خانم یلدا من و دوستام یه گروه بودیم که توی یه دانشگاه معروف فارق التحصیل شدیم و چون دانشگاه ما ایرانی نبود هممون به زبان انگلیسی مسلط بودیم .بعد از فارق التحصیلی در مقطع فوق لیسانی اونم رشته ما که واقعا کم و پولساز بود هر کدوم از بچه ها رفتن یه سر دنیا و تقریبا نصفشون رفتن کانادا .من کشوری دیگه رو انتخاب کردم ولی با همشون از نزدیک در تماسم برای همین میگم
اگه برای کار کردن تصمیم گرفتی بری کانادا بهت بگم که سخت در اشتباهی .بازار کار در کانادا اصلا برای ایرانی ها خوب نیست بجز چند تا رشته که فقط میشه پرستاری و گرایشای مشاغل پیش پا فتاده فنی و خدماتی .برای هیچ رشته دیگری نمیشه کار مناسب پیدا کرد و اگرم پیدا بشه حقوقاش فقط خنده داره و پول تاکسی هم نیست .البته اونجا به دانشجوهای دکترا هم خود دانشگاه کار میده اما شهریه های دانشگاه هم سرسام آورن.
می تونی اقامت بگیری اونم با سختی ولی کار نه .با جرات بهتون بگم کسانی که اونجا راحت زندگی می کنن اکثرا کسانی هستن که یا خیلی مرفه هستن و یا از ایران بهشون مرتب پول تزریق میشه حالا از هر منبعی ..ولی اگه پشتوانه مالی خیلی قوی نداری اینکارت جز عذاب هیچی برات نداره .به قول مادرم کور که بیکار میشه مژه شو می کنه ..شمام داری همون مژه ها رو می کنی .توی همون ایران بگرد برای کار .بر خلاف تصور اونجایی ها ایران از همه لحاظ بهشته .وقتی مجبور شی برای یه ساعت پارک کردن توی پارکینگ عمومی 3 دلار بدی قدر میدونی .








علاقه مندی ها (Bookmarks)