به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 36

Hybrid View

  1. #1
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    جمعه 19 تیر 94 [ 19:52]
    تاریخ عضویت
    1390-7-30
    نوشته ها
    1,886
    امتیاز
    17,095
    سطح
    83
    Points: 17,095, Level: 83
    Level completed: 49%, Points required for next Level: 255
    Overall activity: 61.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassSocial1000 Experience Points10000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    9,194

    تشکرشده 9,665 در 1,930 پست

    Rep Power
    214
    Array

    RE: می خواهم از غم و اندوه به تعالی برسم...

    فكر مي كنم همينم...من نسبت به اشتباهات خودم خيلي سختگيرم. يادمه يكبار مدير همدردي انواع خطاهاي شناختي رو بهم لينك دادن. من اونا رو روي يك تابلو نوشتم و در اتاقم گذاشتم. خيلي از اونها رو كم يا زياد داشتم. يكيشون همين بود كه گفتي. مي دونم اين خطا رو دارم اما راه درمانش رو نمي دونم.
    معمولا این احساسات ازطرف اطرافیان و محیط بهمون تلقین میشن چون انسان به خودی خود هیچ حس منفی به خودش نداره و این دیگران هستن که خوب و بد رو به ذهن ما تلقین میکنن.
    تو باید ریشه این موضوع رو تو گذشتت پیدا کنی.ایا تایید سرافراز از طرف دیگران مشروط به بهترین شدن بوده؟
    بذار یه مثال ساده بزنم.دختر کوچولوی کلاس اولی که فقط وقتی نمره بیست میگرفته تشویق ومورد محبت دیگران قرار میگرفته کم کم بر اساس ازمون و خطا یاد میگیره برای جلب توجه و تایید دیگرا باید اول باشه.

    به گذشتت برگرد و سعی کن ببینی اولین بار کی همچین حسی بهت دست داده که باید همیشه نفر اول باشی؟و چرا همچین حسی داشتی؟
    (پیدا کردن این موضوع زمان زیادی میبره چون مربوط به گذشته خیلی دوره.لینک وبلاگی که بهم معرفی کردی یادته؟با صفت سختگیریت یه گردش برو و ازش بپرس اولین بار کی و کجا بوجود اومده و چه منافعی برات داشته؟)

    به چيزي كه مي خواستم در ذهنم نيم نگاهي مي انداختم اما اين تصميمي نبود كه من بخوام بگيرم و براي اينكه اذيت نشم بهش اصلا فكر نمي كنم.اين تصميم دوم كه براتون نوشتم بازم واسه اينه كه اذيت نشم. كلا انگار خيلي اذيتم!
    من اسم اینو میذارم ترس از موفق نشدن..میترسیدی به چیزی که میخوای، نگاه کنی اما نتونی بهش برسی.

    آفرين! دقيقا درست گفتي...حتي خودم هم به اين واضحي در موردش فكر نكرده بودم. من از اين حس جديد آشفته شدم و انتظارش رو نداشتم. اين حس، حسي نبود كه من منتظرش بودم. حداقل از سوي اين آدم براي من غيرقابل درك و پذيرش هست.
    خوب فکر میکنم این موضوع و سختگیریت که الان داره دامنه اش گسترده میشه و به جزخودت اطرافیانت رو هم در بر میگیره به هم مربوطند.

    اين گزينه صحيح مي باشد. حس من هنوز قانع نشده و در درونم يك سرافرازي وجود داره كه مدام بهم ميگه چرا تمومش كردي! من راه عقل رو رفتم اما نمي دونم چطور احساس رو قانع كنم!
    خوب برای این موضوع لازمه سیر تا پیاز ماجرا رو تعریف کنی.:)
    باید یاد بگیری گفتن ریز به ریز مشکلاتت تصویری که از سرافراز به عنوان یه دختر منطقی و عاقل تو همدردی درست شده رو خط خطی نمیکنه.

    يكي از دلايلي كه دوست دارم شخص ديگري رو به زندگيم وارد كنم اينه كه مطمئن بشم آيا اين حس صرفا بخاطر خود اين شخص هست يا بخاطر خلا دروني خودم...
    اصلا...این ازمون و خطا ی پر خطریه...



  2. 4 کاربر از پست مفید بهار.زندگی تشکرکرده اند .

    بهار.زندگی (یکشنبه 27 فروردین 91)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. تعادل روحی ندارم کمکم کنید
    توسط anjelaa در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 17
    آخرين نوشته: پنجشنبه 13 تیر 92, 05:43
  2. شوهرم تعادل روحی و اخلاقی نداره منو آزار می ده
    توسط paper در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: سه شنبه 13 دی 90, 09:19
  3. خوابم تعبیر میشه؟
    توسط roze_bikhar در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: چهارشنبه 27 مهر 90, 11:05
  4. با همسرم تعارف دارم چه کنم؟
    توسط فرات در انجمن عقد و نامزدی
    پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: یکشنبه 03 مهر 90, 13:16

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 01:08 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.