خواهش میکنم.نوشته اصلی توسط گل بیرنگ
ببینید فوبیا یک بیماری شخصیتی و روحیه.نمیشه گفت قرص یا دارو خورد و برطرف بشه.چطور بگم،مثل سرماخوردگی یا بدن درد نیست یا سر درد نیست.طرز نگرش و زندگی شخص باید تغییر کنه.داروها کمک میکنه تا شکل و سبک زندگی تغییر کنه و مثل سایر افراد جامعه بشه.
داروهایی که برای فوبیا تجویز میشه تقریبا همان داروهای ضد افسردگی و ضد اظطرابه چرا که داروها هر سه علائم رو خفیف میکنند.
بهترین دارویی که برای فوبیا تجویز میشه و خوب جواب میده داروی سرترالین(آسنترا) است که عکسش را قرار دادم.این دارو را باید حداقل دو سال مصرف کرد.
من خودم قبل از مصرف این داروها جرات نداشتم برم مغازه خرید کنم!همه چیز از دستم میوفتاد.خیس عرق میشدم.توی جمع نمیرفتم فکر میکردم کم میارم.خودمو بدبخت میدونستم.و هزار مشکل دیگه.
الان دو سه ساله مصرف میکنم نوع نگرشم عوض شده.عنایت کن.نوع نگرشم.یعنی حالا میگم اصلا ترسی ندارم.میرم خرید میکنم.یه خورده پر رو شدم و مثل بقیه توی جمع میرم.حدود70% بیماریم برطرف شده.
وقتی که بیوفتی توی راه و سبک جدید زندگی و بفهمی(توجه کنید تاکید میکنم بفهمید که میتونید عوض بشید)و چون این داروها این خاصیتو دارند که شمارو به اون راه هدایت کنند و به جامعه بفرستند،حتی اگر بعد از مدتی البته حتمن زیر نظر پزشک دارو کمتر بشه و در نهایت قطع بشه ممکنه 10% عوارض برگرده ولی دیگه میتونید برید خرید.چون ترستون ریخته!شجاع میشید!دیگه خودتونو نمیبازید.
من تا 200 میل سرترالین(آسنترا) مصرف میکردم در اوج مشکلم.این دارو نه مثل سایر داروها اضافه وزن میاره و نه خیلی ضعیف میکنه یا صورت رو درب و داغون میکنه.
مثلا داروی فلوکستین یا فلوکسامین روی چهره تاثیر میذاره.
ولی سرترالین(تاکید میکنم حتمن آسنترا)داروی بسیار خوبیه.
من بعد از دو و نیم سال سرترالین را تحت نظر پزشک ابتدا 150 میل و بعد 100 میل کم کردم و در نهایت به 75 میل کاهش پیدا کرد و برای شش ماه به 50 و در نهایت به 0 رسید.
حالات عصبی من برگشت ولی نه به شدت قبل!روم میشد صحبت کنم.به خودم اعتقاد و ایمان داشتم.فهمیدم که الکی میترسیدم.
ولی بخاطر یک مشکل عاطفی که برایم پیش آمد یکسری عوارض افسردگی برگشت که مجبور شدم زیرنظر پزشک با 50 میل ادامه بدم که الان 50 میل میخورم.
در کل این دارو با دوز درست پس از دو سال خیلی تاثیر داره و بیماری را تا 70% کاهش میده.
پس از کم کردن دوز یا حذفش عوارضی برمیگرده ولی بسیار خفیف.
سئوال دیگه ای داشتی بپرس![]()









علاقه مندی ها (Bookmarks)