به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 15 , از مجموع 15
  1. #11
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 11 اردیبهشت 04 [ 19:10]
    تاریخ عضویت
    1390-2-04
    نوشته ها
    909
    امتیاز
    18,736
    سطح
    86
    Points: 18,736, Level: 86
    Level completed: 78%, Points required for next Level: 114
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    4,315

    تشکرشده 3,200 در 813 پست

    Rep Power
    118
    Array

    RE: چقدر به قسمت در ازدواج اعتقاد دارید؟؟؟

    فقیرو خسته به درگاهت آمدم رحمی
    که جز دلای توام نیست هیچ دست آویز
    ***
    بیا که هاتف میخانه دوش با من گفت
    که در مقام رضا باش و ز قضا مگریز

  2. کاربر روبرو از پست مفید sanjab تشکرکرده است .


  3. #12
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 24 بهمن 90 [ 12:22]
    تاریخ عضویت
    1387-2-28
    نوشته ها
    22
    امتیاز
    3,523
    سطح
    37
    Points: 3,523, Level: 37
    Level completed: 16%, Points required for next Level: 127
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    10

    تشکرشده 10 در 8 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: چقدر به قسمت در ازدواج اعتقاد دارید؟؟؟

    سلام
    اصطلاح قسمت يك فريب است كه براي آرامش روان و فكر خود آنرابه كار ميبريم
    پروردگار انسان را آزاد و با اختيار آفريد

  4. #13
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 11 اردیبهشت 04 [ 19:10]
    تاریخ عضویت
    1390-2-04
    نوشته ها
    909
    امتیاز
    18,736
    سطح
    86
    Points: 18,736, Level: 86
    Level completed: 78%, Points required for next Level: 114
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    4,315

    تشکرشده 3,200 در 813 پست

    Rep Power
    118
    Array

    RE: چقدر به قسمت در ازدواج اعتقاد دارید؟؟؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط قاسمي
    سلام
    اصطلاح قسمت يك فريب است كه براي آرامش روان و فكر خود آنرابه كار ميبريم
    پروردگار انسان را آزاد و با اختيار آفريد
    دوست عزیز
    من فکرنمی کنم بطورمطلق حرفتون درست باشه
    ما در زندگی خیلی چیزها رو با اختیار خودمون به دست نمی یاریم
    مثل
    اینکه من کدوم نقطه دنیا بدنیا بیام - چه پدر و مادری داشته باشم - چه جنس و چه شکل و چه
    مذهبی داشته باشم- چه هوشی داشته باشم
    یا ممکنه بیماری مادر زاد و یا بیماریهاو اتفاقات مهلک دیگه ما رو درگیر کنه و................
    به نظر من شاید بشه گفت هم جبر و هم اختیار در مسیر زندگی انسان هست ولی
    همواره خواست الهی بر خواست ما مقدمه
    وهر کس در مسیر رشد وتکاملش حق انتخاب بعضی مسیرها رو داره و بعضی مواقع هم باید تسلیم بعضی شرایط بشه و بپذیره و تلاش کنه برای بهتر شدن .

  5. #14
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 06 بهمن 91 [ 19:17]
    تاریخ عضویت
    1390-3-25
    نوشته ها
    118
    امتیاز
    1,470
    سطح
    21
    Points: 1,470, Level: 21
    Level completed: 70%, Points required for next Level: 30
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    270

    تشکرشده 270 در 103 پست

    Rep Power
    27
    Array

    RE: چقدر به قسمت در ازدواج اعتقاد دارید؟؟؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط سنجاب
    با تشکر از دوستانی که نظر دادند شاید بیت زیر هم خالی از لطف نباشه

    دردایره قسمت مانقطه تسلیمیم
    رای آنچه تواندیشی
    حکم آنچه توفرمایی
    من نميدونم شما به چه ديدي به اين بيت نگاه ميكنين ولي اگه فكر كني كه اره هر چي خدا بخواهد ميشه، نه من به اين اعتقاد ندارم خدا به ما اختيار داده كه انتخاب كنيم
    ببين در مورد ازدواج مثلا ما يه دايره بسته اي برا انتخاب داريم ديگه مثلا 10 نفر يا 20 نفر ما همه دختر/پسرا را كه نميشناسيم
    پس اين ميتونه قسمت باشه كه ما فقط اينها را ميشناسيم
    ولي ما خودمون مختاريم بين اين ها يكي را انتخاب كنيم
    البته ممكنه ما در حال انتخاب باشيم و يه هو تو يه مهموني يه دختر ديگه را ببينيم و نسبته بهش جذب بشيم و با اون ازدواج كنيم
    ولي من معتقدم انتخاب ما بيشتر تاثير داره تا تقدير و قسمت

