به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 20
  1. #11
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 07 آبان 99 [ 01:26]
    تاریخ عضویت
    1390-12-28
    نوشته ها
    490
    امتیاز
    10,908
    سطح
    69
    Points: 10,908, Level: 69
    Level completed: 15%, Points required for next Level: 342
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    1,477

    تشکرشده 1,571 در 419 پست

    Rep Power
    68
    Array

    RE: تضاداعتقادات ما و عرف جامعه(توجه به ظاهر به جای ارزشهادر ازدواج)

    ببخشيد مدير عزيز،ميشه بيشتر توضيح بديد...
    مشاوران و كارشناسان سايت هميشه نظرات خوب و كاملي ميدن ولي متاسفانه نكته اي كه در اكثر اين قبيل نظرات به چشم ميخوره،كتابي بودن مطلب،آرمانگرايانه بودن و در يك كلام به دور از واقعيت اجتماع هست!
    صحبت هايي كه شايد فقط به درد تدريس در كلاسها يا ميزگرد ها و همايشها بخوره تا زندگي واقعي!
    چرا نبايد اشخاص رو با واقعيت روبرو كرد!؟ و جرات و جسارت روبرو شدن با حقايق زندگي رو به آنها داد!؟
    --------------------------------------------------
    و اما در مورد مطلب اين تاپيك، فكر نميكنيد بعضي دختران مذهبي به خاطر افراط در رفتارهاي خشك و متعصبانه فرصت هاي ازدواج رو از دست ميدن!؟
    اسلام ميگه پيدا بودن قرص صورت اشكالي نداره ولي خيلي دخترها چادر را چنان تنگ دور صورت جمع ميكنند كه از صورتشان فقط يك بيني و يك عينك مشاهده ميشه،و خب بعيد به نظر ميرسه كه كسي جذب چنين دختري بشه،حتي جووناي مذهبي!
    من هم با آرايشهاي غليظ و عشوه گري و عرضه شدن زن به صورت يك كالا در جامعه كاملا مخالفم ولي آراستگي ظاهري در عين حفظ وقار و متانت واسه هر دختر لازمه!
    زن مظهر زيبايي هست!اينكه يه پسر اولين ملاك در جذب شدنش به طرف يه دختر...چهره زيبا و اندام خوب باشه نه تنها چيز عجيب و بدي نيست بلكه دقيقا ناشي از طبيعت و وجود انسانهاست كه خداوند در ماها قرار داده!
    چرا خداوند در قرآن از حوري هاي بهشتي(زنان سفيد روي و سياه چشم) ياد ميكنه و وعده اونها رو به مومنين ميده!!!!؟ چرا وعده دختراني تحصيل كرده و با كمالات و ذهن زيبا رو نميده!!!؟؟

  2. 12 کاربر از پست مفید mehrdad_m تشکرکرده اند .

    mehrdad_m (چهارشنبه 02 شهریور 90)

  3. #12
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 14 اسفند 90 [ 23:46]
    تاریخ عضویت
    1387-7-21
    نوشته ها
    1,027
    امتیاز
    8,463
    سطح
    62
    Points: 8,463, Level: 62
    Level completed: 5%, Points required for next Level: 287
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    4,165

    تشکرشده 4,222 در 1,018 پست

    Rep Power
    121
    Array

    RE: تضاداعتقادات ما و عرف جامعه(توجه به ظاهر به جای ارزشهادر ازدواج)

    تک دختر عزیز با توجه به اینکه تقریبا شرایط یکسانی داریم ، مهم دیدیم که نظرم رو در این مورد عرض کنم

    در مورد اینکه چرا فرد مناسبی برای ازدواج (حداقل فعلا )برای ما نیست ، نمی دونم چرا ولی مطمئنا به خاطر داشتن حجاب و رعایت شرع نیست ، چون دوستان و آشنایان مختلفی با نگرشهای بسیار متفاوتی در اطرافم هست که هنوز ازدواج نکرده اند ، در میان اونها هم دختر بسیار نجیب و پاک هست ، هم دختر میانه رو با روابط اجتماعی ، هم دختر بی بندوبار که با پسرهای مختلفی خوابیده ، پس نمی شه نسخه کلی پیچید برای دلیل نداشتن خواستگار مناسب


