سلام مجدد
خواهر عزیزم من قبلا در مورد استرس و راه های مدیریت اون مطالعه کردم
یافته هام رو در اختیار شما می زارم
استرس یک عکس العمل کاملا طبیعی بدن هست
اگر استرس از حدی فراتر برود باعث مختل شدن فعالیت انسان می شود. پس استرس در مقدار طبیعیش بسیار مفید هست ولی اگر از حدی بالاتر رود باعث ناراحتی انسان می شود
عوامل مهمی در استرس نقش دارند:
1- تغذیه
2-ورزش
3-تنفس( نفس کشیدن)
4-تلقینات
5-ساعات خواب و بیداری
6-شیوه زندگی
سعی کنید هر کدام از موارد بالا رو در گوگل سرچ کنید . مطالب مفید رو بخونید و ببینید منشا این استرس علاوه بر تلقینات ( که در اثر زندگی انسان هست) در چه موارد دیگری نشات داره؟
برای مثال من دو مثال ساده می زنم. خوردن شیر قبل خوابیدن استرس رو در طول روز کاهش میده و انسان ارامتر میشه
یا نوع تنفس نوزاد را دیده اید؟ با شکمش نفس می کشد! تنفس درست همین هست! بیشتر افراد بالغ سعی می کنند با قفسه سینه نفس یکشند ! این یعنی بالای 50% حجم ریه مورد استفاده قرار نمی گیرد و این یعنی بالا رفتن ضربان قلب و به دنبال ان افزایش فشار خون و به دنبال ان افزایش استرس
پس تنفستان را عمیق کنید و سعی کنید از شکم خود نیز کمک بگیرید
یا ساعات خواب و بیداری.
شیوه زندگی هم مهمه. مثلا شما می تونید از روش های خود هیپنوتیزمی برای کم رنگ کردن خاطرات تلخ گذشته استفاده کنید. می توانید تمام عاداتی که باعث استرس می شود در ضمیر ناخوداگاهتون کمرنگ کنید
من نظر مساعدی برای استفاده از دارو های شیمیایی برای استرس ندارم! دارو هایی مثل پروپرانونول و... عواقب و عوارض بدی دارند
اگر دید شما به مسئله ای عمیق و منطقی باشه و به اصطلاح اگاهی کافی رو داشته باشید استرس بسیار کمرنگ خواهد بود
راستی این جملاتی که نوشته بودید خیلی راهکار هایی خوبی هستند ... فقط باید دقت کنید








علاقه مندی ها (Bookmarks)