    نقل قول نوشته اصلی توسط سنجاب
    نقل قول نوشته اصلی توسط قاسمي
    سلام
    اصطلاح قسمت يك فريب است كه براي آرامش روان و فكر خود آنرابه كار ميبريم
    پروردگار انسان را آزاد و با اختيار آفريد
    دوست عزیز
    من فکرنمی کنم بطورمطلق حرفتون درست باشه
    ما در زندگی خیلی چیزها رو با اختیار خودمون به دست نمی یاریم
    مثل
    اینکه من کدوم نقطه دنیا بدنیا بیام - چه پدر و مادری داشته باشم - چه جنس و چه شکل و چه
    مذهبی داشته باشم- چه هوشی داشته باشم
    یا ممکنه بیماری مادر زاد و یا بیماریهاو اتفاقات مهلک دیگه ما رو درگیر کنه و................
    به نظر من شاید بشه گفت هم جبر و هم اختیار در مسیر زندگی انسان هست ولی
    همواره خواست الهی بر خواست ما مقدمه
    وهر کس در مسیر رشد وتکاملش حق انتخاب بعضی مسیرها رو داره و بعضی مواقع هم باید تسلیم بعضی شرایط بشه و بپذیره و تلاش کنه برای بهتر شدن .
    جناب سنجاب من با قسمتي از حرفاتون موافقم با قسمتيش نه
    اين كه فرموديد موارد تولد قسمته، قبول
    ولي مذهب ما دست خودمونه ربطي به مذهب پدر مادرمون يا اطرافيان نداره
    در ضمن درسته خواست الهي بر خواست ما مقدمه يعني اگه يه چيزي را خدا نخواد ولي ما بخواهيم نميتونيم بدستش بياريم
    ولي فكر ميكنم خواست ما خيلي موثرتره
    مواردي كه خدا ما را مجبور به كاري ميكنه كمتر از موارديه كه خودمون انتخاب ميكنيم
    حتي در موارد جبري (غير از تولد) باز هم ممكنه ما چند راه انتخاب داشته باشيم

    لباسها در آب کوتاه میشوند و برنج ها دراز. در درازای زندگی برنج باش و در پهنای آن، لباس.
    واگر عمق این پند را نفهمیدی, بدان که تنها نیستی!

  6. #15
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 11 اردیبهشت 04 [ 19:10]
    تاریخ عضویت
    1390-2-04
    نوشته ها
    909
    امتیاز
    18,736
    سطح
    86
    Points: 18,736, Level: 86
    Level completed: 78%, Points required for next Level: 114
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    4,315

    تشکرشده 3,200 در 813 پست

    Rep Power
    118
    Array

    RE: چقدر به قسمت در ازدواج اعتقاد دارید؟؟؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط mohsenn
    نقل قول نوشته اصلی توسط سنجاب
    با تشکر از دوستانی که نظر دادند شاید بیت زیر هم خالی از لطف نباشه

    دردایره قسمت مانقطه تسلیمیم
    رای آنچه تواندیشی
    حکم آنچه توفرمایی
    من نميدونم شما به چه ديدي به اين بيت نگاه ميكنين ولي اگه فكر كني كه اره هر چي خدا بخواهد ميشه، نه من به اين اعتقاد ندارم خدا به ما اختيار داده كه انتخاب كنيم
    ببين در مورد ازدواج مثلا ما يه دايره بسته اي برا انتخاب داريم ديگه مثلا 10 نفر يا 20 نفر ما همه دختر/پسرا را كه نميشناسيم
    پس اين ميتونه قسمت باشه كه ما فقط اينها را ميشناسيم
    ولي ما خودمون مختاريم بين اين ها يكي را انتخاب كنيم
    البته ممكنه ما در حال انتخاب باشيم و يه هو تو يه مهموني يه دختر ديگه را ببينيم و نسبته بهش جذب بشيم و با اون ازدواج كنيم
    ولي من معتقدم انتخاب ما بيشتر تاثير داره تا تقدير و قسمت

