به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 3 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 32
  1. #21
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 14 آبان 91 [ 04:08]
    تاریخ عضویت
    1391-8-04
    نوشته ها
    17
    امتیاز
    269
    سطح
    5
    Points: 269, Level: 5
    Level completed: 38%, Points required for next Level: 31
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered250 Experience Points
    تشکرها
    5

    تشکرشده 5 در 4 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: اثرات غرقه سازی برمن

    مثلا چه چیزایی جلو جمع می گفتن؟اگه خیلی ناجوره که اصلا اونا از کجا فهمیدن؟در کل فکر کنم چیز افتضاحیه این غرقه سازی.

  2. 2 کاربر از پست مفید sahar20 تشکرکرده اند .

    sahar20 (یکشنبه 07 آبان 91)

  3. #22
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 26 دی 91 [ 10:22]
    تاریخ عضویت
    1390-8-16
    نوشته ها
    94
    امتیاز
    1,508
    سطح
    22
    Points: 1,508, Level: 22
    Level completed: 8%, Points required for next Level: 92
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    52

    تشکرشده 53 در 34 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: اثرات غرقه سازی برمن

    من از صحبت کردن میترسیدم چون میترسیدم حرفام مسخره باشن و مهم نباشن . اونها هم بدون اینکه من بفهمم از هم کارگاهی هام می پرسیدن که من در طول این دو کارگاه چه صحبت هایی با اونها کردم در کارگاه خویشتن هم خوب هر کسی مسایل شخصیش رو توی دفتر مینویسه اونا هم بدون اینکه من بفهمم هر جلسه دفترم رو میخوندن و از این طریق کلی اطلاعات بدست اوردن و همه رو جلوی دیگران برام افشا کردند.
    البته از این طریق من خیلی عوض شدم میتونم بگم که قبلا من با یه دیوار هیچ فرقی نداشتم ولی الان من به راحتی در مقابل دیگران ابراز وجود میکنم و از این بابت بسیار خوشحالم.

  4. #23
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 14 آبان 91 [ 04:08]
    تاریخ عضویت
    1391-8-04
    نوشته ها
    17
    امتیاز
    269
    سطح
    5
    Points: 269, Level: 5
    Level completed: 38%, Points required for next Level: 31
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered250 Experience Points
    تشکرها
    5

    تشکرشده 5 در 4 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: اثرات غرقه سازی برمن

    مرسی که جواب دادی ولی راستش به نظرم کارگاه جالبی نیست.حداقل از نظر من.

  5. #24
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 19 بهمن 91 [ 01:56]
    تاریخ عضویت
    1390-12-03
    نوشته ها
    107
    امتیاز
    1,165
    سطح
    18
    Points: 1,165, Level: 18
    Level completed: 65%, Points required for next Level: 35
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    142

    تشکرشده 145 در 53 پست

    Rep Power
    25
    Array

    RE: اثرات غرقه سازی برمن

    میشه یکی کامل توضیح بده که غرقه سازی یعنی چی وچطوریه؟

  6. #25
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 26 دی 91 [ 10:22]
    تاریخ عضویت
    1390-8-16
    نوشته ها
    94
    امتیاز
    1,508
    سطح
    22
    Points: 1,508, Level: 22
    Level completed: 8%, Points required for next Level: 92
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    52

    تشکرشده 53 در 34 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: اثرات غرقه سازی برمن

    نقل قول نوشته اصلی توسط sahar20
    مرسی که جواب دادی ولی راستش به نظرم کارگاه جالبی نیست.حداقل از نظر من.
    منظورتون این هست که غرقه سازی جالب نیست؟ اخه غرقه سازی به کارگاه ربطی نداره . من اونجا که رفتم دیدن خیلی وضعم خرابه برای من اینکار رو کردن ربطی به کارگاه نداره . اونجا که روی من خیلی کار کردن و به دیگران هیچ کاری نداشتن.

