به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 3 از 3 نخستنخست 123
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 30
  1. #21
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 28 تیر 92 [ 13:42]
    تاریخ عضویت
    1391-2-23
    نوشته ها
    66
    امتیاز
    1,263
    سطح
    19
    Points: 1,263, Level: 19
    Level completed: 63%, Points required for next Level: 37
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registeredTagger Second Class1000 Experience Points
    تشکرها
    59

    تشکرشده 61 در 29 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مشکل در درک خدا

    نقل قول نوشته اصلی توسط Negin A

    به نظر شما اگر آدمهایی که معتقدن خدایی وجود نداره در هر جایی از دنیا اگر وسط دریا توی کشتی گرفتار طوفان بشن بازهم میگن خدا نیست و بهتر که این زندگی پوچ و بی هدف در حال تمام شدنه!در اون لحظه اونها هم از خدا درخواست نجات میکنن.پس همه آدمها در ضمیر ناخودآگاهشون به خدا معتقد هستن (به طور حسی و جدا از دلایل عقلی) فقط گاهی این حس رو سرکوب میکنن و میگن خدا نیست و زندگی پوچه...
    درسته. خب کی میگه این حس که یه باره احساس میکنن یکی باید باشه کمکشون کنه همون اعتقاد ذاتی به خداست؟ شاید اینم ناشی از همون خلق و خوی ما انسان هاست که نیاز داریم یه مرجع اتصال داشته باشیم. من خدا رو یه فرد یا یه چیز واحد نمیدونم. من این خدای مهربون رو یه قدرت بزرگ و مثبت می دونم.من همین مرجع اتصال رو اون خدا میدونم. ببین همین الان که دارم برا تو تعریف میکنم به این نتیجه رسیدم که خدایی... قدرتی... سرچشمه ای... هست. منتها ...! وای دارم دیوونه میشم از دست خودم!

  2. #22
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 12 مرداد 91 [ 11:05]
    تاریخ عضویت
    1391-2-15
    نوشته ها
    85
    امتیاز
    870
    سطح
    15
    Points: 870, Level: 15
    Level completed: 70%, Points required for next Level: 30
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    107

    تشکرشده 108 در 56 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مشکل در درک خدا

    خوب شما از اتصال به همون مرجع لذت ببر.

    چرا از نظر حسی همه آدمها به یک مرجع اعتقاد دارن؟

    کتاب همه چیز با خدا ممکن است (نویسنده دکتر حورایی) رو خوندی؟کتاب جالبیه کوتاه هم هست.

    ضمنا از این شکها به سراغ همه آدمها میاد.زیاد خودت رو عذاب نده.

    ولی من یک سوال دارم اگر خدایی وجود نداشته باشه و متعاقبا زندگی پوچ باشه ولی ما فکر کنیم خدا هست و به خاطر اون سعی کنیم رفتار درست داشته باشیم حتی اگر وجود نداشته باشه ما چه ضرری میکنیم؟

    ولی اگر خدا باشه و ما فکر کنیم خدا نیست چه اتفاقی می افته؟

    ببخشید من فقط حسم رو عنوان میکنم قطعا یک متخصص دینی میتونه برهانهای منطقی تری بیاره

  3. کاربر روبرو از پست مفید Negin A تشکرکرده است .

    Negin A (دوشنبه 02 مرداد 91)

  4. #23
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    یکشنبه 18 مرداد 94 [ 14:38]
    تاریخ عضویت
    1387-6-12
    محل سکونت
    همدردی
    نوشته ها
    2,297
    امتیاز
    31,060
    سطح
    100
    Points: 31,060, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 10.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience Points
    تشکرها
    11,614

    تشکرشده 12,544 در 2,270 پست

    Rep Power
    258
    Array

    RE: مشکل در درک خدا

    دختر بهار عزیز

    این موضوعی که بیان کردی ، خودش راه حله !! میخوام بگم خوب نقطه ای رسیدی همین جا بایست.
    خداوند قابل درک نیست ، لذا اگر نمی تونی و نمی تونیم خدا را درک کنیم راه رو درست رفتی. خداوند قابل توصیف نیست : معصوم فرمودن : لا یحس و لایجس و لایمس و لا یدرک بالحواس الخمس.
    خدواند توصیف شدنی نیست ، درک شدنی نیست ، به خیال و وهم ما در نمیاد و.....

    یکی از معانی "الله" یعنی ذاتی که در آن حیرانیم ، وله انگیز است ، در آن واله ایم و....

    برای حل مشکلت به قرآن پناه ببر و از اون مدد بگیر.
    چگونه ؟
    با خوندن ایات و تفکر در معانی اون.

