به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 31 از 71 نخستنخست ... 112122232425262728293031323334353637383940415161 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 301 تا 310 , از مجموع 702
  1. #301
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 28 اسفند 93 [ 14:00]
    تاریخ عضویت
    1390-5-11
    نوشته ها
    588
    امتیاز
    7,524
    سطح
    57
    Points: 7,524, Level: 57
    Level completed: 87%, Points required for next Level: 26
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    4,002

    تشکرشده 4,006 در 737 پست

    Rep Power
    73
    Array

    RE: <<< باغ همدردی 3 >>> آلاچیق کل کل<<< خوش آمدید >>>

    نقل قول نوشته اصلی توسط چشمک

    راستی پاییزان جان همینجوری میری مسافرت و برمی گردی فکر کردی نباید سوغاتی بیاری ...اصلا چه معنی داره ادم بره مسافرت و سوغاتی نیاره ...
    زود برو سوغاتیهامون رو بیار نمیشه که بیایی بگی من می رم مسافرت و بعد برگردی بیایی بگی من اومدم ما سوغاتی می خواهیم ...[/color][/size]
    سوغاتی ؟ سوغاتی چی هست ؟

    ما که اصلا رسم نداریم

    شوخی کردم بابا . خب بذار چمدونمو بگردم ببینم چیزی تهش مونده .................آهان یافتم

    بفرماید نوش جان



    فرقی نمی کند که گودال کوچک آبی باشی

    یا دریای بیکران، زلال که باشی، آسمان در تو پیداست.


  2. 3 کاربر از پست مفید پاییزان تشکرکرده اند .

    پاییزان (سه شنبه 20 تیر 91)

  3. #302
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 09 بهمن 92 [ 23:55]
    تاریخ عضویت
    1389-10-14
    نوشته ها
    2,086
    امتیاز
    11,615
    سطح
    70
    Points: 11,615, Level: 70
    Level completed: 92%, Points required for next Level: 35
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience Points10000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    12,283

    تشکرشده 12,257 در 2,217 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: <<< باغ همدردی 3 >>> آلاچیق کل کل<<< خوش آمدید >>>

    سلام،

    می خواستم امشب یک تاپیک بزنم و سفره ی دلم رو باز کنم
    ولی گفتم تا وقتی این شعر هست، تاپیک می خوای چی کار :)
    اصلاً این شعر لپ مطلب رو بیان می کنه
    کلی زحمت کشیدم این شعر رو اینطوری تنظیمش کردم ها! سرسری نخونید. دقت کنید!



    این شعر ظاهرش کوچه بازاریه، ولی کلی مطلب رو داره بیان می کنه و پر از تشبیه و استعاره های زیباست! در اصل خیلی شعر پیچیده ایه و شاعری ماهر داشته!

    از همون اول از تک درخت خونه شروع می کنه و اشاره به تک بودن و تنها بودن داره. این همونه که میگه
    سینه مالامال درد است دریغا مرهمی ... دل ز تنهایی به جان آمد، دریغا همدمی

    و بعد از زخم تیر صیاد صحبت می کنه. به نظر من صیاد همون روزگاره... همونطور که باز حافظ گفت:
    چشم آسایش که دارد از سپهر تیزرو؟

    در بیت بعدی از این صحبت می کنه که یاکریم کلی صدمه دیده و یک ذره جون هم نداره... باز حافظ گفته:
    این همه زخم نهان هست و مجال آه نیست

    و البته می رسیم به شاه بیت این شعر که شاعر با یاکریم همدردی می کنه و بهش امید میده و میگه که غصه نخوره. و همینطور به نکته ی مهم فلسفی اشاره می کنه که ناامید شدن و ناامید بودن مساوی با مرگ انسانه.
    البته با توجه به وضع و حال یاکریم که در حال مرگه، شاید سوال پیش بیاد که این چه حرفیه و چرا ما به جای اینکه به زخم های یاکریم بتادین بزنیم و باند پیچیش کنیم، بهش می گیم غصه نخور؟!
    خب دو دلیل داره. یکی اینکه همیشه حرف زدن راحت تر از عمل کردنه :)
    بعد هم ما کارمون همدردیه...! ما راهنمایی می کنیم، مراجع خودش باید عمل کنه.
    یکی هم این که به هر حال امید دادن هم خودش خیلی مهمه. و به هر حال اتفاقی هست که افتاده و کاریش نمیشه کرد و به قول حافظ:
    رضا به داده بده وز جبین گره بگشای ... که بر من و تو در اختیار نگشادست

