سلام آلاله جان
شما خوب میدونی که عزیزم همسرت خلقش تنگه و از طرفی بسیار عصبیه. پس تو مایه آرامشش باش. سعی کن
همسرت تایید کنی. مردها خیلی نیاز دارن به تایید شدن از طرف همسرانشون! پس به جای اینکه بری بگی خانوادش
نظر واقعیشون چیه ، تو فقط تاییدش کن و حمایتش!
مرده ، وسط دعوا یک حرفی زده! جدی نگیر! التماس و محبت غیر طبیعی هم نکن! فقط آرامشت رو حفظ کن و از
موقعیت های تنش زا به شدت پرهیز کن گلم.
کدوم مردی رو دیدی که تو امور خونه نظر نده؟ مثلا پدر من موقع افطار میز رو که میچینم و با یک شکل زیبا طراحیش می
کنم هر چی من میذارم یکم جابجاش می کنه و میگه حالا شد![]()
اوایل حرص میخوردم از این کارش و حتی
نوجوان که بودم گریه می کردم :) اما فقط کافیه کار به کارشون نداشته باشی و تاییدشون کنی که برن و بعد کار
خودت رو بکنی! امتحان کن جواب میده. فقط نیاز به تاییده که باعث میشه دخالت کنن. پس این نیازش و تامین کن و
چشم بگو و بگذار نظرشو بده بعد که رفت کار خودت رو بکن. باور کن آرامشت از دکور خونه مهمتره مگه نه؟ ;)
سعی کن چون خلقش تنگه از غذاهای آرامش بخش نظیر ماست و سبزیهای مثل ریحان و نعنا و غذاهایی بدون فلفل
و بدون ادویه زیاد استفاده کنی و چون تند مزاجه از نوشیندهایی مثل گل گاو زبون و عرق بیدمشک و خاک شیر که
واقعا مایه آامش اعصابن زیاد استفاده کنی. اگر خودت زود عصبانی میشی روی خودت کار کن چون واقعا این زنه که به
مرد آرامش و محبت میده و مرد به شدت تاثیر پذیره و روش اثر بسیار شگرفی میذاره.
موزیک های ملایم و فضاهای رمانتیک در کنار حمایت و تایید مرد و نوع تغذیش بسیار بهش کمک می کنه! البته محبت
رو به قاعده و تعاملی انجام بده نه زیاد و بیش از حد! یعنی وقتی محبتی می کنی فضا رو باز بذار که اونم محبت کنه!
برای مثال براش چای که می بری بهش لبخند بزن و با آرامش کمی نگاهش کن و بعد برو بیرون و به خودت هم برس!
اینجا فضا رو باز گذاشتی که بیاد و اونم شروع به ابراز احساسات کنه چون به قاعده محبت کردی و از دسترسش خارج
شدی!
از کنایه زدن ، تیکه انداختن ، کلی گویی کردی ، به در گفتن تا دیوار بشنوه و نق نق و غر غر بپرهیز! همیشه اگر
مسئله ای هم ناراحتت کرده بگذار زمان مناسب برسه و بعد در آرامش به شکلی مناسب رفتار رو مورد انتقاد قرار بده
نه خود شخص رو! این خیلی مهمه!
اگر هم ناراحته یا خستست کاری به کارش نداشته باش و نگو چته! تو فقط فضا رو آرام و اعتمادش رو جلب کن خودش
اگه لازم لاشه میاد میگه که چشه!
کاری کن که بدون تو نتونه زندگی کنه. همیشه همه چیز رو منظم نگه دار! خود نظم کلا باعث آرامش میشه. یکی از
دلایل دیگه پرخاشگریش نشستن زیاد پای کامپیوتره.
کار زیاد با کامپیوتر و نگاه کردن زیاد به مانیتور به شدت روی اعصاب تاثیر میذاره و آدم رو جمع گریز ، پرخاشگر ، عصبی
و افسرده می کنه که متاسفانه ایشون همینطوری به دلیل شرایط سختش که لقش تنگ هست و این شرایط هم که
براش مزید بر علت شده. چون تجربه کردم میدونم که خیلی مخربه کار بیش از 8 ساعت پای کامپیوتر!
پس سعی کنین بیش از 8 ساعت پای سیستم نشینه و اگر هم خواست بشینه مداوم نباشه و بهش ورزش و
استراحت بدین که اذیت نشه. مطلب برای این قضیه توی نت زیاد هست!
در خونه از رنگ های آرامش بخشی نظیر آبی و سبز استفاده کنین و از لباس های آرامش بخش هم زیاد استفاده
کنین. سعی کنید از ایجاد بحث و تنش دوری کنید.
اگر میتونین بخشی از خونه رو به شکل دفتر کار در بیارین و بخش خونه رو با یک سری دکور های پارتیشن مانند جدا
کنین تا همسرتون فرق بین خونه و محل کار رو ببینه و محدوده ای که محل خانه هست پر از آرامش باشه و احساس
کنه که وارد خونه شده و قبلش محیط کار بوده. حتی به محیط کارش کمتر سر بزنین تا وقتی مثلا داره پا به محدوده
خونه بگذاره شما رو ببینه! این رو به همین شکل هم میتونین تفکیک کنین تا در ذهن همسرتون این مرز ایجاد بشه.
سعی کنین اول باهاش صمیمی بشین و بهش آرامش رو منتقل کنین بعد برای کاهش استرسش راه های مشاوره
پیش بگیرین! به درمانش اصرار نکنین که حس کنه دیوانه می پندارینش!
بیمار باید خودش بخواد که درمان بشه و از میزان عصبیت کم بشه! با زور یا التماس فقط نتیجه عکس می گیرین.
پس با خودتون همراهش کنین.
در کنار همه این مسائل آگاهی های زناشویی و مهارت های ارتباطی با همسرتون رو بیشتر یاد بگیرین و بهش به
طور غیر مستقیم آموزش بدین. اجباری در آموزش نباید
نباشه و به ظاهر خودتون گوش بدین اما فرد رو علاقه مند کنین و توجهش رو جلب کنین!
مثل بچه ای که غذا نمیخوره اگر دنبالش بیافتین و التماسش کنین هی میگه نمیخورم و پرخاش می کنه و خودش رو
لوس می کنه اما اگر غذا رو بذارین یک کنار و خودتون بخورید و برید بچه میاد یواشکی میشینه میخوره! این یک اصل
در آموزشه! آموزش باید عملی و با علاقه خود فرد صورت بگیره و فرد باید تاثیر آموزش رو در استادش ببینه!
ضمنا خواندن قرآن ، عبادت و مطالعات دینی و افزایش ایمان در آرامش انسان بسیار موثره پس رابطه خودتون و همسر
رو با خداوند قوی تر و آگاهانه تر کنین چون اولین آثار ایمان حسن خلق و آرامشه!
امیدوارم این مسائل راهگشای خوبی برای زندگیتون باشه
موفق باشین.







علاقه مندی ها (Bookmarks)