    در مورد اینکه حالا که پسر خوب نیست و مشخص نیست همسرمان هم مثل ما بدون تجربه روابط عاطفی و جنسی خواهد بود یا نه ،پس ما هم بی خیال همه چی بشیم و بریم دنبال خوشگذرانیمون ، باید عرض کنم که من شخصا اگر قید روابط عاطفی و ... رو زده ام مهمتر از دلیل خیانت نکردن به همسر احتمالی آینده، دلایل بسیار محکمتری از جمله خدا و وجدان و ارزش قایل شدن به وجود خودم و عواطف و احساساتم هست ، حتی اگر تا اخر عمر به قول لرد حامد لقب دختر ترشیده بهم بدن

    وجود من وعواطفم خیلی باارزش تر از اونی هست که بازیچه پسرهای دم دستی بشه

  4. 15 کاربر از پست مفید gole maryam تشکرکرده اند .

    gole maryam (دوشنبه 31 مرداد 90)

  5. #13
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    امروز [ 15:53]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,240
    سطح
    100
    Points: 325,240, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array

    RE: تضاداعتقادات ما و عرف جامعه(توجه به ظاهر به جای ارزشهادر ازدواج)

    نقل قول نوشته اصلی توسط mehrdad_m

    --------------------------------------------------
    و اما در مورد مطلب اين تاپيك، فكر نميكنيد بعضي دختران مذهبي به خاطر افراط در رفتارهاي خشك و متعصبانه فرصت هاي ازدواج رو از دست ميدن!؟
    ...
    مشاوران و كارشناسان سايت هميشه نظرات خوب و كاملي ميدن ولي متاسفانه نكته اي كه در اكثر اين قبيل نظرات به چشم ميخوره،كتابي بودن مطلب،آرمانگرايانه بودن و در يك كلام به دور از واقعيت اجتماع هست!

    با سلام
    سئوالات به جایی بود چون ممکن است برای خیلی ها این سئوالات پیش بیاید.
    ما در سئوال مراجعان باید متمرکز بر مشکل شخصی وی شویم و در این راستا بایدتوجه ویژه به مسائل خاص مراجع داشته باشیم. ما قصد تحلیل وضعیت اجتماعی و مذهبی جامعه را در ذیل تاپیک مراجعان نداریم.
    همانطور که مراجع در شروع تاپیک خود و همین طور در عنوان تاپیک خود مطرح کردند، بحث سر معیارهای ازدواج است. و به مسئله تضاد اعتقاداتش با عرف جامعه می پردازد.
    این شخص هیچ گونه گزارشی از تعصب و رفتارهای خشک نمی دهند.
    در واقع ایشان دچار یک اشتباه شناختی شده اند.
    ایشان متوجه شده است که هنوز شرایط انتخاب و انتخاب شدن را پیدا نکرده است و مشکوک هست که آیا این مسئله به اعتقادات او بر می گردد یا خیر؟ پاسخ بعضی از دوستان از جمله گل مریم به این خطای شناختی او اشاره دارد.
    یعنی بسیاری از دخترانی که به جای قرص صورت ، بقیه اندام خود را هم در معرض پسران قرار می دهد ممکن است در سن بالا هنوز موفق به انتخاب و انتخاب شدن نشوند. و به عکس بسیاری از همان کسانی که زیبایی صورتشان را هم به راحتی حراج نمی کنند در سن پایین ازدواج می کنند.

    بنده همانطور که در پست قبلی اشاره کردم ما طی مقاله ای به 40 موضوع عملی در یافتن شوهر اشاره کردیم که ممکن است بعضی از آنها متناسب این مراجع باشد. ما در آن مقاله روش تعدیل رفتار اجتماعی و مذهبی را تلویحا مورد اشاره قرار دادیم.

