به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 19 , از مجموع 19
  1. #11
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 30 آذر 91 [ 14:54]
    تاریخ عضویت
    1390-10-19
    نوشته ها
    147
    امتیاز
    1,391
    سطح
    20
    Points: 1,391, Level: 20
    Level completed: 91%, Points required for next Level: 9
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    611

    تشکرشده 614 در 130 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: از دختر دار شدن من ناراحت هستند.

    به قول خودشون دعاهاشون نگرفته
    به این دوستانی که دعاهاشون نگرفته بفرمایید: لابد پیش خدا اجر و قربتتون انقدر بالا نبوده که دعاتونو مستجاب کنه.
    راستش وقتی دعا نمیگیره مشکل از دعا کننده اس، نه شما

  2. 3 کاربر از پست مفید hamdardi1390 تشکرکرده اند .

    hamdardi1390 (چهارشنبه 11 مرداد 91)

  3. #12
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 22 دی 92 [ 09:56]
    تاریخ عضویت
    1389-1-24
    نوشته ها
    191
    امتیاز
    3,121
    سطح
    34
    Points: 3,121, Level: 34
    Level completed: 48%, Points required for next Level: 79
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    445

    تشکرشده 379 در 146 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: از دختر دار شدن من ناراحت هستند.

    ملینا جان سلام
    بهت تبریک می گم عزیزم بابت بچه دار شدنتون. اون هم دختر دار شدنتون
    من راستش رو بخواهی از وقتی باردار شدم کلی نذر و نیاز کردم که بچم دختر بشه واقعا توی رویاهام بود دختر.
    بیرون که می رفتیم همش مغازه ها رو که می دیدم که وسایل دخترنشون چقدر خوشگله و رنگارنگ به شوهرم می گفتم اگه بچم پسر شد چیکار کنم و روزی هم که فهمیدم دختره واقعا بهترین روز دنیا بود برام .
    امــــــــــــا راجع به جنسیتش هر موقع توی خانواده شوهرم بحثش پیش می اومد که خیلی غیر مستقیم پسر دوست داشتند (چون برادر شوهرم هم بچش دختر بود ) اصلا به روی خودم نمی آوردم. اصصصصصصصصصلا و هر از گاهی می گفتم ولی دختر یه چیز دیگس فقط همین. خیلی دوست نداشتم راجع بهش باهاشون حرف بزنم.
    روزی هم که بچم به دنیا اومد پدر شوهرم اومد بیمارستان عیادتم و بهم گفت ناراحت نباشید بچتون دختر شد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    من هم اصلا از این حرفشون ناراحت نشدم چون این زندگی منه و این خواست خداست و اینها بندگان خدا هستند اصلا حق ندارند راجع به این مسائل حرف بزنند اگه می تونند یه تار موشو درست کنند چه برسه به دختر و پسر شدنش . یه بار خیلی آروم بدون اینکه حرص بخوری بهشون بگو این حرف رو و بعد هم به شوهرتون بگید که دیگه دوست ندارید راجع به این قضیه حرفی زده بشه و در حال حاضر سلامتی بچه مهمترین چیزه براتون و خیلی جدی به مادر خودتون هم همین رو بگوئید.
    اصلا زدن این حرفها ناشکری هست مگه ما انسانها توانایی و قدرت خداوندی داریم که سر بعضی مسائل اینقدر بی پروا و ناشکر می شویم. بهشون بگید خوبه پسر به دنیا بیاد ولی انگشت دست نداشته باشه (چیری که برای خاله شوهرم اتقاف افتاده)>
    شاد باش بخند و از این دوران به شیرینی لذت ببر مواظب اون فرشته کوچولو هم باش.

  4. 2 کاربر از پست مفید mamosh تشکرکرده اند .

    mamosh (چهارشنبه 11 مرداد 91)

  5. #13
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 22 دی 92 [ 01:58]
    تاریخ عضویت
    1390-12-10
    نوشته ها
    251
    امتیاز
    2,517
    سطح
    30
    Points: 2,517, Level: 30
    Level completed: 45%, Points required for next Level: 83
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    1,315

    تشکرشده 1,426 در 250 پست

    Rep Power
    40
    Array

    RE: از دختر دار شدن من ناراحت هستند.

