به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 24
  1. #11
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 10 دی 91 [ 19:55]
    تاریخ عضویت
    1391-3-08
    نوشته ها
    39
    امتیاز
    612
    سطح
    12
    Points: 612, Level: 12
    Level completed: 24%, Points required for next Level: 38
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    133

    تشکرشده 137 در 34 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مشکل من با همسرم در مورد حجاب

    سلام ثمین جون
    تو که میگی حجابت در حد قابل قبولیه.پس چرا در مقابل چادر مقاومت میکنی؟ با توجه به اینکه از همون ابتدا هم در جریان این شرط بودی.
    من یه خواهر شوهر دارم که قبل ازدواج تقید چندانی به حجاب نداشت هر لباسی که مد میشد رو میپوشید.خیلی هم به تنگ و گشاد بودنش توجهی نداشت.خلاصه از هر نظر توی حجاب باز بود.اما زد و با کسی ازدواج کرد که خانوادش حجاب رو اصل میدونستند. ومثل فامیل شوهر تو از اول چادر و خیلی چیزهای دیگه رو شرط گذاشتن .در کمال تعجب قبول کرد.ما فکر میکردیم از سر اجباره اما بعد یه مدت دیدیم که خودش مشتاقانه حتی جاهایی که شوهرش یا خانواده شوهرش نبودن حجاب کامل رو رعایت میکرد .اولش مثل تو مشکل جمع و جور کردن چادرش رو داشت اما به پیشنهاد ما از چادر ملی و عربی که نگه داشتنش خیلی اسونتره و آراسته تر هم به نظر میاد استفاده کرد.
    خانواده شوهرش هم وقتی این رفتارهاشو دیدن انگار که عروسشون صد برابر براشون عزیزتر شد.و واقعا بهش افتخار میکنن .و در حد توانشون برای رفاه و آرامش زندگیشون تلاش میکنن و مایه میذارن.یه جوری شده که انگار اونو از دختر خودشونم بیشتر دوست دارن.
    همین دو روز پیش هم عروسیش بود و رفت سر خونه زندگیش.به خاطر تفاوت فرهنگهای دو خانواده مراسم عروسیشونو توی دو شب (حنابندون و عروسی )گرفتیم.بدون هیچ تنش و ناراحتی و دلخوری.انشالله که خوش و خوشبخت باشن.
    سرتو درد نیارم منظورم اینه که یکی توی اون سطح حجاب تونسته خودشو به اینجا برسونه و در قبال این تغییر بزرگ چیزهای بزرگتری بدست بیاره(آرامش،احترام و حمایتهای همه جانبه خانواده همسر) .
    حالا تو که خودت در قید حجاب بودی سعی کن با پذیرش این مسئله تو هم این فاکتورها رو برای خودت کسب کنی.شاید ریشه خیلی از مشکلات دیگرت با همسرت و بد اخلاقیهاش هم در همین مسئله نهفته باشه.
    شاد باشی.

  2. 2 کاربر از پست مفید سیتروس تشکرکرده اند .

    سیتروس (یکشنبه 18 تیر 91)

  3. #12
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 30 فروردین 00 [ 04:41]
    تاریخ عضویت
    1391-1-18
    نوشته ها
    112
    امتیاز
    9,296
    سطح
    64
    Points: 9,296, Level: 64
    Level completed: 82%, Points required for next Level: 54
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    166

    تشکرشده 162 در 60 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مشکل من با همسرم در مورد حجاب

    زیر چادر ملی می تونید اصلا از مانتو استفاده نکنید و هر وقت خواستید تو محل کار در بیارید، مانتو رو تنتون کنید تا گرمتون نشه. من مجردم و چادری! ولی فکر نمی کنم راحتی چادر سر نکردن ارزش تلخ کردن زندگی رو داشته باشه. به قول یکی از دوستای متأهل من، تو مسائل کوچیک با مردها کنار بیا تا مشکلات بزرگ رو واست کوچیک کنه

  4. کاربر روبرو از پست مفید marzieh411 تشکرکرده است .

    marzieh411 (یکشنبه 18 تیر 91)

  5. #13
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    یکشنبه 11 بهمن 94 [ 04:40]
    تاریخ عضویت
    1389-3-25
    نوشته ها
    2,890
    امتیاز
    27,971
    سطح
    98
    Points: 27,971, Level: 98
    Level completed: 63%, Points required for next Level: 379
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience PointsTagger First Class
    تشکرها
    15,041

