به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 17 , از مجموع 17
  1. #11
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 25 مرداد 90 [ 08:09]
    تاریخ عضویت
    1390-5-18
    نوشته ها
    9
    امتیاز
    1,240
    سطح
    19
    Points: 1,240, Level: 19
    Level completed: 40%, Points required for next Level: 60
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    3

    تشکرشده 3 در 2 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: چون خسته هستم تصميم به ازدواج دارم

    دوست خوبم من مجردم . تا به حال حتي تجربه ي يه دوستي ساده با جنس مخالف رو هم نداشتم . ولي خيلي در اين مورد ( ازدواج ) مطالعه داشتم و اين چيزايي رو كه مي گم با اطرافيانم لمس كردم . شايد تا تو اون شرايط نباشي نتوني كسي رو درك كني ولي حداقل گام به گام با نزديكانم كه اين مشكلو دارن پيش رفتم ( و مي رم ) و ازشون چيزاي زيادي ياد گرفتم .

  2. #12
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 09 اسفند 90 [ 14:54]
    تاریخ عضویت
    1389-9-28
    نوشته ها
    33
    امتیاز
    1,845
    سطح
    25
    Points: 1,845, Level: 25
    Level completed: 45%, Points required for next Level: 55
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    29

    تشکرشده 29 در 16 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: چون خسته هستم تصميم به ازدواج دارم

    ممنون دوست من ... بنظرشما وباتوجه به تجارب دیگران که ازنزدیک لمس کردی ، تنهایی بعداز ازدواج به عشق یا علاقه قبل از ازدواج مربوط بوده یا اینکه بدلیل روش زندگی این اتفاق افتاده؟ دلیل اصلی چیه

    یک مورد دیگه که دوست داشتم با شما دوست خوبم درمیان بگذارم اینه که : من هم تجارب تلخ اطرافم بسیار دیدم ... لمس کردم وهمراهشان غصه خوردم وترسیدم ... ترسیدم وفرار کردم
    اون موقع ترسیدم از ازدواج و الان از عاقبت خودم میترسم
    ترس از عاقبت واقع بینانه تره عزیز .. پس اگر تجربه ها بدبینت کرده .. به تجارب دیگری هم توجه کن ... با ارزوی خوبی ها

  3. #13
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 25 مهر 92 [ 09:18]
    تاریخ عضویت
    1388-10-19
    نوشته ها
    1,262
    امتیاز
    11,056
    سطح
    69
    Points: 11,056, Level: 69
    Level completed: 52%, Points required for next Level: 194
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class10000 Experience Points
    تشکرها
    4,891

    تشکرشده 4,928 در 1,071 پست

    Rep Power
    144
    Array

    RE: چون خسته هستم تصميم به ازدواج دارم

    سلام

    دوست عزیز از نوشته هایتان اینطور برداشت کردم که شما درصدد هستید بین ازدواج عاشقانه و تنهایی یکی را انتخاب کنید. باید بدانید که اینجای تفکرتان اشتباه هست.
    یک زندگی مشترک که صرفا برپایه عشق شروع شود، کوچکترین تضمینی برای به فرجام رسیدن آن نیست. گواهش هم سرگذشت بسیاری از اعضای هم سایت است.

    آنچه یک زندگی مشترک را پایدار می کند تشابه ارزشها، اهداف، طرز فکر دو نفر و همچنین نزدیک بودن سطح فرهنگ خانواده های آنهاست. . البته به دل نشستن طرف مقابل هم یکی از آیتم های انتخاب همسر هست و نه عاشق او بودن.
    اختلافهایی که بواسطه عدم تشابه مسائل فوق بعد از ازدواج بوجود می آید، حتی یک عشق عمیق را هم می تواند تبدیل به نفرت کند و زندگی را به شکست و سرخوردگی منتهی کند.

    بنظرم شما بهتر است بنشینید و تمام معیارهایتان را یکی یکی بنویسید و بسته به اهمیتشان نزدتان، ضریبی برای آنها درنظر بگیرید، رهایی از تنهایی و میزان علاقه هم هرکدام یک معیار هستند، بعد به تمام آنها امتیاز داده و جمع ببندید.
    امتیاز 100% ایده ال است که به قول خودتان وجود ندارد، اگر این آقا امتیازی حدود 70% آورد مناسب ازدواج با شماست.