    نقل قول نوشته اصلی توسط pink butterfly
    میشه یکی کامل توضیح بده که غرقه سازی یعنی چی وچطوریه؟
    روشی که رفتاردرمانگران اغلب برای درمان فوبیها به کار می برند. بیمار فوبیک را به مدت طولانی با موقعیت ها یا موضوعاتی مواجه می کنند که از آنها می ترسد و اجازه نمی دهند فرار کند.
    یک شیوه یادگیریِ نحوه مواجهه با موقعیت ترساننده، مواجهه بی درنگ با آخرین مرتبه از سلسله مراتب آن موقعیت ترسناک است که بدان «غرقه سازی» اطلاق می شود. در غرقه سازی لازم است که فرد در یک موقعیت ناخوشایند، باقی بماند. از جنبه نظری، اضطراب، نهایتا کاهش می یابد و شخص، یاد می گیرد که به دنبال ماندن در آن موقعیت، با هیچ اتفاق ترسناکی رو به رو نخواهد شد. این روش، از روش گام به گام، حساس تر است و ممکن است در صورت عدم رعایت اصول روان شناسی، خطرناک نیز باشد؛ لذا از سویی رضایت شخص، شرط اخلاقی این روش است و از سوی دیگر، این روش باید زیر نظر یک متخصص انجام شود.

  7. کاربر روبرو از پست مفید s@h@r تشکرکرده است .

    s@h@r (شنبه 06 آبان 91)

  8. #26
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 19 بهمن 91 [ 01:56]
    تاریخ عضویت
    1390-12-03
    نوشته ها
    107
    امتیاز
    1,165
    سطح
    18
    Points: 1,165, Level: 18
    Level completed: 65%, Points required for next Level: 35
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    142

    تشکرشده 145 در 53 پست

    Rep Power
    25
    Array

    RE: اثرات غرقه سازی برمن

    ممنون ازتوضیحاتت فقط میشه بایه مثال مراحل درمانیشو ازاول تاآخرش بگی(مثلاوسواس نظافت)تابهترمتوجه شم اگه امکان داره کمی هم ساده تروزیردیپلمی تربگی خیلی خوب میشه ممنونتمشاید برایکی ازنزدیکانم که هیچ جوری درمان نمیشه کاربردداشته باشه البته باکمک مشاور

  9. #27
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 26 دی 91 [ 10:22]
    تاریخ عضویت
    1390-8-16
    نوشته ها
    94
    امتیاز
    1,508
    سطح
    22
    Points: 1,508, Level: 22
    Level completed: 8%, Points required for next Level: 92
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    52

    تشکرشده 53 در 34 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: اثرات غرقه سازی برمن

    میتونید یک سطل اشغال گنده روی سر طرف خالی کنید.
    من شنیدم توی یک بیمارستان روانی یک نفر نسبت به استفراغ خیلی حساس بوده برای کاهش حساسیتش یه سطل استفراغ روش خالی میکنن.

    یا یک نفر ملافه هارو از روی تختا جمع میکرده بعد میان با این گاری ها که ملافه های کثیف رو جمع میکنن گاری رو:D پر از ملافه کردن و ریختن روی طرف.

  10. کاربر روبرو از پست مفید s@h@r تشکرکرده است .

    s@h@r (دوشنبه 08 آبان 91)

  11. #28
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 14 آبان 91 [ 04:08]
    تاریخ عضویت
    1391-8-04
    نوشته ها
    17
    امتیاز
    269
    سطح
    5
    Points: 269, Level: 5
    Level completed: 38%, Points required for next Level: 31
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered250 Experience Points
    تشکرها
    5

    تشکرشده 5 در 4 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: اثرات غرقه سازی برمن

    روش توهین آمیزیه

  12. #29
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 06 مرداد 99 [ 20:33]
    تاریخ عضویت
    1391-6-14
    نوشته ها
    40
    امتیاز
    8,390
    سطح
    61
    Points: 8,390, Level: 61
    Level completed: 80%, Points required for next Level: 60
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    38

    تشکرشده 22 در 16 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: اثرات غرقه سازی برمن

    نقل قول نوشته اصلی توسط pink butterfly
    ممنون ازتوضیحاتت فقط میشه بایه مثال مراحل درمانیشو ازاول تاآخرش بگی(مثلاوسواس نظافت)تابهترمتوجه شم اگه امکان داره کمی هم ساده تروزیردیپلمی تربگی خیلی خوب میشه ممنونتمشاید برایکی ازنزدیکانم که هیچ جوری درمان نمیشه کاربردداشته باشه البته باکمک مشاور
    دکتر فرهنگ میگفت که کسی که وسواس نظافت داره دستکش کنه دستش و یه سطل آشغالش رو بریزه و همین طور هی با دست چنگش بزنه
    روزای اول شاید سخت باشه و زیاد طول نکشه ولی همین طور به مرور زمان زمانش رو زیاد و زیادتر کنه

