دوست عزیز من تجربه خودمو میگم. شما برای شناخت اخلاق این پسر می تونید از دوستای نزدیکش سوال بپرسید. چون به نظر من هیچ کس جز دوستای نزدیک از اخلاقیات واقعی ما مطلع نیستن. علتش هم اینه که دوستای نزدیکمون رو خودمون انتخاب می کنیم و بنابراین از نظر اخلاقی و رفتاری با ما سازگاری های زیادی دارن. همچنین می تونیم جلوی اونها راحت باشیم و اعتقاداتمون رو به زبون بیاریم.
اما خانواده این طور نیست. من خودم اخلاقم تو جامعه، دوستان، فامیل و ... خیلی گرم و صمیمیه ولی تو خونه خودمون این جور نیستم. و ترجیح میدم تو اتاق خودم باشم و زیاد تو جمع خانواده نباشم. علتش هم اختلاف اعتقادی و مذهبی با خانوادهمه که از مسائل مذهبی و انتخاب ظاهر و نوع رابطه با جنس مخالف تا حتی در انتخاب شبکه های تلویزیونی (ماهواره) برای نگاه کردن با هم اختلافات اساسی داریم. واسه همین ترجیح میدم زیاد تو جمعشون نباشم که بحثی پیش بیاد و اعصابم به هم بریزه. ولی گوشه گیری و سرد بودن اخلاق اصلی من نیست.
شما هم میتونید برای این که بدونید سرد بودن اخلاق دوستتون تو ذاتشه یا فقط تو جمع خانواده اینجوریه میتونید تو جمع دوستان رفتارشو ببینید و یا این که ازش بپرسید آیا اونم از نظر اخلاقی یا اعتقادی یا هر چیزی با خانواده اختلافی داره که باعث سردیش با اونا میشه یا این که کلا این طوریه.








علاقه مندی ها (Bookmarks)