از اینکه می خندی خوشحالم :)
خواننده اش Nana Mouskouri یونانیه در اصل اما کلی اهنگ به زبان های مختلف داره. خیلی هم فروش داشته ظاهرا اهنگاش.
یه اهنگ دیگه هم داره که من باهاش کلی گریه کردم. یه دریانورده که بعد چند سال از جنگ بر می گرده و می ره توی رستوران کوچیکی که یه زن داشته اداره اش می کرده می ره می گه خانم می شه به من یه نوشیدنی بدین؟ بعدش شروع می کنه به نوشیدن و خوندن. خانمه هم شروع می کنه به گریه کردن. دریانورده می گه چرا گریه می کنی به خاطر این نوشیدنیه است؟ خانمه می گه نه. به خاطر مرگ شوهرمه که گریه می کنم. تو خیلی شبیه شوهر منی. مرده می گه تو از شوهرت 3 تا بچه داشتی اما حالا 6 تا بچه داری. چرا؟ خانمه می گه برام نامه نوشتن که شوهرم مرده و دفنش کردن. من دوباره ازدواج کردم. دریانورد نوشیدنیشو سر می کشه و بی تشکر در حالیکه داره گریه می کنه بر می گرده به کشتی.
( یعنی دریانورده از جنگ بعد از چند سال برمی گرده و می بینه که گفتن مرده و زنش هم با یکی دیگه ازدواج کرده.)
http://www.kuwo.cn/yinyue/1266195
Brave Marin - Nana Mouskouri
Brave marin revient de guerre,
Tout doux!
Brave marin revient de guerre,
Tout doux!
Tout mal chaussé, tout mal vêtu
Pauvre marin, d'où reviens-tu?
Tout doux!
Madame, je reviens de guerre,
Tout doux!
Madame, je reviens de guerre,
Tout doux!
Qu'on m'apporte ici le vin blanc,
Que le marin boit en passant.
Tout doux!
Brave marin se mit à boire,
Tout doux!
Se mit à boire et à chanter,
Et la belle hôtesse à pleurer.
Tout doux!
Qu'avez-vous donc, la belle hôtesse?
Tout doux!
Qu'avez-vous donc, la belle hôtesse?
Tout doux!
Regrettez-vous votre vin blanc,
Que le marin boit en passant.
Tout doux!
C'est pas mon vin que je regrette,
Tout doux!
Mais c'est la mort de mon mari
Monsieur, vous ressemblez à lui.
Tout doux!
Dites-moi donc, la belle hôtesse,
Tout doux!
Dites-moi donc, la belle hôtesse,
Tout doux!
Vous aviez de lui trois enfants,
Vous en avez six à présent.
Tout doux!
On m'a écrit de ses nouvelles,
Tout doux!
Qu'il était mort et enterré,
Et je me suis remariée.
Tout doux!
Brave marin vida son verre,
Tout doux!
Sans remercier, tout en pleurant,
Il regagna son bãtiment,
Tout doux!
هیچوقت فکر نکن تنهایی. احساسایی که تجربه می کنیو خیلیها قبل از ما تجربه کردن. تلخ تر و دردناک ترشو.
پس هیچوقت ناامید نشو. هیچوقت خسته نشو. هر چیزی رو که بخوای می تونی با تلاش به دست بیار. فقط باید بی وقفه تلاش کنی و همیشه امیدوار باشی.
راستی نوشتی خانمت متنفره ازت. عزیز نفرت هم احساسه. به نظر من یعنی هنوزم امید هست. فقط وقتی که بی تفاونی و بی احساسی باشه یعنی دیگه سخت می شه کار ادم.
حتما اگه لازم بود که به نظر میاد هست بازم تاپیک بزن.
ببین چی از دنیا می خوای. بگیرش. هر چی می خوای از دنیا بگیر.






علاقه مندی ها (Bookmarks)