سلام به همه دوستان.
23 صفحه بحث و جدل.چقدر جالب.ميشه به من بگيد 23 صفحه عقايد و بحث و جدل و کل کل و ... چه نتيجه اي داد؟ چرا ما همه آدما فکر ميکنيم همه بايد مثله ما فکر کنن؟ ميشه به اين سوال جواب بديد که اگر همه اونهايي که از حجاب و پوشش حرف ميزنن و روي حرفشون پافشاري ميکنن اگر توي يک جامعه ديگه غير از ايرانه اسلامي متولد ميشدن و رشد ميکردن آيا همينجور فکر ميکردن؟ زنانه کشور عربستان سعودي حتي اجازه ندارن بدونه روبنده و تنها توي شهر راه برن.خوبه که يکم اطلاعات بگيريم از آماره زنانه سعودي که در کشورهاي مجاور سعودي با وجود داشتن حجاب کامل و روبنده دست به چه کارهايي ميزنند.و چه خوبه که آماري بگيريم از دخترانه تايلندي که با وجوده داشتن يک کشور بسيار آزاد که همه ميدونن در پرده اي از حجاب و عفاف زندگي ميکنن.من حرفه هيچ کس رو نهي نميکنم.اما اعتقاد دارم که بهتره هرکسي با اعتقاداته خودش زندگي کنه.من به عنوانه يک دختر خودم بايد به اين موضوع فکر کنم که نزارم کسي از من و وجوديتم سو استفاده کنه.و آقايان هم به اين موضوع که نبايد از کسي سو استفاده کنن.چرا خانم ها بايد خودشون رو از ديد پنهان کنن؟ چرا هيچ کس به آقايون نميگه به خانوم ها نگاه نکنيد.در يک جامعه آزاد اگر توي خيابون از بغل دسته يک آقا رد بشي بايد آرزو کني آقا بهت نگاه کنه.حتي اگر لخت ترين لباس رو وشيده باشي.اما اگر توي همين جامعه اسلامي چادر پوشيده باشي چشم هايي هستند که حتي اگر در 50 سالگي هم باشي مثل گرگ بهت دوخته ميشن.اين طرزه يادگيري و آموزش هميشگي ماست که به آقايون ياد ميده شما آزاد.خانوما توي قفس.چه خوبه که يکم با وسعت ديده بيشتري به اطرافمون نگاه کنيم.شايد بتونيم با توجه به احاديث و ... چيزايي رو توي ذهنمون پرورش بديم.اما بايد اينو بدونيم که از اون احاديث و ... شايد سالهاگذشته و ما در حال زندگي ميکنيم. شايد بهتر باشه يکم خودمون چشممون رو باز کنيم .پس خدا قدرته تعقل رو به ما چرا داده؟ اگر قرار بود به احاديث و ... اکتفا کنيم خدا قدرت انديشه رو بهمون نميداد.حجاب و پوشش نه ياد دادنيه نه فهميدني.انسانها بايد به کارها و رفتارهاشون اعتقاد داشته باشن.يک روسري يا چادر يا ... دردي رو از کسي دوا نميکنه.به قوله يک نفر که ميگفت خدا اصلشو درست کنه.باقي بهونست.








علاقه مندی ها (Bookmarks)