به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 26

Threaded View

  1. #26
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 19 تیر 92 [ 23:18]
    تاریخ عضویت
    1389-11-07
    نوشته ها
    229
    امتیاز
    2,964
    سطح
    33
    Points: 2,964, Level: 33
    Level completed: 43%, Points required for next Level: 86
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    1,263

    تشکرشده 1,270 در 233 پست

    Rep Power
    38
    Array

    RE: وحشت از زلزله...چطور می تونم به اطرافیانم کمک کنم؟

    اتفاقا خوب بود اگر میشد در این مورد در همین تالار بحثی بشه، ظاهرا برای بحث های آزاد باید شارژ کرد که من یکی دو روزه پرداخت کردم اما خبری نشده، با اینحال چون اونجا برای همه کاربران امکان دسترسی نیست شاید ایجاد بحث هم فایده چندانی نداشته باشه.

    درخواست عضویتم هم برای ایجاد همین بحث بود، نقش سرنوشت در زندگی آدم ها.

    من برعکس دوستمون simko به خدا خیلی اعتقاد دارم، اما مثل ایشون فکر می کنم نباید هر کوتاهی و قصوری که از جانب ما میشه رو به حکمت خدا ربط داد.
    یعنی حکمت خدارو اشتباه تفسیر میکنیم.

    درسته که خدا در همه شئونات زندگی ما حضور داره و مشیتش جاریه، اما نه به این صورت که هر جا شد جلوی قوانین رو بگیره.

    اتفاقا عدل خدا به اینه که قوانین همه جا و برای همه و در هر لحظه یکسان اعمال میشه.

    خداوند، جهان هستی رو بر اساس یک سری قوانین و باید نبایدها خلق کرده، این ما هستیم که باید این قوانین رو یاد بگیریم و بر اساس اون رفتار کنیم.

    گسل یکی از نعمت های خدا هستش، هر جا گسل هست، آب و آبادانی هم هست، گسل ها باعث میشه آب از دل زمین به سطح بیاد و سرسبزی و نعمت فراوان بشه، به همین جهت هم اکثر تمدن ها نزدیکی گسل ها ایجاد میشن.

    اما این گسل ها بر اساس قانون جاذبه بر روی هم می لغزند، این لغزش زلزله ایجاد می کنه، اینها قانون طبیعت هستند، در همه جای دنیا هم اتفاق می افته.

    اما یک ژاپنی با استفاده از عقلی که خدا بهش داده و به همه انسان ها داده، خانه ایی میسازه که زلزله های 7 به بالا هم خرابی آنچنانی به بار نمی آره و در جایی زلزله ی حتی 5 ریشتری ویرانی درست می کنه.

    آیا خدا نباید بین اون آدمی که از عقلش استفاده می کنه و اون آدمی که فرصت نکرده از عقلش استفاده کنه یا به دنیال سود بیشتر بوده، تفاوت بذاره؟

    خداوند خودش از ما پرسیده تا به فکر فرو بریم: آیا آنان که می دانند با آنانکه نمیدانند برابرند؟

    حکمت خدا اینجا خودش رو نشون میده، نه در فرار از قوانین طبیعت،

    خدا برای هر پدیده ایی علتی قرار داده یا به عبارت بهتر، زنجیره ایی از علل قرار داده، وقتی این زنجیره کامل میشه وقوع پدیده بر اساس مشیت خدا حتمیه.

    وقتی ما خونه ایی می خریم که که از ایمنیش و مقاومتش مطمئن نیستیم و همه چیز رو می سپاریم دست خدا، خب خدا هم بر اساس قوانینش عمل می کنه.

    اون جوونی که در تصادف رانندگی کشته شد اگر خسته نبود، اگر احتیاط میکرد، اگر ماشینش از نظر فنی مشکلی نداشت آیا الان زنده نبود؟

    شهرداری و وزارت مسکن مگر مسئول ایمن بودن و مقاوم بودن خونه ها نبودن، چند ساله که در خبر ها و سایت ها خوندیم که تبریز بر روی گسل زلزله هست و هشدار داده بودند که تبریز باید در انتظار یک زلزله بزرگ باشه؟

    چرا فکری نکردند؟آیا میخواستند کم کاری خودشون رو به حکمت خدا ربط بدند؟

    الان هم همه منتظر یک زلزله ی بزرگ در تهران هستیم، آیا باز هم باید بشینیم تا شاید خداوند رحمی بکنه؟

    خدایی که به ما عقلی داده تا بفهمیم زلزله حتمیه، عقلی داده تا بتونیم در برابرش خودمون رو محافظت کنیم، اما باز میگیم هر چی خودش خواست،

    خدا دیگه چطور باید به ما بگه چی کار باید بکنید؟


  2. 4 کاربر از پست مفید arash1348 تشکرکرده اند .

    arash1348 (جمعه 27 مرداد 91)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: دوشنبه 26 بهمن 94, 19:57
  2. (توهم همه چیز دانی ) استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی و توهم دانش
    توسط مدیرهمدردی در انجمن مهارتهای ارتباطی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: شنبه 10 بهمن 94, 17:26
  3. پاسخ ها: 31
    آخرين نوشته: چهارشنبه 09 مرداد 92, 19:59
  4. +تاریخچهٔ جنسی‌ همسر آیندتون چقدر براتون مهمه
    توسط kamran2007 در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 88
    آخرين نوشته: سه شنبه 28 مهر 88, 11:08

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 10:11 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.