فقیرو خسته به درگاهت آمدم رحمی
که جز دلای توام نیست هیچ دست آویز
***
بیا که هاتف میخانه دوش با من گفت
که در مقام رضا باش و ز قضا مگریز
تشکرشده 3,200 در 813 پست
فقیرو خسته به درگاهت آمدم رحمی
که جز دلای توام نیست هیچ دست آویز
***
بیا که هاتف میخانه دوش با من گفت
که در مقام رضا باش و ز قضا مگریز
تشکرشده 10 در 8 پست
سلام
اصطلاح قسمت يك فريب است كه براي آرامش روان و فكر خود آنرابه كار ميبريم
پروردگار انسان را آزاد و با اختيار آفريد
تشکرشده 3,200 در 813 پست
دوست عزیزنوشته اصلی توسط قاسمي
من فکرنمی کنم بطورمطلق حرفتون درست باشه
ما در زندگی خیلی چیزها رو با اختیار خودمون به دست نمی یاریم
مثل
اینکه من کدوم نقطه دنیا بدنیا بیام - چه پدر و مادری داشته باشم - چه جنس و چه شکل و چه
مذهبی داشته باشم- چه هوشی داشته باشم
یا ممکنه بیماری مادر زاد و یا بیماریهاو اتفاقات مهلک دیگه ما رو درگیر کنه و................
به نظر من شاید بشه گفت هم جبر و هم اختیار در مسیر زندگی انسان هست ولی
همواره خواست الهی بر خواست ما مقدمه
وهر کس در مسیر رشد وتکاملش حق انتخاب بعضی مسیرها رو داره و بعضی مواقع هم باید تسلیم بعضی شرایط بشه و بپذیره و تلاش کنه برای بهتر شدن .
تشکرشده 270 در 103 پست
من نميدونم شما به چه ديدي به اين بيت نگاه ميكنين ولي اگه فكر كني كه اره هر چي خدا بخواهد ميشه، نه من به اين اعتقاد ندارم خدا به ما اختيار داده كه انتخاب كنيمنوشته اصلی توسط سنجاب
ببين در مورد ازدواج مثلا ما يه دايره بسته اي برا انتخاب داريم ديگه مثلا 10 نفر يا 20 نفر ما همه دختر/پسرا را كه نميشناسيم
پس اين ميتونه قسمت باشه كه ما فقط اينها را ميشناسيم
ولي ما خودمون مختاريم بين اين ها يكي را انتخاب كنيم
البته ممكنه ما در حال انتخاب باشيم و يه هو تو يه مهموني يه دختر ديگه را ببينيم و نسبته بهش جذب بشيم و با اون ازدواج كنيم
ولي من معتقدم انتخاب ما بيشتر تاثير داره تا تقدير و قسمت
جناب سنجاب من با قسمتي از حرفاتون موافقم با قسمتيش نهنوشته اصلی توسط سنجاب
اين كه فرموديد موارد تولد قسمته، قبول
ولي مذهب ما دست خودمونه ربطي به مذهب پدر مادرمون يا اطرافيان نداره
در ضمن درسته خواست الهي بر خواست ما مقدمه يعني اگه يه چيزي را خدا نخواد ولي ما بخواهيم نميتونيم بدستش بياريم
ولي فكر ميكنم خواست ما خيلي موثرتره
مواردي كه خدا ما را مجبور به كاري ميكنه كمتر از موارديه كه خودمون انتخاب ميكنيم
حتي در موارد جبري (غير از تولد) باز هم ممكنه ما چند راه انتخاب داشته باشيم
لباسها در آب کوتاه میشوند و برنج ها دراز. در درازای زندگی برنج باش و در پهنای آن، لباس.
واگر عمق این پند را نفهمیدی, بدان که تنها نیستی!
تشکرشده 3,200 در 813 پست
دوست عزیزنوشته اصلی توسط mohsenn
منظور من مجموعه فرهنگ- مذهب و طرز تفکری که از خانواده و جامعه ای که بدنیا می یایم ارث می گیریم (جبر) و بعد می توان باشناخت خودت و تحقیق در این مورد اگر علاقه مند باشی (اختیار) اونو تغییر بدهیم.
ولی ما انتخاب نمی کنیم که مثلا من می خوام با این زیبایی و با این ضریب هوشی در یک خانواده با این مذهب ویا بدون هیچ اعتقادی در فلان کشور بدنیا بیام.
تا حالا در مسیر رشد و تکاملمون خیلی از انتخابا رو خو دمون کردیم و خیلی ها رو شرایط و محیط مطمئنا بعد از این هم غیر از این نخواهد بود.
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)