    نقل قول نوشته اصلی توسط melina17
    خيلي ممنون دوستان از راهنمايي هاتون
    .وقتي ميگن پسر زا به ياد يكي از سريال ها مي افتم.
    مادر بزرگ همسرم هنوز اميدواره ميگه كه انشاالله اشتباه شده مادر .فلفل سياه زياد بخور كه جنسيتش عوض بشه.
    بعضي حرفاشون واقعا خنده داره
    مادر بزرگ همسرم 5 تا دختر داره و يه پسر .تعريف ميكرد ميكفت كه اگر كسي ميخواسته كه بياد براي دختراش خواستگاري بعضي ها ميگفتند كه از اين خانواده دختر نگيريد چون همش دختردار ميشن.

    :

    سلام عزیزم چه طوری مامانی؟؟؟؟
    خودت که راه حل بهتریو میدونی دیگه چرا کمک میخوای فقط و فقط وفقط مثل این نقل قوی که ازت زدم به همه این جریان ها بخند و دعا کن فرزندت هر چی که هست انسان روشنفکری باشه
    همه این حرفا تموم میشه میره تو میمونیو همسرتو دختر نازتون پس فقط و فقط این ماههای اخرو به اون و سلامتیش فکر کن
    بوس بوس


  6. کاربر روبرو از پست مفید فائزه_م تشکرکرده است .

    فائزه_م (سه شنبه 10 مرداد 91)

  7. #14
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 10 دی 02 [ 10:23]
    تاریخ عضویت
    1391-5-02
    نوشته ها
    1,285
    امتیاز
    24,091
    سطح
    94
    Points: 24,091, Level: 94
    Level completed: 75%, Points required for next Level: 259
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassSocialVeteranOverdrive10000 Experience Points
    تشکرها
    3,681

    تشکرشده 4,954 در 1,249 پست

    Rep Power
    225
    Array

    RE: از دختر دار شدن من ناراحت هستند.

    سلام ملینا جان

    البته تعیین تکلیف برای خدا کردن و ناشکری کردن مصداق جهل هست.

    من یک پسر خوشگل دارم و با اینکه دختر دوست داشتم همیشه از بابت اینکه خدا بهم داده ازش تشکر کردم ولی هنوزم دلم دختر میخواد.

    توی زمان بارداریت که دعات میگیره دعا کن خدا یک دختر سالم، صالح، باهوش و قشنگ (یادت نره همه آیتم ها رو عنوان کنی) هم به من بده.(انگار من هم مثل همون ها دارم جهالت میکنم وتعیین تکلیف برای خدا ولی خوب دعا که دیگه ایراد نداره)

    ان شا الله بچت به سلامتی دنیا بیاد و زیر سایه پدر مادر بزرگ بشه و مهمتر از همه صالح باشه.

  8. کاربر روبرو از پست مفید فکور تشکرکرده است .

    فکور (سه شنبه 10 مرداد 91)

  9. #15
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 29 اردیبهشت 98 [ 09:11]
    تاریخ عضویت
    1391-2-29
    نوشته ها
    939
    امتیاز
    15,687
    سطح
    80
    Points: 15,687, Level: 80
    Level completed: 68%, Points required for next Level: 163
    Overall activity: 5.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class10000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    6,262

    تشکرشده 5,821 در 1,048 پست

    حالت من
    Ashegh
    Rep Power
    142
    Array

    RE: از دختر دار شدن من ناراحت هستند.

    تبریک میگم بخاطر مادر شدنت..ایشالله که بچت سالمه و باعث افتخار و سربلندی خانوادش میشه.
    از طرز فکر بعضی از افراد دور و برت ناراحت شدم ولی اصلا اهمیت نده.

    تو جوامع شرقی بیشتر این طرز فکر هست مخصوصا در جوامع عربی..اونجا که دیگه افتضاحه..من خودم چند سال توشون بودم و میدونم چه بساطیه سر دختر شدن بچه.کلا زن اونجا تا 3 تا بچه بیشتر فرصت نداره..اگر 3 تاشون دختر شد فوری زن بعدی رو میگیرند اگر یکیشون پسر شد یه چندسالی بهش حالا وقت میدن.