    اما درمورد سئوال دوم شما:
    کتابی بودن به این معنا نیست که عملی نیست. بلکه به معنای عملی هست که پشتوانه علمی دارد.
    و معنی عملی بودن هم این نیست که منفعلانه روش های صحیح و ناصحیح جامعه را تقلید کنیم.(گرچه واقعیت های جامعه باشد. در جامعه خیلی چیزها متاسفانه واقعیت دارد، دزدی ، خیانت ، قتل هم جزء واقعیت ها و رخداد های جامعه هستند اما هرگز به عنوان واقعیت ها تبلیغ نمی شوند. همیشه برخورد با واقعیت جامعه به معنی پذیرفتن آنها نیست. گاهی باید آنها را تعدیل کرد، گاهی مقابله کرد و اگر هم پسندیده هست تبلیغ کرد)



    غلام همت آنم که زیر چرخ کبـــود
    زهرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است

    http://www.hamdardi.com
    دسترسی سریع به همدردی و مدیر همدردی با عضویت در کانال همدردی در ایتا

  6. 6 کاربر از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده اند .

    مدیرهمدردی (پنجشنبه 03 شهریور 90)

  7. #14
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 18 تیر 94 [ 07:29]
    تاریخ عضویت
    1389-11-16
    نوشته ها
    90
    امتیاز
    4,518
    سطح
    42
    Points: 4,518, Level: 42
    Level completed: 84%, Points required for next Level: 32
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    43

    تشکرشده 43 در 33 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: تضاداعتقادات ما و عرف جامعه(توجه به ظاهر به جای ارزشهادر ازدواج)

    سلام !
    من هم قبلان نظرشماراداشتم الانم خیلی ها دراطراف من هم نظرشما رادارن این حرف ها این روزها برای بیشترمون داره به یه شعارتبدیل میشه که فقط اون رامیگیم ولی هیچ عملی بهشون نمیکنیم !
    این ارزش ها الان هم فقط برای شهرهای مذهبی وخیلی کوچک ارزش های مهمی اندوبر اساس اونها همسرآینده شون را انتخاب میکنن ...
    خیلی ها این تصور رادارن که خانم های چادری وخیلی محجبه توی خونه هم همینطوری باشن
    حالا فوقش هم شوهرگیرت نیومد بیخیال ول کن .........:بگوخودم نخواستم
    راستی توهم که کارمندی زیادی نگران نباش

  8. کاربر روبرو از پست مفید srr72 تشکرکرده است .

    srr72 (یکشنبه 13 شهریور 90)

  9. #15
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 04 تیر 91 [ 09:20]
    تاریخ عضویت
    1390-4-27
    نوشته ها
    14
    امتیاز
    1,384
    سطح
    20
    Points: 1,384, Level: 20
    Level completed: 84%, Points required for next Level: 16
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    16

    تشکرشده 17 در 9 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: تضاداعتقادات ما و عرف جامعه(توجه به ظاهر به جای ارزشهادر ازدواج)

    متشکرم دوست عزیز srr72 اما ربط نگران نبودن و کارمند بودن چی هست؟ میشه توضیح بدی؟

  10. #16
    reza zafran
    مهمان

    RE: تضاداعتقادات ما و عرف جامعه(توجه به ظاهر به جای ارزشهادر ازدواج)

    سلام
    اونی که ازدواج کرده دلیل نداره که حتما بخاطر ارایش و این حرفا بوده
    شمام که ازدواج نکردید هم دلیل نداره که فکر که کنید حتما بخاطر با اعتقاد بودن و... است چون با ده ها نمونه میتوان این حرف رو تایید کرد
    شاید اصلا هنوز وقتش نرسیده شاید هنوز اونی که لایق شماست هنوز شما رو ندیده وشاید با ازدواج شما قرار بوده مشکلات بدتری مثل طلاق واختلاف
    پیش بیاد که خدا چون دوستون داره جلوگیری کرده
    به حکمت خدا شک نکنیم انشاالاه اینده از ان دینداران است[size=large]

    سلام
    اونی که ازدواج کرده دلیل نداره که حتما بخاطر ارایش و این حرفا بوده
    شمام که ازدواج نکردید هم دلیل نداره که فکر که کنید حتما بخاطر با اعتقاد بودن و... است چون با ده ها نمونه میتوان این حرف رو تایید کرد
    شاید اصلا هنوز وقتش نرسیده شاید هنوز اونی که لایق شماست هنوز شما رو ندیده وشاید با ازدواج شما قرار بوده مشکلات بدتری مثل طلاق واختلاف
    پیش بیاد که خدا چون دوستون داره جلوگیری کرده
    به حکمت خدا شک نکنیم انشاالاه اینده از ان دینداران است[size=large]

  11. کاربر روبرو از پست مفید reza zafran تشکرکرده است .


