به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 17

Hybrid View

  1. #1
    عضو پیشرو

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 23 آذر 91 [ 09:19]
    تاریخ عضویت
    1387-10-07
    نوشته ها
    4,075
    امتیاز
    23,640
    سطح
    94
    Points: 23,640, Level: 94
    Level completed: 29%, Points required for next Level: 710
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    16,488

    تشکرشده 16,568 در 3,447 پست

    Rep Power
    428
    Array

    RE: با توجه به هزینه دانشگاه آیا میان فرزندانم فرق گذاشتم؟

    شما تصمیم دارید از ما تائید بگیرید که بین بچه ها فرق گذاشته اید یا نه که در نهایت به این نتیجه برسید والد خوب یا بدی هستید ؟!


    بهتر است که شرایط حاکم بر خانه و روابط بچه ها را با هم نظم دهید و به نظر من باید سئوال می کردید به عنوان ولی باید چه عملکردی داشته باشید تا روابط بین خواهر و برادرها در فضای پذیرش و به دور از دنیای قیاس با هم خوب باشد و چطور فضای آزردگی های فرزندانتان را نظم دهید و سروسامان دهید................ آیا این مسئله مهم شما نیست ؟!

    بچه های شما در بستر خانواده ی شما رشد کرده اند در نتیجه آنچه انجام می دهند و می گویند محصول روش و عملکرد شما در دراز مدت است . بذری که کاشتید درو می کنید حتی اگر این بذر دستش ماشین حساب باشد باید فکر کنید چی شد که ماشین حساب به دست شدند ؟ من چکار کردم که به اینجا رسیدند و....................

    شما سهم خودت رو از آنچه انجام دادی و ندادی را بپذیر و برای آن کاری بکنید .

    حتی آنجا که دو فرزند شما از شما توقع پیدا کردند که شما مسئول خرید ماشین و ..........آنها هستید . ببینید چگونه رفتار کردید و برخورد کردید که این توقع ها ایجاد شد . این توقعات یک شبه ظاهر نشده نتیجه ی عملکرد شماست . پس خودتان کردید .
    و..................

  2. 5 کاربر از پست مفید ani تشکرکرده اند .

    ani (شنبه 23 اردیبهشت 91)

  3. #2
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 26 اردیبهشت 91 [ 12:40]
    تاریخ عضویت
    1391-2-22
    نوشته ها
    4
    امتیاز
    611
    سطح
    12
    Points: 611, Level: 12
    Level completed: 22%, Points required for next Level: 39
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    1
    تشکرشده 1 در 1 پست
    Rep Power
    0
    Array

    RE: با توجه به هزینه دانشگاه آیا میان فرزندانم فرق گذاشتم؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط ani
    شما تصمیم دارید از ما تائید بگیرید که بین بچه ها فرق گذاشته اید یا نه که در نهایت به این نتیجه برسید والد خوب یا بدی هستید ؟!


    بهتر است که شرایط حاکم بر خانه و روابط بچه ها را با هم نظم دهید و به نظر من باید سئوال می کردید به عنوان ولی باید چه عملکردی داشته باشید تا روابط بین خواهر و برادرها در فضای پذیرش و به دور از دنیای قیاس با هم خوب باشد و چطور فضای آزردگی های فرزندانتان را نظم دهید و سروسامان دهید................ آیا این مسئله مهم شما نیست ؟!

    بچه های شما در بستر خانواده ی شما رشد کرده اند در نتیجه آنچه انجام می دهند و می گویند محصول روش و عملکرد شما در دراز مدت است . بذری که کاشتید درو می کنید حتی اگر این بذر دستش ماشین حساب باشد باید فکر کنید چی شد که ماشین حساب به دست شدند ؟ من چکار کردم که به اینجا رسیدند و....................

    شما سهم خودت رو از آنچه انجام دادی و ندادی را بپذیر و برای آن کاری بکنید .

    حتی آنجا که دو فرزند شما از شما توقع پیدا کردند که شما مسئول خرید ماشین و ..........آنها هستید . ببینید چگونه رفتار کردید و برخورد کردید که این توقع ها ایجاد شد . این توقعات یک شبه ظاهر نشده نتیجه ی عملکرد شماست . پس خودتان کردید .
    و..................
    ممنون از راهنمایتون
    مساله خرید ماشین رو مثال گفتم
    به نظر شما چه کار باید انجام بدم تا این مقایسه کردن ها نباشه به نظر شما نباید کاری بکنم که اون دوتا دلسرد نشن چون خودم هم یه جورایی حق رو به اون دوتا می دم اون طوری که تو فامیل و دوست آشنا میبینم این مشکل رو دارن زمانی که سنشون کمه در مخارج کمه میشه کاری کرد تا احساس برابری کنن ولی بزرگتر که شدن خرجشون هم بالاتر میره با این حال من حاضرم ما به التفاوت رو بهشون بدم به نظر شما این کار درسته؟
    از طرفی من تو فامیل خانواده هایی رو میبینم که شاید این توانایی رو نداشته باشن به نظر شما این افراد چی کار باید بکنن؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط پیدا
    حضرت علی (ع) درباب تعریف عدالت می فرمایند" اعطاء کل ذی حق حقه " پرداختن حق، به هرصاحب حقی. این تعبیربه این معناست که هرکس حقی مخصوص ومناسب خود را دارد واین گونه نیست که همه در دارا بودن یکسان هستند.

