به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 43

Threaded View

  1. #26
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 26 خرداد 93 [ 01:31]
    تاریخ عضویت
    1390-12-12
    نوشته ها
    9
    امتیاز
    997
    سطح
    16
    Points: 997, Level: 16
    Level completed: 97%, Points required for next Level: 3
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered500 Experience Points
    تشکرها
    35

    تشکرشده 27 در 8 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: یعنی 13 سال اختلاف سنی مانع خوشبختیه؟؟

    دوست عزیزم
    من و همسرم ده سال اختلاف سنی داریم و از دیدگاه خودم تجربیاتم رو در اختیارت می ذارم

    1) نکته ای که بعضی ها قبلا اشاره کردن: اینکه ظاهرتون این تفاوت رو نشون نده و تو ذوق نزنه
    2) سابقه ی بیماریهای ژنتیکی وابسته به سن رو تو خانوادشون چک کن، مرگ و زندگی دست خداست ولی خب آدمیزاد دیگه، من مواردی رو می شناسم که در خونواده سابقه ی بیماری های مختلف داشتن (به عنوان مثال فشار خون خیلی بالا و ...) که در چنین مواردی اختلاف سنی آزار دهنده می شه چون خانوم با وجود اینکه سن زیادی نداره ولی آقا سنشون از 50 گذشته و خانوم دائم مجبوره مریض داری کنه، رژیم غذایی های عجیب و غریب اعمال کنه نمی تونه راحت مسافرت بره ، افسرده می شه و ...
    3) به گفته ی مشاورم در قدیم اختلاف سنی حدود ده سال چندان مشکل به حساب نمیومد ولی الان با وجود پیشرفت سریع تکنولوژی و آداب زندگی داره پر رنگ تر می شه در نتیجه این خیلی مهمه که شخص شما چه نوع شخصیتی دارین اگر آدم هیجانی هستین دائما دنبال تجربه ی چیزهای جدید و پیشرفت شاخص در زندگی هستین باید در زندگی با یه فرد 13 سال بزرگتر کمی از بعضی از این موارد کوتاه بیاین البته نقش خانواده رو هم در این زمینه در نظر بگیرین چرا که ممکنه در خانواده مدرن و سطح بالایی بزرگ شده باشه و از سنش به روز تر باشه یا در خانواده سطح پایین تر با اثر عکس
    4) دقت کنین که به انداه ی کافی آدم پر انرژی برای زندگی با شما هستن یا نه

    5) از نظر من تحقیق در مورد اینکه چرا این آقا تا قبل از این سن ازدواج نکرده هم ضروریه! ممکنه دلیلش وضع نا مناسب اقتصادی تا قبل از این بوده باشه یا اینکه طرف مشکل پسند بوده یا ...، احتمال دیگه اینه که این آدم کمی سرد مزاج باشه و نیازی به زندگی زناشویی حس نمی کرده ، یا مثلا اینکه قبلا روابط دیگه ای در زندگیش داشته خلاصه تحقیق کنید که آدم سر به زیر و خوبی باشه در زندگیش

    6) ...

    حالا از نکات خوبش بگم (من خودم از تصمیمم راضیم البته هنوز همسرم 40 سالش نشده) من این نکات رو در مورد همسر خودم می گم و بسط نمی دم اما فکر می کنم در مورد بقیه هم می تونه صادق باشه

    1) ایشون رفتار پخته ای دارن در نتیجه ما خیلی به ندرت دعوا می کنیم و خیلی هم زود حل و فصل می شه چون مهارت رفتاریشون مناسب سنشون بالاست
    2) وضع اقتصادی مناسب داریم که خیلی آرامش بخشه (وضع اقتصادی گاهی باعث مشکلات زیادی در زوج های کم سن و سال میشه)
    3) با توجه به استقلال اقتصادی و سن بالاتر دخالت های خانواده ها به حداقل ممکن رسیده
    4) با توجه به اختلاف سنی قدر شما رو بیشتر می دونه
    5) با بالا رفتن سن، شما هم چنان برای همسرتون جذابیت دارین
    6) ...

    خلاصه اینکه ازدواج فاکتورهای متنوعی داره بسته به شخصیت و ذائقه ی شما (مثلا من خودم دوست داشتم همسرم رفتار پخته داشته باشه و اصلا خواستگار با اختلاف سنی کمتر از دو سال راه نمی دادم و الانم راضیم ولی برای همه نمی شه یه نسخه پیچید)
    در کل پیشنهاد من اینه حالا که به تفاهم اولیه رسیدین در عقد عجله نکنین و نامزدیتونم خیلی مفصل علنی نکنین تا از روحیات ایشون مطمئن شین، همین طور پیشنهاد می کنم از خدا طلب خیر کنین (یا همون استخاره) نه به معنی رایج فعلی منظورم اون نماز و دعاهایی که به منظور طلب خیر از خداوند در ادیان اومده .

    به خدا توکل کنین ولیدقت و تحقیق قبل از ازدواج هم یادتون نره!

    این تجربات من صمیمانه در اختیار شما

    با یک بغل آرزوهای خوب برای شما و خواستگار محترم

  2. 7 کاربر از پست مفید mahroo تشکرکرده اند .

    mahroo (شنبه 27 اسفند 90)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. نمی دونم دوسش دارم یانه!؟؟ و البته اونم منو دوست داره!؟؟
    توسط ramin_ad در انجمن سئوالات ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: سه شنبه 22 بهمن 92, 00:16
  2. خیلی موبایلش دستشه...خیلی اس ام اس میده..یعنی دوست پسر داره؟؟
    توسط trustworthy در انجمن سئوالات ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 18
    آخرين نوشته: سه شنبه 02 آبان 91, 08:58
  3. خر کیف یعنی
    توسط parnian1 در انجمن سرگرمی و تفریح
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: شنبه 21 فروردین 89, 13:19
  4. فتیله فتیله جمعه تالار تعطیله
    توسط مدیرهمدردی در انجمن مسائل واخبار اعضاء و تالار
    پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: شنبه 10 مرداد 88, 20:15

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 23:09 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.