  12. #17
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 27 آذر 92 [ 10:02]
    تاریخ عضویت
    1390-4-28
    نوشته ها
    269
    امتیاز
    3,049
    سطح
    33
    Points: 3,049, Level: 33
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 1
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    955

    تشکرشده 950 در 237 پست

    Rep Power
    41
    Array

    RE: تضاداعتقادات ما و عرف جامعه(توجه به ظاهر به جای ارزشهادر ازدواج)

    تک دختر عزیز
    سلام
    اون طوری که توی یکی ازسایتها نوشته بود، تعداد زیادی از متولدین اواخر دهه 50 و اوایل دهه شصت مجرد می مانند.به دلیل اینکه متولدین پسری که شرایط مناسبی رو برای ازدواج با اینها دارن تعداد شون خیلی کمتر هست.به همین دلیل بهتره دختران توی این رده سنی یا با هم سن خودشون ازدواج کنن یابا کوچکتر از خودشون .

    به نظر من شاید ظاهرا طوری باشه که فکر کنی خیلی ها توی ازدواج دنبال ظاهر غیرمذهبی و ... می گردن اما در واقع این طور نیست.اونهایی که میرن سراغ چنین دخترهایی هم کفو شما نیستن.اگه پسری واقعا به ارزشها معتقدباشه همسری انتخاب می کنه که مثل خودش اعتقادات درستی داشته باشه.خوشحال باش که توی جامعه امروز هنوزبه اعتقادات و ارزشهات پایبندی و مطمئن باش خدا جوانهایی رو که عفت و حیا داشته باشن تنها نمی ذاره.
    صحبتهای من بر پایه نظرات شخصی ام می باشد و در زمینه مشاوره تخصصی ندارم






    [size=medium]
    مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند
    اما خوشبختی دیگران همیشه در جلو دیدگان آنهاست

    [/size]

  13. کاربر روبرو از پست مفید tasnime_elahi تشکرکرده است .

    tasnime_elahi (پنجشنبه 03 شهریور 90)

  14. #18
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 18 تیر 94 [ 07:29]
    تاریخ عضویت
    1389-11-16
    نوشته ها
    90
    امتیاز
    4,518
    سطح
    42
    Points: 4,518, Level: 42
    Level completed: 84%, Points required for next Level: 32
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    43

    تشکرشده 43 در 33 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: تضاداعتقادات ما و عرف جامعه(توجه به ظاهر به جای ارزشهادر ازدواج)

    تک دخترعزیز منظورم این بودکه یه مدت مدشده آقایون چه وضع مالی شون خوب باشه یابد دنبال یه دخترشاغل میگردن نه به خاطرحقوقش به خاطراینکه توی جامعه رفت وآمدداره !!!!!!!!!!!!!

  15. #19
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 11 اردیبهشت 04 [ 19:10]
    تاریخ عضویت
    1390-2-04
    نوشته ها
    909
    امتیاز
    18,736
    سطح
    86
    Points: 18,736, Level: 86
    Level completed: 78%, Points required for next Level: 114
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    4,315

    تشکرشده 3,200 در 813 پست

    Rep Power
    118
    Array

    RE: تضاداعتقادات ما و عرف جامعه(توجه به ظاهر به جای ارزشهادر ازدواج)

    دوست عزیز
    سعی کن خودت باشی ساده - شاد - اراسته - مقید به اصول اخلاقی و انسانی و..............
    آنچه قلبت و وجدانت با هاش همراه است انجام بده به زندگی دیگران توجه نکن چون تو تنها ظاهر را می بینی
    اعتماد به نفس داشته باش همینکه نیازمند به کسی نیستی شاکر خداوند باش
    اگر خداوند صلاح دانست در مسیر اخلاقیات و انسانیت که طی می کنی با نیمه گمشده خود برخورد می کنی
    و اگر هم چنین نشد حتما مصلحتی در کار بوده
    خدایی که همواره همراه و همدل ما بوده و پیش بینی کوچکترین نیازهای ما رو کرده بعید است در امر به این مهمی مارو تنها و به حال خود رها کرده باشه؟!؟!؟!

