سلام مرضیه جان
نگران نباش.به هر عادتی صرفا نمیشه گفت تیک عصبیه.
شاید این کار برات عادت شده و فقط جنبه عادت داره.انقدر بزرگش نکن !
کلا دوست خوبم تیک به این نمیگن.تیک حالت غیر ارادی داره و براثر انقباضات سریع و شدید عضلانی رخ میده.مثل کسایی که پلکشون میپره.
پس اول با این باور کنار بیا که شما مشکل عصبی و تیک روانی نداری.
شما یه عادت داری و به این کار عادت کردی.همین
مثلا ناخن جویدن هم همه فکر میکنن یه تیکه..اما نیست.اونم یه عادته.
-----------------
از داروخانه یه تقویت کننده ابرو بگیر.سعی کن بهترین نوعش رو هم بگیری که هم پول زیادی بابتش داده باشی و هم زود اثر کنه و جواب بده(جنبه مالیش برای اینه که اگر به مسائل مالی حساس باشی بیشتر جواب میگیری)
هربار که این کار رو نکردی یه جایزه به خودت بده.
یا روی یه کاغذ علامت بزن.مثلا 20 تا که شد یه تفریحی به خودت اختصاص بده.
راه دیگه اینکه سعی کن روغن بادام مدام به ابروهات بزنی تا چرب بمونه و اگر دستتو زدی دستت چرب بشه.
کم کم درست میشه
یادت نره
تو تیک نداری .عادت کردی
موفق باشی








علاقه مندی ها (Bookmarks)