به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 213

Threaded View

  1. #11
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    شنبه 04 مرداد 93 [ 18:17]
    تاریخ عضویت
    1389-10-29
    نوشته ها
    221
    امتیاز
    3,401
    سطح
    36
    Points: 3,401, Level: 36
    Level completed: 34%, Points required for next Level: 99
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    465

    تشکرشده 473 در 146 پست

    Rep Power
    38
    Array

    RE: كمكم كنيد ، مي خوام زن دوم بشم

    دوستان خوبم

    راستش می خواستم دیگه اینجا پست نذارم و توی این بحث شرکت نکنم! چون نظراتی که من دارم ممکنه برای خیلی ها جالب نباشه!

    فرشته مهربون و مدیر همدردی، اگه دوست داشتید این پست من رو هم پاک کنید! ولی دوست دارم این حرفها رو بنویسم!

    خیلی از ما هنوز نپذیرفتیم که انسانها و فرهنگها با هم متفاوتند و هر جامعه دارای هنجارها و ناهنجارهای خودشه.
    جامعه ای که من در اون زندگی کردم و بزرگ شدم هنجارهای خاص خودش رو داشته و نمی تونم به دیگران بابت باورهای متفاوتی با آنچه در جامعه من وجود داره ایراد بگیرم (تاکید می کنم، متفاوت و نه اشتباه!!)...

    من آدمها رو از جوامع متفاوت با فرهنگهای متفاوت دیدم و سعی می کنم که به هنجارهای اجتماعی سایرین احترام بذارم!
    اگر در تهران، داشتن همسر دوم برای یک مرد حکم مرگ رو داره، ممکنه برای یک نفر دیگه در یک جامعه دیگه اصلا یک روال عادی باشه!
    شاید منی که امروز دارم فریاد می زنم که چندهمسری اشتباه بزرگیه، اگر در یکی از همون جوامع و خانواده ها بزرگ شده بودم، امروز باوری متفاوت داشتم!

    یه داستان براتون تعریف می کنم که شاید براتون جالب باشه:
    چند وقت پیش با خانمی اتفاقی هم صحبت شدم (من و یک خانم ویتنامی با یک خانم اهل یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس)، اون خانم(اهل کشور حاشیه خلیج فارس) حدود 15 سال بود که از کشور خودش خارج شده بود ولی هنوز باورها و هنجارهای جامعه خودش رو به دنبال می کشید! بحث به ازدواج دوم یا رابطه زوجین بعد از ازدواج با شخص ثالث رسید و اون خانم در کمال ناباوری گفت که "اگر شوهرش دوست داشته باشه با زن دیگه ای ازدواج کنه، چرا که نه؟!! من کاملا این موضوع رو درک می کنم و با کمال میل بهش اجازه می دهم که چنین کاری رو انجام بده!!!!"
    برای من که کم و بیش از این مسائل دیده بودم (یا حداقل شنیده بودم) هم این پذیرش خیلی جای تعجب داشت ولی شما فرض کنید که اون خانم ویتنامی چه حالی شد و کاملا احساس می شد که از تعجب دیگه نمی دونست چی باید بگه!!!!

    نه گفتن شما به این خانم، بدون توجه به جامعه ای که در اون بزرگ شده، درست مثل این می مونه که شما بخواهید به یک دختر متولد (مثلا) کالیفرنیا بفهمونید که ارتباط با نامحرم درست نیست!!!

    قطعا من نمی تونم با هنجارهای یک جامعه بجنگم، مگر اینکه افراد اون جامعه خودشون بخواهند که هنجارهاشون رو تغییر بدهند و به سمت و سوی دیگه ای بروند...

    امیدوارم سامره جان هم تصمیمی بگیره که بقیه عمر رو با شادی و آسایش زندگی کنه.

    موفق باشید

  2. 4 کاربر از پست مفید lonely sky تشکرکرده اند .

    lonely sky (جمعه 20 خرداد 90)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 04:15 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.