یاییزان عزیزم این همون نکته ای بود که بهتون گفتم .شما چون گاهی کم حوصله میشین اونم اینو خیلی خوب درک کرده و می دونه یه وقتایی می تونه از یافشاری و لجبازی نتیجه بگیره .حتی یه بارم کوتاه اومده باشین اون با زرنگی و هوش خودش خوب از اون نکته سواستفاده می کنه ... دو تا اصل هست که همیشه توی برخوردات باهاش باید رعایت کنی چه حوصله داشته باشی و چه نه چه موافق باشی و چه نباشی . قاطع باش اما صبور و مهربون ..
این مهربونی باهاش بیشتر از قاطعیتت مهمه .باید بچه در عین نه شنیدن مهربونی و حمایت و عشقت رو حس کنه .اونوقت یذیرش نه هم براش خیلی آسونه..وقتی با عصبانیت میگی نه نمی دم و نمیشه اونم عصبی میشه ..خیلی ملایم باهاش رفتار کن ..خود من همیشه توی اون سن فربد به جای اشیا صحبت می کردم ..مثلا وقتی چیزی رو می خواست بهش بدم و صلاح نبود بگیره من سریع به جای اون شیی صحبت می کردم .با صدای بچه گانه می گفتم فربد من الان دوست ندارم بیام ییش تو چون تو هنوز شام نخوردی ..شامتو بخور من میام توی شکمت.... یا مثلا وقتی دو سه قاشق می خورد بقیه رو نه سریع می شدم زبون اونقاشق بعدی و همی می گفتم فربد منو بخور من می خوام برم ییش دوستام اینجا تنها موندم !!
کلا این بازی ها همیشه هم برای خودم خیلی شیرین بود هم فربد همیشه هم کارم حل میشد..عزیزم خیلی باید توی برخوردات باهاش صبور باشی .خود من هیچوقت حتی یه بارم نشد فربد باهام سر داشتن چیزی لج و لجبازی کنه .انع کردنش همیشه آسون بود.
عزیزم اینو همیشه خودت بهش دقت کن می فهمی ..مادران عصبی و بیحوصله بچه های لجباز و عصبی دارند و مادران ارام بچه های ارام..امیدوارم بتونی باهاش کنار بیای
در مورد اینکه گفتی الان دیر نیست ..نه عزیزم هیچوقت دیر نیست ...هر چه زودتر هم بهتر چون هر چی سنش بالا تر بره به همون نسبت هم موارد لجبازیش بزرگ تر میشه و کنترلش سخت تر .الان بهترین زمانش هست .اولاش سخته بعد یه مدت خودش از تو زودتر راه میفته و می یذیره.
در مورد بچه دوم من مشاور نیستم اما فکر نکنم ایده خوبی باشه ..وقتی الان خودت میدونی که اونطور که باید و شاید حوصله به خرج نمی دی فکر کن این مشکل دو برابر بشه ..فکر نکنم الان بتونی از عهده اش بر بیای...![]()










علاقه مندی ها (Bookmarks)