    عدالت به معنای مساوی بودن نیست بلکه قرار گرفتن هرکس در جایگاه خویش می باشد.

    اگر دختر شما رشته مورد علاقه اش در دانشگاه آزاد پذیرفته می شد و رشته دیگری سراسری، و بخاطر شهریه مجبورش می کردید که دولتی بره، شاید حرفش قابل قبول بود. اما این حرفشون به نظرم قابل قبول نیست.

    اگر یکی از بچه ها مریض بشه و نیاز به جراحی داشته باشه، بقیه باید پول جراحی و بیمارستان را نقدی را بگیرند؟

    به نظرم بهتره که براشون یکبار توضیح بدهید و طوری هم بگید که تحکم پدرانه توش باشه تا دوباره وارد این وادی ها نشوند.

    شما به عنوان پدر و مالک اموالتون، بهتر می دونید که کجا و چطور پولتون را خرج کنید و چه کار باید بکنید. تقریبا می شه گفت که وظایف مادی شما در قبال اونها تمام شده است. چون همه تحصیلات دانشگاهی دارند و بزرگ هستند. بهتره برند دنبال کار و زندگی و ... خودشون هم هرچی لازم دارند بخرند.

    یک جورایی لازمه که آب پاکی را بریزید روی دستشان تا کم کم مستقل بشوند.

    وای دوباره خوندم خیلی عصبانی شدم.

    یعنی چی که ماشین حساب برمی دارند و حساب می کنند به ما بدهکاری؟

    تو رو خدا کوتاه نیایید و رو بهشون ندهید. اینطوری جواب زحمات شما را می دهند و احترام پدرشون را دارند؟

    اصلا لازم نیست توضیح بدهید. بگید که من تشخیص دادم که لازمه ایشون بره دانشگاه آزاد و هزینه اش را هم با هر سختی بوده دادم.
    الان هم دیگه هر سه تون بزرگ هستید و تحصیلکرده. برید دنبال زندگیتون.

    اگر الان جواب این خواسته شون را بدید فردا می گن ماشین اون یکی بهتره، تصادف کرد خرجش را دادید و ...
    بعد نوبت ازدواج و جهیزیه و مهریه و ... می رسه.
    نذارید براتون تصمیم بگیرند. دیکتاتور نباشید اما لازم هم نیست تا این حد به بچه ها رو داد.
    با یک قسمت از نظرتون موافقم که فردا هم ممکنه نوبت ازدواج و جهیزیه و مهریه برسه که باید از الان به فکرش باشم
    ولی با قسمت اول نظزتون مخالفم چون هزینه جراحی تا حدی برای همه قبول شده است که ممکنه برای همه پیش بیاد مقایسه در این قسمت هست که یکی تنبلی بکنه پدر مادر مجبور بشن برای اینکه فرزنشون عقب نمونه خرج دانشگاه آزادشو بدن ولی بقیه پشتکار داشته باشن و این کار و نکنن یه جورایی فکر میکنم اون دو تا
    دلسرد شدن چون میبینن باید تلاش بیشتری بکنن ولی یکی که کمتر تلاش میکنه با خرج تراشی بیشتر همون نتیجه رو میگیره

  4. #3
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 25 دی 91 [ 14:53]
    تاریخ عضویت
    1390-11-14
    نوشته ها
    548
    امتیاز
    1,860
    سطح
    25
    Points: 1,860, Level: 25
    Level completed: 60%, Points required for next Level: 40
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    1,833

    تشکرشده 1,864 در 493 پست

    Rep Power
    69
    Array

    RE: با توجه به هزینه دانشگاه آیا میان فرزندانم فرق گذاشتم؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط ani

    شما سهم خودت رو از آنچه انجام دادی و ندادی را بپذیر و برای آن کاری بکنید .