    افی الله شک ؟؟ فاطر السموات و الارض
    آیا در خدا شک داری ؟؟؟ او که خالق آسمانها و زمین است!

    خداوند همه ما را بر توحید خلق کرده (فطرهم علی التوحید) ، یعنی به همه بهره ای از ایمان رو داده ، این مائیم که بپذیریم و بندگی کنیم تا درجه ایمانمان بالاتر بره و یا پشت پا بزنیم و شک کنیم تا ...

    هر وقت خواستی راجع به خدا فکر کنی ، در مخلوقات خدا تفکر کن ،- بسیار مهم- در بدن خودت به همه نعمتهائی که خدا بهت داده ، اگه خدای ناخواسته کمی اشکال در کبد، کلیه ، روده ، و..... بوجود بیاد کیه که می تونه اونو به تو برگردونه ؟
    کیه که نعمت سلامتی رو بهت داده؟ اینهمه سیستمهای پیچیده گوارش ، گردش خون ، اعصاب و... رو کی داره مدیریت می کنه ؟ اگه لحظه ای نظر عنایتش رو از ما برداره نیست و نابود میشیم.
    بزرگترین متخصصان قلب هم اگر در قلبشان مشکلی ایجاد بشه اونها هم درمونده و ضعیفن ،
    انت القوی و انا الضعیف
    انت الغنی و انا الفقیر

    خطبه های معصومین در باب خدا را بخونید ، خطبه های امیرالمومنین ، امام سجاد و ....
    ابتدای اغلب دعاهای ماثور هم کتاب جامع خداشناسیه
    و..

  5. 3 کاربر از پست مفید baby تشکرکرده اند .

    baby (سه شنبه 03 مرداد 91)

  6. #24
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 28 تیر 92 [ 13:42]
    تاریخ عضویت
    1391-2-23
    نوشته ها
    66
    امتیاز
    1,263
    سطح
    19
    Points: 1,263, Level: 19
    Level completed: 63%, Points required for next Level: 37
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registeredTagger Second Class1000 Experience Points
    تشکرها
    59

    تشکرشده 61 در 29 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مشکل در درک خدا

    به توصیه ی شما رفتم سراغ قرآن. آره قرآن خیلی چیزها رو درست میکنه. اما باز این شک میاد سراغم که یعنی قرآن واقعا ازهمون خدا به ما رسیده؟ ساخته ی انسان نیست و غیره. بعدش میام به همه ی اینا فکرمیکنم و تهش بر میخورم به اینکه نکنه همه ی این موجودیت های قرآن و خدا و اسلام و غیره کار یه روانشناس متبحر باشه. این رو قبلا هم گفته بودم. ببینید:
    با خودم میگم نکنه دارم خودم رو گول میزنم. نکنه این نماز خوندن و پرستش کسی به اسم خدا رو تعالیم روانشناسی یا تئوری های کمال گرایی به ما انسان ها تزریق میکنن تا هدفی برای زندگی داشته باشیم. تا حس و حال خوب به دست بیاریم. تا...! نمیدونم میفهمید درد من چیه؟ کجای کارم میلنگه؟ من واقعا با عبادت حس و حال خوب میگیرم. خیلی خوب. من از ارتباط با خدا چنان آرامش میگیرم. چنان مطئمن میشم که گاهی فکر میکنم اونا که خدا رو قبول ندارن با این حس پوچی ای که تو زندگی بهشون دست میده چه میکنن؟!!!!!
    امااااااااااااااا با همه ی این باورها که دارم، آخرش در اینکه خدایی وجود داره و واقعا اینهمه خوب هست و اینهمه به بنده هاش کمک میکنه شک میکنم! چون میدونم که در مکاتب روانشناسی همیشه تاکید میشه که بدون هدف نمیشه پیش رفت و انگیزه و آرامش داشت، همش میگم نکنه همه ی این صحبت ها از وجود خدا و این عباداتی که حال ما رو خوب میکنن فقط یه سری تلقین و تعلیم روانشناسی باشه! نکنه یه جور هیپنوتیزم تدریجیه!
    یه مساله ی دیگه هم فکرم رو مشغول میکنه. چرا با اینهمه زیبایی و دعوت به نیکی که در اسلام هست، همه ی آدم ها مسلمون نمیشن؟ چرا اینقدر با مسلمان ها در جنگند؟

  7. #25
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    یکشنبه 18 مرداد 94 [ 14:38]
    تاریخ عضویت
    1387-6-12
    محل سکونت
    همدردی
    نوشته ها
    2,297
    امتیاز
    31,060
    سطح
    100
    Points: 31,060, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 10.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience Points
    تشکرها
    11,614