    بعد اینجا دیگه شاعر کلاً دپرس میشه و یاکریم رو فراموش می کنه و یاد خودش می افته.
    و البته آدم می فهمه شاعر در اصل چقدر زیبا با اشاره به زخم یاکریم و تنهایی او، به خودش و به شرایط نابسامان خودش میرسه. و اینجا واقعاً شاعر کارش محشر بوده!
    میگه که من هم دلم شکسته و غم به دلم نشسته!! به به!
    کسی تو این زمونه به عشقم دل نبسته.
    و مشخص هست که شاعر زیاد همدردی می اومده! چون در اینجا از "دلبستگی" صحبت می کنه و انزجار خودش از "وابستگی" رو به گوش همگان می رسونه.
    بیت بعدی در اصل تکرار همون بیت قبلیه. ولی به نظرم به خصوص وقتی از زمونه صحبت می کنه حتی یکم فراتر از عشق و عاشقی میره و به مسائل اجتماعی و شرایط جامعه می پردازه و اشاره هایی به اون شعر حافظ داره که میگه:
    یاری اندر کس نمی‌بینیم یاران را چه شد ... دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

    باز شاعر یاد یاکریم می افته. ظاهراً تصمیم گرفته زخم هایش رو خوب کنه و این دفعه با جدیت بیشتری از روزی صحبت می کنه که یاکریم حالش خوب میشه و دوباره می تونه پر بزنه. ولی در همون جا که می گه به یار خود سر می زنی دوباره، من یک سوزی رو در این مصرع حس می کنم. انگار شاعر یک جورهایی با حسرت گفته که به یار خود سر می زنی دوباره. و این فرضیه ی من در بیت بعدی تایید می شه که شاعر می گه: منم که باید شب و روز بسوزم... یه عمری چشمامو به در بدوزم...

    و بعد شاعر باز شاه بیت رو تکرار می کنه و به نظرم این دفعه این بیت کنایه ای از اون شعر حافظ داره که میگه:
    این دل غمدیده حالش به شود دل بد مکن ... وین سر شوریده بازآید به سامان غم مخور


    واقعاً دیدید چقدر این چند بیت حرف برای گفتن داره؟
    تازه به نظرم این شعر خیلی جای بحث و گفتگو داره ولی در حوصله ی تالار نیست :)

    شاد باشید.

  4. 12 کاربر از پست مفید hamed65 تشکرکرده اند .

    hamed65 (سه شنبه 20 تیر 91)

  5. #303
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 26 مهر 97 [ 09:20]
    تاریخ عضویت
    1390-5-27
    نوشته ها
    1,398
    امتیاز
    13,057
    سطح
    74
    Points: 13,057, Level: 74
    Level completed: 52%, Points required for next Level: 193
    Overall activity: 11.0%
    دستاوردها:
    Social1000 Experience PointsVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    8,610

    تشکرشده 8,998 در 1,493 پست

    Rep Power
    157
    Array

    RE: <<< باغ همدردی 3 >>> آلاچیق کل کل<<< خوش آمدید >>>

    وای آقا حامد چقدر خندیدم متنتون رو خوندم دل من دست شکسته رو شاد کردین

    انصافا فقط یک تحلیلگر میتونه انقدر قشنگ یک شعر و بسط بده و به اشعار حافظ ربطشون بده!

    نه مثل اینکه درد عمقیه. انقدر که زدین تو کار تحلیل شعر و اینا

    بچه ها آخه این بنده خدا چطور بگه حالش خوب نیست. زود بیاین دورش مورد اورژانسیه.

    البته در این پست خود مراجع بسیار ظریف به خودش مشاوره و امید داده و این یک نمونه تکامل یافته و پیشرفته از

    مراجعان همدردیه که بسیار خوب درس هاش رو از بر کرده :) بسیار زیبا هم متن مشکلش رو طراحی کرده تا خواننده

    خسته نشه :)

    فقط بیت آخر درستش این نیست مگه؟

    این دل غمدیده حالش به شود دل بد مکن

    ولی در کل خوب بود




  6. 7 کاربر از پست مفید bahar.shadi تشکرکرده اند .

    bahar.shadi (سه شنبه 20 تیر 91)

  7. #304
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    شنبه 11 دی 95 [ 13:07]
    تاریخ عضویت
    1391-3-22
    نوشته ها
    569
    امتیاز
    8,026
    سطح
    60
    Points: 8,026, Level: 60
    Level completed: 38%, Points required for next Level: 124
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    5,009

    تشکرشده 4,547 در 875 پست

    Rep Power
    71
    Array

    RE: <<< باغ همدردی 3 >>> آلاچیق کل کل<<< خوش آمدید >>>

    من داشتم پست baby (کباب پوست مرغ) رو میخوندم بغض گلومو گرفت یاد غموغصه چندین سال پیش خودم

    که دست کمی از این ماجرا نداشت افتادم.

