به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 11

Hybrid View

  1. #1
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 09 مهر 91 [ 00:17]
    تاریخ عضویت
    1390-2-27
    نوشته ها
    32
    امتیاز
    1,654
    سطح
    23
    Points: 1,654, Level: 23
    Level completed: 54%, Points required for next Level: 46
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    53

    تشکرشده 55 در 20 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: ازدواج دانشجویی ، خوب یا بد؟

    سلام

    به نظر من درس خوندن و به مدارج علمی رسیدن منافاتی با ازدواج نداره و من خیلی هارو دیدم که تونستن این دو کارو باهم انجام بدن مثلا همسر خواهر من در ابتدای ازدواج دانشجوی سال سوم پزشکی بود و الان تخصصشو گرفته، اما بهرحال باید اینو بپذیریم که انجام هردو این کارها به طور همزمان فشار مضاعفی رو هم بر فرد وارد میکنه، چون فرد دیگه تنها به خودش تعلق نداره و باید مسئولیت خیلی چیزای دیگرو بپذیره.
    پس اول ببینید آیا واقعا تحمل پذیرش این بارو دارید؟ و همچنین طرفتون هم باید بتونن این شرایطو تحمل کنن.

    البته من نمیدونم شما چند سالتونه ولی به نظر من بهتره یه پسر قبل از ازدواج به سن مناسبی رسیده باشه و تا حدودی هم به لحاظ مادی آمادگی تشکیل یک زندگی مستقلو داشته باشه.

  2. 2 کاربر از پست مفید طره تشکرکرده اند .

    طره (یکشنبه 22 خرداد 90)

  3. #2
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 15 بهمن 00 [ 15:35]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    367
    امتیاز
    10,548
    سطح
    68
    Points: 10,548, Level: 68
    Level completed: 25%, Points required for next Level: 302
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    811

    تشکرشده 815 در 286 پست

    Rep Power
    52
    Array

    RE: ازدواج دانشجویی ، خوب یا بد؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط طره
    سلام

    به نظر من درس خوندن و به مدارج علمی رسیدن منافاتی با ازدواج نداره و من خیلی هارو دیدم که تونستن این دو کارو باهم انجام بدن مثلا همسر خواهر من در ابتدای ازدواج دانشجوی سال سوم پزشکی بود و الان تخصصشو گرفته، اما بهرحال باید اینو بپذیریم که انجام هردو این کارها به طور همزمان فشار مضاعفی رو هم بر فرد وارد میکنه، چون فرد دیگه تنها به خودش تعلق نداره و باید مسئولیت خیلی چیزای دیگرو بپذیره.
    پس اول ببینید آیا واقعا تحمل پذیرش این بارو دارید؟ و همچنین طرفتون هم باید بتونن این شرایطو تحمل کنن.

    البته من نمیدونم شما چند سالتونه ولی به نظر من بهتره یه پسر قبل از ازدواج به سن مناسبی رسیده باشه و تا حدودی هم به لحاظ مادی آمادگی تشکیل یک زندگی مستقلو داشته باشه.
    برای مثال همین شخصی که شما گفتید چند سال نامزد مانده اند؟ در سال سوم ان هم رشته پزشکی درامدی داشته ؟ رشته من رشته فنی و اینده داری هست و من هم سال سوم هستم و از مهم تر در رشته خودم سواد کافی رو بدست اوردم( در سه سال قبل فقط بدنبال یاد گرفتن بودم ) در ازمون ارشد هم به احتمال زیاد می توانم موفق بشوم و به یکی از دانشگاه های تاپ کشور بروم( با توجه به ظرفیت و پتانسیلم این حرف رو میزنم). کلا مشکل درامد رو هم ندارم و تا حالا با توجه به سوادی که دارم براحتی جذب شرکت ها می شوم. ولی بخاطر ارشد فعلا 8 ماه ( تا زمان کنکور)در بیرون کار نمی کنم
    در کل توان بالقوه در درامد زایی رو دارم ولی مشکلم اینجاست که ایا باید برای ازدواج همه چیز تامین باشد؟
    علاوه بر این مشکل بعدی اینجاست که من برای ادامه تحصیل دکترا به خارج خواهم رفت و این مساله مشکلی هست اضاف بر قبلی ها...
    من ادم با برنامه و محتاطی هستم . تا الان هم چند مورد را بخاطر این موارد رد کردم!( البته خدایی نکرده فکر نکنید دختر مردم امده پیشنهاد داده ! چون معمولا ادم هایی جذب افرادی امثال من می شوند که سر سنگین و موفق باشند. من بیشتر از نگاه ها و سایر موارد روانشناسی به این موضوع پی بردم و از دوستان شنیدم) با این وجود با بی اعتنایی سعی کردم خودم را به ان راه بزنم
    نمی دانم ایا در حق خودم جفا کردم یا کار درست را انجام داده ام؟ برای مثال هدفم این هست در دوره ارشد اگر قسمت شد نیمه خودم را پیدا کنم و برای تحصیل دکترا با هم هماهنگ باشیم. نمی دانم تصمیم درستی هست یا خیر...



 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. مشکلات زناشویی
    توسط mahtabgh در انجمن طــــــــرح مشکلات خانواده: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: دوشنبه 12 مرداد 94, 00:53
  2. پژوهش دانشگاهی درباره خیانت زناشویی
    توسط دانشجوی خانواده درمانی در انجمن طــــــــرح مشکلات خانواده: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: سه شنبه 26 اسفند 93, 17:34
  3. سردی هر دومون در رابطه زناشویی
    توسط samantasara در انجمن طــــــــرح مشکلات خانواده: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 19
    آخرين نوشته: جمعه 28 آذر 93, 19:09
  4. راههای مقابله با بحران ها در زندگی زناشویی (( حتما حتما بخوانید ))
    توسط مهاجر بي نشان در انجمن مقالات و مطالب آموزشی در مورد خانواده
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: شنبه 07 مرداد 91, 03:34
  5. بامشکل انتقام جویی چه کنم؟
    توسط javad.m در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: پنجشنبه 24 شهریور 90, 22:45

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 10:03 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.