    تشکرشده 12,544 در 2,270 پست

    Rep Power
    258
    Array

    RE: مشکل در درک خدا

    "اما باز این شک میاد سراغم که یعنی قرآن واقعا ازهمون خدا به ما رسیده؟ ساخته ی انسان نیست و غیره"

    دختر بهار

    اگه می خوای در این موضوع همش شک نکنی ، فاصله اش نیم ساعت وقت گذاریه ،

    چطوری؟

    یه تحقیق کوچولوی دم دستی بکن ، یه سرچ بزن ببین کسی مدعی شده که مولف قرآنه؟

    اگه کسی مدعی بود که قرآن رو تالیف کرده!! ، اونوقت میریم صحت و سقم ادعاش رو بررسی می کنیم ، اگر کسی مدعی نبود شما بایستی یه پلیس برا ذهنت بذاری و اجازه ندی در حقایق شک کنه.


    روش قران هم ارزش دادن به ایمان هست ، ایمان و یقین ارزشمنده ، روشش این نیست بندگان رو به شک دستور بده ، بعد از شک به یقین برسونه.


    و اما پاسخ قرآن درباره اینکه این کتاب نمی تونه از سوی غیر خدا باشه:

    أَفَلاَ يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ وَلَوْ كَانَ مِنْ عِندِ غَيْرِ اللّهِ لَوَجَدُواْ فِيهِ اخْتِلاَفًا كَثِيرًا

    آيا قرآن را بررسی نمى‏كنند و اگر مى‏بود از نزد غير خدا همانا مى‏يافتند در آن اختلافى بسيار

    نساء / 82



  8. 3 کاربر از پست مفید baby تشکرکرده اند .

    baby (سه شنبه 03 مرداد 91)

  9. #26
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    دوشنبه 17 آبان 95 [ 15:15]
    تاریخ عضویت
    1391-2-26
    نوشته ها
    2,672
    امتیاز
    25,995
    سطح
    96
    Points: 25,995, Level: 96
    Level completed: 65%, Points required for next Level: 355
    Overall activity: 3.0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassOverdriveSocialVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    6,844

    تشکرشده 7,555 در 2,378 پست

    Rep Power
    354
    Array

    RE: مشکل در درک خدا

    بی بی جونم کاری به درست غلط ندارم. اما جواب مناسبی واسه سوال نبود. چون اگه کسی یا کسانی بخواد مدعی نوشتن این کتاب بشه مربوط به خیلی سال پیش می شه که اینترنت نبوده و الانم مرده یا مردن و مدعی هیچی هم نمی تونه بشه.

    دختر بهار ترجمه ی قرانو خوندین؟

  10. کاربر روبرو از پست مفید meinoush تشکرکرده است .

    meinoush (سه شنبه 03 مرداد 91)

  11. #27
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 28 تیر 92 [ 13:42]
    تاریخ عضویت
    1391-2-23
    نوشته ها
    66
    امتیاز
    1,263
    سطح
    19
    Points: 1,263, Level: 19
    Level completed: 63%, Points required for next Level: 37
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registeredTagger Second Class1000 Experience Points
    تشکرها
    59

    تشکرشده 61 در 29 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مشکل در درک خدا

    آره عزیزم. اتفاقا این یکی دو روز اخیر خیلی بیشتر میخونم. تصمیم گرفتم برای برطرف شدن این شک به قرآن پناه ببرم. از اول شروع کردم و به امید خدا میرم جلو . جالبه که همین اول تو سوره ی بقره همش داره از همین مسایل حرف میزنه. اما باز شک های دیگه میاد سراغم.
    دوستان چرا یه سری ها اسلام رو انکار میکنن و با مسلمان ها مخالفن؟ اگر اسلام اینقدر کامله چرا اونا ایمان نمیارن؟ مثلا همین مسیحی ها خودشون که میدونن کتابشون تحریف شده. پس چرا بازم به اسلامی که کتابش تحریف نشده پناه نمیارن؟ نقطه ی کور وسط ماجرای مسلمان نبودن کل دنیا چیه؟ مگه اونا خودشون این عقل ما رو ندارن که داریم به وضوح میبینیم اسلام کامل ترینه؟
    نکنه ما داریم اشتباه برداشت میکنیم... نکنه در گمراهی باشیم!...