  13. کاربر روبرو از پست مفید yekidota تشکرکرده است .

    yekidota (دوشنبه 08 آبان 91)

  14. #30
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 31 فروردین 92 [ 19:02]
    تاریخ عضویت
    1391-5-02
    نوشته ها
    158
    امتیاز
    898
    سطح
    15
    Points: 898, Level: 15
    Level completed: 98%, Points required for next Level: 2
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    564

    تشکرشده 567 در 144 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: اثرات غرقه سازی برمن

    خانم سحر
    همانطور که به درستی درباره روش غرقه سازی گفتید:
    نقل قول نوشته اصلی توسط s@h@r
    روشی که رفتاردرمانگران اغلب برای درمان فوبیها به کار می برند. بیمار فوبیک را به مدت طولانی با موقعیت ها یا موضوعاتی مواجه می کنند که از آنها می ترسد و اجازه نمی دهند فرار کند.
    یک شیوه یادگیریِ نحوه مواجهه با موقعیت ترساننده، مواجهه بی درنگ با آخرین مرتبه از سلسله مراتب آن موقعیت ترسناک است که بدان «غرقه سازی» اطلاق می شود. در غرقه سازی لازم است که فرد در یک موقعیت ناخوشایند، باقی بماند. از جنبه نظری، اضطراب، نهایتا کاهش می یابد و شخص، یاد می گیرد که به دنبال ماندن در آن موقعیت، با هیچ اتفاق ترسناکی رو به رو نخواهد شد. این روش، از روش گام به گام، حساس تر است و ممکن است در صورت عدم رعایت اصول روان شناسی، خطرناک نیز باشد؛ لذا از سویی رضایت شخص، شرط اخلاقی این روش است و از سوی دیگر، این روش باید زیر نظر یک متخصص انجام شود.
    پس قبول دارید که رضایت شخص مهمه و باید اخلاقی هم باشه.

    نقل قول نوشته اصلی توسط s@h@r
    از همه زندگی من اطلاعات جمع کردند بعد در یک جلسه ویژه من رو جلوی یک جمع سی چهل نفری افشا کردند که بسیار وحشتناک بود من تا دو ماه افسرده و مضطرب بودم و زندگی نرمالی نداشتم .
    آیا شما از افشای اطلاعات شخصیتان جلوی یه جمع 30 ،40 نفره رضایت داشتید؟
    آیا همانطور که خودتان گفتید نباید ملاحظات اخلاقی و رضایت شما رو در نظر میگرفتند؟
    آیا افشای اطلاعات شخصی شما جز درمان با روش غرقه سازیست؟
    فکر میکنید آنها از افشای اطلاعات شخصی شما جلوی یه جمع 30،40 نفره چه هدفی می توانند داشته باشند؟(من در یکی از پستهام هدفشان را توضیح دادم،ضمن اینکه من خودم روانشناس آینده این مملکتم و با روانشناسا خصومت شخصی ندارم)

    منظورم کاملا مشخصه!من درمان با روش غرقه سازی رو رد نمی کنم.اتفاقا در مواردی لازمه اما باید به نحوه انجامش هم دقت کرد و نباید مسائل اخلاقی و رضایت مراجع رو بر منافع شخصی و شهرت طلبی ترجیح داد







  15. کاربر روبرو از پست مفید Amiran تشکرکرده است .

    Amiran (یکشنبه 07 آبان 91)


 
صفحه 3 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. رابطه ی مسموم مجازی با نامزدم
    توسط afraa در انجمن عقد و نامزدی
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: پنجشنبه 22 مرداد 94, 21:42
  2. لجبازی
    توسط miganus در انجمن طــــــــرح مشکلات خانواده: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 11
    آخرين نوشته: دوشنبه 29 فروردین 90, 13:14
  3. لجبازی
    توسط miganus در انجمن طــــــــرح مشکلات خانواده: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: یکشنبه 14 فروردین 90, 18:16
  4. دوست مجازی ! احساس مجازی !
    توسط lord.hamed در انجمن مسائل واخبار اعضاء و تالار
    پاسخ ها: 41
    آخرين نوشته: دوشنبه 16 دی 87, 16:54
  5. عشق یک طرفه و بازی با احساساتم
    توسط hasty در انجمن ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: سه شنبه 30 بهمن 86, 12:45

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 20:55 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.