحصیل کرده... اما چون از اون جامعه ای که بهش تعلق داشت، جدا شده، نه که خاستگاری نداشته باشه، اما خاستگار ها عموما به همون طرز فکر و عرف جامعه مادر تعلق دارند. من شخصا بهش حق میدم که اون ها رو رد کنه.

  12. 2 کاربر از پست مفید دانوب تشکرکرده اند .

    دانوب (پنجشنبه 18 آبان 91)

  13. #37
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 08 تیر 98 [ 05:40]
    تاریخ عضویت
    1389-9-30
    نوشته ها
    1,362
    امتیاز
    19,687
    سطح
    88
    Points: 19,687, Level: 88
    Level completed: 68%, Points required for next Level: 163
    Overall activity: 25.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger Second Class1000 Experience PointsVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    7,910

    تشکرشده 7,657 در 1,487 پست

    Rep Power
    153
    Array

    RE: آیا بین ادامه تحصیل و موقعیت های ازدواج رابطه عکس وجود دارد؟!

    سلام.
    دوستای عزیز از همتون ممنونم.
    من نتیجه ای که میخواستم رو از این تاپیک گرفتم.

    از همتون ممنونم که توی تاپیکم شرکت کردین و راهنماییم کردین.

    امیدوارم همتون موفق باشید.
    تو شادیاتون جبران کنیم:)

  14. 3 کاربر از پست مفید دختر مهربون تشکرکرده اند .

    دختر مهربون (پنجشنبه 18 آبان 91)


 
صفحه 4 از 4 نخستنخست 1234

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: شنبه 02 اسفند 93, 12:21
  2. چطور معیارام رو بهینه کنم از وضعیت سطحی به وضعیت عمقی
    توسط poorhashem در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: چهارشنبه 13 دی 91, 00:18
  3. تحصیلات خواستگارم پایین تر از تحصیلات منه
    توسط میترا در انجمن خواستگاری
    پاسخ ها: 11
    آخرين نوشته: یکشنبه 23 مهر 91, 00:28
  4. پاسخ ها: 13
    آخرين نوشته: پنجشنبه 22 تیر 91, 14:33
  5. ادامه تحصیل با این وضعیت درسته؟
    توسط mahi91 در انجمن ارتباط مراجعان - مشاوران
    پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: جمعه 23 دی 90, 14:17

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 20:05 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.