    تشکرشده 10,678 در 2,786 پست

    حالت من
    Moteajeb
    Rep Power
    342
    Array

    RE: مشکل من با همسرم در مورد حجاب

    نقل قول نوشته اصلی توسط ثمین1360
    سلام عزیزم ویدا جان

    چادری بودن نظر واعتقاد خودشه نه خانوادش....
    در ضمن من سر این موضوع باهاش به توافق نرسیدم ایشون تو همون جلسه فبل از اینکه من نظرمو با خانوادم مطرح کنم به خانواده ها گفتن ما به توافق رسیدیم....
    لطفا بقیه هم کمک کنن... خیلی حساس شدم سر این موضوع..
    قبل از هر اظهار نظری به این حرف ثمین توجه کنید.ایشون چادرو قبول نکرده.می شه گفت نظرش

    نادیده گرفته شده.



  6. 2 کاربر از پست مفید فرهنگ 27 تشکرکرده اند .

    فرهنگ 27 (یکشنبه 18 تیر 91)

  7. #14
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 22 مرداد 91 [ 19:09]
    تاریخ عضویت
    1390-12-22
    نوشته ها
    89
    امتیاز
    1,164
    سطح
    18
    Points: 1,164, Level: 18
    Level completed: 64%, Points required for next Level: 36
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered1000 Experience Points
    تشکرها
    67

    تشکرشده 68 در 37 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مشکل من با همسرم در مورد حجاب

    ثمین جان من عین مشکل تو رو داشتم البته زمان خواستگاری شوهرم ازم خواست و من با چند روز فکر کردن قبول کردم اما بعد از یه مدتی خیلی سختم بود ازش میخواستم نپوشم اما قبول نمیکرد حقم داشت خیلی زیاد. ازم خواسته بود اما من دیگه نمیتونستم تو دوره عقد چند بار سرش بحث کردیم.حستو میفهمم کاملا چون تو همین شرایط بودم.و اما توصیه من......اگه اومدی اینجا مشکلت حل شه به حرفم عمل کن..اصلا کام خودتو و شوهرتو به خاطر این مساله تلخ نکن اصلا سرش بحث نکن.من بعد از عروسیم حدودا دو ماه مانتویی شدم.البته بعضی وقتها به خاطر شوهرم چادرمیپوشم.و دیگه اصلا حس بدی ندارم.این مساله خیلی جزییه بعدا خودت به این نتیجه میرسی البته اقایونم حق دارن متاسفانه جامعه خیلی کثیف شده.این مساله حل میشه مطمین باش اما با مرور زمان.موفق باشی

  8. 2 کاربر از پست مفید sareh.s تشکرکرده اند .

    sareh.s (یکشنبه 18 تیر 91)

  9. #15
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 21 تیر 91 [ 14:25]
    تاریخ عضویت
    1391-4-03
    نوشته ها
    13
    امتیاز
    721
    سطح
    14
    Points: 721, Level: 14
    Level completed: 21%, Points required for next Level: 79
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    11

    تشکرشده 11 در 6 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مشکل من با همسرم در مورد حجاب

    با سلام
    به عقیده من بهتره که به این به چشم یک توفیق نگاه کنین و نه اجبار.به این فکر کنین که این کاملترین نوع حجاب هست که حجاب بانو فاطمه زهرا (س) که الگوی تمام زنان مسلمان هست هم همین بوده است.برایتان متنی رو میذارم شاید اندکی کمک کند:


    "در قضیه فدک نیز شکل خاص حجاب حضرت زهرا را هنگام خروج از منزل این گونه توصیف نموده است :حضرت زهرا(س) هنگام خروج از منزل مقنعه را محکم به سر بستند و جلباب (چادر) را به گونه ای که تمام بدن آن حضرت را می پوشاند و گوشه های آن به زمین می رسید به تن کردند و به همراه گروهی از نزدیکان و زنان قوم خود به سوی مسجد حرکت کردند. (طبرسی الاحتجاج ج ۱ ص ۹۸)"



    .

  10. 3 کاربر از پست مفید ایمانی تشکرکرده اند .

