متین جان سلام
منم نمیدونم میخواستم یه تاپیک بذارم با این عنوان که مصلت الهیه؛ امتحان الهیه؛ اشتباه دیگران یا اشتباهات خودمون و خلاصه اینکه کی باید بگیم دنیا دار مکافات هستش. الان از رابطه شما 5 سال میگذره همون اول خونواده ها در جریان بودن آخه موندم مادر عزیز اون موقع شک داشتی که من غیر فامیل هستم یا پسر خوب تو نمیدیدی خونوادتون حتی یه بار نشد حرف از مخالفتشون با این ازدواج بزنن که بعد 5 سال تازه بخودت بیای که نمیتونی جلوی خونوادت بایستی تو این 5 سال با هر ساز شما رقصیدم منم مثل شما یک انسان هستم.
ببین متین جان خوب حواست و جمع کن من پیش مشاور رفته بودم ایشون بهم چند تا پیشنهاد دادن من اینها رو در اختیار تو هم میذارم امیدوارم به دردت بخوره اگه واقعا بتونی و بتونی جواب ردی که به پسره دادی و با ساز آخرشون رقصیدی روش وایسی این به نفعت خواهد بود اما اگر نتوانی و زندگی با پسره و مشکلاتی که صد در صد لااقل چند سال اول زندگی گریبانگیرت میشود را فکر میکنی تحمل کنی و علاقه ات به تحمل این مشکلات می ارزه بجنگ اما از راه مصلحت آمیز
من اول راه دوم رو انتخاب کردم و مادر و خواهر و داماد خودمون و خاله پسره رو واسطه قرار دادم ولی متأسفانه مادرش دیکتاتور فامیل بود همه رو به کیش خود خوانده بود پسره چون میدان رو خالی و بدون تکیه گاه دید کم آورد رابطه 6 ساله اش رو با من قطع کرد درست سه روز مانده به روز عقدمون؛ مشکلشون به دل مادره ننشسته بودم و پدره اختلاف سنم رو بهونه کرده بود بعد 6 سال تازه معیارهاشون گل کرده بود نمیدونم تو این 6 سال نمیدیدن منم که مثل تو رضایت همه برام شرط بود زندگی برام قداست خاصی داشت مجبور شدم راه اول رو انتخاب کنم
لطفا اگه اعضای اصلی تالار هم نظر بدن ممنون میشم این مادر و پدرهایی که در جریان این روابط هستن چرا معیار خودشون رو همون اول اعلام نمیکنن آیا فکر نمیکنید این ظلمی است در حق کسی که انتخاب میشود چه پسر و چه دختر آیا واقعا این اشتباه ماست یا اشتباه بزرگترها یا نه مصلحت الهی ست.
اما متین جان اگه راه دوم رو خواستی انتخاب کنی در نظر داشته باش لااقل چند سال اول زندگی :
1. قبول خواسته مادر شوهرت یعنی قبول تمام خواسته هایی که من بعد خواهد داشت چون قبلا به سازش رقصیدی
2. اولویت احترام و خواسته های خانواده قبل از تو برای همسرت چون توان مقابله را ندارد
3.به رخ کشیدن دختر های فامیل چه در جمع و چه در خلوت توسط مادر شوهرتان چون ازدواج فامیلی برایشان ارجحیت داشت
و خیلی مشکلات دیگر که اینها فقط نمونه خروار بود و مسائل جزئی
زندگی هفته ای یکبار تماس تلفنی نیست متین جان مخصوصا برای تو که میگی 50 درصد رضایت خانواده برات جزو شروط هستش و دوست داری در آرامش زندگی کنی خوب فکراتو بکن تو تالار هم بگرد خیلی موضوع هستش که واقعا خیلی بیشتر راهنماییت میکنه که تصمیم درستی بگیری
به خدا توکل کن و امیدوار باش![]()









علاقه مندی ها (Bookmarks)