sarsharعزیز
تا حالا خودتو عفو کردی همون طور که دیگران رو عفو کنی ؟
تا حالا به خودت چقدر احترام گذاشتی ؟
چرا انقدر خودتو مجازات کردی ؟
چرا انقدر از خودت انتقاد مکنی ؟
چه قدر خودتو تایید کردی ؟
ایا فکر میکنی اونقدر که باید خوشحال باشی نیستی به همین دلیله گلم
اگر احساس پوچی بی هدفی میکنی به همین دلیله
خودتو دوست داشته باش
تمرین باید ها
یه لیست تهیه کن از این که من باید
من باید تو ارشد رشته مورد علاقه ام قبول بشم
بعد از خودت بپرس چرا
چرا من باید تو ارشد قبول بشم؟
صادقانه به خودت جواب بده حتی اگه مسخره باشه
مثلا میگی خواهرمم منو مجبور کرده
این پاسخ ها نشون میده گره کار شما کجاست و چه چیزی رو محدودیت برا خودتون میدونید
حالا ازت میخوام که به جای واژه (باید) بگو (می شد) مثلا:اگه میشود ارشد قبول بشم چی میشد...
خب این بهت کمک مکنه که اگه ارشد هم شرکت نکردی احساس گناه نکنی و بهت انتخاب بیشتری میده حالا به خوت بگو اگه میشد ارشد شرکت میکردم چی میشد؟خوب پس چرا شرکت نکردم؟حالا جواب این سولو بده حتما میگی اخه از ته دل نمی خواستم
الان به این میرسیم که سالها خودمونو برا چیزهایی سرزنش کردیم که خودمان نمیخواستیم یا دیگران مارا به این کار وادار کردن و به این فکر فرو میبره که به دنبال تایید دیگران هستیم و تنها زمانی با ارزش هستیم که تایید دیگران را بدست اوریم.
من بایید ها رو حذف کن
خودتو دوست داشته باش
از تایید طلبیت کم کن
از انتقاد کردن خودت کم کن








علاقه مندی ها (Bookmarks)