    فقط به فکر به دنیا اومدن دختر نازت باش و از بودن باهاش لذت ببر.
    من خودم 1 پسر دارم که از 3 سالگی ندیدمش ..خیلی دلم براش تنگ شده.فقط آرزوم دیدن دوبارشه.حسرت بچه مونده رو دلم..همیشه از نوجوونی دوست داشتم مادر بشم.زود حسرت به دل شدم :(

  10. 3 کاربر از پست مفید نادیا-7777 تشکرکرده اند .

    نادیا-7777 (سه شنبه 10 مرداد 91)

  11. #16
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 15 آذر 91 [ 12:31]
    تاریخ عضویت
    1391-5-10
    نوشته ها
    19
    امتیاز
    545
    سطح
    10
    Points: 545, Level: 10
    Level completed: 90%, Points required for next Level: 5
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    24

    تشکرشده 24 در 15 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: از دختر دار شدن من ناراحت هستند.

    خیلی خیلی ممنون.امیدوارم که همگی شما به عظمت این ماه مشکلاتتون حل بشه و دلهاتون شاد و تنتون سالم باشه و به همه ی خواسته های خوبتون برسید.:

  12. کاربر روبرو از پست مفید melina17 تشکرکرده است .

    melina17 (سه شنبه 10 مرداد 91)

  13. #17
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 31 فروردین 92 [ 19:02]
    تاریخ عضویت
    1391-5-02
    نوشته ها
    158
    امتیاز
    898
    سطح
    15
    Points: 898, Level: 15
    Level completed: 98%, Points required for next Level: 2
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    564

    تشکرشده 567 در 144 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: از دختر دار شدن من ناراحت هستند.

    با کسب اجازه
    کلامی از شیخ بهایی رو خوندم جالبه! ...خوندنش خالی از لطف نیست.
    ...
    بسم الله الرحمن الرحیم
    کلامی از شیخ بهایی:
    "آدمی اگر پیامبر هم باشد از زبان مردم آسوده نیست،زیرا:
    اگر بسیار کار کند،می گویند احمق است!
    اگر کم کار کند می گویند تنبل است!
    اگر بخشش کند می گویند افراط می کند!
    اگر جمعگرا باشد می گویند بخیل است!
    اگر ساکت و خاموش باشد می گویند لال است!!!ا
    اگر زبان آوری کند می گویندوراج و پرگوست...!!!
    اگر روزه برآرد و شبها نماز بخواند می گویند ریاکار است!!!
    و اگر نکند می گویند کافر است و بی دین...........!!!
    لذا نباید بر حمد و ثنای مردم اعتنا کرد
    و جز از خداوند نباید از کسی ترسید
    پس آنچه باشید که دوست دارید
    شاد باشید"

  14. 2 کاربر از پست مفید Amiran تشکرکرده اند .

    Amiran (چهارشنبه 11 مرداد 91)

  15. #18
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 15 آذر 91 [ 12:31]
    تاریخ عضویت
    1391-5-10
    نوشته ها
    19
    امتیاز
    545
    سطح
    10
    Points: 545, Level: 10
    Level completed: 90%, Points required for next Level: 5
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    24

    تشکرشده 24 در 15 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: از دختر دار شدن من ناراحت هستند.

    امروز مادر شوهرم ميگفت كه دختر خوبه ولي دردسرش خيلي زياده.خيلي مسئوليت داره بزرگ كردنش.بايد مدام مواظبش بود كه فردا مشكلي پيش نياد و پشت سرش حرف نباشه.ميگه كه من خودم خواهر داشتم و همچنين دختر .خيلي سخته بزرگ كردنش و شوهر دادنش.با هزار و يك درد سر بزرگش ميكني و برا ازدواجش يه عالمه درد سر و ناراحتي ميكشي اخرش هم معلوم نيست شوهرش چي از اب در مياد ايا خوشبخت ميشه يا نه .مخصوصا توي جامعه ي ما مشكلات چند برابر هست مسئوليتش بيشتره.ميگفت پسر برا خودمونه.اختيارش دست خودشه .دختر بزرك ميشه و برا مردم هست.به هر حال يه سري از اين حرفا زد مادرشوهرم و مادر بزرگ همسرم هم از سختي هاي دختر بزرك كردن و شوهر دادنش صحبت ميكرد و ميگفت من به خاطر دخترام پير شدم.
    به هر حال اصل سخنشون اين بود كه ما از سر دلسوزي اين حرفا رو ميزنيم من فقط بهشون گفتم كه با اين حرفاتون فقط به من استرس وارد ميكنيد.مادر من هم از اين رو ناراحت بود چون كه از حساسيت خانواده ي شوهرم نسبت به نوه ي پسر مطلع بود خيلي روي جنسيت فرزند من حساس بود.
    بعضي وقتا بزرگترا از روي به اصطلاح دلسوزي حرفهايي ميزنن كه فقط باعث ناراحتي و رنجش هست.
    اي خدا به داده و نداده ات شكر.

