به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 3 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 39
  1. #21
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 31 تیر 92 [ 10:41]
    تاریخ عضویت
    1390-10-10
    نوشته ها
    205
    امتیاز
    2,107
    سطح
    27
    Points: 2,107, Level: 27
    Level completed: 72%, Points required for next Level: 43
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    496

    تشکرشده 501 در 152 پست

    Rep Power
    35
    Array

    RE: دلم میخواد از خونه فرار کنم

    خوب حالا شدي دختر خوب
    از اينجا به بعد وارد مباحث كارشناسي و رفتارشناسي مي‌شيم كه دوستان زبده‌اي در اين مسأله مهارت دارن كه انشاء‌ا... راهنمايي خواهند كرد.

    اما نازنين
    اين شخص مادرته و خيلي برات زحمت كشيده
    به نظر من بشين و دوستانه و در عين رعايت احترام بزرگتري باهاش درد دل كن و بگو كه از يكسري رفتاراش ناراحتي و چرا اين رفتارها را از خودش نشون مي‌ده
    شايد توجيه (سوء تفاهم) براي كارهاش داره كه خوب خيلي صادقانه مي‌توني برطرفش كني.
    سعس كن رابطه‌ات را با مادرت دوستانه كني تا راحتتر باهاش حرف بزني.

    هر چند باز هم مي‌گم
    نازنين جان خودت هم بايد خيلي از رفتارهاي صحيح را ياد بگيري، اينكه كجا چه عكس‌العملي نشون بدي

    با پرخاش كردن و عصبانيت هميشه اوضاع‌ خرابتر از قبل مي‌شه و طرف مقابلت بيشتر گارد مي‌گيره
    اگر اون عصباني مي‌شه و شروع مي‌كنه به ايراد گرفت خيلي آروم بهش توضيح بده و نگذار اوضاع متشنج بشه.

    اگر مي‌گه كاش فلاني دختر من بود
    تو بهش بگو ولي مكن خدا را شكر مي‌كنم كه تو مادر مني، اين جمله خودش مثل يك آب روي آتيش عمل مي‌كنه.

    يك مقدار از خصوصيات منفي و مثبت مادرت برامون بگو
    و همينطور خصوصيات خودت

  2. 2 کاربر از پست مفید omid- zendegi تشکرکرده اند .

    omid- zendegi (سه شنبه 22 فروردین 91)

  3. #22
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 23 فروردین 91 [ 12:38]
    تاریخ عضویت
    1390-12-03
    نوشته ها
    12
    امتیاز
    836
    سطح
    15
    Points: 836, Level: 15
    Level completed: 36%, Points required for next Level: 64
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered500 Experience Points
    تشکرها
    6

    تشکرشده 6 در 5 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: دلم میخواد از خونه فرار کنم

    نکات مثبت زیاد داره
    مومنه مهربونه به همه کمک میکنه
    اما خسیسه میدونم برام زیاد زحمت کشیده
    من نمیخوام اونو عوض کنم اینجا کمک میخوام که خودم خوب بشم اخ خیلی من عصبیه
    کنترل روی کارام ندارم یه جورایی احساس میکنم سادیسم دارم تاپیکهایی بعضیارو که میخونم احساس میکنم منم که مشکل دارم و ناسازگارم

  4. 2 کاربر از پست مفید نازنین 2222 تشکرکرده اند .

    نازنین 2222 (سه شنبه 22 فروردین 91)

  5. #23
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 27 اردیبهشت 04 [ 12:05]
    تاریخ عضویت
    1390-2-14
    نوشته ها
    1,634
    امتیاز
    43,486
    سطح
    100
    Points: 43,486, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    SocialOverdriveVeteranTagger First Class25000 Experience Points
    تشکرها
    5,992

    تشکرشده 8,211 در 1,575 پست

    حالت من
    Mehrabon
    Rep Power
    369
    Array

    RE: دلم میخواد از خونه فرار کنم

    نازنین جان ،

    خیلی خوشحالم که به اینجا اعتماد کردی و مشکلت را بیان کردی.

    این نشون می ده که دختر قوی هستی و با تمام این مشکلاتی که داری هنوز امید داری.

    و مهم تر از همه قضاوت عادلانه ای هست که این وسط می کنی و در بعضی جاها اشتباهات خودت را هم می بینی.

    خیلی خوشحالم که نازنین با این سن و سال اونقدر صادقانه می یاد و توی تالار می نویسه :


    من نمیخوام اونو عوض کنم اینجا کمک میخوام که خودم خوب بشم اخ خیلی من عصبیه


    آفرین

    با این دیدی که داری مطمئن هستم که می تونی.

    نازنین کسی است که اگه بخواد می تونه بزرگ ترین کار ها رو انجام بده.

    همه می دونیم که می خواهی و به خاطر همین تاپیک باز کردی اما روش را نمی دانی.

