به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 10 از 11 نخستنخست 1234567891011 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 91 تا 100 , از مجموع 104
  1. #91
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 15 بهمن 00 [ 15:35]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    367
    امتیاز
    10,548
    سطح
    68
    Points: 10,548, Level: 68
    Level completed: 25%, Points required for next Level: 302
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    811

    تشکرشده 815 در 286 پست

    Rep Power
    52
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط mohsenn

    در مورد نصف دارايي ها هم چيزي نگم بهتره،چون تو اصفهان كه هيچي من تا حالا تو كل ايران هم نه ديدم نه شنيدم كه نصف دارايي را مهر كنن
    فكر كنم شما زيادي بالا شهر رفتيد كه اين چيزا را ديديد
    اين وسط هاي شهر كه از اين خبرا نيست
    شرط انتقال نصف دارایی به زوجه

    محسن جان الان خیلی از قشر اگاه جامعه بجای مهر 2000 سکه ای ! میان این این شرایط رو میزارن

    البته این شرط مثل قانون طلاق در کشورمان در صورتی اجرا میشه که مرد درخواست طلاق بده
    در مهریه هم به همین صورت
    حالا اگر زن حق طلاق رو هم داشته باشه فکر کنم در این قانون هم تاثیر داره( مطمئن نیستم)
    محسن جان گفتی بالای شهر زیاد رفتی! اخه برادر من بالا شهریا پول دارن 2000 تا سکه مهر می کنن! یه ادم فقیر مثل ما بیاد 2000تا سکه مهر کنه داره تاثیر فقر در افکارشو نشون میده!

    ای کاش بجای مهریه برای 2000 تا سکه از یک کلمه دیگه استفاده میشد!
    من وقتی اسم مهریه میاد یاد هدیه معقول و قابل پرداخت در فردای روز عروسی ، عشق و خدا میفتم نه 2000 تا سکه!
    در هر صورت از بحث با شما بسیار خوشحال شدم

    همتون رو بخدا میسپارم
    یا علی

  2. 2 کاربر از پست مفید eng.aydin تشکرکرده اند .

    eng.aydin (شنبه 18 تیر 90)

  3. #92
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 28 خرداد 93 [ 10:43]
    تاریخ عضویت
    1390-2-12
    نوشته ها
    234
    امتیاز
    3,908
    سطح
    39
    Points: 3,908, Level: 39
    Level completed: 72%, Points required for next Level: 42
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    341

    تشکرشده 352 در 169 پست

    Rep Power
    39
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    آقای آیدین عزیز خیلی خیلی ممنون ازنظرات خوبتون
    من امیدوارم که هنوز به تاپیکهای من سربزنین وبدونین حرفاتون فکر برانگیزه وامیدوارم روزی برسه که فرهنگ ما به اون چیزی که تو دین مبین اسلام هست نزدیک ونزدیک تربشه

  4. 2 کاربر از پست مفید سارابختیاری تشکرکرده اند .

    سارابختیاری (شنبه 18 تیر 90)

  5. #93
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 01 آبان 90 [ 16:32]
    تاریخ عضویت
    1390-4-15
    نوشته ها
    49
    امتیاز
    1,502
    سطح
    22
    Points: 1,502, Level: 22
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 98
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    36

    تشکرشده 36 در 21 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    خانم بختیاری سلام
    من امروز خیلی خیلی حالم بده
    از شما و دوستای دیگه تون خواهش میکنم با مطالعه تاپیک من منو راهنمایی کنند
    اوضاء روحیم خیلی خیلی بده ، الان بتون احتیاج دارم .
    عنوان تاپیک من " نمیدونم چه راهی رو انتخاب کنم، بازم سعی کنم ؟ " nima2

  6. کاربر روبرو از پست مفید nima2 تشکرکرده است .

    nima2 (شنبه 18 تیر 90)

  7. #94
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 07 شهریور 90 [ 11:32]
    تاریخ عضویت
    1389-10-20
    نوشته ها
    41
    امتیاز
    2,586
    سطح
    30
    Points: 2,586, Level: 30
    Level completed: 91%, Points required for next Level: 14
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    37

