سلام راحیل خانم
بهت تبریک می گم که ربته خوبی اوردی تو انسانی
آفرین
راحیل جان من به نظرم اول باید به علاقه خودت رجوع کنی.. ولی در مراحل بعد بازار کار رشتت و چیزای دیگرو در نظر بگیری...
الان که فقط ی رشته نمی خوای انتخاب کنی
تو چندتا رو براساس علاقت انتخاب کن
یعنی الویت بندی کن
مثلا من اگر بخوام انتخاب کنم
می گم من علاقم به رشته مدیریت هست
ولی حسابداری بازار کار بیشتری داره و تو هر بانک و شرکتی براش کار هست
و مثلا تربیت بدنی رو علاقه نسبی دارم و از بازار کارش هم خبر ندارم
برای همین می ام براساس شرایط به این رشته ها نمره می دم و هر کدوم در مجموع نمره بالاتری گرفت سعی می کنم اون رو اول بزنم
در مورد اینکه شهر دور نزنی ...
خوب کلا اگر تو شهر خودت درس بخونی خیلی راحت تری
و باشرایطی هم که گفتی شاید حضورت اونجا لازم باشه
ولی بازم نباید آیندت رو فدا کنی یعنی اگر مثلا به حقوق علاقه داری و می تونی تو قم نه ی شهر دورتر قبول شی
ازش بگذری....
باید ببینی این رشته ای که درشهر دورتر می خوای بخونی چقدر برات ارزشمنده ....
برای همین با مادرت هم مشورت کن و ببین نظر اون چیه که شهرای دورتر رو بزنی یانه؟
کلا راحیل فکر می کنم اگر با مشاور هم در زمینه انتخاب رشته صحبت کنی خوب باشه
امیدوارم بتونم تصمیم درستی بگیری....









علاقه مندی ها (Bookmarks)