به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 16

Hybrid View

  1. #1
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 18 اسفند 90 [ 11:18]
    تاریخ عضویت
    1390-12-01
    نوشته ها
    30
    امتیاز
    791
    سطح
    14
    Points: 791, Level: 14
    Level completed: 91%, Points required for next Level: 9
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered500 Experience Points
    تشکرها
    66

    تشکرشده 63 در 25 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: نگران خواهرزاده ام هستم ، چگونه می تونم کمکش کنم ؟

    دوست گرامی
    ضمن عرض تسلیت و آرزوی سلامتی برای سایر اعضای خانواده تان لازم است بدانید حل بحران سوگ نیازمند گذر زمان برای فرد داغ دیده است. معمولا در طول زمان مشکلات فرد به تدریج کاهش یافته و به زوال زندگی سابق باز می گردد. مدت زمان در نظر گرفته شده برای حل بحران سوگ معمولا یک سال است و چنانچه پس از این مدت مشکل بر جای خود باقی مانده و یا شدت گرفته باشد اقدامات درمانی ضرورت می یابد. در طول این مدت برای کمک به حل سریعتر مشکل خواهرزاده خود موارد ذیل را مد نظر قرار دهید:
    1- معمولا پس از مدتی فرد داغدار تصور میکند که مساله از سوی دیگران فراموش شده و وی با سوگ خود تنها مانده است . اجازه ندهید چنین احساسی در ایشان پدیدار شود.
    2- افراد داغدار نیازمند آنند که درباره احساس خود و عزیز از دست داده با دیگران گفتگو کنند. در عوض آن که در چنین مواقعی سعی در ارائه راهنمایی و یا نصیحت وی داشته باشید تنها با وی همراهی و همدلی نمایید.
    3- فرصتی فراهم آورید تا اعضای داغدار خانواده در کنار یکدیگر درباره خاطرات فرد از دست داده و احساسات خود آزادانه صحبت نمایند.
    4- به آیین های عزاداری فرد عزادار احترام بگذارید. این آیین ها هرچه که باشد بری وی تسلی دهنده است.
    5- هرگز سعی ننمایید تا مانع فکر کردن ایشان به پدرشان شوید
    6- حضور مرتب در مزار آن مرحوم ( مثلا آخر هر هفته ) به تسکین و آرامش فرد داغدیده کمک خواهد نمود.
    7- معمولا فرد داغدار با یادآوری خاطرات خود ، نسبت به سو رفتارهای خود با فرد متوفی دچار عذاب وجدان میشود در چنین حالتی تلاش نکنید تا با بیان جملات فلسفی و . . . به وی آرامش دهید. تنها سنگ صبور وی باشید.
    8- هرگز عکس فرد متوفی را جهت آرامش فرد داغدیده از حوزه دید خارج نکنید.
    9- از نصیحت ، فلسفه بافی ، توبیخ و . . . استفاده نفرمایید.
    10- از محلهایی که باعث تداعی خاطرات ایشان می شود دوری نکرده و زمانی را برای گشت و گذار در محل های خاطره انگیز مزبور و صحبت درباره خاطرات فرد داغدیده با متوفی اختصاص دهید.
    11- حتی المقدور از دارو های آرام بخش استفاده نفرمایید. چنانچه فرد در خواب شبانه بیش از حد مشکل دارد با تجویز پزشک و به صورت محدود جهت کمک به خواب شبانه می توانید از داروهای مزبور استفاده فرمایید.
    12- صبور باشید. این بهترین کمک برای ایشان است.
    موفق باشید

  2. 6 کاربر از پست مفید titapeli تشکرکرده اند .

    titapeli (پنجشنبه 17 فروردین 91)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: دوشنبه 26 بهمن 94, 19:57
  2. (توهم همه چیز دانی ) استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی و توهم دانش
    توسط مدیرهمدردی در انجمن مهارتهای ارتباطی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: شنبه 10 بهمن 94, 17:26
  3. پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: چهارشنبه 11 تیر 93, 10:16
  4. به نظرتون از خدمات موسسه های ازدواج آستن استفاده کنم
    توسط ghalam63 در انجمن طــــــــرح مشکلات خانواده: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: دوشنبه 28 شهریور 90, 00:47

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 08:21 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.