    البته ناگفته نماند كه من هم با بعضي از اين حرفها موافقم كه واقعا سخته و خودم هم به عنوان يه زن سختي كشيدم و ناراحتي ديدم خوشحالم كه يك زن هستم و خدا رو شكر راضي هستم ولي متاسفانه خيلي از اين موارد هم درسته .ناگفته نمونه كه يه كم استرس دارم نه به خاطر اينكه كه فرزندم دختره بلكه به اين خاطر كه مسئوليت زيادي براي من هست به عنوان يك مادر و واقعا از خدا ميخوام كه به همه براي رسيدن به اهداف خوبشون كمك كنه و همچنين به من كه بتونم مادر خوبي براي دختر عزيزم باشن.
    از همين الان سنگيني مسئوليتي رو كه به عهده دارم رو حس ميكنم.

  16. کاربر روبرو از پست مفید melina17 تشکرکرده است .

    melina17 (پنجشنبه 12 مرداد 91)

  17. #19
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 18 بهمن 91 [ 08:44]
    تاریخ عضویت
    1391-9-07
    نوشته ها
    25
    امتیاز
    260
    سطح
    5
    Points: 260, Level: 5
    Level completed: 20%, Points required for next Level: 40
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    31 days registered250 Experience Points
    تشکرها
    34

    تشکرشده 36 در 15 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: از دختر دار شدن من ناراحت هستند.

    ملینای عزیز مادر شدنت مبارکت باشه.عزیزم چرا فکر میکنی دختر دار بودن مسئولیتش سنگین تر از پسر دار شدنه؟هیچ میدونی کسایی که مثل مادر شوهرت فکر میکردن پسر مال خودشونه و مسئولیت کمتری میخواد همونهایی هستند که در تربیت پسرهاشون اونقدر کوتاهی کردن که وضع جامعه شده این؟همون مادرانی که به پسرهاشون یاد ندادن چطور شوهرای خوبی باشن....چون فکر کردن پسر نظارت کمتری لازم داره...همون مادرهایی که فکر میکنن دختر مال مردمه و پسر مال خودشون زنانی هستند که وابستگی زیادشون به پسرهاشون باعث آسیب به زندگی مشترک پسرشون شده....همون مادرها بخاطر کوتاهیشون تمام خطاهای بزرگ پسرهاشونو نادیده گرفتن و از کوچکترین اشتباه دختراشون نگذشتن و باعث شدن تو جامعه این همه جرم و جنایت اتفاق بیفته...بچه دار شدن چه دختر و چه پسر مسئولیت سنگینه....من نمیفهمم آدمها با چه مقیاسی این مسئولیت رو اندازه گیری میکنن که تشخیص میدن یکی بیشتر از دیگریه.....پدر و مادر متعهد در برابر هر جنسیتی خودشونو مسئول میدونن.همین امروز همه این حرفها رو بریز دور.دنیا داره این همه پیشرفت میکنه . اون وقت یکسری از ما انقدر درگیر جزئیات پوچ و سطحی هستیم.عزیز دلم من به شخصه فکر میکنم خدا به آدمهایی که خیلی دوسشون داره نعمت دختر رو هدیه میکنه.
    یادت نره برای اینکه دختر توانمند و موفقی داشته باشی از همین امروز باید نقشه و طرحت رو آماده کنی.کاری کن یروزی دخترت تو فامیل زبونزد بشه.....اونوقت همه کسایی که دلشون میخواست بچت پسر بشه به وجودش افتخار کنن . و شرمنده این طرز فکر پوچشون بشن.


 
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 12:13 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.