    تشکرشده 37 در 22 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط eng.aydin
    جواب شما کاملا روشنه خانم نازنین
    فقط یه لطفی بکنید پست هارا کامل بخونید ! من خودم یه عادت دارم وقتی میخوام در تاپیکی نظری بدم میشینم تمام پست های اون رو میخونم تا خدایی نکرده رو اعصاب و روان بحث کنندگان رژه نرم!! D:
    البته شوخی کردم ... منظورم این هست که به سوال شما بصورت غیر مستقیم جواب داده شده

    ازدواج مسئولیت پذیری هست و این با قبول مهریه ای که توان پرداخت اون وجود نداره منافات داره!
    آیدین عزیز از جوابتون ممنون. اما من تمام پست ها رو کامل حتی 2بار خوندم .به این تاپیک اومدم چون این مسئله دغدغه شدید این روزهای من شده.هدفم از پرسیدن مستقیم این سوال داستان دوستم بود که جوابی که قانعم کنه تو پستا براش پیدا نکردم. دوستم با خاستگارش که 1سال همدیگه رو میشناختن و هیچ مشکلی نداشتند، درآستانه نامزدی بودند، پدر پسر مهریه 500 سکه را پیشنهاد داد که خانواده دختر قبول کردند، اما خود پسر این مهرو قبول نکرد. پسری که ادعای عشق میکرد براحتی نامزدی رو سر مهر بهم زد. دختر شکه شد و آشفته موند بین خانوادش که میگن پسر برا تو ارزشی قائل نیست وگرنه اینجور نمیکرد و پسر که حاضر نبود کوتاه بیاد و کمکی به این دختر پریشان کنه. آیا تو این مورد عشق ارزش نداشت که پسر کوتاه بیاد؟ تغییر عقیده پدر و مادری که سنی ازشون گذشته براحتی امکان پذیر نیست آیا فرهنگ سازی ارزش این همه عذاب رو که این دو جوون تحمل کردند داشت و جدایی به این سختی داشتند؟(من به چشم خودم اشکهای اون پسر رو به خاطر دختر دیدم و میگفت بهتر از او محاله پیدا کنم اما باز ذهنه حسابگرش نامزدی رو بهم زد)

    البته نمیدونم شاید چون این قضیه بدجور آشفتم کرده، قدرت قضاوت درست رو در این مورد ندارم.

  8. 3 کاربر از پست مفید نازنین:) تشکرکرده اند .

    نازنین:) (یکشنبه 19 تیر 90)

  9. #95
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 07 شهریور 90 [ 11:32]
    تاریخ عضویت
    1389-10-20
    نوشته ها
    41
    امتیاز
    2,586
    سطح
    30
    Points: 2,586, Level: 30
    Level completed: 91%, Points required for next Level: 14
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    37

    تشکرشده 37 در 22 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    محسن عزیز متاسفم اگه ناراحتتون کردم منظورم این نبود که همه اصفهانیها این مدلند،مسلما خانواده های مختلف رسوم مختلف دارند و قصدی جز گفتن تجربه ها و دیده هام بین دوستهام نداشتم. حقیقت اینه من نزدیک 7-8 سال اصفهان دانشجو بودم و همچنین سرکار میرفتم از بس که تمام اصفهانیهای اطرافم پولدار بودند(البته به خاطر تلاششون واقعا حقشونه و نوش جونشون)به این نتیجه رسیدم اکثریت قریب به اتفاق اهالی اصفهان سرمایه دارند

    و حالا که توی این بحث اومدم میخواستم بگم من مهریه ای که برا خودم در نظر گرفتم اینه : حق طلاق نه با من و نه همسرم، کاملا باید به صورت توافقی و رضایت دو طرف باشد. حق فرزند، حق خروج از کشور، حق کار. تمام دارایی ها نصف به نصف (البته اگه تا بعد حق جدیدی یادم نیاد). همچنین 36500 شاخه گل رز به نشان عشق هر روز بیا ما (100 سال زندگی، سالی 365 روز و روزی یک شاخه گل رز).