    گاهی گمان نمی کنی ولی نیک می شود
    گاهی نمی شود و دوباره نمی شود
    گاهی هزار دوره دعا بی اجابت است
    گاهی نگفته قرعه به نام تو می شود
    گاهی گدای گدایی و بخت نیست
    گاهی تمام شهر گدای تو می شود
    گاهی بساط عشق خودش جور می شود
    گاهی به صد مقدمه ناجور می شود

    خدایا به من آرامش ده بپذیرم آنچه نمی توانم تغییر دهم
    دلیری ده تا تغییر دهم آنچه می توانم
    بینش ده تا تفاوت این دو را بفهمم

  16. 4 کاربر از پست مفید sanjab تشکرکرده اند .

    sanjab (دوشنبه 14 شهریور 90)

  17. #20
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 09 اسفند 90 [ 14:54]
    تاریخ عضویت
    1389-9-28
    نوشته ها
    33
    امتیاز
    1,845
    سطح
    25
    Points: 1,845, Level: 25
    Level completed: 45%, Points required for next Level: 55
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    29

    تشکرشده 29 در 16 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: اشکال از کجاست؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط مدیرهمدردی
    نقل قول نوشته اصلی توسط mehrdad_m

    در واقع هر چیزی قیمت خودش را دارد.
    یک طلای بدلی در دسترس تر و وصولش ساده تر و ارزان تر است. اما سیاه شدن و از دست دادنش نیز به همین آسانی هست. و بیشتر نیاز سریع یک فرد را برطرف می کند.
    اما یک سرویس اصلی طلا سنگین قیمت و کمیاب تر هست. اما ماندنی تر هست.(این مثالها فقط برای نزدیک شدن مفهوم به ذهنتان هست. و ممکن است مثال کاملی نباشد.)
    يه جاي ديگه خوندم : ماهي هاي روي آّب مرده اند . به انها دل خوش نكن
    ..........
    واقعا چه مثال بجايي اقاي مدير زدند ... و من چقدر از نزديك درگير اين موضوع تاپيك هستم و كاملا تك دختر رو درك ميكنم ...
    ولي اين فقط نقد بر جامعه است و دردي از مشكل ما دوا نميكنه ... جز اينكه ما بر داشته هاي خود تاكيد كنيم و با اعتماد به نفس سعي كنيم موارد مناسبي براي خودمون پيش بياريم
    تك دختر عزيز ، بنظر من : ارتقا توانايي هامون در برقراري مثبت و موثر با موارد اطرافمون ميتونه كمك كننده باشه ... تكرار نكات منفي جامعه و اطراف ، ثمري جز افسرده شدن نداره

  18. کاربر روبرو از پست مفید doran تشکرکرده است .

    doran (دوشنبه 14 شهریور 90)


 
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. بی اعتمادی به همسرم.توروخداکمک کنید
    توسط مامان کوچولو در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: یکشنبه 10 مرداد 95, 20:54
  2. هنوز نتوانسته ام به همسرم اعتماد کنم و به همین دلیل مدام آزارش می دهم
    توسط S.H.I.D.E.H در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 11
    آخرين نوشته: یکشنبه 17 فروردین 93, 13:11
  3. اگر نخوام خانوادم متوجه بشن چطور دیدگاه اعتقادی و مذهبیمو به خواستگارام بگم ؟؟
    توسط yalda89 در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: شنبه 25 خرداد 92, 00:54
  4. پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: چهارشنبه 09 اردیبهشت 88, 08:50

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 21:21 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.