با سلام
در مورد کسانی که اینطور منفعل عمل می کنند. هر چه شما نقش فعالتری بگیرید او منفعل تر می شود.
مسئولیت را نباید شما به او بدهید.
شما بیایید عقب ، خودش مسئولیت پذیر می شود.
مثالهای زیادی وجود دارد که یک فرزندی در ناز و نعمت شبیه خواهر شما رفتار می کرده است. اما حوادث طبیعی نعمتهای والدین یا بزرگتر را از او گرفته، و همین فرد طی مدت کوتاهی تبدیل به یک فرد قوی شده است.
این ضرب المثل معروف در این موارد هست.
حمایت افراطی درماندگی می آموزد.
ببینید همین الان هم این شما هستید که دلسوزتر از او به خودش هستید. و دنبال حل مشکلش هستید.
این را بدانید تا خودش احساس مشکل نکند و از شما کمک نخواهد دخالت شما کار را خرابتر می کند.
شما بیشترین تاثیراتتان اینست که با میکروسکوپی دنبال ریزترین نقاط قوتش باشید. و بعد بازخوردهای مثبت در آن زمینه به او بدهید.
او هم اکنون در درونش خودش را با ضعفهایش می شناسد، شما هم در این زمینه بیشتر دامن می زنید.
خب نمی خواهد قسط بانک بدهد.
نمی خواهد کار کند.
زور که نیست.
ای بابا
بذار از زندگیش لذت ببره.
انرژی مثبت بده
و این کار را به کمک خانواده استمرار ببخشید.









علاقه مندی ها (Bookmarks)