  12. #28
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 12 مرداد 91 [ 11:05]
    تاریخ عضویت
    1391-2-15
    نوشته ها
    85
    امتیاز
    870
    سطح
    15
    Points: 870, Level: 15
    Level completed: 70%, Points required for next Level: 30
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    107

    تشکرشده 108 در 56 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مشکل در درک خدا


    سلام دختر بهار

    به جز قرآن کتابهای آسمانی دیگه هم هست. حالا درسته که ما معتقدیم که قرآن منحرف نشده و کاملتر از بقیه است ولی خوب عده ای به اونها اعتقاد دارن.

    به نظر من رتبه و مقام آدمها نزد خدا به نحوه زندگیشون، خلوص نیتشون و گام برداشتن در مسیر صحیح بستگی داره نه به اینکه چه دینی رو داشته باشن.

    به نظر من زیاد خودت رو درگیر این چیزها نکن. اگر ما از خواندن قرآن لذت میبریم و آرامش پیدا میکنیم خوب چرا نباید بهش معتقد باشیم.

    شنیدی یکبار شهید بهشتی به اروپا رفته و بعد از بازگشت گفته اونجا من اسلام واقعی رو دیدم ولی مسلمان ندیدم.
    خوب اونها هم یک سری باید و نباید بر اساس تجربه پیدا کردن که شاید سالها پیش توی دین ما هم بوده به هر حال مهم اینه که عمل آدم چه جوری باشه. حالا ما هم یک سری دستورات دینی داریم که هر چند کامله ولی به بیشتر اونها عمل نمیکنیم.به نظرت ما بهتریم یا اونها؟

  13. کاربر روبرو از پست مفید Negin A تشکرکرده است .

    Negin A (سه شنبه 03 مرداد 91)

  14. #29
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 28 تیر 92 [ 13:42]
    تاریخ عضویت
    1391-2-23
    نوشته ها
    66
    امتیاز
    1,263
    سطح
    19
    Points: 1,263, Level: 19
    Level completed: 63%, Points required for next Level: 37
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registeredTagger Second Class1000 Experience Points
    تشکرها
    59

    تشکرشده 61 در 29 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مشکل در درک خدا

    نقل قول نوشته اصلی توسط Negin A
    به نظر من رتبه و مقام آدمها نزد خدا به نحوه زندگیشون، خلوص نیتشون و گام برداشتن در مسیر صحیح بستگی داره نه به اینکه چه دینی رو داشته باشن.
    به نظر من زیاد خودت رو درگیر این چیزها نکن. اگر ما از خواندن قرآن لذت میبریم و آرامش پیدا میکنیم خوب چرا نباید بهش معتقد باشیم.
    این جملاتت منو به فکر برد. باید بیشتر روش فکر کنم. فکر میکنم جواب خوبی برای این سوالم که چرا سایر مردم دنیا به اسلام روی نمیارن باشه...
    ممنونم. حرفت ساده بود ام تو ذهن من خیلی چیزها رو به هم ربط داد. یه چراغ تو ذهنم روشن کردی


  15. #30
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 28 اسفند 93 [ 14:00]
    تاریخ عضویت
    1390-5-11
    نوشته ها
    588
    امتیاز
    7,524
    سطح
    57
    Points: 7,524, Level: 57
    Level completed: 87%, Points required for next Level: 26
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    4,002

    تشکرشده 4,006 در 737 پست

    Rep Power
    73
    Array

    RE: مشکل در درک خدا

    نقل قول نوشته اصلی توسط meinoush
    بی بی جونم کاری به درست غلط ندارم. اما جواب مناسبی واسه سوال نبود. چون اگه کسی یا کسانی بخواد مدعی نوشتن این کتاب بشه مربوط به خیلی سال پیش می شه که اینترنت نبوده و الانم مرده یا مردن و مدعی هیچی هم نمی تونه بشه.

    دختر بهار ترجمه ی قرانو خوندین؟
    مینوش عزیز اطلاعاتی که در اینترنت هست تنها مربوط به دوره ایی نیست که فناوری این علم کشف شد بلکه اطلاعات هزاران سال قبلتر هست و اگر کسی در هزاران سال پیش هم میتوانست حتی سوره یا آیه ایی همطراز با قرآن بنویسد کل دنیا خبر دار میشدند و چیزی نبود که در گذر زمان گم شود.مطمئن باش اگر بشر میتوانست نسخه ای از قرآن بنویسد کشورهای که درآرزوی محو کردن اسلام هستند و بیشترین پیشرفتهای علمی رو دارند لحظه ایی درنگ نمیکردند .

  16. کاربر روبرو از پست مفید پاییزان تشکرکرده است .

    پاییزان (چهارشنبه 04 مرداد 91)


 
صفحه 3 از 3 نخستنخست 123

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 22:53 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.