    اینجا همه هستیم ، در کنار تو .

    قدم به قرم با بچه ها همراه باش و توانایی ات را بالا ببر و بدون با صبر می تونی به یک آرامش نسبی برسی.

    به خاطر این می گم نسبی چون طرف دیگه قضیه مادرتون هست و ما الان به ایشون دسترسی نداریم.

    لذا سعی می کنیم با رفتارهای درست از جانب شما کم کم باعث تغییر رفتار در مادرتون هم بشه.

    اولین گام این هست که شما بتونید خشم و عصبانیتتون را کنترل کنید.

    تا بتونید رفتار درست در مقابل مادرتون داشته باشید.

    عزیزم اول از همه خودت را دوست داشته باش و بدون تو منبع محبتی . این توانایی را بالقوه درون تو می بینم
    که علاوه بر خودت مادرت را هم دوست بداری.





  6. 5 کاربر از پست مفید بی نهایت تشکرکرده اند .

    بی نهایت (سه شنبه 22 فروردین 91)

  7. #24
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    شنبه 12 دی 94 [ 12:19]
    تاریخ عضویت
    1391-1-14
    نوشته ها
    217
    امتیاز
    4,713
    سطح
    43
    Points: 4,713, Level: 43
    Level completed: 82%, Points required for next Level: 37
    Overall activity: 4.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsTagger First ClassVeteran
    تشکرها
    244

    تشکرشده 215 در 103 پست

    Rep Power
    36
    Array

    RE: دلم میخواد از خونه فرار کنم

    سلام نازنین؛
    اول از همه باید بگم که با خودکشی و فرار هیچ مشکلی حل نمیشه و تازه مشکلاتت شروع میشه
    میشه سوال کنم چقد به مسائل دینی اعتقاد داری؟
    هر انسانی از طرف خداوند یه گوهر ناب داره به نام انسانیت.
    نگه داشتن این گوهر خیلی سخته
    ببین هرکس تو زندگی یه جور آزمایش میشه.تو باید تمام سعیتو بکنی این گوهره رو از دست ندی
    شیطان هر لحظه در کمین توست تا این گوهرو بدزده مراقب باش!
    اول از همه سعی کن خودتو یه کم بشناسی
    ببینی چه خوصوصیات مثبتی داری و یا چه خصوصیاته منفی داری
    چه خصوصیاتی باعث شده تو زندگی با خانوادت با مشکل بر بخوری
    بیا اینجا تمام مشکلاتتو بگو دونه به دونش رفع میشه مطمئن باش
    یه کم بیشتر با خدا دوست باش هیچ لذتی بالاتر از این نیست.
    اونوقت میتونی تمام سختیهای زندگی رو تحمل کنی
    بعضی وقتا آدم تو زندگیش یه خطاهایی میکنه که هر لحظه بیشتر درش غرق میشه اون وقت خدا یه کم بهش سختی میده تا آدم هواسشو جمع کنه و یاد خدا بیوفته و بفهمه داره چی کار میکنه
    اما بعضی وقتا خدا چون بندهاشو دوس داره بهشون سختی میده ببینه چقد طاقت دارن
    اگه طاقت آوردی پاداشی بزرگی نصیبت میشه اما اگه ضعف از خودت نشون دادی و تسلیم شدی همه چیز از دست میره...
    هیچ وقت امیدتو از دست نده
    بابت درس هم که گفتی یه نقطه قوت حساب میشه برات.ادامش بده تا به مدارج بالا برسی
    یه هدفی برای خودت تو زندگی مشخص کن و فقط به اون هدفت فکر کن و از خدا کمک بخواه
    قوی باش

  8. 2 کاربر از پست مفید کیارش۲ تشکرکرده اند .

    کیارش۲ (سه شنبه 22 فروردین 91)

  9. #25
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 23 فروردین 91 [ 12:38]
    تاریخ عضویت
    1390-12-03
    نوشته ها
    12
    امتیاز
    836
    سطح
    15
    Points: 836, Level: 15
    Level completed: 36%, Points required for next Level: 64
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered500 Experience Points
    تشکرها
    6

    تشکرشده 6 در 5 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: دلم میخواد از خونه فرار کنم

    از همتون ممنونم
    چجوری باید خشم و عصبانیت و کنترل کرد؟
    در جواب اقای کیارش بگم همیشه عبادت نمیکنم گاهی انقدر عصبی ام که دلم نمیخواد
    میدونم اشتباه

    اومدم پستامو اینجا پاک کنم .بلد نبودم احساس میکنم کارم که مشکلمو اینجا بگم خیانته به خانواده ام
    اخه میگن باید تو خونه حل بشه اما من رفتم دنبال مشاور حضوری بازم نشد بگم
    منظورم اینه میخوام خوب و نرمال بشم
    احساس میکنم ضعف خیلی بزرگی دارم
    اعتماد به نفسم کم شده تو روابط عاطفیمم تاثیر گذاشته

  10. کاربر روبرو از پست مفید نازنین 2222 تشکرکرده است .