  4. 2 کاربر از پست مفید هستی تشکرکرده اند .

    هستی (دوشنبه 24 مرداد 90)

  5. #14
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 09 اسفند 90 [ 14:54]
    تاریخ عضویت
    1389-9-28
    نوشته ها
    33
    امتیاز
    1,845
    سطح
    25
    Points: 1,845, Level: 25
    Level completed: 45%, Points required for next Level: 55
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    29

    تشکرشده 29 در 16 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: چون خسته هستم تصميم به ازدواج دارم

    سلام اقاي عزيز ... اقاي blue sky
    ممنون از اينكه به تاپيك من سر زديد ... من مدتي است كه به تاپيك هاي زيادي در سايت سر ميزنم و مشاوره ها رو ميخونم ... يكي از بهترين مشاوره دهنده ها شما هستيد ... چون واقع بينانه با مسائل برخورد ميكنيد... معلومه تمام تاپيك من رو خونديد ... ممنون
    من با مجرد موندن اصلا مشكل ندارم .. با تنهايي و دلمردگي مشكل دارم با افراد سوء استفاده چي مشكل دارم ... با بلاتكليفي مشكل دارم و خيلي چيزهاي ديگه
    نه اشتباهه .. من درگذشته بدنبال ازدواج عاشقانه بودم ولي الان بدنبال ارامش زندگيم ... و ميترسم ازدواج بدون علاقه اي كه ميخواهم در موردش تصميم بگيرم ، منجر به تنهايي بعد از ازدواج بشود.

    ميدونيد .... بنظر من تو اين شرايط درصد 70 هم ايده اله ... من در گذشته موارد بسياري داشتم كه درصد ميدادم و چون درصد بالايي نميگرفتند و من هم عاشقشون نبودم ... منتفي ميشدند ... كه نتيجه شد وضعيت الان من
    ... در حال حاضر تفاوت نداشتن زياد در مسائل فرهنگي ، خانوادگي ، عقيدتي و اخلاقي ملاكه منه ...كه طرفم دراين موارد تفاوت خيلي زيادي با من نداره
    ولي مشكلات ديگري هم وجود داره ( خواهش ميكنم درمورد اين مشكلات نظر بدين )
    1- سطح طبقاتي و مالي ( با اينكه تحصيل كرده است ولي درامد پاييني داره و بسيار شغل عوض ميكنه)
    2- بسيار تنبل و راحت طلبه
    3- احساس نميكنم ادم مسئوليت پذيري باشه ولي خودش ميگه وقتي وارد زندگي شدم ، زندگي خودش مجبورم ميكنه
    4- درنهايت علاقه ندارم .. و بيشتر اصرار از اونه



  6. #15
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 10 آذر 96 [ 14:14]
    تاریخ عضویت
    1390-5-17
    نوشته ها
    124
    امتیاز
    6,334
    سطح
    51
    Points: 6,334, Level: 51
    Level completed: 92%, Points required for next Level: 16
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    36

