اصلا یکی از بحثایی که در مورد فلسفه مهریه (از نظر فقهی و حقوقی) مطرح هست، اینه که زن مهریه رو دریافت می کنه در ازای حقوق و اختیاراتی که به شوهر داده میشه(مثل حق طلاق که در اصل با مرد هست).
پس اینکه زن هم مهریه دریافت کنه و هم حق طلاق،بی معنی و مخالف عقل و شرعه.در این موارد،اصل بر رضایت و منفعت دو طرفه باید باشه ،نه اینکه یه مرد جوان اول زندگی به جرم ازدواج(!) بره زیر بار یه قرض سنگین
![]()







بی معنی و مخالف عقل و شرعه.در این موارد،اصل بر رضایت و منفعت دو طرفه باید باشه ،نه اینکه یه مرد جوان اول زندگی به جرم ازدواج(!) بره زیر بار یه قرض سنگین

علاقه مندی ها (Bookmarks)