    میخوام یه پست راجب غم زندگیه خودم بزنم شاید برای خوانندگانی که این پستم روبخونند درس زندگی بشه .

    دارم این تایپ رو میزنم لبهام از بغض میلرزه .

    خیلی اون دوران برام سخت گشت .دراصل در تمام شهرمون در همسایگیمون از این مشکلات بی نهایت وجود داره.




  8. 4 کاربر از پست مفید پدربزرگ تشکرکرده اند .

    پدربزرگ (سه شنبه 20 تیر 91)

  9. #305
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    جمعه 30 خرداد 04 [ 16:15]
    تاریخ عضویت
    1388-7-01
    محل سکونت
    همین حوالی
    نوشته ها
    2,584
    امتیاز
    67,964
    سطح
    100
    Points: 67,964, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 97.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocialRecommendation Second ClassTagger First Class50000 Experience Points
    تشکرها
    13,216

    تشکرشده 14,131 در 2,566 پست

    حالت من
    Mehrabon
    Rep Power
    308
    Array

    RE: <<< باغ همدردی 3 >>> آلاچیق کل کل<<< خوش آمدید >>>

    مثل اینکه بحث یاکریم خیلی داغ شده
    یه مطلبی خیلی سالها پیش در روزنامه خونده بودم ، خیلی تعبیرش زیبا بود ، هرچی گشتم پیداش نکردم
    مضمونش این بود:

    توی حیاط یاکریم ها دانه بر می چیدند از روی زمین
    گربه ای زیرک در کمین یاکریم ها

    تسبیح را برداشتم همه را پر دادم
    یاکریم ! یاکریم ! یاکریم !



    (اگه کسی متن اصلی رو پیداش کرد ، ممنون می شوم )

  10. 4 کاربر از پست مفید بالهای صداقت تشکرکرده اند .

    بالهای صداقت (سه شنبه 20 تیر 91)

  11. #306
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 24 اسفند 91 [ 18:19]
    تاریخ عضویت
    1390-5-16
    نوشته ها
    116
    امتیاز
    1,779
    سطح
    24
    Points: 1,779, Level: 24
    Level completed: 79%, Points required for next Level: 21
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    742

    تشکرشده 756 در 179 پست

    Rep Power
    26
    Array

    RE: <<< باغ همدردی 3 >>> آلاچیق کل کل<<< خوش آمدید >>>

    اما کم کم دارم برای خودم متصور کرامات می شما!!!
    آخه بنا بود صندلی داغ باشه برای ما شده گلستان :)

    اما حامد جدی خیلی دمت گرم بسی خندیدم.
    مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى (پیامبر اکرم ص )

  12. 2 کاربر از پست مفید بچه مثبت تشکرکرده اند .

    بچه مثبت (چهارشنبه 21 تیر 91)

  13. #307
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    شنبه 11 دی 95 [ 13:07]
    تاریخ عضویت
    1391-3-22
    نوشته ها
    569
    امتیاز
    8,026
    سطح
    60
    Points: 8,026, Level: 60
    Level completed: 38%, Points required for next Level: 124
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    5,009

    تشکرشده 4,547 در 875 پست

    Rep Power
    71
    Array

    RE: <<< باغ همدردی 3 >>> آلاچیق کل کل<<< خوش آمدید >>>

    بچه ها کجاید بدوید بیاید که عروسی افتادیم.

    نازنین 1

    من برم دنبال ماشین عروس رو گل بارون کنم آخه عروسی آبجیمه .هههههههههههههووووووووورا ااااااااااااااا.:
    227:

    [img][/img]

    نازنین 1 خانم ماشین عروس هارو کدومشو می پسندی .بگم بیارند

    [img][/img]

    این چطوره شییییییییییکه.

    [img][/img]

    حالا اینارو نگاه کن بازم ماشین هست میارم آبجی

    [img][/img]

    دارم میرم نمایشگاه یه سر بزنم ببینم لیموزین برات پیدامیکنم. آخه یدونه نازنین 1 که بیشتر نداریم.

  14. 5 کاربر از پست مفید پدربزرگ تشکرکرده اند .