    تشکرشده 86 در 41 پست

    Rep Power
    27
    Array

    RE: چون خسته هستم تصميم به ازدواج دارم

    dogoharanعزیز من تازه عضو سایت شدم . اما مدت زیادیه بیشتر مطالب سایت رو هر روز می خونم . به نظر من هیچ کس از چیزی که داره راضی نیست . کلا این ذات آدمهاست که عادت دارن ناراضی باشن . شما خودتون به اطرافتون نگاه کنین هر کس از یه چیزی می ناله . تو همین سایت که من مطالب رو می خونم . مثلا خیلی می بینم خانمی فقط به خاطر خانواده همسرش می خواد جدا بشه . من می بینم خانواده همسر من خیلی خوبن دوستم دارن خودش هم خوبه رفتار و اخلاقش عالیه اما در حال حاضر درگیر مسائل و مشکلات مالیه . اوایل این برای من سخت بود اما خوب وقتی می بینم خوبی های زیاد دیگه ای داره هم خودش هم خانواده اش رو ذهنیت خودم کار کردم و سعی کردم راضی باشم . من و اقعا نمی دونم واسه ازدواج چی از همه مهمتره هر چقد سفت و سخت بگیری بازم تو زندگی که بری یه مشکل تازه پیش می آد الان تنها چیزی که به اطمینان می تونم بگم برای ازدواج اینه که بیشتر از اینی که به طرفت بخوای اطمینان داشته باشی باید از خودت مطمئن باشی این که تصمیم بگیری و اینکه می خوای زندگی کنی . زندگی هم آسون نیست باید خودت رو برای هر شرایطی آماده کنی . یه چیزی مثل یه جنگ . این که دوستان می گن تنها موندن بهتر از زندگی بد است درست نیست . زندگی رو خودت می سازی اگه بده بدون خودت هم مقصری . به نظر من آدم اگه بخواد هر شرایطی رو می تونه تغییر بده . مهم نیست که چه مهره هایی داره مهم اینه که مهره هایی که تو دستته رو خوب بچینی
    موفق باشی

  7. کاربر روبرو از پست مفید rahaaaaaaa تشکرکرده است .

    rahaaaaaaa (دوشنبه 24 مرداد 90)

  8. #16
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 17 اسفند 93 [ 14:25]
    تاریخ عضویت
    1390-3-29
    نوشته ها
    1,107
    امتیاز
    8,928
    سطح
    63
    Points: 8,928, Level: 63
    Level completed: 60%, Points required for next Level: 122
    Overall activity: 33.0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    2,038

    تشکرشده 2,035 در 738 پست

    Rep Power
    128
    Array

    RE: چون خسته هستم تصميم به ازدواج دارم

    در ازدواج مهمترين موضوع هم كفو بودن است. اين موضوع را مد نظر داشته باشين.

  9. #17
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 09 اسفند 90 [ 14:54]
    تاریخ عضویت
    1389-9-28
    نوشته ها
    33
    امتیاز
    1,845
    سطح
    25
    Points: 1,845, Level: 25
    Level completed: 45%, Points required for next Level: 55
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    29

    تشکرشده 29 در 16 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: چون خسته هستم تصميم به ازدواج دارم


    رهای عزیز.... چقدر زیبا گفتی .. نکاتی که گفتی من وبفکر فرو برد
    خیلی خوبه که خودت وراضی نگه میداری .. من هم همیشه سعی ام بر این بوده ولی ... گاهی سعی ما کارساز نیست گاهی کم میاریم
    من الان کم اوردم

    منم مشکلات دوستان ودر سایت میخونم و گاهی شکه میشم بعضی هاشون واقعا نفس گیره وخدا روشکر میکنم ودعامیکنم شرایطش تغیر کنه .. چون مطمءنم نهایت سعی اش وکرده تا بسازه نه خراب کنه .. این شرایطه که اون و به اینجا رسونده
    واقعا درسته که باید خودمون وبسازیم تا روش زندگیمون درست ساخته بشه .. همینه..... ولی فقط این نیست .. مگه نه؟ چون رابطه ها دوطرفه است ..
    نوشته او خیلی عالی بود ونشان تجربه ... ممنون عزیز


 
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. سردر گم هستم و قدرت تصمیم گیری ندارم
    توسط sahel e e در انجمن سئوالات ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 21
    آخرين نوشته: یکشنبه 27 اردیبهشت 94, 23:07
  2. خیانت قبل از خواستگاری و ازدواج ، تردید دارم بهترین تصمیم چیه ؟
    توسط maral6 در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: شنبه 23 فروردین 93, 20:15
  3. پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: یکشنبه 10 فروردین 93, 22:10
  4. پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: پنجشنبه 17 مرداد 92, 03:12
  5. +براي ما تصميم نگيريد ... بگذاريد مستقل باشيم......
    توسط مريم در انجمن اختلاف و دعوا با خانواده همسر
    پاسخ ها: 43
    آخرين نوشته: چهارشنبه 20 شهریور 87, 16:38

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 08:17 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.