    ایمانی (یکشنبه 18 تیر 91)

  11. #16
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 24 اسفند 91 [ 18:19]
    تاریخ عضویت
    1390-5-16
    نوشته ها
    116
    امتیاز
    1,779
    سطح
    24
    Points: 1,779, Level: 24
    Level completed: 79%, Points required for next Level: 21
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    742

    تشکرشده 756 در 179 پست

    Rep Power
    26
    Array

    RE: مشکل من با همسرم در مورد حجاب

    خوب من خودم را می گذارم جای همسر شما! منم تقریبا با ایشان هم عقیده هستم. یعنی چادر را ترجیح می دهم و هر جا خواستگاری می رم از همسرم می خوام که چادری باشند. اما یه فرق کوچولو با ایشان دارم. من حجاب را محدود به چادر نمی دونم و کسی که بدون چادر حجابش را رعایت می کنه را بدحجاب نمی دونم فقط می گم سلیقه ی من اینه و من اینجوری بیشتر می پسندم و همسرم را اینجوری بیشتر دوست دارم.

    در مساله شما به دو نگاه می شه به مساله نگاه کرد:
    یک. آیا چادر مصداق محض حجاب است و اسلام بر آن تاکید کرده؟
    دو: آیا شما باید با همسرتان کنار بیایید یا ایشان با شما؟

    از نگاه اول من حق را به شما می دهم و به نظرم می توان به ایشان اثبات کرد که چادر مصداق محض حجاب نیست و نباید چیزی را که اسلام نخواسته به اسلام چسباند.
    اما از نگاه دوم به هرحال شما وارد این زندگی شده اید و حافظ شخصیت و اعتبار همسرتان هم هستید همانطور که برعکس این مساله صادق است. (هن لباس لکم و انتم لباس لهن) قرآن از همسر تعبیر به لباس می کند و لباس یکی از کارآیی هایش زیبایی بخشی و حفظ است. حفظ اعتبار همسر هم یکی از مسائل مهم زندگی دونفره است که به نباید از آن غفلت کرد.
    مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى (پیامبر اکرم ص )

  12. 4 کاربر از پست مفید بچه مثبت تشکرکرده اند .

    gholam1234 (دوشنبه 02 آبان 01), بچه مثبت (یکشنبه 18 تیر 91)

  13. #17
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 11 بهمن 91 [ 20:36]
    تاریخ عضویت
    1390-6-29
    نوشته ها
    20
    امتیاز
    1,200
    سطح
    18
    Points: 1,200, Level: 18
    Level completed: 50%, Points required for next Level: 100
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    38

    تشکرشده 38 در 11 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مشکل من با همسرم در مورد حجاب

    واقعا زن ایرانی چقدر بدبخته(با عرض پوزش)
    شوهرش مجبورش میکنه برخلاف میلش یک نوع پوششی که خودش دوست داره رو بپوشه
    بعضیام اینجا اومدن و میگن هرچی شوهرت گفته انجام بده
    دوست عزیز از من میشنوید سر این قضیه کوتاه نیاید

  14. کاربر روبرو از پست مفید gilber تشکرکرده است .

    gilber (یکشنبه 18 تیر 91)

  15. #18
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 12 آبان 92 [ 20:45]
    تاریخ عضویت
    1389-5-11
    نوشته ها
    232
    امتیاز
    3,474
    سطح
    36
    Points: 3,474, Level: 36
    Level completed: 83%, Points required for next Level: 26
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    346

    تشکرشده 346 در 157 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مشکل من با همسرم در مورد حجاب

    سلام

    از همتون ممنونم دوستای گلم

    آره عزیزان درسته من تو جلسه صحبتهام قبول نکردم یعنی توجیه نشدم ولی کارییه که شده...باید یه جوری باهاش کنار بیام هرچند خیلی سختمه...