    پدربزرگ (شنبه 24 تیر 91)

  15. #308
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    سه شنبه 03 شهریور 94 [ 14:10]
    تاریخ عضویت
    1390-6-12
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,076
    امتیاز
    13,834
    سطح
    76
    Points: 13,834, Level: 76
    Level completed: 46%, Points required for next Level: 216
    Overall activity: 7.0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassSocialOverdrive1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    6,166

    تشکرشده 6,121 در 1,114 پست

    Rep Power
    124
    Array

    RE: <<< باغ همدردی 3 >>> آلاچیق کل کل<<< خوش آمدید >>>

    سلام پدر بزرگ :)
    خوبی؟
    می دونی هنوز هیچی معلوم نیست که من حتی بابام هنوز نمی دونه به مامانم هم نگفتم یعنی فقط شما میدونیدو خودم و اینکه هیچی هم معلوم نیست حالا میخوام به خونه بگم .
    اصلا نمی دونم چه جوری بگم
    به خدا من نمی خواستم یهو پیش اومد و خیلی سعی کردم نسبت بهش بی تفاوت شم ولی نشد....
    راه زیاد داریم تا ماشین گل زدن
    ولی گفتم چون حس کردم اینجا برای من شگون داشته خوش یمن بوده
    یادمه خیلی مشکلاتم تو مراحل اولیه اینجا حل شده مثلا پدر بزرگم که مریض بود اینجا نوشتم خوب شد حالش.
    می دونم این حرفاخرافاته
    مساله ازدواج خوش یمنی وبد یمنی نمیشناسه و باید عقل داشت و احساساتی نشد
    می خوام این جریان رو آزاد بزارم free

    اخریه خیلی خاصه
    اونخوبه
    :)

  16. 4 کاربر از پست مفید نازنین آریایی تشکرکرده اند .

    نازنین آریایی (چهارشنبه 21 تیر 91)

  17. #309
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    شنبه 11 دی 95 [ 13:07]
    تاریخ عضویت
    1391-3-22
    نوشته ها
    569
    امتیاز
    8,026
    سطح
    60
    Points: 8,026, Level: 60
    Level completed: 38%, Points required for next Level: 124
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    5,009

    تشکرشده 4,547 در 875 پست

    Rep Power
    71
    Array

    RE: <<< باغ همدردی 3 >>> آلاچیق کل کل<<< خوش آمدید >>>

    [img][/img]

    البته این خنچه عقد روباید خانم مریم گلی میرفت دنبالشا .دیدم از خانمها خبری نیست سر راهم یه سر رفتم آلبوم خنچه عقدرو گرفتم ببینم نازنین خانم کدومش رو پسند میکنی.

    [img][/img]

    اینم خوبه ها

    [img][/img]

    اینم تالار فکرکنم همه بچه های همدردی جا بشند.

    آی وآی من دست تنها چقدر کار انجام دادما .

  18. 4 کاربر از پست مفید پدربزرگ تشکرکرده اند .

    پدربزرگ (چهارشنبه 21 تیر 91)

  19. #310
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 26 مهر 97 [ 09:20]
    تاریخ عضویت
    1390-5-27
    نوشته ها
    1,398
    امتیاز
    13,057
    سطح
    74
    Points: 13,057, Level: 74
    Level completed: 52%, Points required for next Level: 193
    Overall activity: 11.0%
    دستاوردها:
    Social1000 Experience PointsVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    8,610

    تشکرشده 8,998 در 1,493 پست

    Rep Power
    157
    Array

    حال و احوال یاران همدردی (5)

    سلام به همه

    نازنینم راست میگی واقعا داری عروس میشی؟ عزیزم مبارکا باشه :R:R:R

    حالا کی هست این مرد خوشبخت؟

    خیلی برات خوشحالم عزیز دلم

    انشالا خوشبخت بشی و بهترین انتخاب رو بکنی



    ==============================

    جناب مهاجر منم باز گشتتون رو تبریک می گم

    ==============================

    پدربزرگ دست رو دلم نذارین که خونه...چون آتل بستن به دستم امضا نمیشه زد :( انقدر هم درد میکنه که بیچارم

    کرده. تمام کارهام لنگ مونده


  20. 6 کاربر از پست مفید bahar.shadi تشکرکرده اند .

    bahar.shadi (پنجشنبه 22 تیر 91)


 
صفحه 31 از 71 نخستنخست ... 112122232425262728293031323334353637383940415161 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 01:47 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.