    نازنین 2222 (سه شنبه 22 فروردین 91)

  11. #26
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    شنبه 12 دی 94 [ 12:19]
    تاریخ عضویت
    1391-1-14
    نوشته ها
    217
    امتیاز
    4,713
    سطح
    43
    Points: 4,713, Level: 43
    Level completed: 82%, Points required for next Level: 37
    Overall activity: 4.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsTagger First ClassVeteran
    تشکرها
    244

    تشکرشده 215 در 103 پست

    Rep Power
    36
    Array

    RE: دلم میخواد از خونه فرار کنم

    نگران نباش هیچکس شما را اینجا نمیشناسه به علاوه چرا این کار باید خیانت باشه؟ خیالتون راحت باشه اما در پست های بعدی در مورد کنترل خشم من و دوستان توضیح میدیم.

    درکتون میکنم که بعضی وقتا اونقد دلتون پره که دوس دارید همه چیزو بذاید کنار اما بعد از یه مدتی به اشتباهتون پی میبرید و میفهمید که تمامش به خاطر خشم بوده
    خشم مثل یه پرده ای جلوی عقل و منطق انسانو میگیره سعی کنید هروقت خشمگین شدید چندتا نفس عمیق بکشید یه لیوان آب بخورید و بدنتون رو شل کنید و یکم بیخیال بشید و به هیچ چیز قکر نکنید.
    اگه کسی حرفی زد که شما رو ناراحت کرد ازش بخواید علتشو بگه بعد یکم در موردش فکر کنید(بعد از اینکه آروم شدید) ببینید آیا واقعا شما کار خطایی کردید یا نه اگر شما کار خطایی کردید علتش رو جستجو کنید و سعی کنید دیگه تکرارش نکنید و اگر خطا از شما سرنزده در یک وقت مناسب با اون شخص کاملا آروم بدون عصبانیت حرف بزنید و
    با دلیل بهش بگید که شما کار بدی انجام نداده اید البته تمام سعیتان رو بکنید تا اون شخص رو نرم کنید و حرفی نزنید که دلخور بشه البته بعضیها اصلا منطقی نیستند و به حرفهای شما توجه نمیکنند و حتی برخورد هم خواهند کرد.
    در چنین مواقعی خودتون رو درگیر یه همچین مسائلی نکنید و به هدفهاتون فکر کنید.

  12. 3 کاربر از پست مفید کیارش۲ تشکرکرده اند .

    کیارش۲ (سه شنبه 22 فروردین 91)

  13. #27
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 23 فروردین 91 [ 12:38]
    تاریخ عضویت
    1390-12-03
    نوشته ها
    12
    امتیاز
    836
    سطح
    15
    Points: 836, Level: 15
    Level completed: 36%, Points required for next Level: 64
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered500 Experience Points
    تشکرها
    6

    تشکرشده 6 در 5 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: دلم میخواد از خونه فرار کنم

    نقل قول نوشته اصلی توسط کیارش۲
    نگران نباش هیچکس شما را اینجا نمیشناسه به علاوه چرا این کار باید خیانت باشه؟ خیالتون راحت باشه اما در پست های بعدی در مورد کنترل خشم من و دوستان توضیح میدیم.

    درکتون میکنم که بعضی وقتا اونقد دلتون پره که دوس دارید همه چیزو بذاید کنار اما بعد از یه مدتی به اشتباهتون پی میبرید و میفهمید که تمامش به خاطر خشم بوده
    خشم مثل یه پرده ای جلوی عقل و منطق انسانو میگیره سعی کنید هروقت خشمگین شدید چندتا نفس عمیق بکشید یه لیوان آب بخورید و بدنتون رو شل کنید و یکم بیخیال بشید و به هیچ چیز قکر نکنید.
    اگه کسی حرفی زد که شما رو ناراحت کرد ازش بخواید علتشو بگه بعد یکم در موردش فکر کنید(بعد از اینکه آروم شدید) ببینید آیا واقعا شما کار خطایی کردید یا نه اگر شما کار خطایی کردید علتش رو جستجو کنید و سعی کنید دیگه تکرارش نکنید و اگر خطا از شما سرنزده در یک وقت مناسب با اون شخص کاملا آروم بدون عصبانیت حرف بزنید و
    با دلیل بهش بگید که شما کار بدی انجام نداده اید البته تمام سعیتان رو بکنید تا اون شخص رو نرم کنید و حرفی نزنید که دلخور بشه البته بعضیها اصلا منطقی نیستند و به حرفهای شما توجه نمیکنند و حتی برخورد هم خواهند کرد.
    در چنین مواقعی خودتون رو درگیر یه همچین مسائلی نکنید و به هدفهاتون فکر کنید.
    چجوری میشه وقتی مدام یکی تحقیرم میکنه من به چیز دیگه ایی فکر کنم؟
    سخت نیس؟ مثلا تو دعوا سکوت کنم؟
    مدتی ساکت میشدم و مشکلم و نمیگفتم و دیگه توی خودم میریختم
    اما به شدت ضعیف شدم .