  10. کاربر روبرو از پست مفید نازنین:) تشکرکرده است .

    نازنین:) (یکشنبه 19 تیر 90)

  11. #96
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 15 بهمن 00 [ 15:35]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    367
    امتیاز
    10,548
    سطح
    68
    Points: 10,548, Level: 68
    Level completed: 25%, Points required for next Level: 302
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    811

    تشکرشده 815 در 286 پست

    Rep Power
    52
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    البته این پست من را یک پیوست ساده در نظر بگیرید. اخرین پستم هست
    باید بگم این پسر کاملا منطقی و درست فکر کرده اند. 500 سکه به عبارتی می شود 250 میلیون تومان
    این پسر هم توان پرداخت نداشته و کار بسیار عاقلانه ای انجام داده
    ادم نباید زیر بار کاری بره که غیر منطقی هست
    منطق نقطه مقابل عشق نیست! اشتباه نکنید
    عشقی که بدون منطق باشه عشق نیست! بلکه هوس هست... این پسر هم گویا عاشق حقیقی بوده...
    خلاصه دختر خانم به خاطر باور های غلط و کج فهمی ها از مهریه این فرصت مناسب رو از دست داده...
    البته این قضاوت من ممکن هست اشتباه باشه

    مهریه یک هدیه هست نه یک اهرم ، نه یک فشار
    اگر نیازی به اهرم باشد اهرم های بسیار کارامد تری وجود دارد! مثل نصف دارایی
    ( تکرار می کنم در دین اسلام مرد به عدالت دعوت میشه و زن به پاک دامنی، در اینصورت واقعا نیازی به این همه قانون سفت و سخت هست؟ نمی گوییم اینطور باشیم چون واقعا با این وضعیت اجتماعی سخت هست ولی باور کنید مدل اسلامی زندگی کردن خوشبختی محض هست ... ولی..)

    این نوع اهرم رد خور و تخفیف ندارد! بعبارتی نقد نقد هست!! ببخشید کمی رک حرف زدم
    بایید علی گونه و فاطمه گونه زندگی کنیم... باور کند ارزشش را دارد
    یا علی

  12. 4 کاربر از پست مفید eng.aydin تشکرکرده اند .

    eng.aydin (یکشنبه 19 تیر 90), Quality (سه شنبه 11 دی 97)

  13. #97
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 06 بهمن 91 [ 19:17]
    تاریخ عضویت
    1390-3-25
    نوشته ها
    118
    امتیاز
    1,470
    سطح
    21
    Points: 1,470, Level: 21
    Level completed: 70%, Points required for next Level: 30
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    270

    تشکرشده 270 در 103 پست

    Rep Power
    27
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط سارابختیاری
    محسن عزیز
    ناراحت نشوشرمنده ما قصدنداریم تو این تاپیک خدائی نکرده به اصفهانیهای عزیز جسارتی کنیم
    خوب اینا همه تفاوت فرهنگه البته یه سری زرنگی ها که خودت هم تایید کردی هست که تو این شرایط سخت اقتصادی واقعا فشار میاره به خانواده ها
    نه سارا جان من اصلا ناراحت نميشم
    اولا اين كه يه عده اي از اصفهاني ها اينجوري هستن دليل نميشه كه همه همينجوري باشن
    در ثاني اگه همه هم اينجوري باشن بازم ربطي به من نداره(چون حداقل خودم فكر ميكنم كه نيستم)
    شما هم راحت باشيد و نظرتون رابگيد من اصلا ناراحت نميشم خيالتون راحت باشه
    (البته بگم من درسته اصفهان زندگي ميكنم خيلي وقته ولي اصليتم ماله اطراف اصفهانه)
    در مورد اين كه اين سخت گيري ها فشار مياره،صد در صد موافقم چون كمتر كسي فعلا ميتونه جهيزيه انچناني به دخترش بده با اين وضعيت بد اقتصادي
    و خوب اين يه اخلاق بديه كه تو اصفهان متاسفانه حساسيت رو جهيزيه بيش از حده