    نقل قول نوشته اصلی توسط سنجاب
    نقل قول نوشته اصلی توسط قاسمي
    سلام
    اصطلاح قسمت يك فريب است كه براي آرامش روان و فكر خود آنرابه كار ميبريم
    پروردگار انسان را آزاد و با اختيار آفريد
    دوست عزیز
    من فکرنمی کنم بطورمطلق حرفتون درست باشه
    ما در زندگی خیلی چیزها رو با اختیار خودمون به دست نمی یاریم
    مثل
    اینکه من کدوم نقطه دنیا بدنیا بیام - چه پدر و مادری داشته باشم - چه جنس و چه شکل و چه
    مذهبی داشته باشم- چه هوشی داشته باشم
    یا ممکنه بیماری مادر زاد و یا بیماریهاو اتفاقات مهلک دیگه ما رو درگیر کنه و................
    به نظر من شاید بشه گفت هم جبر و هم اختیار در مسیر زندگی انسان هست ولی
    همواره خواست الهی بر خواست ما مقدمه
    وهر کس در مسیر رشد وتکاملش حق انتخاب بعضی مسیرها رو داره و بعضی مواقع هم باید تسلیم بعضی شرایط بشه و بپذیره و تلاش کنه برای بهتر شدن .
    جناب سنجاب من با قسمتي از حرفاتون موافقم با قسمتيش نه
    اين كه فرموديد موارد تولد قسمته، قبول
    ولي مذهب ما دست خودمونه ربطي به مذهب پدر مادرمون يا اطرافيان نداره
    در ضمن درسته خواست الهي بر خواست ما مقدمه يعني اگه يه چيزي را خدا نخواد ولي ما بخواهيم نميتونيم بدستش بياريم
    ولي فكر ميكنم خواست ما خيلي موثرتره
    مواردي كه خدا ما را مجبور به كاري ميكنه كمتر از موارديه كه خودمون انتخاب ميكنيم
    حتي در موارد جبري (غير از تولد) باز هم ممكنه ما چند راه انتخاب داشته باشيم

    دوست عزیز
    منظور من مجموعه فرهنگ- مذهب و طرز تفکری که از خانواده و جامعه ای که بدنیا می یایم ارث می گیریم (جبر) و بعد می توان باشناخت خودت و تحقیق در این مورد اگر علاقه مند باشی (اختیار) اونو تغییر بدهیم.
    ولی ما انتخاب نمی کنیم که مثلا من می خوام با این زیبایی و با این ضریب هوشی در یک خانواده با این مذهب ویا بدون هیچ اعتقادی در فلان کشور بدنیا بیام.
    تا حالا در مسیر رشد و تکاملمون خیلی از انتخابا رو خو دمون کردیم و خیلی ها رو شرایط و محیط مطمئنا بعد از این هم غیر از این نخواهد بود.



 
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. چی کار کنم اعتماد دوباره بین من و دوست پسرم به وجود بیاد ؟؟؟
    توسط m_eros در انجمن ارتباط دختر و پسر(عشق)
    پاسخ ها: 23
    آخرين نوشته: چهارشنبه 27 فروردین 93, 18:51
  2. به اين احساس اوليه اعتماد كنم؟؟؟ ... به نظرتون من زود قضاوت ميكنم؟؟؟
    توسط rama25 در انجمن طـــــــــــرح مشکلات ازدواج: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 33
    آخرين نوشته: یکشنبه 19 شهریور 91, 09:00
  3. با پدرم چه رفتاری داشته باشم ؟؟؟ لطفا کمکم کنین
    توسط مهسان-م در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 15
    آخرين نوشته: جمعه 28 بهمن 90, 18:17
  4. بي اعتمادي و بدبيني نسبت به ديگران (شناخت، اعتماد)
    توسط parse در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 14
    آخرين نوشته: پنجشنبه 29 مهر 89, 19:16
  5. +اصلا چرا باید ازدواج کرد؟؟؟
    توسط مهرسار در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: شنبه 12 اردیبهشت 88, 19:02

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 17:35 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.