  14. #28
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    شنبه 12 دی 94 [ 12:19]
    تاریخ عضویت
    1391-1-14
    نوشته ها
    217
    امتیاز
    4,713
    سطح
    43
    Points: 4,713, Level: 43
    Level completed: 82%, Points required for next Level: 37
    Overall activity: 4.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsTagger First ClassVeteran
    تشکرها
    244

    تشکرشده 215 در 103 پست

    Rep Power
    36
    Array

    RE: دلم میخواد از خونه فرار کنم

    اولا خواهش میکنم اگه چیز تازه ای به ذهنتون رسید تو یه تاپیک جدید مطرح کنید.
    در ضمن بعد از پست زدن دیگه بهش فکر نکنید که آیا حرف درستی زده اید علت این هم به نظر من کمبود اعتماد به نفسه
    و اما در مورد اعتماد به نفس...
    ببینید شما هیچ کمبودی نسبت به دیگران ندارید-البته نه از نظر مادی که تفاوت ها زیاده-قبلا گفتم یه گوهری به شما داده شده که به همه انسانهای دیگر هم به طور مساوی داده شده. شاید شما یه سری نقطه ضعف ها داشته باشید که فکر کنید با دیگران قابل مقایسه نیستید و یک انسان عادی نیستید در صورتی که چنین نیست هر انسانی یه سری نقطه ضعف داره یه سری نقطه قوت و طبیعتا شما فقط نقاط ضعف خود و نقاط قوت دیگران را میبینید میخوام یه مثال براتون بزنم اما قبلش اگه ممکنه یکی از مواردی که باعث شده اعتماد به نفستون کم بشه تشریح کنید.

    نه منظورم این نبود که تو خودتون بریزید مدام بهش فکر کنید و به خودتون آسیب برسونید.
    چرا باید کسی شما رو تحقیر کنه وقتی شما یک انسان کامل و عاقل هستید؟ مطمئن باشید این تحقیر ها به این علت نیست که شما مشکلی دارید بلکه به این علته که اون فرد دلخوری نسبت به شما داره.سعی کنید اونو ریشه یابی کنید.

  15. کاربر روبرو از پست مفید کیارش۲ تشکرکرده است .

    کیارش۲ (سه شنبه 22 فروردین 91)

  16. #29
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 23 فروردین 91 [ 12:38]
    تاریخ عضویت
    1390-12-03
    نوشته ها
    12
    امتیاز
    836
    سطح
    15
    Points: 836, Level: 15
    Level completed: 36%, Points required for next Level: 64
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered500 Experience Points
    تشکرها
    6

    تشکرشده 6 در 5 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: دلم میخواد از خونه فرار کنم

    من نمیدونم ریشه این مشکل چیه .از بچگی این تحقیرها بوده و در صورتی که من از نظر درسی خوب بودم .خوب طبیعتا کوچیک بودم جواب حاضری نمیکردم . پرخاشگر بودم که خودمم نمیدونم چرا .البته با بزرگتر ها نه. همون دعواهای بین بچه هه. هرچی بزرگتر شدم این شدت پیدا کرد اما حالا که بزرگ شدم مقابله به مثل میکنم و بعدش به شدت ناراحت میشم از خودم
    زود تصمیم میگیرم و بی فکر
    الان خجالت میکشم که این همه عصبیم

  17. کاربر روبرو از پست مفید نازنین 2222 تشکرکرده است .

    نازنین 2222 (سه شنبه 22 فروردین 91)

  18. #30
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    شنبه 12 دی 94 [ 12:19]
    تاریخ عضویت
    1391-1-14
    نوشته ها
    217
    امتیاز
    4,713
    سطح
    43
    Points: 4,713, Level: 43
    Level completed: 82%, Points required for next Level: 37
    Overall activity: 4.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsTagger First ClassVeteran
    تشکرها
    244

    تشکرشده 215 در 103 پست

    Rep Power
    36
    Array

    RE: دلم میخواد از خونه فرار کنم

    حقیقتش من مطالعه خاصی تو این زمینه نداشتم و در این مرحله نمیتونم راه حلی بدم ممنون میشم بزرگان به این تاپیک بپیوندند.
    شما هم اصلا نگران نباشید خیالتون راحت باشه مشکلتون حل میشه


 
صفحه 3 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 12:59 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.