    بچه ها به نظرتون امکان تغییر رفتار در آقایان در جریان زندگی وجود داره...آقایون هم جواب بدن

  16. #19
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 07 شهریور 99 [ 23:27]
    تاریخ عضویت
    1389-5-21
    نوشته ها
    679
    امتیاز
    18,628
    سطح
    86
    Points: 18,628, Level: 86
    Level completed: 56%, Points required for next Level: 222
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial10000 Experience PointsTagger First Class
    تشکرها
    3,951

    تشکرشده 4,314 در 675 پست

    Rep Power
    117
    Array

    RE: مشکل من با همسرم در مورد حجاب

    gilber عزیز:
    شخصا تاپیک های قبلی ثمین رو یه نگاه انداختم بعد نوشتم.
    خودشون گفتن که اولین شرط و مسئله ای که خانواده همسرشون روز خواستگاری مطرح کردن، مسئله چادر پوشیدن بوده.
    وقتی ثمین همونجا اعتراض چندان علنی نکرده و در ضمن با پیشرفت رابطه با همون پیش-شرط مخالفت نکرده، معنی اش غیر از این میشه که شرط رو پذیرفته؟!
    مسلما ثمین هم موقع جواب "بله" دادن، مزایای زندگی متاهلی به همراه اجبار در چادر رو به مزایای زندگی مجردی با حجاب دلخواه، ترجیح داده و این انتخاب خودشه.
    خواهش می کنم کمی در مورد عواقب راهنماییتون فکر کنید. زندگی مشترک ثمین با کوتاه نیامدن سر این مسئله( با توجه به اهمیتش برای همسرش) می تونه خیلی آشفته بشه.

  17. 7 کاربر از پست مفید آویژه تشکرکرده اند .

    آویژه (یکشنبه 18 تیر 91)

  18. #20
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 11 بهمن 91 [ 20:36]
    تاریخ عضویت
    1390-6-29
    نوشته ها
    20
    امتیاز
    1,200
    سطح
    18
    Points: 1,200, Level: 18
    Level completed: 50%, Points required for next Level: 100
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    38

    تشکرشده 38 در 11 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مشکل من با همسرم در مورد حجاب

    نقل قول نوشته اصلی توسط آویژه
    gilber عزیز:
    شخصا تاپیک های قبلی ثمین رو یه نگاه انداختم بعد نوشتم.
    خودشون گفتن که اولین شرط و مسئله ای که خانواده همسرشون روز خواستگاری مطرح کردن، مسئله چادر پوشیدن بوده.
    وقتی ثمین همونجا اعتراض چندان علنی نکرده و در ضمن با پیشرفت رابطه با همون پیش-شرط مخالفت نکرده، معنی اش غیر از این میشه که شرط رو پذیرفته؟!
    مسلما ثمین هم موقع جواب "بله" دادن، مزایای زندگی متاهلی به همراه اجبار در چادر رو به مزایای زندگی مجردی با حجاب دلخواه، ترجیح داده و این انتخاب خودشه.
    خواهش می کنم کمی در مورد عواقب راهنماییتون فکر کنید. زندگی مشترک ثمین با کوتاه نیامدن سر این مسئله( با توجه به اهمیتش برای همسرش) می تونه خیلی آشفته بشه.
    این مسئله چادر مسئله ای نیست که به خاطرش یک زندگی رو بهم ریخت
    اما وقتی شوهرشون با اینکه خانمش بدون چادر هم حجاب رو رعایت میکنه و چادر سر کردن رو هم دوست نداره. اینقدر واسه یه چادر حاظره سخت گیری کنه
    قطعا در ادامه زندگی.محدودیت ها و سختگیری های دیگه ای رو هم به ایشون تحمیل خواهد کرد


    اگر ایشون هم بخواد مثل شوهرش رو یک مسئله که حقشم هست پا فشاری کنه و مثلا مهریشو که عند المطالبه هست رو بزاره اجرا.و در جواب اعتراض همسرش بگه مگه مهریه عندالمطالبه نیست؟.مگه خودت قبولش نکردی؟حالام باید بدیش!
    ایا اینکار به نظرتون درسته؟
    به نظر من در زندگی مشترک دو طرف باید با علاقه و رضایت از هم زندگی کنند.نه اینکه یه خط کش بگیرن دستشون و بگن اینجا محدوده حق و حقوق منه و تو باید اجراش کنی.
    یا قانون فلان حق رو به من داده و تو باید مو به مو اجراش کنی
    و...
    به هر حال انتخاب با خودشه.اما من جاشون بودم سر این قضیه کتاه نمیومدم
    چون فردا لابد باید سر یه چیز دیگه هم کوتاه بیام و...

  19. 6 کاربر از پست مفید gilber تشکرکرده اند .

    gilber (یکشنبه 18 تیر 91)


 
صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 21:21 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.