ماه منیر جان سلام
آروم باش عزیزم...بدو بیا بغل بهار خواهر گلم
تغییر که یک دفعه حاصل نمیشه عزیزم....تو قرار بود صبوری و سکوت کنی و معمولی برخورد کنی
گلم! تو تمام رفتار همسرت تعارض موج میزنه...اون تو رو خیلی دوست داره!
من نمیدونم چرا زن و شوهرا جدیدا تا باهم دعواشون میشه بدترین جمله ها رو به هم می گن!
دوست خوبم
شوهر تو دائم احساس کنترل شدن داره! اون از این که تو فلان فیلم رو خریدی ناراحت نیست!
اون از کنترل تو روی ایمیل هاش ناراحته! از این که دائم بهش می گی اینو نبین...این کار بده...
فلان رفتار زشته...فلان سایت عکس هاش خوب نیست! این یک نوع رفتار مادرانست همراه با
دلسوزی اما گلم اون همسرته نه بچه ات! ممکنه این تعارض رو شما با فرزندت هم بعدا پیدا
کنی و این خوب نیست!
سعی کن از این امر و نهی کردن ها دست برداری...برای مثال دیشب اصلا درست نبود که
هی بهش پیله کردی چته...اون خسته از کار روزانه برگشته خونه و دنبال سکوت و آرامشه...از
طرفی تو فکرش این موج میزنه که "همسرم منو دائم کنترل می کنه! اون همش میخواد بهم
گیر بده.. آخه من مگه خودم عقل ندارم!"
خوب گلم راحت گذاشتن یعنی همین چیزها دیگه...این که برگشته گفته حرف های تو ماله
رسالست و مال من مال جامعه یعنی اون بین تو و خودش فاصله می بینه! یعنی شما ها از هم
دور شدین و تو رو مقابل خودش می بینه نه کنار خودش!
وسط دعوا هم که حلوا پخش نمی کنن که! آدم عصبانی که میشه دیگه مغزش کار نمی کنه!
1 چیزی گفته تو به دل نگیر! زن و شوهر دعوا کنند ابلهان باور کنند!
مردت دوستت داره ماه منیر خانوم! این رو تو رفتتارش فریاد میزنه اما تو نمی شنوی! داره با
صدای بلند می گه ماه منیر من رو همینطوری دوست داشته باش!
عزیزم اگر میخوای کسی رو به راه دین بیاری باید رفتارت عکس الانت باشه!
یعنی باید خودت عمل کننده به دین باشی و اون رو تو رفتارهاش آزاد بگذاری!
مثلا میگه ازم نخواه بغلت کنم وقتی دارم از خونه میرم بیرون پس به خواستش احترام بذار!
مثلا شب که میاد خونه باید بگذاری 1 نیم ساعتی استراحت کنه هر طور دوست داره و بعدش
به جای گیر دادن بگی چه خبرا و راجع به اشتراکات و علایقتون حرف بزنی!
مثلا میدونی فیلم دوست داره ازش بپرس دوست داری واسه آخر هفتت چه فیلمایی بگیرم؟
بگذار علایقش رو بهت بشناسونه!
یک مدت که آزاد باشه و رفتار مثبت و عملی تو رو بدون گیر دادن ببینه خودش به راه میاد!
من که تاحالا ندیدیم کسی به زور به راه دین بیاد!
وقتی میگه به دین من کار نداشته باش 1 مدت رهاش کن! ولی خودت عملا تمام نمونه های
خوب اخلاقی یک آدم دیندار رو داشته باش!
امکان نداره که حسن خلق کسی رو به راه دین نکشونه!
پیامبر هیچ وقت به کفار نمی گفت بیاید مسلمون شید بلکه با حسن خلق اونها رو به راه دین
میاورد!
حالا انصافا بگو...تو چقدر خودت رو از لحاظ یک دین مدار واقعی قبول داری؟
این داستان رو بخون :
آیا تو هم مانند پیامبر (ص)تطهیر می کنی ؟
حالا ما چقدر به پیامبر نزدیک هستیم؟
دیگه نگو این زندگی زندگی بشو نیست! این حرفها واسه زندگیتون سمه!
همین که گریه کرده یعنی از کار خودش ناراحته و تو رو دوست داره و از خودش بدش اومده!
پس بیا 1 رفتار متفاوت رو آغاز کن!
باشه ماه منیر جان؟









علاقه مندی ها (Bookmarks)