    نازنين جان يه بار ديگه هم ميگم من ناراحت نميشم
    ما اصلا اينجا هستيم كه تجربياتمون را باهم به اشتراك بذاريم
    وشما هم حتما ميخواهيد به سارا خانم كمك كنيد از راه به اشتراك گذاشتن تجربياتون
    پس مطمئن باشيد من اصلا ناراحت نميشم

    در مورد اون دوستتون بايد بگم كه شايد خود من اگه بودم قبول ميكردم و ازدواج ميكردم
    ولي بخواهيم نگاه كنيم من از روي احساسات اين تصميم را ميگرفتم ولي اون پسر از روي عقل و منطق تصميم گرفته
    حالا اين كه كدوم درست تره نميدونم!؟
    ولي ميشه از يه ديد ديگه هم نگاه كرد
    چرا شما فقط انتظار داريد پسر كوتاه بياد؟چرا دوست شما هم كمي كوتاه نيومد؟چرا سعي نكرد خانوادش را متقاعد كنه كه مهريه كمتري بگيرن تا اين ازدواج سر بگيره؟
    به نظر من بهتر بود دو طرف كمي بيشتر فكر ميكردن و به هم فرصت ميدادن و سر يه مهريه معقول تر به توافق ميرسيدن
    ولي بازم به نظر من نميشه گفت اون پسر كار اشتباهي كرده
    لباسها در آب کوتاه میشوند و برنج ها دراز. در درازای زندگی برنج باش و در پهنای آن، لباس.
    واگر عمق این پند را نفهمیدی, بدان که تنها نیستی!

  14. 3 کاربر از پست مفید mohsenn تشکرکرده اند .

    mohsenn (یکشنبه 19 تیر 90)

  15. #98
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 01 آبان 90 [ 16:32]
    تاریخ عضویت
    1390-4-15
    نوشته ها
    49
    امتیاز
    1,502
    سطح
    22
    Points: 1,502, Level: 22
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 98
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    36

    تشکرشده 36 در 21 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    خانم بختیاری سلام
    من مطمئنم با شناختی که تو این چند روز از شما پیدا کردم خودتون با درک همه شرایط و پارامترایی که در بالا عنوان شد بهترین تصمیمو تو این زمینه میگیرید و از اینکه از همین الان در مورد همه مسائل زندگیتون مشورت میکنید خیلی خیلی خوشحالم ، راه درستی رو انتخاب کردین . امیدوارم اون مرد خوشبخت قدر شمارو بدونه
    میدونم که شما دیگه عضو دائمی این سایت هستید ( احتمالا منهم همینطور ) . امیدوارم منم مشکلم حل بشه تا با این تجربیاتی که تا حالا پیدا کردم تا هرموقع که بتونم تو این سایت دوستان خوبمو راهنمایی کنم .

  16. #99
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 28 خرداد 93 [ 10:43]
    تاریخ عضویت
    1390-2-12
    نوشته ها
    234
    امتیاز
    3,908
    سطح
    39
    Points: 3,908, Level: 39
    Level completed: 72%, Points required for next Level: 42
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    341

    تشکرشده 352 در 169 پست

    Rep Power
    39
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    مرسی نیمای عزیز
    این لطف شمارومیرسونه ان شالله مشکل شما هم حل بشه وبتونیم به هم کمک کنیم

  17. #100
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 01 آبان 90 [ 16:32]
    تاریخ عضویت
    1390-4-15
    نوشته ها
    49
    امتیاز
    1,502
    سطح
    22
    Points: 1,502, Level: 22
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 98
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    36

    تشکرشده 36 در 21 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    سلام خانم بختیاری
    از اونجایی که میدونم خوشحال میشین میخوام امروز یه خبر خوب از پیشرفت تو رابطمون بتون بدم
    یه سر به تاپیکم بزنید تا براتون توضیح بدم

  18. کاربر روبرو از پست مفید nima2 تشکرکرده است .

    nima2 (دوشنبه 27 تیر 90)


 
صفحه 10 از 11 نخستنخست 1234567891011 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 01:04 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.