    حتی آنجا که دو فرزند شما از شما توقع پیدا کردند که شما مسئول خرید ماشین و ..........آنها هستید . ببینید چگونه رفتار کردید و برخورد کردید که این توقع ها ایجاد شد . این توقعات یک شبه ظاهر نشده نتیجه ی عملکرد شماست . پس خودتان کردید .
    و..................
    این که این خانم و همسرشون در شکل گرفتن شرایط امروزی موثر بوده اند که مسلم است. اما آیا دوباره می تونن برگردن عقب و بچه ها را کوچیک کنند و تربیت کنند؟
    وقتی یک خانمی با همسرش مشکل داره اول ازش می خواهید که بپذیره که گذشته را نمی شه تغییر داد. خیلی از رفتارها و باورها و عادات همسرش مربوط به روش و فضای تربیتی اش هست و به راحتی نمی شه تغییرشون داد.

    اینکه به این خانم می گید خودت مقصری ببین چی کار کردی درست. ولی این خانم دنبال راه حل هستند نه مقصر.

    خانم الهام، جوابها را اگر با دقت بیشتری ببینید، جوان ترها و کسانی که هنوز مجردند و در کنار والدین بیشتر نگاهشون شبیه فرزندان شماست و احساس می کنند باید پول مساوی تقسیم بشه.

    کسانی که خودشون این شرایط را گذروندن و تعداد پیراهنهای بیشتری پاره کردند نظر دیگه ای دارند. البته به غیر از آقا حامد مدیر که ایشون هم در خارج از ایران بزرگ شدند و نگاهشون کمی متفاوت و منطقی تر ( در این مورد ) است.

    خواهر من هم دانشگاه آزاد درس خوند و من دولتی. هیچوقت حتی یک ذره هم به این موضوع فکر نکرده بودم تا امروز! که چرا من پولم را نگرفتم؟ چرا بهش فکر نکردم؟

    این که پسر کوچیک شما پشتکار کمتری داشته، همه اش خودش مقصر نیست. آیا واقعا مسئله پشتکار است؟ شاید استعدادش متفاوت بوده، شاید شرایطش، روحیاتش ... به هر حال من فکر می کنم این پسر شما صفاتی داره که بخشیش ارثی است و بخشیش اکتسابی از محیط. حداقل تا سن دانشگاه 18 سالگی هر اتفاق و تصمیمی در زندگیش را می شه بیشتر به والدینش نسبت داد تا خودش.
    اون حتی قانونی هم تا قبل از 18 سالگی از خیلی مصونیت ها برخورداره.
    حالا چرا اینها را می گم؟
    برای این که بگم اگر پشتکار نداشت یا دانشگاه دولتی نرفت ژن و تربیتش بیشتر از خودش مقصر بودند. اما حالا که بزرگ شدند و فارغ التحصیل و بالای بیست سال، دیگه باید کم کم یاد بگیرند که مسئول زندگی خودشون هستند. البته باید قبلا و به تدریج آماده شده باشند. شما کمک می کنید، راهنمایی می کنید، همکاری می کنید اما این که شما وام بگیرید و اونها خرج بتراشند و ... تمام.

    حتی برای فوق لیسانس هم به نظرم بهتره که دیگه هر کس خودش به فکر باشه. اگر قصد ادامه تحصیل دارند باید به فکر مخارجش هم باشند. کار کنند و ادامه بدهند.

    وگرنه دور بعدی باید خرج سه تا دانشگاه آزاد فوق لیسانس را بدهی، بعد هم در 7-26 سالگی همه بیکار می شینن دورت و خودت باید کار کنی تا وامهای تحصیلیشون را تسویه کنی.

  5. کاربر روبرو از پست مفید پیدا تشکرکرده است .

    پیدا (یکشنبه 24 اردیبهشت 91)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. توروخدا کمکم کنید.... همسرم دچار اختلال شخصیته مرزیه
    توسط abs در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: دوشنبه 06 دی 95, 11:04
  2. 6 درس از سبک زندگی حضرت زینب(س)
    توسط khaleghezey در انجمن معارف و مناسبت ها
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: یکشنبه 25 بهمن 94, 12:51
  3. بازیهای کوکولوژی
    توسط شیدا. در انجمن سرگرمی و تفریح
    پاسخ ها: 389
    آخرين نوشته: پنجشنبه 29 آبان 93, 01:43
  4. همه ما بازیگریم
    توسط بهار.زندگی در انجمن سرگرمی و تفریح
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: یکشنبه 09 بهمن 90, 21:18
  5. 2خبر:پائولوکوئلو-بازیگر فیلم زاغه نشین
    توسط mohajer در انجمن سرگرمی و تفریح
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: سه شنبه 01 اردیبهشت 88, 14:39

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 03:35 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.